نوشته شده توسط : newmiiind

نقش خانواده در ترک اعتیاد یکی از مهمترین عوامل برای درمان این بیماری است. خانواده رکن اصلی هر جامعه است که همواره به عنوان نقش حمایتی که برای اعضای خود دارد مورد توجه می باشد. یکی از جاهایی که هر کسی بیش از پیش نیاز به حمایت خانواده خود دارد، زمانی است که فرد درگیر بیماری اعتیاد شده است. خانواده با داشتن نقش حمایتی و گرفتن تصمیمات درست در کمک به فرد بیمار می تواند در درمان این بیماری نقش شایانی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا اقداماتی که در ترک اعتیاد فرد بسیار نقش دارد را معرفی نماییم. با آگاهی از اهمیت و نقش خانواده در ترک اعتیاد می‌توانید عزیز خود را در این مسیر یاری نمایید. 

 

بیشتر بخوانید : فرزند معتاد 

منبع: نقش خانواده در ترک اعتیاد

تاثیر خانواده در ترک اعتیاد چیست ؟ 

قطعا ترک اعتیاد به مواد مخدر برای کسی بسیار دشوار است و فرد معتاد متحمل درد شدیدی در این مسیر خواهد شد. چنانچه روند طاقت فرسای ترک اعتیاد به مواد مخدر با حمایت عزیزان و نزدیکان فرد معتاد انجام گیرد، تحمل این درد برای فرد معتاد راحت تر خواهد شد. به دلیل وابستگی عاطفی و روحی اعضای خانواده با یکدیگر چنانچه یکی از اعضا به اعتیاد دچار شود، علاوه بر وی، دیگر اعضای خانواده نیز درگیر مشکلات و پیامدهای اعتیاد به مواد مخدر خواهند شد. اما در این شرایط باید اعضای خانواده قبل از هر چیزی آرامش خود را حفظ نمایند و با کمک یکدیگر راه درستی برای ترک اعتیاد پیدا کنند. 

زمانی که فرد معتاد تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرد،  نقش حمایتی خانواده به عنوان کمک کننده و انگیزه دهنده به او بسیار کارساز و برای طی مسیر ترک مفید می باشد. در خیلی از مواقع شاهد این هستم که خانواده به جای انگیزه دادن شروع به طرد فرد می نمایند و بر مشکلات موجود دامن می زنند، که این عمل تنها شرایط را بدتر از گذشته چه برای فرد معتاد و چه برای دیگر اعضای خانواده خواهد کرد. در چنین شرایطی باید اعضای خانواده با یکدیگر به گفتگو نشسته و فرد معتاد را به ترک اعتیاد تشویق نمایند و او را مورد حمایت قرار دهند. به این ترتیب شخص معتاد احساس امنیت کرده و از اینکه خانواده، وی را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند، احساس رضایت نموده و بر تصمیم به ترک اعتیاد به مواد مخدر مصمم‌تر می‌شود.

 

 نقش هر کدام از اعضای خانواده در ترک اعتیاد چیست ؟

به دلیل اینکه اعضای خانواده با همدلی و محبت می‌توانند در تصمیم گیری فرد معتاد به ترک اعتیاد نقش مهمی داشته باشند و مسیر ترک را تسریع نمایند، باید گفت حضور و حمایت گرم تمام اعضای خانواده در این دوران حائز اهمیت است. اگرچه می‌توان سهم بیشتری از این تاثیرگذاری را به همسر یا پدر و مادر اختصاص داد.

بیشتر بخوانید : رفتار با معتاد 

 

نقش خانواده در ترک اعتیاد | نحوه صحیح برخورد خانواده در زمان ترک اعتیاد 

اعتیاد به هر کدام از مواد مخدر سبب ایجاد عوارض جسمی و روانی برای فرد معتاد می شود. به همین دلیل خانواده باید توجه داشته باشند که منظور از حمایت فرد معتاد تنها حمایت مادی و فیزیکی نیست، فرد معتاد بیش از هر چیزی نیاز به حمایت عاطفی و روانی دارد. توجه داشته باشید که فرد معتاد بیمار است و یک بیمار در زمان بیماری کم تحمل می شود و کوچکترین مسائل او را ناراحت می کند. پس شما باید با صبوری با او برخورد نمایید. سعی کنید برای فرد معتاد یک فضای امن روانی ایجاد نمایید و در طی مسیر ترک اعتیاد به او کمک کنید تا از این مسیر دلسرد نشود. حمایت روانی اعضای خانواده یکی از مهمترین ارکان نقش خانواده در ترک اعتیاد می باشد.

گرفتن مشاوره از متخصصین ترک اعتیاد به اعضای خانواده کمک می کند تا در از پیش آمادن بسیاری از مشکلات در مسیر ترک اعتیاد پیشگیری نمایید و احتمال بازگشت فرد به مصرف مجدد را به پایین ترین حد خود برسانند. همچنین الزامی است که فرد معتاد را به متخصص مربوطه ارجاع دهند و از درمان دارویی سرخود برای شخص معتاد جدا خودداری نمایند. برای کسب اطلاع بیشتر از ترک اعتیاد کلیک کنید.  

بیشتر بخوانید : همسر معتاد 

 

مزایا حمایت خانواده از فرد معتاد در ترک اعتیاد

  1. افزایش انگیزه فرد معتاد در ادامه روند ترک اعتیاد
  2. همدلی و صمیمت بیشتر بین اعضای خانواده بعد از ترک اعتیاد
  3. حس ارزشمندی و مهم بودن (فرد معتاد به این باور می‌رسد که هنوز هم برای اعضای خانواده خود مهم است و آن ها به وی علاقه دارند. در نتیجه بر تصمیم خود به ترک اعتیاد متمرکزتر خواهد شد)
  4. ترمیم روابط آسیب دیده
  5. افزایش اعتماد به نفس شخص معتاد
  6. ترک فرد با کمترین عوارض ممکن
  7. کمترین احتمال بازگشت فرد به اعتیاد

نقش صبر و تحمل خانواده در ترک اعتیاد

قطعا فرد معتاد در زمان ترک اعتیاد در نتیجه خارج شدن سموم ناشی از مواد مخدر از بدنش به دلیل درد جسمی و روانی بسیار بی قرار و پریشان می شود. فریاد می زند، گریه می کند و درخواست مصرف دارد در چنین زمان هایی باید اعضای خانواده صبر داشته باشند و رفتار های او با حوصله عمل نماییند. چرا که تحمل این درد برای ترک اعتیاد لازم است. دلسوزی اعضای خانواده در این مواقع می تواند روند ترک را به طور کامل مختل نمایید. 
بیشتر بخوانید : تشویق معتاد به ترک  

 

سخن آخر در مورد نقش اعضای خانواده در ترک اعتیاد

اعتیاد  بلای خانمان سوز است که مشکلات جدی جسمی و روانی را با خود به همراه دارد و بر رابطه اعضای خانواده با یکدیگر تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد. بهتر است اعضای خانواده هر چه سریع‌تر برای ترک اعتیاد فرد معتاد اقدام نموده و او را مورد حمایت و تشویق قرار دهند. کمک گرفتن از یک فرد متخصص در این زمینه، یک امر ضروری است. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

نقش خانواده در ترک اعتیاد چیست؟

اهمیت خانواده را در ترک اعتیاد نمی‌توان نادیده گرفت در واقع خانواده به عنوان یک حمایت گر در تمام مراحل ترک باید پشتیبان و حامی فرد معتاد باشد. در این راه پر فراز و نشیب استفاده از راهنمایی‌های مشاور نیز بسیار کار آمد است.

آیا طرد نمودن فرد معتاد از طرف اعضای خانواده راهکار مناسبی است ؟

باید گفت طرد نمودن فرد معتاد در نگاه اول شاید عمل درستی باشد ولی زمانی که به صورت عملی به آن نگاه کنید به هیچ وجه اقدام درستی از سمت اعضای خانواده نمی باشد.

منبع: نقش خانواده در ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: نقش خانواده در ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بسیاری از والدین به دنبال مرکزی برای استعدادیابی کودکان در ساری هستند. مراکز استعدادیابی علاوه بر تجهیزات لازم باید دارای نیروهایی خبره در این زمینه نیز باشند. مجموعه تخصصی و مشاوره روانشناسی آواژه با ایجاد بستری مناسب برای برگزاری تست های هوش و مشاوره، به عنوان اولین مجموعه جامع استعدادیابی در ساری افتخار فعالیت دارد. خدمات استعدادیابی این مجموعه به تمامی گروه های سنی قابل ارائه است. پس کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا متخصصان این مجموعه بتوانند شما راهنمایی نمایند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: استعدادیابی کودکان ساری

خدمات استعدادیابی کودکان در ساری

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر توجه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نوزاد تازه متولد شده [/box]

برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی کسانی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است.

تفاوت مراکز استعدادیابی کودکان در ساری

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است. به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید، فرزندتان از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نیازهای اولیه و اساسی کودکان [/box]

والدین برای استعدادیابی فرزندشان در ساری چه وظایفی دارند؟

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. برای اشنایی با بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز آواژه بهره مند شوید.

1- مشاوره صحیح و اصولی

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

2- بدون قضاوت و پیش فرض برخورد کردن

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- مقایسه نکردن

هر انسانی وجود منحصر به فردی است که استعدادهای خاص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند، هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر [/box]

4- قرار دادن کودک در محیطی مناسب یادگیری

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- ارزش دادن به خواسته های و آرزوهای کودک

برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ‌ترین حسرت‌ها در آینده تبدیل می‌شوند.

