نوشته شده توسط : newmiiind

شناخت دوست و دشمن تاثیر زیادی در زندگی شخصی اجتماعی افراد دارد. این موضوع را در نظر داشته باشید که همه افراد دوستان ما نیستند حتی اگر اینطور تظاهر کنند. البته این بدان معنا نیست که دشمن ما هستند. دشمن فردی است که به ما صدمه می‌زند. شاید حتی بتوان گفت که میان دوستان و دشمنان مرز باریکی وجود دارد. به طوری که در برخی موارد به راحتی دوستان ما تبدیل به  دشمن شده و یا برعکس. به هر حال باید رابطه خود را با دوستان تقویت کرده و از دشمنان دوری کرد. از طرفی صرف انرژی برای افراد اشتباه تا حد زیادی زندگس ما تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو کسب اطلاعاتی در این زمینه ضروری است. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دوست و دشمن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  شناخت دوست و دشمن

شناخت دوست و دشمن

در زندگی با افراد زیادی معاشرت می‌کنیم؛ اما تنها تعدا کمی از آنها دوستان ما هستند. به همین دلیل نباید با همه افراد به یکسانی برخورد داشت. از طرفی شناخت دوست و دشمن از این رو اهمیت دارد که از بروز بسیاری از مشکلات در زندگی جلوگیری می‌کند. اینکار منجر به آرامش بیشتری در زندگی و روابط شده و همچنین افراد را محتاط تر می‌کند. دوستان و دشمنان در زندگی همه افراد هستند؛ اما نحوه برخورد و شناسایی آنان است که اهمیت دارد. با گذشت مدتی از رابطه می‌توان به نشانه های رفتاری هم دوستان و دشمنان پی برد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های دوستان ناباب کلیک کنید.

راه های شناخت دوست و دشمن

 

برای شناخت دوست و دشمن راه های مختلفی وجود دارد. به طور کلی بعد از مدتی افراد شخصیت واقعی خود را نشان می‌دهند. اما روش هایی نیز در این زمینه وجود دارد. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

◀از شما حمایت می‌کنند؟

یکی از راه های شناخت دوست و دشمن پرسیدن این سوال است که آیا این فرد از شما در شرایط مختلف حمایت می‌کند یا نه. فکر کردن به این موضوع در روابط دوستانه اهمیت زیادی دارد. دوستان در هر شرایطی از یکدیگر حمایت کرده و در کنار یکدیگر هستند. اما دشمنان تنها در مواقع خوشحالی در کنار دیگران هستند و هیچ اهمیتی به مشکلات دیگران نمی‌دهند.

◀به شما گوش می‌دهند؟ | شناخت دوست و دشمن

در شناخت دوست و دشمن موضوعی دیگری که حائز اهمیت است این است که دیگران به شما گوش می‌دهند یا نه! دوستان صمیمی به حرف های شما با دقت گوش داده و بعد از آن به شما کمک می‌کنند. اما دشمنان حتی زمانی را نیز به اینکار اختصاص نمی‌دهند. حتی اگر کاری از دست دوستان برنیاید؛ اما همین که به حرف های شما گوش می‌دهند، کافی است. از طرفی شاید دشمنان تظاهر به گوش کردن بکنند؛ اما در واقعیت ذهن آنها جای دیگری است.

◀با آنها احساس راحتی دارید؟

طبیعی است که افراد با دوستان خود احساس راحتی زیادی می‌کنند. اما این احساس در مورد دشمنان وجود ندارد. شناخت دوست و دشمن تا حد زیادی به احساسی برمی‌گردد که شما در کنار این افراد دارید. از این رو باید نشانه ها را جدی گرفته و آنها را انکار نکنید.

◀با یکدیگر صادق هستید؟ | شناخت دوست و دشمن

یکی دیگر از راه های شناخت دوست و دشمن ، صداقت و روراستی با یکدیگر است. دوستان همواره با یکدیگر صادق بوده و از بیان کردن مشکلات و مسائل خود در مقابل دیگری احساس ترس نمی‌کنند. دروغگویی مداوم از رفتارهای دشمنان است که باید از آنان دوری کنید.