چه لزومی به گرفتن خدمات استعدادیابی کودکان در ساری است؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

معرفی استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره آواژه

مرکز مشاوره آواژه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در ساری

-مرکز مشاوره ذهن نو _ فاطمی و شریعتی _ شماره تماس 02166419012

– مرکز مشاوره آواژه _ 092191002360

– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: استعدادیابی کودکان ساری



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تاثیر دوستان در اعتیاد فرد چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد. از نظر علمی فشار ناشی از دوستان و همسنان در دوران نوجوانی تاثیر زیادی در گرایشات فرد به چیزهای مختلف از جمله مواد را دارد. با گذشت سن هر چقدر شخصیت فرد بیشتر شکل می گیرد این تاثیر به مرور با بالا رفتن اعتماد به نفس فرد کم می شود. در این مقاله به بررسی تاثیر دوستان در اعتیاد و روش های مقابله با آن پرداخته شده است. بهرمند شدن از مشاوره روانشناسی به خانواده ها کمک می کنند تا تکنیک های لازم برای پیشگیری از اعتیاد را بیاموزند. 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست

منبع: تاثیر دوستان در اعتیاد

تاثیر دوستان در اعتیاد

داشتن دوستان مصرف کننده مواد یکی از عوامل خطر مهمی است که در گرایش افراد به اعتیاد نقش مهمی ایفا می‌کند. این مسئله به خصوص در دوره نوجوانی بیش از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد چرا که در این زمان افراد برای یافتن هویت دلخواه خود تا حد زیادی به گروه دوستان وابسته هستند.

آن‌ها بیش از هر زمانی نیازمند این می‌باشند که در بین همسالان خود یا سایر گروه‌های دوستانه‌ای که با آن‌ها ارزش مشترکی دارند پذیرفته شوند. در این شرایط اگر فرد از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد یا تمام هویت خود را به دوستانش گره بزند احتمال دارد درخواست انجام هر کاری را از جانب آن‌ها بپذیرد. در واقع ترس از طرد شدن، تمسخر و مواردی از این دست باعث می‌شود که افراد نتوانند به دوستان خود برای مصرف مواد نه بگویند و به همین خاطر ناخواسته در فرایند اعتیاد درگیر شوند.

 

پیشگیری از فشار و تاثیر دوستان در اعتیاد

برای اینکه بتوانید از تاثیر دوستان بر رفتارهای خود بکاهید در نظر گرفتن برخی توصیه‌ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید : اعتیاد در نوجوانان

1- تقویت اعتماد به نفس در فرد

اعتماد به نفس که به معنای اعتقاد به توانمندی‌ها و ارزشمندی وجود خود است در تاثیرگذاری دوستان بر رفتارهای ما نقش بسزایی ایفا می‌کند. در واقع افرادی که اعتماد به نفس پایین تری دارند در برابر دوستان ناباب آسیب پذیرتر هستند و بیشتر احتمال دارد که درخواست‌های نامعقول آن‌ها را نیز بی چون و چرا بپذیرند چرا که این افراد در باطن بر این باورند که همواره دیگران تصمیم‌های بهتری می‌گیرند و رفتارهای درست‌تری انجام می‌دهند. همین امر باعث می‌شود که نتوانند به خود برای مقاومت کردن در برابر مصرف مواد اعتماد کنند.

2- تاثیر دوستان در اعتیاد | آموختن مهارت نه گفتن به دیگران بخصوص دوستان

عدم برخورداری از مهارت جرات مندی و توانایی کافی برای “نه” گفتن یکی از عوامل بسیار مهمی است که باعث می‌شود دوستان به راحتی بتوانند رفتارهای ما را کنترل کنند. بسیار اهمیت دارد که افراد از همان سنین پایین در مورد حقوق خود در روابط بین فردی آموزش ببیند و در صورت لزوم بتوانند با قاطعیت با درخواست‌های نامعقول پیرامون خود مخالفت کنند. در واقع در بسیاری از موارد افراد می‌دانند که مصرف مواد می‌تواند خطرناک باشد اما وقتی پیشنهاد این کار از جانب دوستان مطرح می‌شود نمی‌دانند که چگونه باید با این موضوع مخالفت کنند.

گفتن جملات ساده‌ای نظیر “نه نمی‌خواهم امتحان کنم”، تکرار صریح آن و ترک کردن به موقع محیط در صورت وجود فشار زیاد از جمله رفتارهای بسیار موثری است که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. اگر احساس می‌کنید خود یا فرزندتان از مهارت جرات مندی کافی برخوردار نیستید و نمی‌توانید به راحتی نه بگویید برای افزایش مهارت خود در این حوزه می‌توانید از یک روانسناس کمک بگیرید. همچنین شرکت در کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی و مطالعه کتاب‌های خودیاری که در این زمینه نوشته شد‌ه‌اند می‌توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند.

3- امتحان کردن مسیرهای جدید

برخی افراد از امتحان کردن مسیرهای جدید می‌ترسند. همین موضوع باعث می‌شود که به مسیرهای غلط ادامه دهند و احساس کنند هیچ راهی به جز طی کردن آن‌ها ندارند. برای مثال بعضی از نوجوانان یا حتی بزرگسالان فکر می‌کنند در صورتی که از جانب گروه دوستان خود طرد شوند هرگز نمی‌توانند افراد جدیدی را در زندگی خود بیابند. از همین رو حاضرند به درخواست‌های نامعقول آن‌ها برای مصرف مواد نیز تن بدهند. در واقع ترس از تنها ماندن و پذیرفته نشدن از جانب دوستان، اجازه ابراز وجود صحیح را از آن‌ها می‌گیرد.

این در حالی است که هیچ چیز به جز باورهای خود شما نمی‌تواند مانع از این شود که بخواهید مسیرهای جدید را امتحان کنید. کافی است مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و با اعتماد به نفس بیشتری در زندگی پیش بروید.

4- تاثیر دوستان در اعتیاد | کمک به هویت یابی نوجوانان در زندگی

نوجوانان در این برهه حساس از زندگی خود به کمک دوستانشان می‌خواهند به تعریف جدیدی از خود دست یابند. اگر فرزند نوجوانی دارید لازم است به او کمک کنید تا علایق و استعدادهایش را کشف کند و علاوه بر گروه دوستان به دستاوردهای خود نیز تکیه کند. این امر به او کمک می‌کند که احساس توانمندی و خودکارآمدی بالاتری را درونش شکل بدهد و به این ترتیب راحت تر بتواند در برابر دوستان ناباب مقاومت به خرج دهد.

5- تامین نیاز به تعلق در خانواده

افراد به خصوص در نوجوانی نیاز دارند که به افراد مهم زندگی خود تعلق داشته باشند. بسیار مهم است که بتوانید منبع امنی برای فرزند خود باشید و به او نشان دهید کانون خانواده همواره محل امنی برای ارضای نیازهای عاطفی اش خواهد بود. این امر به او کمک می‌کند که برای رفع تنش‌ها و برطرف کردن نیازهای روانی خود به سمت گروه‌های ناسالم و رفتارهای پرخطر پناه نبرد.

جدا کردن فرزند از دوستان ناباب 

با شروع دوران بلوغ نیاز به استقلال در نوجوانان بیشتر از پیش می شود. از طرفی گروه هم سن ها نقش مهم تر و پررنگ تری در تصمیم گیری ها ایفا می کنند. در این شرایط والدین به دلیل ارتباطی که پیشتر با فرزندشان داشتند، انتظار دارند بی چون و چرا از اوامر آن ها پیروی شود. با رد شدن اوامر والدین و سرپیچی های پنهان و عیان فرزند، شعله های نزاع بیشتر شده و شاهد از دور شدن هر چه بیشتر والدین از فرزندان هستیم.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد

اقدامات لازم توسط والدین برای کاهش تاثیر دوستان در اعتیاد

پس والدین در قدم اول باید بدانند با بزرگ تر شدن فرزندشان نوع ارتباط و حتی کلام آن ها نیز باید تغییر کند. جدا کردن و تلاش برای دور کردن فرزندتان از دوستانش او را در مقابل شما قرار خواهد داد. در عوض با شناختی که از فرزندتان دارید باید در این برهه بیشتر از پیش احساس همدردی و درک را در او پرورش دهید. این گونه زحمات شما در تربیت او اتلاف نخواهد شد. توصیه می‌کنیم در صورتی که متوجه هر نوع تغییر رفتار و یا ظن در اعتیاد او شدید تنها با متخصص در این باره صحبت کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

چگونه می‌توانم تاثیر دوستان ناباب فرزندم را بر روی او کم کنیم؟

بسیار اهمیت دارد که در مقابل فرزندتان از دوستانش بدگویی نکنید و برای شخصیت آن‌ها ارزش قائل باشید. به جای تلاش برای کنترل سعی کنید نظارت غیر مستقیمی را اتخاذ کنید.

منبع: تاثیر دوستان در اعتیاد



:: برچسب‌ها: تاثیر دوستان در اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان مسئله مهم و حیاتی است. امروزه جوانان بیشتر از قبل به سمت اعتیاد کشیده می شوند. با توجه به شرایط این روزهای زندگی بهتر است تا خانواده آگاهی خود را در مورد اعتیاد کند تا بتواند با تربیت صحیح و اصولی از گیر افتادن نوجوانانشان در دام اعتیاد پیشگیری نماید. آمار نشان می دهد گرایش به اعتیاد تا حد زیادی به شرایط زندگی فرد در خانه و نحوه ارتباطش با دوستان و نزدیکان بستگی دارد. کودکانی که در یک محیط سالم بزرگ شده اند و تقریبا نیاز های روحی و جسمی آنان برطرف شده احتمال کمتری دارد تا به دام اعتیاد بیافتند. برعکس در خانواده هایی که نسبت به فرزندشان بی توجه اند، آمار اعتیاد بیشتر است. با آگاه از روش های پیشگیری از اعتیاد می توانید از سلامت فرزند خود در دوره نوجوانی محافظت کنید.

بیشتر بخوانید : تاثیر اعتیاد بر کودکان | عوارض دود و مواد مخدر بر کودکان 

منبع: پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان

چه افرادی بیشتر مستعد اعتیاد هستند؟

متخصصان می‌گویند احتمال گیر افتادن در دام اعتیاد برای برخی افراد با شرایط خاص بیشتر از دیگران است؛ از این رو انجام برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد بر روی آن‌ها از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. این افراد عبارتند از:

_افرادی که پدر و مادرشان معتاد هستند.

_افرادی که بچه طلاق هستند یا خانواده‌های از هم گسیخته دارند.

_افرادی که در کودکی مورد آزار و اذیت و یا تجاوز قرار گرفته‌اند.

_افرادی که به هر دلیلی ترک تحصیل کرده‌، اخراج شده و یا از مدرسه فرار کرده‌اند.

_افرادی که دارای انواع مشکلات روحی مثل افسردگی هستند.

_افرادی که تمایلات خودکشی و یا تجربه‌ی آن را دارند.

_جوانانی که شخصیت خشونت‌آمیز و یا تخلفات رفتاری دارند.

_افراد بی‌خانمان و آواره یا افرادی که در محله‌های نا امن زندگی می‌کنند.

_کسانی که اختلاف زیادی با خانواده دارند و حداقل یک بار به فرار از خانه فکر کرده‌اند.

برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

پیشگیری از اعتیاد

با توجه به اینکه اعتیاد بیشتر جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند، پیشگیری از آن تا حد زیادی بر عهده والدین و خانواده‌هاست. راه‌های پیشگیری از اعتیاد به شرح زیر هستند:

1. فرد امن فرزندتان باشید

در خانه با فرزندتان مثل یک دوست رفتار کنید تا با شما صادق باشد. گوش شنوای او باشید و دغدغه‌هایش را بشنوید. از قضاوت و دعواهای بی جا بپرهیزید و فقط مثل یک دوست او را به سمت راهی که درست‌تر است هدایت کنید.

2. پیشگیری از اعتیاد | فضای خانه را آرام نگه دارید

با توجه به غلبه آداب سنتی در کشور ما، نهاد خانواده در ایران از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. تعداد کثیری از جوانان ایرانی سال‌های زیادی از عمر خود را با خانواده می‌گذارنند و فقط زمانی این فضا را ترک می‌کنند که خود صاحب خانواده جدیدی شده باشند.

اگر خانواده ناآرام باشد بچه‌ها پرخاشگر و بی ثبات می‌شوند، اگر خانواده بی‌توجه باشد بچه‌ها به راه غلط می‌روند، اگر خانواده بسیار محدود کننده باشد بچه‌ها فراری می‌شوند و… پساگر می‌خواهید فرزندان سالمی داشته باشید باید فضای خانواده شما صمیمی، محبت آمیز و آرام باشد.

3. آگاهی خود را زیاد کنید

تحصیلات کم یا بی سوادی والدین بر سطح آگاهی آن‌ها از روش‌های فرزندپروری و نحوه تربیت فرزندان تاثیر دارد. همچینین بی سوادی یا کم سوادی، خود باعث مشکلاتی در جامعه می‌شود که یکی از آن‌ها عدم آگاهی بر پیشگیری از اعتیاد اعضای خانواده است.

شما باید در رابطه با روش‌های فرزند پروری بیشتر مطالعه کنید. همچنین باید مواد مخدر را بشناسید و از عوارض آن آگاهی کامل داشته باشید. در سال‌های اخیر دیده شده نوجوانان زیادی به مصرف گل و قرص‌های روان گردان روی آورده بودند اما خانواده‌ها به دلیل بی‌اطلاعی یا کم اطلاعی نتوانسته بودند اعتیاد فرزند خود را تشخیص دهند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد در نوجوانان | علائم خطر اعتیاد در نوجوانان [/box]

4. مشکلات روحی فرزندتان را حل کنید و مهارت های او را بالا ببرید

یکی از دلایل اصلی روی آوردن جوانان و نوجوانان به مواد مخدر مشکلات روحی و افسردگی است. اکثر افرادی که از سنین کم اعتیاد را شروع کرده‌اند، می‌گویند عزت نفس پایینی داشتند، مهارت‌های حل مسئله را بلد نبودند و حتی یک بار هم مشکلات خود را با مشاور و روانشناس در میان نگذاشته بودند.

ممکن است شما نیز به عنوان والدین مشکلات روحی حل نشده‌ای داشته باشید که به فرزندانتان انتقال پیدا کرده و باعث مشکلات روانی در آنان گردد. پس برای اجتناب از این موارد و پیشگیری از اعتیاد بهتر است آگاهی خود را با مطالعه و مراجعه به روانشناس درباره بهداشت روانی خانوادتان بالا ببرید.

5. محیط را کنترل کنید

اکثر نوجوانان اعتیاد را از محله یا مدرسه خود آغاز می کنند. برای پیشگیری از این مورد شما باید بر روی انتخاب مدرسه و محله زندگی حساس باشید، دوستان فرزند خود را بشناسید و به طور غیر مستقیم رفت و آمدهای او را زیر نظر داشته باشید.

در این مورد نه باید خیلی سفت و سخت عمل کنید که فرزندتان از شما فراری شود و او را وادار به دروغگویی نمایید نه باید انقدر بی‌توجه باشید که زمینه‌ای را برای اعتیاد فرزندتان فراهم کنید.

6. پیشگیری از اعتیاد | درباره اعتیاد آگاهی بدهید

شما باید اول خودتان در رابطه با اعتیاد آگاهی‌های لازم را کسب کنید بعد فرزندتان را از این بلای خانمان سوز مطلع سازید. درباره عوارض جسمی و روحی مواد مخدر با او صحبت کنید. به او بگویید قبول کردن یک نخ سیگار مساوی با تباه شدن کل آینده‌اش خواهد بود. البته توجه داشته باشید حرف‌های شما شکل نصیحت به خود نگیرد و بیشتر مانند صحبت دوستانه باشد. برای کسب اطلاع از مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

نقش رسانه‌ها و شبکه اجتماعی در اعتیاد نوجوانان چیست ؟

رسانه‌ها به خصوص فیلم‌ها و سریال‌ها، اعتیاد به سیگار یا خوردن الکل را موضوعی عادی نشان می‌دهند. به همین جهت زیاد دیدن این گونه فیلم‌ها روی نا خودآگاه فرد تاثیر گذاشته و اعتیاد را عادی می‌کند.

در جیب فرزندم مواد پیدا کردم. چه کار کنم؟

به او نزدیک شوید اعتمادش را جلب کنید تا خودش این قضیه را به شما بگوید. اگر نگفت این موضوع را با یک مشاور در میان بگذارید و برای برخورد صحیح از او کمک بگیرید.

یکی از اعضای خانوادمان معتاد بوده و از معتاد شدن فرزندم می‌ترسم. باید چه کار کنم ؟

برای پیشگیری از اعتیاد با فرزندتان حرف بزنید، از تاثیرات منفی‌ای که اعتیاد روی زندگی شما گذاشته با او صحبت کنید. به او بگویید که به شخصیتش اعتماد دارید و می‌دانید راه افراد معتاد را نخواهد رفت.

فرزندم دوست هایی دارد که درگیر اعتیادند اما خودش می‌گوید تا به حال معتاد نشده. آیا راست می‌گوید؟

محیط بر روی فرد بسیار تاثیرگذار است. اگر از نزدیکان فرزند خود می‌ترسید که او را درگیر اعتیاد کنند، بهتر است اوقات فراغتش را خودتان پر کنید.

منبع: پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان



:: برچسب‌ها: پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره کودک یکی از مهم ترین خدماتی است که هر خانواده ای باید با داشتن حتی یک فرزند آن را دریافت کند. به دلیل آسیب های مختلفی که ریشه در کودکی دارد، نیاز به توجه بیشتر به سبک تربیتی و فرزندپروری از سوی والدین وجود دارد. بسیاری از ویژگی های شخصیتی و مسائلی که ما در بزرگسالی با آن روبرو می‌شویم ریشه در کودکی مان دارد. برای مثال اینکه چطور والدینمان با اشتباهاتمان برخورد کرده اند و یا چطور کمبودهای مادی و روانی مان را برآورده کرده‌اند به طور مستقیم می تواند بر دیدگاه ما از زندگی تاثیر بگذارد. بنابراین اگر نمی دانید چه سبک تربیتی داشته باشید و یا فرزندتان دچار مشکلاتی مثل شب ادراری، کابوس، گریه های بی دلیل، افت تحصیلی، لجبازی، بی اشتهایی، ناتوانی در برقراری ارتباط با اطرافیان و… شده است؛ حتما لازم است که مشاوره کودک دریافت کنید. در ادامه در مورد اهمیت و حوزه های مختلف کودک صحبت کرده ایم.

منبع: مشاوره کودک با بهترین متخصصان ایران

اهمیت مشاوره کودک در چیست؟

پرورش صحیح و مناسب فرزند، یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین به شمار می‌رود. امروزه با گسترش یافتن هر چه بیشتر فضای مجازی و رسانه‌های گروهی در بین مردم، عده‌ای از پدر و مادرها نگران تأثیر منفی این موارد بر شخصیت و روحیه حساس فرزندان خود هستند.

حقیقت آن است که اطلاعاتی که کودکان امروزی با آن‌ها روبه‌رو هستند، به نحو چشمگیری متفاوت از زمان‌های گذشته است. در میان این داده‌ها، همواره مواردی وجود دارند که مناسب سن و شخصیت و روحیه دوران نوجوانان و خردسالان نیست. چه بخواهیم و چه نخواهیم، فرزندانمان همه‌روزه در معرض اطلاعات نامناسب قرار می‌گیرند و این داده‌ها، اکثراً تأثیرات عمیقی بر روند رشد شخصیت آن‌ها بر جای می‌گذارد.

مسئله ذکرشده تنها یکی از معضلات تربیت صحیح نسل جوان این دوره است. آنچه در این دهه شاهد هستیم، افزایش روزافزون مشکلات روانی و خطر خودکشی در افراد با سنین کمتر از 18 سال است. این موضوع زنگ خطری برای والدین به شمار می‌رود تا هر چه بیشتر در نحوه تربیت فرزندان خود احتیاط کنند؛ اما نکته اینجاست که باید سبک پرورش فرزندان خود را متناسب با عصر حاضر و تغییرات جامعه در نظر بگیریم. این امر لزوم استفاده از جدیدترین و علمی‌ترین فنون والدگری را نمایان می‌کند. لذا بهترین راهکار، استفاده از مشاوره‌های حوزه کودک است.