◀برای شما وقت می‌گذارد؟

در شناخت دوست و دشمن این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا برای شما وقت می‌گذارند یا نه! این بدان معنا نیست که دوستان ما همواره باید تمام وقت خود را به ما اختصاص دهند. اما زمانی که به آنها نیاز داریم و یا برای وقت گذرانی باید زمانی را برای ما بگذراند. این موضوع دوطرفه بوده و ما نیز باید اینکار را انجام دهیم. اما دشمنان تنها از ما این انتظار را داشته و خودشان هرگز برای دیگران زمان ندارند.

◀پشت سر شما غیبت می‌کند؟ | شناخت دوست و دشمن

فردی که به صورت مداوم در حال غیبت کردن پشت سر شماست نیز دشمن است. دوستان هرگز عیب ها و مشکلات شما را در مقابل دیگران بازگو نمی‌کنند. پس یکی از راه های شناخت دوست و دشمن توجه به این موضوع است.

◀شما را قضاوت می‌کند؟

دوستان واقعی هرگز ما را به دلیل شخصیت و یا مسائلی که ما هیچ دخالتی در آنها نداریم؛ قضاوت نمی‌کنند. اما دشمنان در موارد مختلفی اینکار را انجام می‌دهند. قضاوت دیگران براساس تصمیمات و کارهایی که انجام می‌دهند؛ نه تنها آسان نبوده بلکه اشتباه نیز هست. از این رو برای شناخت دوست و دشمن باید به این رفتار آنها نیز توجه کرد.

◀با شما رقابت می‌کند؟

از طرفی دوستان هرگز درگیر رقابت های جدی با شما نمی‌شوند. حتی در رقابت های مختلف نیز به شما کمک کرده و یا تلاش می‌کنند تا با یکدیگر پیشرفت کنید. اما دشمنان، خود را رقیب اصلی شما دانسته و برای شکست خوردن شما تلاش زیادی نیز می‌کنند.

◀هر دو تلاش می‌کنید؟

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ در یک رابطه هر دو نفر باید تلاش کنند. اما در شناخت دوست و دشمن متوجه خواهید شد که در رابطه با دشمنان شما بیشتر در حال تلاش کردن برای حفظ رابطه هستید. اما اگر دیگری نیز در این مورد تلاش می‌کند؛ او دوست شماست.

◀همیشه در حال انتقاد است؟

شما دوستی را دیده اید که مدام در حال انتقاد از شما باشد. همیشه موضوعی برای انتقاد وجود دارد؛ اما اینکه افراد این موضوع را چطور و چه زمانی بیان کنند نیز اهمیت دارد. به همین دلیل از این راه می‌توان به شناخت دوست و دشمن رسید.

◀به شما احساس با ارزشی می‌دهد؟

طبیعی است که دوست واقعی همواره به شما احساس ارزش و کافی بودن دهد. اما دشمنان اینکار را نمی‌کنند. بلکه حتی تلاش می‌کنند تا ثابت کنند تا از شما بهتر و بالاتر هستند. برای شناخت دوست و دمشن باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد کلیک کنید.

◀به دنبال منافع شخصی است؟

دشمنان همواره به دنباب رسیدن به منافع شخصی خود هستند. اما دوستان منافع شما را نیز در نظر گرفته و سودجویی نمی‌کنند. یکی دیگر از راه های شناخت دوست و دشمن همین است که در شرایط حساس به این موضوع توجه کنید آیا شما را نیز در نظر می‌گیرند و یا فقط به خودشان فکر می‌کنند.

اهمیت شناخت دوست و دشمن

 