مشاوره کودک

مشاوره کودک و نوجوان، حوزه‌ای تخصصی درزمینهٔ بررسی مشکلات تربیتی و روانی برای سنین زیر 18 سال است. این گرایش به‌طور کلی به یافتن مشکلات رفتاری، شناختی و عاطفی کودک و نوجوان پرداخته و سعی دارد تا درزمینهٔ بهبود و اصلاح مسائل مختل‌کننده رشد بهنجار فرزندان عمل کند.

مشاوره کودک در چه حوزه هایی فعالیت دارد؟

خدمات مربوط به تربیت جنسی کودک

یکی از مهم‌ترین مباحث تربیت فرزندان، پرورش صحیح آن‌ها ازنظر جنسی است. معمولاً والدین با نکات مربوط به این موضوع و نحوه آموزش اصولی این کار آگاهی ندارند. ازاین‌رو اغلب این بخش از پرورش کودکان مورد غفلت قرار می‌گیرد.

حال‌آنکه، بر اساس در دسترس بودن دائمی اطلاعات نامناسب جنسی در فضای مجازی، نادیده گرفتن این حیطه تربیتی در دهه کنونی، افراد را در دوره بزرگ‌سال خود دچار مشکلات انطباقی و جنسیتی شدید و متنوعی می‌کند. بر این اساس، توصیه می‌شود تا با کمک گرفتن از مشاور کودک، در زمان مناسب و با درست‌ترین شیوه‌های حاضر به آموزش کودکان خود اقدام کنید.

ارائه راهکار در برابر مشکلات رفتار کودک

امروزه کودکان با الگو گرفتن از انواع شخصیت‌ها مثل کاراکتر های سینمایی و تخیلی و یا فردی در خانواده و یا جامعه، رفتار و گفتار عجیب آن‌ها را تقلید کنند. برخی از والدین عقیده دارند که این موضوع، موقتی است و به‌مرور فراموش می‌شود. لذا در این زمینه احساس نگرانی نمی‌کنند؛ اما مسئله اینجاست که این شیوه‌های رفتاری اثرات سنگینی در شکل‌گیری شخصیت کودکان می‌گذارد. همچنین لازم به ذکر است که این قبیل برخوردها در بلندمدت تبدیل به عادات رفتاری گشته و تغییر دادن آن‌ها بسیار دشوار و در مواردی ناممکن می‌شود.

مشاوره و آموزش درباره دوره های رشدی کودکان

بر طبق دیدگاه‌های روان‌شناسی، رشد انسان شامل دوره‌هایی از تحولات خاص شناختی، جسمی و عاطفی می‌گردد. این مراحل به‌خصوص در سنین کودکی و نوجوانی بیشتر و مهم‌تر از زمان‌های دیگر هستند؛ بنابراین آشنایی بازمان این مراحل، مشخصه‌های هر یک و همچنین آگاهی از نحوه برخورد مناسب با فرزندان در هرکدام از این دوره‌ها در تربیت هر چه‌بهتر کودک مؤثر است.

ازجمله معروف‌ترین دوره‌های رشدی در سنین زیر 18 سال عبارت‌اند از:

  • دوره اضطراب جدایی و ترس از غریبه در سال اول زندگی
  • دوره بازی‌های انفعالی در 3 تا 5 سالگی
  • دوره بازی کردن با همسالان در 6 تا 10 سالگی
  • دوره بحران هویت در نوجوانی
  • بلوغ و مسائل عاطفی و جنسی آن
  • دوره خودمحوری و اضطراب اجتماعی ناشی از آن در نوجوانان

مشاوره کودک باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

متخصص کودک توانایی برقراری ارتباط موثر با کودک و والدین دارد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های متخصصان حوزه کودک و نوجوان، مهارت در برقرار کردن رابطه مناسب با مراجع خود و همچنین سرپرستان وی است. ازآنجاکه ممکن است بخشی از مسائل دردسرساز فرزند به دلیل مشکلات ارتباطی با والدین باشد، بنابراین مشاور باید بتواند با هر دو طرف، به‌صورت منصفانه و بدون قضاوت برخورد کند.

رعایت اصل رازداری

یکی از مشکلات مشاورین حوزه کودک این است که والدین آن‌ها را مانند جاسوس‌هایی برای حرف کشیدن از فرزندانشان در نظر می‌گیرند. این موضوع سبب می‌شود تا مراجعان اصلی به‌خصوص نوجوانان اعتماد لازم برای شروع درمان را کسب نکنند. درنتیجه روند جلسات دچار مانع می‌گردد.

باید توجه داشت که یکی از اصول اساسی در روانشناسی کودک مسئله رازداری مشاورین است. این بدان معنی است که تا زمانی که خطر آسیب جانی و فکر خودکشی و برخی مسائل دیگر برای مراجع در میان نباشد، تمام اظهارات نوجوان یا کودک در جلسه مشاوره محفوظ باقی می‌ماند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و انجام استعدادیابی جامع می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

پسر 9 ساله من اصلاً تمرکز حواس ندارد و نمرات تحصیلیش خیلی پایین است. نمی‌دونم چطور باید تمرکزش رو بالا ببرم؟

ناتوانی در تمرکز می‌تواند ریشه در مشکلات گوناگونی داشته باشد که از جمله این مشکلات می‌توان به اختلال نقص توجه، دچار بودن به افسردگی و اضطراب اشاره کرد. برای کمک به فرزندتان لازم است که به یک روانشناس کودک مراجعه کرده تا او ابتدا یک ارزیابی بالینی دقیق از فرزندتان به عمل بیاورد و ریشه مشکلات را تشخیص دهد. تا زمانی که تشخیص دقیقی صورت نگیرد راهکارهای بهبود حواس‌پرتی نمی‌توانند کمک زیادی به شما بکنند. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره روانشناسی آواژه بهرمند شوید.

منبع: مشاوره کودک با بهترین متخصصان ایران



:: برچسب‌ها: مشاوره کودک با بهترین متخصصان ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تاثیر اعتیاد بر خانواده و جامعه تاثیری بسیار مخرب است. فدر معتاد به مرور زمان اهمیتی برای خانواده خود قائل نمی شود و تنها به فکر برطرف کردم احساس خماری خود است. در این زمان اکثر اعضای خانواده به تدریج تلاش می کنند تا اصل موضوع اعتیاد را نادیده بگیرند و آن را امری عادی جلوه دهند. همین امر سبب دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر می شود. از جمله پیامد ها و تاثیر اعتیاد بر خانواده می توان به ایجاد اضطراب، افسردگی، مشکل در روابط اعضای خانواده با یکدیگر و … اشاره کرد که تاثیر بر روی کودکان و جوان بیشتر خواهد بود. 

منبع: تاثیر اعتیاد بر خانواده

تاثیر اعتیاد بر خانواده

اعتیاد روندی تدریجی دارد و با گذشت زمان درگیری فرد با مواد بیشتر و بیشتر خواهد شد. با شدت گیری اعتیاد، ارتباط فرد معتاد با اعضای دیگر خانواده کمتر خواهد شد و به همین میزان ارتباط و وقت بیشتری را با مواد خواهد گذراند. در چنین وضعی روابط عاطفی میان اعضا به تدریج کم رنگ شده و از بین خواهد رفت و فضای خانواده را یاس و ناامنی فراخواهد گرفت.

 

تاثیر اعتیاد بر خانواده | تاثیر اعتیاد بر مقررات در خانواده

قوانین و مقررات در یک خانواده در طول زمان و به صورت یک قانون نانوشته شکل گرفته‌اند ولی اعتیاد این قوانن را تغییر می‌دهد. رفتارهای یک فرد معتاد غیرقابل پیش بینی است و هر یک از اعضا روشی خاص در مقابله با تغییرات شخصیتی و رفتاری فرد معتاد در پیش می‌گیرند. این روش خاص به تدریج تبدیل به بخشی از خلق و خوی اعضای خانواده می‌شود. اعضای خانواده برای ادامه زندگی نقش‌های جدیدی می‌پذیرند از جمله این که در مورد مشکلات موجود حرف نمی‌زنند، احساسات خودشان را سرکوب می‌کنند و احساسات واقعی خود را بروز نمی‌دهند و بدتر از همه این که به دیگران و حتی خودشان دروغ می‌گویند. در چنین خانواده‌هایی اعضای دیگر مجبورند نقش فرد معتاد را نیز بپذیرند.

به طور مثال همسر فرد معتاد مجبور به قبول مسئولیت‌ها و وظایف همسر خود می‌شود و یا این وظیفه به فرزندان منتقل خواهد شد. اعضای خانواده درواقع درصدد کمک به بهبودی فرد معتاد هستند ولی غافل از این که این مجموعه رفتارها به استمرار اعتیاد فرد کمک خواهد کرد و درنهایت به ویرانی کانون خانواده منجر خواهد شد. برای کسب اطلاع در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

تاثیر اعتیاد بر احساسات خانواده چیست

اعضای خانواده یک فرد معتاد تحت تاثیر رفتارها و عواقب اعتیاد وی هستند که به مرور زمان بر روان و احساسات آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت که موارد زیر از مهم‌ترین تاثیرهای احساسی و روانی بر اعضاست:

1. احساس گناه در خانواده

اعضا خانواده فرد معتاد بر این باورند که رفتارها و برخوردهایشان در گذشته باعث اعتیاد عضو خانواده شده و از این بابت احساس گناه می‌کنند. به طور مثال والدین تصور می‌کنند که در تربیت فرزندشان کوتاهی کرده‌اند و یا محبت لازم را به او نکرده‌اند. البته ممکن است فرد معتاد از این حس گناه اعضای خانواده سواستفاده کرده و در جهت توجیه و ادامه اعتیاد خود استفاده کند. این احساس گناه و عذاب وجدان باعث حمایت نابجا و بی مورد اعضا خانواده از فرد معتاد شده که در نهایت منجر به ادامه دار شدن اعتیاد فرد خواهد شد.

2. تاثیر اعتیاد بر خانواده | ایجاد خشم

روبرو شدن اعضای خانواده با مصائب و مشکلات بی پایان اعتیاد، منجر به بروز حس درماندگی و خشم در اعضا می‌شود و این خشم در واقع به این دلیل است که تلاش‌هایشان در جهت بهبودی فرد و ترک اعتیاد وی جواب نداده و فرد معتاد متوجه وضعیت خود نیست. تمامی این عوامل چیزی به جز احساس خشم، ناامیدی و ناراحتی مضاعف برای اعضای خانواده نخواهد داشت و فرد معتاد نیز بدون درک درست از موقعیت خود و خانواده‌اش به رفتارهای ناهنجار خود ادامه می‌دهد.

3. انکار و شرمندگی در خانواده

در باور عموم نگاه به اعتیاد نه به عنوان یک بیماری که یک مشکل اخلاقی محسوب شده و اعتیاد یکی از اعضای خانواده نتیجه‌ای به جز شرم، سرافکندگی و از بین رفتن آبروی آن خانواده را نخواهد داشت. اعضای خانواده در این شرایط به جای پذیرش واقعیت درصدد انکار آن بر می‌آیند که به زعم خود به حفظ کانون خانواده کمک کرده و اعتیاد عزیزشان را پنهان کنند. به طور مثال تصمیم به قطع ارتباط با فامیل و آشنایان در جهت پنهان کردن اعتیاد گرفته و ارتباطات خود را محدود خواهند کرد.

4. اضطراب و تشویش افکار

بسیاری از کارشناسان و متخصصین بر این باورند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین تاثیر اعتیاد بر خانواده ایجاد تشویش، استرس و اضطراب در میان اعضاست. فرد معتاد رفتار مشخص و قابل پیش بینی ندارد و اعضای خانواده نمی‌دانند که وی هر لحظه چه رفتاری از خود بروز می‌دهد. در حالت نئشگی خشن و خطرناک و لحظه‌ای بعد آرام می‌شود و این رفتار باعث ایجاد سردرگمی در میان اعضای خانواده و به تبع آن اضطراب و تشویش آ‌ها خواهد شد. بیشتر معتادان ثبات اخلاقی و شخصیتی ندارند و در دنیای وهم آلود ذهن خود سیر می‌کنند. آنان متوجه رفتارهای خود نیستند و اعضای خانواده به ناچار مجبور به تحمل اضطراب و استرس زیاد و زندگی پر از رنج و دردسر هستند.

بیشتر بخوانید : پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان | راه های پیشگیری از اعتیاد

 تاثیر اعتیاد بر همسر و والدین

والدین و یا همسر فرد معتاد در مقابله با فرد معتاد اغلب واکنش‌های زیر را از خود بروز  می‌دهند:

-برعهده گرفتن وظایف و مسئولیت‌های فرد معتاد

-تلاش برای پنهان کردن وجود اعتیاد در خانواده از بقیه و انکار این موضوع

-حمایت‌های بی جا از فرد معتاد و تصور این که مسئول اعتیاد عزیزشان هستند.

-از دست دادن اعتماد به نفس و احترام

-انزوا و کاهش ارتباط با دوستان، فامیل و آشنایان به دلیل احساس شرم و بی آبروی

 

تاثیر اعتیاد بر خانواده | تاثیر اعتیاد بر فرزندان

والدین معتاد اکثر وقت خود را به تهیه و مصرف مواد می‌گذرانند و نقش خود به عنوان پدر و یا مادر را فراموش می‌کنند. فرزندان آن‌ها به دلیل سردرگمی در ارتباط با والدین از محیط خانه فراری هستند و در معرض انواع مشکلات جسمانی و عاطفی قرار دارند. افسردگی، اضطراب و تمایل به خودکشی در میان فرزندان افراد معتاد دیده می‌شود و احتمال این که در آینده مورد سواستفاده‌های جسمی و جنسی قرار بگیرند بیشتر است.

1. تاثیر بر سلامت جسمانی فرزندان

کولیت، آسم و آنتریت بیمارهایی است که در اثر استشمام دود ناشی از مواد مخدر به وجود می‌آید و احتمال ابتلای فرزندان به این بیماری‌ها در خانواده معتاد بالاست. از دیگر مشکلات جسمی می‌توان به انواع مشکلات گوارشی و تنفس و مسمومیت‌ها اشاره کرد. مصرف مواد مخدر در دوران بارداری احتمال تولد فرزند با عقب ماندگی ذهنی و نقایص مادرزادی را افزایش می‌دهد.

2. تاثیر بر سلامت روانی و احساسی فرزندان

کودکان افراد معتاد اکثرا درگیر اختلالات اضطرابی و افسردگی می‌شوند. همچنین بعضی از کودکان با تقلید از والدین دچار اختلال ضداجتماعی می‌شوند و تعدادی نیز از پرخوری عصبی رنج می‌برند. بسیاری از فرزندان افراد معتاد به دلیل خشونت والدین و دمدمی مزاج بودن آن‌ها، حس اعتماد خود را نسبت به والدین و محیط خانواده از دست می‌‌دهند. برخی احساس گناه و عذاب وجدان داشته و خود را مقصر اعتیاد آن‌ها می‌دانند و گروهی نیز احساس شرم دارند و از ارتباط با دوستان و هم سالان خود پرهیز می‌کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تاثیر اعتیاد بر کودکان | عوارض دود و مواد مخدر بر کودکان [/box]

3. تاثیر اعتیاد بر خانواده | تاثیر بر امور تحصیلی فرزندان

فرزندانی که در خانواده‌های درگیر با اعتیاد رشد کرده‌اند به احتمال بیشتری به اختلالات یادگیری دچار می‌شوند. آن‌ها به دلیل جو متشنج و نابسامان خانواده تمرکزی برای درس خواندن ندارند و حتی امکان دارد در یک مقطع تحصیلی درجا بزنند و یا تصمیم به فرار از مدرسه بگیرند. متاسفانه به دلیل استفاده ابزاری برخی از والدین از فرزندانشان برای تهیه مواد و یا حتی تشویق آن‌ها به استفاده از مواد امکان ادامه تحصیل از آنان سلب خواهد شد.

 

سایر تاثیرات اعتیاد بر خانواده

از دیگر تاثیرات مخرب اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-احساس عدم امنیت شخصی

-مشکل در برقراری رابطه جنسی

-ناامیدی و خلا معنوی

-ناتوانی در بیان خواسته‌های خود

-خیال بافی و زندگی در رویا و توهم

-انکار کردن مسائل و مشکلات

-خودداری از برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران

 برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

بهترین راه کاهش آسیب‌های اعتیاد بر خانواده چیست؟

مشکلات خانوادگی، خشم، تنهایی و انزوا و بی اعتمادی تنها گوشه‌ای از مشکلات اعتیاد است که تاثیرات منفی و جبران نشدنی بر بنیان خانواده می‌گذارد. با مراجعه به متخصصین درمان اعتیاد و روانشناسان می‌توان در جهت بهبود این بیماری و کاهش تاثیرات آن بر خانواده اقدام کرد.

منبع: تاثیر اعتیاد بر خانواده



:: برچسب‌ها: تاثیر اعتیاد بر خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره کودک تلفنی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن با برترین متخصصان معتبر در مورد فرزند خود صحبت نمایید. خیلی از والدین به دلیل مشغله های مختلف فرصت نمی‌کنند برای مشکلات رفتاری و خلقی کودک خود به متخصص مراجعه نمایند. مجموعه تخصصی کودک آواژه این امکان را فراهم نموده تا شما با کوتاه ترین روش بتوانید به درمانگران معتبر در این حوزه دسترسی پیدا کنید. در ادامه به مزایا و ملاک های مربوط به انتخاب مرکزی مناسب برای مشاوره پرداخته‌ایم.

منبع: مشاوره کودک تلفنی و آنلاین

مشاوره تخصصی کودک تلفنی

با توجه به در دسترس نبودن مراکز معتبر در همه جای کشور و تراکم بیش از حد آن‌ها در مناطقی نظیر پایتخت یا شهرهای بزرگ، بسیاری از افراد امکان مراجعه حضوری به این مراکز را ندارند. علاوه بر این مسائلی نظیر شیوع ویروس کرونا باعث شده است که افراد تمایل کمتری به دریافت مشاوره حضوری داشته باشند و خدمات مشاوره تلفنی یا آنلاین کودک را ترجیح دهند. با توجه به اینکه مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان یکی از مسائل عمده در مشاوره روانشناسی است؛ امروزه بسیاری از مراکز مشاوره اقدام به ارائه خدمات تلفنی در این زمینه کرده‌اند که این امر کار را برای بسیاری از والدین آسان کرده است.

مشاوره تلفنی کودک تلفنی چطور انجام می شود؟

برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید تا برای شما وقت مشاوره رزرو شود. خیلی از والدین با این تصور که تلفنی نمی توان از کودک ارزیابی به عمل آورد برای مشاوره تلفنی کودک اقدام نمی کنند. در حالی که بیشتر مواقع اصلا نیازی به معاینه مستقیم نیست و تنها در صورتی که متخصص تشخیص دهد برای ارزیابی مستقیم کودک برای جلسه حضوری هماهنگی انجام می‌شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تربیت کودک [/box]

چرا باید به مشاور کودک مراجعه کرد؟

با توجه به اینکه دوران کودکی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل از رشد انسان است بسیار اهمیت دارد که والدین وضعیت ذهنی فرزند خود را در این دوران مورد توجه قرار داده و برای ارتقای هرچه بیشتر سلامت روان او بکوشند. در بسیاری از موارد وقتی مشکلات در دوران کودکی مورد درمان قرار بگیرند به راحتی بهبود می‌یابند اما در صورت بی‌توجهی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیر و پایداری را در زندگی فرد ایجاد کنند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که در کنار سلامت جسم به مسائلی نظیر روحیه و توانمندی‌های ذهنی فرزندتان نیز توجه کنید و در صورت لزوم به موقع از یک مشاور کودک کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که کودک در آینده فرد توانمندتری باشد و معضلات و آسیب‌های کمتری را تجربه نماید.