شناخت دوست و دشمن از آنجایی اهمیت دارد که این موضوع در روابط بین فردی تاثیر زیادی می‌گذارد. اگر افراد یک بار یا بیشتر دوست و دشمن را اشتباه تشخیص داده و ضربه بخورند؛ مشکلات زیادی را تجربه کرده و ترجیح می‌دهند که دیگر با کسی دوستی نکنند. به همین دلیل منزوی و گوشه گیر می‌شوند. از طرفی داشتن برخورد درست با این افراد باعث می‌شود تا افراد بیشتری با دشمنان، دوستی نکرده و دچار مشکل نشوند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که این حالت شاید برای خود شما نیز اتفاق بیوفتد. به این معنی که برای دوستان خود؛ تنها به ظاهر دوست بوده، ولی در واقع خیرخواه آنان نباشید. بهتر این سوالات را یکبار از خودتان نیز بپرسید. همچنین در مورد روابط دوستانه خود از یک روانشناس نیز کمک گرفته و با او مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دوست و دشمن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اشتباهات تربیتی والدین موضوعی است که تا حد زیادی بر آینده فرزندان آنان تاثیر گذاشته و حتی به نسل بعدی منتقل می‌گردد. از طرفی بسیاری از والدین اصلا اشتباهات خود را نمی‌پذیرند که بخواهند در مورد آن کاری کنند. در واقع همیشه از اشتباهات کودکان و نوجوانان گفته می‌شود اما کسی به رفتارهای اشتباه والدین در مقابل آنها اهمیت نمی‌دهد. از این رو این موضوع حل نشده و حتی تا دوران بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد. از این هم والدین و هم فرزندان باید از این موارد مطلع شده و با کمک یکدیگر بر آن غلبه کنند. همچنین کمک گرفتن از مشاور نیز می‌تواند در این مورد بسیار موثر باشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات تربیتی والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  اشتباهات تربیتی والدین

رفتار اشتباه والدین با فرزندان

همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند. این در مورد والدین نیز صادق بوده و گاهی این خطاها در مورد فرزندان رخ می‌دهد. اشتباهات تربیتی والدین شامل طیف وسیعی از رفتارها و واکنش هاست که حتی گاهی والدین نیز از بروز آنها آگاه نیستند. والدین باید این موضوع را در نظر داشته باشند با توجه به تغییر شرایط و نیازهای فرزندان، آنان نیز باید خود را با این تغییرات وقف داده و با توجه به آنها عمل کنند. همچنین نباید از وابستگی فرزندان نسبت به خود سواستفاده کرده و هر رفتاری با آنان داشته باشند. قطعا والدین همواره به دنبال رشد و پیشرفت فرزندان خود هستند؛ اما گاهی به دلیل ناآگاهی مشکلات دیگری را برای آنان ایجاد می‌کنند. برای آشنایی با نشانه های والدین سهل گیر کلیک کنید.

انواع اشتباهات تربیتی والدین در مورد کودکان

 

به طور کلی رفتارهای اشتباه نسبی بوده وشاید به نظر فردی اصلا غلط به نظر نرسند. همچنین اشتباهات نیز از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت هستند. از این رو به توضیح برخی از اشتباهات تربیتی والدین در بین بیشتر خانواده ها رایج هستند؛ می‌پردازیم. برای اطلاع از نحوه وقت گذاشتن برای فرزند کلیک کنید.

◀تنبیه بدنی

یکی از اصلی ترین اشتباهات تربیتی والدین ، تنبیه بدنی فرزندان شان است. اینکار نه تنها احتمال انجام دوباره رفتار اشتباه را کاهش نمی‌دهد؛ بلکه پیامدهای بسیار زیادی نیز خواهد داشت. در واقع کودک نیز از این رفتار تقلید کرده و در مقابل دیگران آن را نشان می‌دهد.

◀فاجعه سازی | اشتباهات تربیتی والدین

برخی از والدین از کاه، کوه می‌سازند. در واقع به قدری اشتباهات فرزند خود را بزرگ می‌کنند که، او دیگر اعتماد به نفس خود را از دست داده و همچنین احساس گناه و عذاب وجدان زیادی نیز می‌کند.

◀انتظارات غیرواقع بینانه

داشتن انتظارات غیرواقع بینانه و بیش از حد نیز از اشتباهات تربیتی والدین است. والدینی که در سنین کم فشار زیادی را از نظر روانی و تحصیلی به فرزندان خود وارد می‌کنند؛ در حال انجام اینکار هستند. برای مثال آنان فرزندان را به طور همزمان در چندین کلاس ثبت نام کرده و انتظار دارند که در همه آنها موفق شوند. این رفتار به کمالگرایی فرزندان نیز منجر می‌شود. برای آشنایی با نشانه های والدین کمال طلب کلیک کنید.

◀تهدید | اشتباهات تربیتی والدین

یکی دیگر از اشتباهات تربیتی والدین، تهدید کردن فرزندان است. چنین والدینی برای اینکه فرزند را مجبور کنند تا به حرف هایشان گوش دهد؛ او را تهدید کرده و برای او خط و نشان می‌کشند. با اینکار هیجانات و جسارت فرزند سرکوب شده و او ترسو می‌شود.