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

مشاوره تلفنی کودک چه محدودیت هایی دارد؟

از جمله محدودیت‌های مشاوره تلفنی کودک این است که در مورد بچه‌های کوچک‌تر که هنوز به توانایی کلامی بالایی دست نیافته‌اند و امکان برگزاری جلسات فردی وجود ندارد ممکن نیست. همچنین استفاده از روش‌هایی نظیر بازی درمانی به کمک درمانگر نیز از طریق تلفن امکان پذیر نمی‌باشد. در عین حال این محدودیت تنها مربوط به کودکان خردسال است و سایر کودکان بزرگ‌تر، نوجوانان و والدین آن‌ها همگی می‌توانند با استفاده از جلسات مشاوره تلفنی از مزایای آن بهره مند شوند.

از جمله مزیت‌های این روش این است که افراد از هرجای کشور می‌توانند با بهترین متخصصان تماس گرفته و در مورد مشکلات خود و فرزندشان از آن‌ها مشورت بگیرند. علاوه بر این ممکن است فرزندان در سنین نوجوانی نسبت به مراجعه نزد روانشناس مقاومت داشته باشند و تمایلی به جلسات مشاوره حضوری نشان ندهند. مشاوره تلفنی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر با این مسئله کنار بیایند و آزادانه تر مسائل و مشکلات خود را با درمانگر در میان بگذارند.

از چه کسانی باید مشاوره دریافت کرد؟

دوران کودکی و نوجوانی دوران بسیار مهمی از زندگی است در نتیجه شما نباید از افراد غیر متخصص برای حل مشکلات یا ارتقای توانمندی‌های فرزندتان کمک بگیرید. این کار ممکن است علاوه بر نداشتن فایده؛ آسیب‌هایی را نیز در پی داشته باشد. در نتیجه قبل از هرچیز ملاک‌های درستی را در ذهن خود تصویر نمایید و به کمک آن‌ها از افراد کارآمد و متخصص کمک بگیرید.

برای اینکه از انتخاب خود مطمئن شوید پیش از هر چیز لازم است با مراکز مشاوره‌ای تماس بگیرید که رسماً از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی مجوز رسمی برای فعالیت دارند. همچنین متخصصینی که در زمینه کودک مشاوره می‌دهند باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و یا روانشناسی کودکان استثنایی برخوردار باشند. البته شما در مورد مسائلی نظیر برنامه ریزی تحصیلی می‌توانید از افراد تحصیل کرده در گرایش مشاوره نیز کمک بگیرید. علاوه بر مسائل ذکر شده بهتر است سوابق آموزشی و تجربی مشاوران را نیز بررسی نمایید تا بتوانید به بهترین گزینه دست یابید.

چه مسائلی را باید در مشاوره تلفنی کودک مطرح کرد؟

جلسات مشاوره کودک تلفنی بر مسائل مختلف دوران کودکی و نوجوانی تمرکز دارند و می‌توانند موضوعات گسترده‌ای را در بر بگیرند. از جمله مسائلی که می‌توانید در این جلسات مطرح کنید باید به موارد زیر اشاره کرد.

– ناتوانی در کنترل خشم و وجود پرخاشگری زیاد در کودک یا نوجوان

– ناتوانی فرزند در برقراری ارتباط و تمایل او به انزوا

– وجود ترس‌های مفرط و غیر منطقی در کودک

– روبه‌رو شدن با مشکلات تحصیلی و رفتارهای مخرب در مدرسه

– داشتن مشکلات ارتباطی با فرزند از مباحث مهم در جلسه مشاوره کودک تلفنی

– وجود اختلالاتی نظیر نقص توجه-بیش فعالی در کودک و سایر اختلالات دوران کودکی

بیشتر بخوانید : کودک استثنایی

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: مشاوره کودک تلفنی و آنلاین



:: برچسب‌ها: مشاوره کودک تلفنی و آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص وگادول از جمله دارو های موجود در بازار برای درمان زود انزالی است. این دارو مورد تایید پزشکان و متخصصان نیست و عوارض بسیاری زیاد و جدی را برای مصرف کننده به همراه دارد. با وجود اینکه قرص وگادول سبب بهتر شدن مشکل زود انزالی در فرد می شود اما در بلند مدت نه تنها شرایط را برای مصرف کننده بدتر می کند بلکه عوراض جسمی زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. در این مقاله به توضیح کامل در مورد مزایا و پیامد های این قرص به طور کامل صحبت کرده ایم.

منبع: قرص وگادول

قرص وگادول

قرص وگادول برای موارد مختلفی مصرف می‌شود و کاربردهای متعددی دارد. از این موارد می‌توان به دردهای شدید جسمی یا درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی مردان اشاره کرد. این قرص به نحوی عمل می‌کند که حتی نصف آن می‌تواند بیشتر از چهل دقیقه انزال مرد را به تاخیر بیاندازد. قرص وگادول در کشور هند تولید می‌شود؛ پیدا کردن آن کار آسانی نیست و فروش آن در ایران به صورت غیرقانونی انجام می‌شود. این قرص معمولا به صورت اینترنتی یا به صورت غیرقانونی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. البته در صورت مشاهده شدن این موارد توسط مراجع قانونی، با آن برخورد می‌شود. برای آشنایی با داروهای جایگزین وگادول مقاله قرص تاخیری را بخوانید.

 

ترکیبات و مواد تشکیل دهنده قرص وگادول

در ظاهر این قرص به عنوان یک ماده گیاهی به فروش می‌رسد. اما در واقع قرص وگادول از دو ماده ترامادول و سیلدنافیل ساخته شده است. هر دو این مواد برای درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی کاربرد دارند. در قرص وگادول 100 گرم سیلدنافیل و 50 گرم ترامادول وجود دارد. ترامادول را می توان یک ماده اعتیاد آور در نظر گرفت که باعث اعتیاد و وابستگی جسمی فرد می‌شود. قرص‌های اعتیادآور احتمال بیش مصرفی و اوردوز را در مصرف کننده بالا می‌برند. در واقع اصلا لازم نیست برای درمان زودانزالی یا دیگر مشکلات جنسی به مصرف این قرص رو بیاورید. راه‌های ساده تری برای درمان مشکلات جنسی وجود دارد.

 

تفاوت قرص وگادول زرد و قرمز چیست ؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت قرص وگادول زرد و قرمز رنگ دارای ترکیبات یکسان می باشند بنابراین از لحاظ عوارض هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و تنها تفاوت آنها در شکل ظاهری آنها می باشد.

 

عوارض قرص وگادول 

البته که این قرص و قرص‌های مشابه آن در درمان زودانزالی کمک کننده هستند، اما باید بدانید که این قرص اثرات جبران ناپذیری را به روی بدن فرد می‌گذارد. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

سکته قلبی به صورت ناگهانی

افت شدید فشار خون

سردرد و سرگیجه

مصرف این قرص عوارضی همچون تهوع و استفراغ را در پی دارد.

ممکن است بدن برخی افراد به این قرص واکنش‌های آلرژیک نشان بدهد، به این معنی که صورت و بدن آن‌ها خارش و سوزش داشته باشد. بعد از مصرف قرص وگادول داشتن درد معده عارضه‌ای طبیعی به شمار می‌آید. قرص وگادول در عملکرد قسمت بینایی مغز تاثیر می‌گذارد. همچنین این قرص در ایجاد نارسایی‌های کلیوی، عفونت ادرار، سوءهاضمه و… نیز موثر است. باید دقت داشته باشید که با مشاهده هر یک از این علائم فورا به پزشک مراجعه کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : درمان زود انزالی [/box]

 

مصرف قرص‌های تاخیری؛ خوب یا بد است؟

درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی چه در آقا و چه در خانم راه‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال مراجعه کردن به یک مشاور و کمک گرفتن درباره مسائل جنسی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها باشد. مشاوره علاوه بر اینکه عوارضی ندارد، راهکارهایی جهت بهبود رابطه جنسی‌تان نیز به شما ارائه می‌دهد. از جمله این راهکارها یاد دادن برخی تمرینات بدنی، رفتارها یا ماساژجنسی به زوجین می‌باشد. مراجعه به یک مشاور جنسی بی‌خطرترین راه‌حل برای درمان زودانزالی شمرده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

البته بسیاری از افراد به خاطر بی صبری که دارند حاضر نیستند تا یاد گرفتن تمرینات صبر و حوصله به خرج دهند. این افراد دنبال آنند که هر چه سریع‌تر به مقصود خود برسند. به همین علت است که دست به روی قرص‌های بالابردن زمان انزال می‌گذارند. متاسفانه این افراد به عوارض شدید و خطرناکی که این قرص‌ها دارند دقت نمی‌کنند.

ترکیبات تشکیل دهنده قرص وگادول باعث می‌شود که خاصیت اعتیاد آورندگی شدیدی داشته باشد. مصرف این قرص در بدن فرد مصرف کننده وابستگی بوجود می‌آورد. خاصیت وابستگی این قرص به علت وجود ماده ترامادول در آن می‌باشد. فرد با وابسته شدن به قرص، به مصرف بیشتر آن ترغیب می‌شود. مانند همه داروهای اعتیاد آور بعد از مدتی فرد مصرف کننده مجبور است دوز مصرف را بالا ببرد تا خاصیت‌های قبلی دارو خود را نشان دهد. مصرف بالای این دارو موجب افت شدید ضربان قلب، کاهش اکسیژن خون، احساس خفگی، انقباضات عضلانی، عدم تعادل در حرکت و نهایتا موجب سکته قلبی و مغزی می‌شود.

 

سخن آخر

قرص وگادول با عوارض بسیار زیاد و جدی که دارد معمولا از طرف متخصصان توصیه نمی‌شود. بهتر است که برای درمان اختلالات جنسی از سایر روش‌ها و یا داروهای تائید شده استفاده نمایید. متخصصان و روانشناسان مرکز مشاوره آواژه در خدمت شما هستند تا در هر کجا که هستید، به صورت تلفنی در این زمینه یاری‌تان کنند. برای آشنایی با انواع روش‌های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید و یا از منوی سایت در قسمت درگاه پرداخت اقدام به رزرو وقت نمایید.

 

مصرف همزمان قرص وگادول و الکل چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

قرص وگادول از مواد ترامادول و سیلدنافیل ساخته شده است. این ترکیبات اگر در داخل بدن با الکل قاطی شوند، می‌تواند احتمال مرگ فرد مصرف کننده را بالا ببرند. افرادی که الکل و قرص وگادول را با یکدیگر مصرف کرده‌اند با عوارض جبران ناپذیری مواجه شده‌اند.

منبع: قرص وگادول



:: برچسب‌ها: قرص وگادول ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته و ترک کرده آیا کار درستی است ؟ اعتیاد به مواد مخدر مسائله ای است که نمی توان تاثیر آن را بر روی جسم و روان فرد دست کم گرفت. مسلما ازدواج با فردی که قبلا اعتیاد داشته چالش های خاص خود را برای فرد به همراه دارد. برای مثال ترس از بازگشت به اعتیاد از اصلی ترین دغدغه های این افراد قبل از ازدواج است. اما باید در نظر بگیرید که افرادی که قبلا اعتیاد داشتند مانند هر انسان دیگری حق یک زندگی سالم و شاد را دارند و به خاطر اتفاقی که در گذشته افتاد نمی توان آینده آنان را قضاوت کرد. کمک گرفتن از یک متخصص در چنین شرایطی بهترین انتخاب قبل از گرفتن هر تصمیمی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

 

ازدواج با معتادی که ترک کرده است

ازدواج با فردی که قبلا درگیر اعتیاد بوده و اکنون ترک کرده است، چالش‌هایی را با خود به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند. برای آشنایی بیشتر با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1. ازدواج با معتادی که ترک کرده | اعتیاد دوباره

پژوهشگران حوزه ترک اعتیاد به این نتیجه رسیده‌اند که از 2 تا 5 سال بعد از ترک، خطر بازگشت به اعتیاد وجود دارد. وسوسه‌ها در وجود فرد همچنان باقی است و احتمال دارد که در مواجهه با اولین فشار به مواد مخدر پناه ببرد.
از طرف دیگر اگر فرد غیر اصولی اقدام به ترک کرده باشد و از خدمات روانشناسی و گروه درمانی برای ترک کمک نگیرد، احتمال بازگشت و عود اعتیاد در او بیشتر است.

در رابطه با چالش اعتیاد دوباره چه باید کرد؟

در مرحله اول باید در نظر بگیرید چه مدت زمانی از ترک اعتیاد شخص می‌گذرد. اگر کمتر از یک سال است که فرد اقدام به ترک کرده نباید با او وارد رابطه جدی شوید. اگر 1 سال و بیشتر است که اقدام به ترک کرده می‌توانید به او اعتماد کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر زمان بیشتری از ترک اعتیاد موفق گذشته باشد، احتمال بازگشت به اعتیاد کمتر می‌شود. در مرحله دوم باید شیوه ترک وی را مورد بررسی قرار دهید. او را برای مراجعه به روانشناس و شرکت در گروه درمانی تشویق کنید، حتما مطمئن شوید که شخص پس از ترک مواد به متادون یا داروی دیگری معتاد نشده باشد.

بیشتر بخوانید : ویژگی های رفتاری در ازدواج

2. ازدواج با معتادی که ترک کرده | شخصیت ناپایدار

فردی که یک دوره اعتیاد شدید را تجربه کرده است معمولا برای تهیه مواد مخدر مجبور به همنشینی با اشخاصی می‌شود که هنجارهای اخلاقی درستی ندارند. افراد معتاد معمولا از نظر شخصیتی و رفتاری تحت تاثیر جمع‌هایی قرار می‌گیرند که در آن‌ها اقدام به مصرف مواد مخدر کرده بودند. علاوه بر این‌ها مواد مخدر می‌تواند خلق و خوی فرد را دگرگون کرده و از او شخصی بد اخلاق، تحریک پذیر، شلخته ، بی‌اراده و بی‌مسئولیت بسازد. این رفتارها بعد از ترک نیز ممکن است در فرد بماند و شخصیت او را تحت تاثیر قرار دهد.

برای حل چالش شخصیت ناپایدار چه باید کرد؟

نکته مهمی که در ابتدا باید مورد توجه قرار دهید این است که قبل ازدواج با معتادی که ترک کرده باید به یک شناخت کامل از همسرتان برسید. او را تنها و با خانواده ملاقات کنید، رفتارهایش را در چالش‌ها نظاره کنید، نشانه‌های کوچک را مورد بررسی قرار دهید و حتما به چند جلسه مشاوره پیش از ازدواج بروید.

مراجعه به روانشناس و مشاور قبل از ازدواج از دو جهت اهمیت دارد.اول این که اگر شما به فردی علاقه مند شده باشید، نمی‌توانید به طور منطقی نقص‌ها و مشکلاتش را بشناسید. دوم این که افراد قبل از ازدواج خودشان را بهتر از آن چیزی که هستند، نشان می‌دهند تا شما را به ازدواج راغب نمایند. پس ممکن است مدت‌ها با شخصیت واقعی طرف مقابل خود رو به رو نشوید.

3. عوارض و پیامد های دوران اعتیاد بر فرد

از عواقب ازدواج با معتادی که ترک کرده این است که گاهی در گذشته به دلیل اعتیاد در زندگی فرد، مشکلاتی به وجود آمده باشد که همچنان شخص با عوارض  آن‌ها درگیر است. در نتیجه شما باید از این مشکلات آگاه باشید و برای بروز آن‌ها آمادگی لازم را کسب کنید.

مشکلات جسمی: فرد ممکن است در دوره اعتیاد درگیر بیماری‌های قلبی، تنفسی، گوارشی و… شده باشد و هنوز این بیماری‌ها را به همراه داشته باشد.

مشکلات روحی روانی: مثل کمبود اعتماد به نفس، نداشتن قدرت حل مسئله، پرخاشگری، افسردگی یا… معمولا در دوره اعتیاد شروع می‌شوند و بعد از ترک هم با فرد می‌مانند.

مشکلات اجتماعی: بدهکاری، جرم، بیکاری و… از مشکلاتی هستند که در سطح جامعه فرد ترک کرده را درگیر می‌کنند وزندگی پس از ترک را دشوار خواهند کرد.

 

در رابطه با فردی که اعتیاد را ترک کرده چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

-قبل ازدواج با معتادی که ترک کرده اعتیاد را به خوبی بشناسید
-محرک‌های وسوسه کننده را حذف کنید
-حمایت را به خاطر داشته باشید
-مانع سو استفاده همسرتان شوید
-کنترل بیش از حد را کنار بگذارید و اعتماد کنید
-مشکلات روحی و روانی او را حل کنید
-با گذشته‌اش او را تحقیر نکنید
-همراه و گوش شنوای او باشید
 حتما از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

آیا می‌توان با فرد معتادی که قول ترک کردن می‌دهد ازدواج کرد؟

خیر. این بزرگترین اشتباهی است که می‌توانید مرتکب شوید، بهتر است شرط ازدواج را ترک کردن مواد مخدر بگذارید. اکثر افرادی که قبل از ازدواج معتادند و قول ترک کردن می‌دهند، بعد از ازدواج نه تنها ترک نمی‌کنند بلکه اعتیاد شدیدتری پیدا خواهند کرد.

در دوران نامزدی چطور بفهمم او کاملا ترک کرده است ؟

با آزمایش یا مراجعه به روانشناس می‌توان اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد را بررسی کرد. همچنین با شناخت نشانه‌های رفتاری اعتیاد می‌توانید خیلی زود فرد معتاد را از فرد ترک کرده تشخیص دهید. 

منبع: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته



:: برچسب‌ها: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

هوش کودک می‌تواند تحت تاثیر ژن و محیط کم یا زیاد شود. شاید در گذشته توجه چندانی به هوش کودکان نمی‌شد، اما امروزه سیستم های آموزشی براساس سطوح هوش، چیده می‌شوند. تقریباً همه پدر و مادرها دوست دارند فرزندی با ضریب هوشی بالا داشته باشند. از نظر آنها داشتن هوش بیشتر به معنی آن فرزندی موفق در زندگی است. خوشبختانه می‌توانید با کنترل برخی شرایط مثل ایجاد فضای آرام در خانه و یا صحبت‌کردن با کودک توانایی ذهنی او را بالاتر ببرید. اما بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که هوش فقط مربوط به توانایی‌های ذهنی نیست. از نظر متخصصان، هوش جنبه‌های مختلفی دارد و هر کودک ممکن است در یک یا چند جنبه از آن بهتر از دیگران باشد. می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور استعدادهای فرزندتان را پیدا کرده و آنها را رشد بدهید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع:‌ هوش کودک

بیشتر بخوانید: انواع هوش کودک

تعریف هوش

قبل از هر چیز باید به این سؤال پاسخ بدهیم که اصلاً هوش چه معنایی دارد؟ واقعیت این است که بین روان‌شناسان برای تعریف هوش اختلاف وجود دارد. به همین خاطر ما تعریف دقیقی از هوش نداریم. اما بهترین تعریف تا امروز توسط روان‌شناسی به نام وکسلر مطرح شده است. وکسلر که آزمون‌های هوش او نیز شهرت زیادی دارند معتقد است هوش به معنای تفکر عاقلانه، رفتار منطقی و همین‌طور سازگاری با محیط است. این یعنی هوش فقط محدود به توانایی‌های ذهنی مثل محاسبه کردن نیست. بلکه هوش مجموعه‌ای از توانایی‌ها است که باعث می‌شود یک نفر بتواند زندگی موفق‌تری در جامعه داشته باشد.