◀کنترلگری

کنترل کردن بیش از حد فرزندان نیز پیامدهای زیادی برای آنان دارد. آنان به طور کامل استقلال را از فرزند خود گرفته و انتظار دارند که فرزند برای انجام هرکاری به آنان وابسته باشد. به این نوع از والدین، والدین هلکوپتری نیز گفته می‌شود.

◀دوست نداشتن کودک | اشتباهات تربیتی والدین

والدینی که به فرندان خود احساس دوست نداشتنی بودن و ناکافی بودن را می‌دهند نیز در حال انجام اشتباه بزرگی هستند. در واقع کودکان در ابتدا نیازمند دریافت این حس از طرف والدین خود هستند. این از اشتباهات تربیتی والدین بوده که فرزندان را بسیار آسیب پذیر می‌کند.

◀نادیده گرفتن کودک

همانطور که به آن اشاره شد؛ کودکان نیازمند توجه و دیدن شده توسط والدین خود هستند. باید به اندازه کافی به آنها توجه نشان داد و آنان را جدی گرفت. اشتباهات تربیتی والدین ، آنان را از انجام چنین کاری بازداشته و مسائل مختلفی برای آنان ایجاد می‌کند.

◀بی مسئولیتی والدین

فراموش نکنید که زمانی که بچه دار می‌شوید؛ باید مسئولیت کامل او را به عهده بگیرید. در واقع انجام کارهای او برعهده شما بوده و نباید آن را به فرد دیگری محول کنید. و یا نباید رفتار شما به گونه ای باشد که در حال لطف کردن به کودک هستید. بی مسئولیتی و از زیر این امر در رفتن از دیگر اشتباهات تربیتی والدین است.

◀تشخیص اشتباه

همچنین والدین به عنوان افرادی که تجربه بیشتری در زندگی دارند؛ وظیفه دارند تا مشکلات را به درستی تشخیص دهند. اما گاهی از عهده آن برنیامده و از این رو در حل کردن آن نیز دچار اشتباه می‌شوند. اما این می‌تواند آسیب های بدی را به فرزندان آنها وارد کند.

◀برچسب زدن به کودک

از دیگر اشتباهات تربیتی والدین می‌توان به برچسب زدن به کودک اشاره کرد. والدینی که به کودک خود لقب داده و یا به او برچسب هایی مانند لوس، تنبل، باز این رفتار رو کردی و… را می‌زنند؛ به کودک خود اجازه داده تا بارها بارها چنین رفتارهایی را تکرار کنند. چرا که آنان می‌پذیرند که این بخشی از شخصیت آنهاست. برای اطلاع از تاثیرات ایراد گرفتن از کودک کلیک کنید.

◀گوش ندادن به مسائل کودک

گوش دادن نیز یکی دیگر از مهارت های لازم در والدگری است که بسیاری از والدین آن را بلد نیستند. پدر و مادر باید بتوانند تا به حرف های فرزند خود گوش داده و او را راهنمایی کنند. در واقع برای کمک کردن به فرزند در ابتدا باید به او گوش داد. گوش ندادن به حرف های فرزند نیز از اشتباهات تربیتی والدین می‌باشد.

اشتباهات تربیتی والدین در مورد نوجوان

 

اشتباهات تربیتی والدین حتی گاهی تا سنین نوجوانی نیز همراه افراد است. در واقع والدینی که با کودک رفتار درستی نباشند؛ با نوجوان نیز نمی‌توانند به خوبی رفتار نمایند. برخی از انواع رفتار اشتباه والدین با فرزندان در سن نوجوانی شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با نیازهای نوجوان کلیک کنید.

حق استفاده از تلفن همراه از سنین پایین

انواع رفتار اشتباه والدین با فرزندان

اشتباهات تربیتی والدین و نوجوانان

شکاف نسلی و نشناختن دنیای نوجوان

تمرکز بر مسائل پیش پا افتاده

احترام نداشتن به حریم خصوصی نوجوان

تمرکز بیش از حد بر وضعیت درسی او

تناقض های رفتاری والدین

مشارکت ندادن نوجوان در تصمیم گیری ها

عدم دوستی با نوجوان

آماده نکردن فرزند برای دوران نوجوانی

برای جلوگیری از بروز اشتباهات تربیتی والدین چه باید کرد؟

بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری و یا متوقف کردن اشتباهات تربیتی والدین، کمک گرفتن از مشاور است. زمانی که والدین حتی قبل از بچه دار شدن بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و همچنین کیفیت سلامت روان خود را بالا ببرند؛ ارتباط موثرتری با فرزند خود خواهند داشت و همچنین از بروز پیامدهای احتمالی نیز پیشگری می‌کنند. این موضوع نیازمند همکاری والدین با یکدیگر و حتی با فرزندان است. برای اطلاع از اصول تربیت کودک کلیک کنید.

سخن پایانی

به طور کلی هیچ روش تربیتی بی خطا نیست. طبیعی است که والدین گاهی دچار اشتباهاتی در مورد فرزند خود شوند. اما نباید اجازه دهند تا این موضوعات بر آینده فرزند تاثیر منفی بگذارد. همچنین والدین می‌توانند اطلاعات خود را در این زمینه با کمک مشاور بالا برده و در مورد روش های تربیتی نیز انعطاف پذیر باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

انتخاب دوست در نوجوانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نوجوانان در این دوره سنی با همسالان خود زمان بیشتری را سپری می‌کنند که همین امر موجب شباهت فرزندان به دوستان می‌شود. اغلب نوجوانان برای پذیرش در گروه همسالان خود نیز به هر رفتار ناخوشایندی تن می‌دهند. به همین جهت اصرار بر انتخاب دوست خوب در نوجوانی در روانشناسان مشاهده می‌شود. بر اساس آمارهایی که از جامعه کسب می‌شود؛ دوستان اولویت اول در تشویق رفتارهای پر خطر مانند دزدی، اعتیاد، فرار از مدرسه و … هستند.

بهتر است که والدین انتخاب دوست در نوجوانی را جدی بگیرند. قبل از ورود به این دوران بحرانی، به فرزند خود دوست خوب و بد را توضیح دهند؛ تا نوجوان با چنین مسائلی آشنا باشد. در این دوره سنی دوستی ها خیلی سریع رخ می‌دهد و خیلی زود هم از بین می‌رود. با این حال باید حواسمان به دوستان فرزند نوجوان باشد. اگر قصد راهنمایی به فرزند دارید اما از روش های آن آگاه نیستید؛ از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  انتخاب دوست در نوجوانی

انتخاب دوست در نوجوانی

 

انتخاب دوست در نوجوانی بسیار پر اهمیت است. این دوره سنی به نوجوان کمک می‌کند تا مهارت های اجتماعی، روانی و هویت خود را شکل دهند. دوست خوب نوجوان را به اهداف و مهارت های خوب تشویق می‌کند. اما دوست ناباب باعث بروز رفتارهای پر خطر در نوجوان می‌شود. اغلب دلیل بروز چنین رفتارهای دوستانی هستند که به اشتباه با آنها دوست شده اید.

بنابراین والدین باید انتخاب دوست در نوجوانی را جدی بگیرند. به فرزند خود انواع دوستی ها و مدل آنها را توضیح دهند. در نهایت به فرزند خود بگویند که دوستی های بد چه عواقبی به همراه دارد. برای کمک به والدین محترم روش های موثری در تقویت دوستیابی نوجوان‌ها را در ادامه توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

 نقش پدر و مادر برای انتخاب دوست در نوجوانی

اغلب فرزندان علاقه دارند تا انتخاب دوست در نوجوانی را به تنهایی انجام دهند. و والدین هیچ نقشی نداشته باشند. اما دوره نوجوانی که بین کودکی و بزرگسالی قرار دارد؛ دوران حساسی است و والدین باید حمایت خود را بروز دهند. این حمایت به شیوه امر و نهی نباشد تا نوجوان را دیگر در خانه پیدا نکنید. نوجوانان همچنان به مراقبت و امنیت احتیاج دارند و باید به شیوه غیر مستقیم آنها را کنترل کرد. در این بخش مقاله راجع به نقش والدین جهت انتخاب دوست در نوجوانی توضیح داده ایم.