طبقه بندی‌های هوش

همان‌طور که گفتیم به نظر متخصصان هوش جنبه‌های مختلفی دارد. هر کودک ممکن است در یک یا چند نمونه از این جنبه‌ها قوی‌تر باشد. درعین‌حال در برخی دیگر ضعیف باشد. معروف‌ترین دسته‌بندی از انواع هوش را روان‌شناسی به نام گاردنر ارائه کرده است. این نظریه به‌عنوان هوش‌های هفت‌گانه شناخته می‌شود. از جمله توانایی‌هایی که گاردنر در این نظریه از آن‌ها صحبت کرده به شرح زیر است. . برای انجام استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

هوش کلامی

هوش‌کلامی همان‌طور که از نام آن پیداست به توانایی فرد برای استفاده از کلام گفته می‌شود. هرچقدر یک نفر بتواند منظور خود را بهتر در قالب کلمات بیان کند می‌گوییم که او هوش کلامی بالاتری دارد. سخنرانان، شعرا و نویسندگان از جمله افرادی هستند که هوش کلامی خیلی خوبی دارند.

هوش منطقی – ریاضی کودک

هوش منطقی – ریاضی تقریباً همان چیزی است که بسیاری از ما به‌عنوان هوش می‌شناسیم. توانایی بالا در حل کردن مسائل منطقی، قدرت بالا در ریاضیات و علاقه به کنجکاوی و شناخت پدیده‌های مختلف در این گروه قرار می‌گیرد.

هوش دیداری – فضایی

قدرت تجسم بالا، درک کردن امور انتزاعی، نقاشی‌های زیبا و همین‌طور علاقه به بازی‌هایی مثل پازل، نقشه‌ها و تصاویر نشان‌دهنده هوش دیداری – فضایی بالا است. کسانی که در این توانایی قوی هستند به‌راحتی می‌توانند مسائل مختلف را در ذهن خود تجسم کنند.

هوش بدنی – جنبشی

این هوش راجع به این صحبت می‌کند که شما چقدر با بدنتان ارتباط دارید؟ یا چقدر می‌توانید از آن استفاده کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت کسانی که هوش بدنی – جنبشی بالایی دارند ورزشکاران خوبی خواهند شد. این شخصیت‌ها تعادل بالایی دارند؛ به‌خوبی می‌توانند اندام‌های مختلف بدنشان را با هم هماهنگ کنند؛ و همچنین توانایی آن را دارند که احساسات خود را از طریق بدن به دیگران نشان بدهند. به همین خاطر معمولاً هنرپیشه‌های خوبی نیز خواهند شد.

هوش موسیقیایی کودک

صداها یا آواهای مختلف یکی از مهم‌ترین مسائل برای این کودکان است. آنها به‌خوبی تفاوت‌های بسیار کم در صداهای مختلف را نیز تشخیص می‌دهند. علاقه به موسیقی و نواختن ساز یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کسانی است که هوش موسیقیایی بالایی دارند.

هوش بین‌فردی

هوش بین‌فردی یا هوش اجتماعی به این معناست که کودک چقدر می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند؟ آیا او توانایی گوش‌دادن به صحبت‌های دیگران و درک کردن احساسات آنها را دارد یا خیر؟ کسانی که هوش بین‌فردی بالایی دارند به‌راحتی می‌توانند در هر جمعی جای خود را باز کرده و دوستانی برای خودشان انتخاب کنند.

هوش درون‌فردی

هوش درون‌فردی را می‌توانیم تا حدودی نقطه مقابل هوش بین‌فردی بدانیم. کسانی که در این جنبه قوی هستند معمولاً شناخت بسیار خوبی از خودشان دارند. آنها به‌خوبی احساسات و افکار خود را می‌شناسند.

هوش طبیعی

آیا تابه‌حال کودکی را دیده‌اید که به محیط طبیعی اطراف خودش علاقه بالایی داشته باشد؟ تمایل به عکاسی، سفر، درس‌هایی مانند جغرافیا و علوم و شناخت محیط اطراف برای این کودکان بسیار جذاب است. به‌طورکلی و در یک‌کلام می‌توان گفت که این کودکان ارتباط بسیار خوبی با طبیعت برقرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های کودکان استثنایی

ضریب هوش کودک

ضریب هوشی یا (IQ) یکی از مهم‌ترین نکات راجع به هوش کودک است. زمانی که می‌خواهیم از هوش یک کودک صحبت کنیم باید بتوانیم آن را اندازه‌گیری کنیم. به نمره‌ای که کودک از آزمون‌های هوش به دست می‌آورد ضریب هوشی گفته می‌شود. به‌طورکلی رایج‌ترین فرمول برای به‌دست‌آوردن ضریب هوشی این است که پس از اجرای آزمون، سن عقلی را بر سن تقویمی تقسیم کرده و ضربدر 100 می‌کنند. روان‌شناسان معتقدند که بهره هوش طبیعی می‌بایست عددی بین 85 تا 130 باشد. کسانی که نمره هوش آنها بیش از 130 باشد در گروه افراد تیزهوش یا نابغه قرار می‌گیرند. همچنین کودکانی که ضریب هوشی کمتر از 85 دارند نیز به‌عنوان گروه عقب‌مانده ذهنی یا کودکان آهسته گام شناسایی می‌شوند. برای آشنایی با سایر روش های افزایش هوش کودک کلیک کنید.

عوامل مؤثر در نمره هوش کودک

وقتی راجع به ضریب هوشی صحبت می‌کنیم تقریباً همیشه یک سؤال برای والدین پیش می‌آید. آن هم این است که آیا می‌توانند ضریب هوشی فرزند خود را بهتر کنند یا خیر؟ به‌عبارت‌دیگر بسیاری از ما می‌خواهیم بدانیم که آیا می‌شود یک نفر را باهوش‌تر از آن چیزی که هست کرد؟ خوشبختانه پاسخ این سؤال مثبت است.

اگرچه کودکان با دامنه مشخصی از ضریب هوشی به دنیا می‌آیند اما اینکه در کجای این دامنه بایستند تا حد زیادی به رفتار خانواده بستگی دارد. برای مثال اگر بهره هوشی فرزند شما 100 است، این به معنای آن است که شما می‌توانید با کمی تمرین بهره هوشی او را بالاتر ببرید. یا برعکس؛ در شرایط نامناسب توانایی هوشی این کودک افت می‌کند. بااین‌حال این نکته را به خاطر داشته باشید که شما هرگز نمی‌توانید از فرزندتان یک نابغه با ضریب هوشی 130 بسازید. بلکه می‌توانید او را در دامنه هوش طبیعی تا حدودی جابه‌جا کنید. از جمله عواملی که روی نمره هوش کودک تأثیر می‌گذارد به شرح زیر هستند. برای آشنایی با سایر روش‌های تقویت هوش نوزاد کلیک کنید.

سبک زندگی

داشتن زندگی سالم یکی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند روی هوش فرزند شما اثر داشته باشد. استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی و به‌خصوص خواب کافی و باکیفیت از جمله مواردی هستند که به توانایی‌های ذهنی فرزند شما بسیار کمک می‌کنند.

ارتباط هوش کودک با فضای خانه

شرایط عاطفی که در خانه شما وجود دارد یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند ضریب هوشی فرزندتان را تحت‌تأثیر قرار بدهد. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که در محیط‌های پر از استرس و مشکلات زندگی می‌کنند بسیاری از مواقع نمی‌توانند از توانایی‌های هوشی خود به‌درستی استفاده کنند.

استفاده از بازی‌ها

بازی برای کودکان تنها یک سرگرمی نیست. کودکان از طریق بازی موضوعات بسیاری را یاد می‌گیرند. پس اگر می‌خواهید ضریب هوشی فرزندتان را افزایش بدهید به بازی‌ها توجه کافی داشته باشید. استفاده از بازی‌هایی مثل پازل، معما و یا ایفا کردن نقش‌های مختلف می‌توانند به کودک شما کمک کنند مسائل بسیاری را یاد بگیرد.

ارتباط هوش کودک با تجربه های او

تجربه و به‌خصوص تجربه در دوران کودکی یکی از مسائلی است که در نمره هوش تأثیر بسیاری دارد. در حقیقت می‌توان گفت که آموخته‌های کودکی مانند کوله‌پشتی است که در سال‌های نوجوانی و جوانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. هرچقدر شما این کوله‌پشتی را در سال‌های اولیه پرتر کنید فرزندتان در آینده مشکلات کمتری خواهد داشت. پس سعی کنید از راه‌های مختلف به آنها اجازه فعالیت در محیط و تجربه‌کردن موضوعات مختلف را بدهید.

بیماری‌های روحی

تحقیقات نشان می‌دهد که بیماری‌های روحی می‌توانند روی ضریب هوشی تأثیرگذار باشند. مشکلاتی مانند افسردگی یا اضطراب از جمله مسائلی هستند که توانایی ذهنی کودک را درگیر خود می‌کنند. این بیماری‌ها باعث می‌شوند کودک منزوی و گوشه‌گیر باشد. به همین خاطر آنها امکان یادگیری و فعالیت در محیط را از دست می‌دهند.

اهمیت مشاوره و ارتباط آن با هوش کودک

همان‌طور که گفتیم هوش انواع مختلفی دارد؛ به‌علاوه شما می‌توانید این توانایی را در فرزندتان تقویت کنید. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به هوش کودک از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا زمینه‌هایی که فرزندتان در آن استعداد دارد و همین‌طور نقاط ضعف او را بشناسید. سپس راهکارهایی را برای تقویت هرکدام از این موارد به شما آموزش می‌دهند. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید از ابتدا فرزندتان را در شرایطی قرار بدهید که استعدادهایش را رشد داده و در آینده زندگی موفقی داشته باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

ضریب هوشی یعنی چه؟

ضریب هوشی یا (IQ) نمره‌ای است که فرزند شما پس از انجام آزمون هوش به دست می‌آورد. این توانایی در واقع جایگاه فرزند شما در زمینه مسائل هوشی را نسبت به سایر همسالان نشان می‌دهد.

منبع:‌ هوش کودک



:: برچسب‌ها: هوش کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1401 | نظرات ()