✨ دوست اول و برتر نوجوان خود باشید | انتخاب دوست در نوجوانی

یکی از کارهایی که والدین باید جهت انتخاب دوست در نوجوانی انجام دهند، این است که اولین دوست فرزند خود باشند. به شیوه ای رفتار کنید که فرزندتان شما را به عنوان دوست و همراه به خاطر داشته باشد و برای حل مشکلات به دیگران متوسل نشود. به دلیل اینکه در این دوران نوجوان روحیه خیلی حساسی دارند؛ انعطاف پذیری را باید در برابر آنها افزایش دهید. بهتر است که در این زمینه از روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید تا دچار خطا نشوید.

✨ برای شناسایی دوستان فرزند نوجوان خود تلاش کنید

برای اینکه انتخاب دوست در نوجوانی را تحت کنترل داشته باشید؛ بهتر است که به شناسایی دوستان فرزند خود بپردازید. در این راه دوستان فرزند خود را به بهانه های مختلفی به خانه دعوت کنید و رفتارهای آنها را تحت کنترل قرار دهید. با این کار می‌توانید با دقت رفتار و اعمال دوستان را مد نظر داشته باشید تا در نهایت نظر خود را به فرزند اعلام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

✨ نه گفتن را به فرزند آموزش دهید

قبل از انتخاب دوست در نوجوانی، باید نه گفتن را به فرزند آموزش دهید. برای اینکه فرزندتان برقراری ارتباط سالم داشته باشد؛ باید در برابر وسوسه ها و رفتارها پر خطر ایستادگی کند. برای فرزند خود الگوی خوبی باشید و در کنار او در برابر وسوسه ها نه بگویید. فرزندتان با این روش آموزش می‌بیند که در مقابل رفتارهای اشتباه مقاومت کند.

✨ برای خانه قوانین تنظیم کنید

یکی از کارهایی که باید قبل از انتخاب دوست در نوجوانی انجام دهید؛ وضع قوانین در خانه است. قوانین و چهارچوب هایی برای برقراری ارتباط با فرزند مشخص کنید و به او نحوه رعایت قوانین را آموزش دهید. برای اینکه فرزندتان از قوانین پیروی کند؛ خودتان هم باید این حد و مرز ها را رعایت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

✨ رفتار مثبت فرزند را تقویت کنید | انتخاب دوست در نوجوانی

نقش والدین جهت انتخاب دوست فرزندان، تقویت رفتارهای مثبت فرزند است. به جای اینکه رفتارهای بد فرزند را دائم بررسی کنید؛ بر رفتارهای مثبت او متمرکز شوید. به فرزندتان کمک کنید تا رفتارهای مثبت خود را شناسایی کند و به شما گزارش دهد تا با تشویق روبرو شود.

✨ عواقب ارتباط با دوستان ناباب را توضیح دهید

انتخاب دوست در نوجوانی بسیار حائز اهمیت است و نوجوان باید از عواقب ارتباط با همسالان بد آگاه باشد. بهتر است که با ذکر مثال به فرزند خود توضیح دهید که ارتباط با دوستان ناباب چنین عواقبی دارد و ممکن است تو را از زندگی سالم و اهداف خود دور کند. در واقع به عنوان پدر و مادر وظیفه دارید تا فرزند خود را آگاه کنید. همچنین به او روش های شناسایی دوست خوب و بد را توضیح دهید. تا انتخاب دوست در نوجوانی با مشکل روبرو نشود.

✨ از روانشناس راهنمایی بگیرید

بهترین کار جهت انتخاب دوست در نوجوانی، کمک از روانشناس است. اگر به عنوان پدر و مادر نگران ارتباطات و تربیت فرزند خود هستید؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. کمک از افراد با علم و دانش؛ آینده روشن فرزند شما را تضمین می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوجوانان موفق کلیک کنید.

کلام آخر

دوره نوجوانی، گذر از کودکی به سوی بزرگسالی است. به دلیل اینکه نوجوانان باید موارد مهمی را در زندگی آموزش ببینند؛ والدین نیازمند کمک از روانشناس هستند. در این دوران انتخاب دوست در نوجوانی بسیار سریع رخ می‌دهد و آینده فرزندان شما را شکل می‌دهد. به همین جهت حتما در زمینه تربیت فرزند از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 تير 1403 | نظرات ()