نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی در بزرگسالان از جمله خدماتی است که توسط مرکز مشاوره تخصصی روانشناسی آواژه ارائه می‌شود. متاسفانه به دلیل نبود بستری مناسب خیلی از افراد بدون توجه به توانایی های ذاتی‌شان وارد دنیای کار و تحصیل می‌شوند. خیلی اوقات شکست های پی در پی و نبود رغبت برای حرکت شما ریشه در انتخاب های شما دارد. این که ندانید چه چیزی شما را خشنود می‌کند و یا ندانید چگونه باید به ثروت مادی و روانی برسید، روزبه‌روز باعث پسروی و یا درجا زدن تان می‌شود. البته همیشه این وضعیت همراه با نداری و فقر نیست، بلکه نداشتن رضایت شغلی از جمله پیامدهای عدم توجه به استعدادهای ذاتی شماست. در ادامه به اهمیت استعدادیابی در بزرگسالی و چگونگی انجام این کار پرداخته‌ایم. برای دریافت خدمات مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: استعدادیابی بزرگسالان چه مزایایی دارد؟

منظور از استعداد و استعدادیابی بزرگسالی چیست؟

استعداد به معنای توانایی‌هایی شما است. بعضی‌ها درزمینه کارهای هنری و بعضی دیگر در ورزش یا فهم احساسات دیگران استعداد دارند. در یک تعریف ساده روانشناسان معتقدند استعداد به معنای این است که موضوعی را سریع‌تر از دیگران یاد می‌گیرید و یا در آن بهتر از بقیه هستید. این توانایی یا استعدادها در هرکس متفاوت هست و درواقع هرکسی استعدادهای خاص خود را دارد.

نکته بسیار مهمی که در مورد استعدادها وجود دارد این است که نمی‌توانید با تمرین استعدادی را ایجاد کنید، بلکه تنها می‌توانید آن را بهتر کنید. به همین خاطر از آزمون‌های استعدادیابی استفاده می‌کنیم. درواقع این آزمون‌ها می‌گویند که بهتر است روی کدام موضوعات تمرکز کنیم و با تمرین آن‌ها را بهبود ببخشیم.

ضرورت استعدادیابی در بزرگسالان

کمک گرفتن از آزمون‌های استعدادیابی چه اهمیتی دارد؟ در جواب این سؤال باید گفت اگر در یک زمینه استعداد داشته باشید، سریع‌تر و بهتر از دیگران آن را یاد خواهید گرفت؛ پس بهتر است زمان و انرژی خود را صرف کاری کنید که احتمال موفقیت‌تان در آن بیشتر است. اما از کجا بفهمیم که در چه کاری استعداد داریم؟

تا به امروز بیشتر آدم‌ها در جریان اتفاقات زندگی متوجه می‌شدند که در بعضی کارها توانایی خوبی دارند، اما این روش تمام استعدادها را مشخص نمی‌کند و حتی ممکن است به اشتباه سال‌ها بر روی استعدادی تلاش شود. پس بهتر است که با استفاده از آزمون‌های استعدادیابی تمامی استعدادها و میزان استعداد در هرکدام از آن‌ها را بیابیم.

احتمالاً با کسانی آشنا هستید که در رشته‌ای درس می‌خوانند یا کار می‌کنند که در آن توانایی ندارند و این موضوع به‌تدریج باعث می‌شود اعتمادبه‌نفسشان را از دست بدهند یا از زندگی خود راضی نباشند. در مقابل آدم‌هایی هستند که با پیشرفت در کار خود روزبه‌روز اعتمادبه‌نفس و احساس رضایت بیشتری از توانایی‌های خود به دست می‌آورند. اگر می‌خواهید جزء دسته دوم باشید بهتر است به پیدا کردن استعدادهایتان توجه داشته باشید. استعدادها کمک می‌کنند تا باکمی دقت و توجه بتوانید بیشتر از دیگران پیشرفت کنید یا به‌عبارت‌دیگر در رقابت با دیگران برنده باشید.

نتایج استعدادیابی تنها به خودتان کمک نمی‌کند، مدیری که پیش از انتخاب کارمندان به استعدادهای آن‌ها توجه می‌کند و یا مربی و معلمانی که به این موضوع توجه دارند می‌توانند بهترین عملکرد را از دانش آموزان و یا کارمندان خود داشته باشند.

مناسب ترین زمان برای استعدادیابی بزرگسالان

شاید فکر کنید استعدادیابی از آن دسته کارهایی است که باید در کودکی انجام شود و وقتی سن بالاتر رفته نمی‌توان از آن استفاده کرد. درست است که استعدادیابی هرچه در سن پایین‌تری انجام شود فایده بیشتری دارد، اما بزرگ‌سالان هم می‌توانند در زمینه‌های مختلف از این روش استفاده کنند.

متخصصان به طور دقیق سن خاصی را به‌عنوان بهترین زمان برای استعدادیابی بزرگ‌سالان در نظر نگرفته‌اند، اما می‌توان گفت زمان‌هایی مثل انتخاب رشته دبیرستان، ورود به دانشگاه و  انتخاب شغل از مهم‌ترین زمان‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از استعدادیابی احتمال موفقیت خودتان را افزایش دهید.

آزمون های مورد استفاده برای استعدادیابی بزرگسالان

آزمون هالند

هالند نام روانشناسی است که معتقد بود برای اینکه یک نفر بهترین بهره‌وری را در محیط کار داشته باشد باید شرایط کاری و ویژگی‌های شخصیتی او با یکدیگر تناسب داشته باشند. برای مثال شخصیت‌های درون‌گرا معمولاً می‌خواهند کارهایش را به‌تنهایی انجام دهد. بر اساس همین دیدگاه آزمونی به نام استعدادیابی هالند ساخته شد که برای استعدادیابی 12سال به بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد و در انتخاب شغل یا رشته تحصیلی بسیار رایج است.

آزمون اوکانر

جان اوکانر معتقد بود همه ما با مجموعه‌ای از استعدادها به دنیا می‌آییم. کار کردن یا تحصیل در زمینه‌هایی که با استعدادهایمان هماهنگی دارد باعث می‌شود احساس رضایت و آرامش داشته باشیم و کار کردن در شرایطی که استعدادهایمان را نادیده می‌گیرد، باعث می‌شود به‌تدریج دچار احساس پوچی شویم. به همین خاطر او آزمونی را طراحی کرد که 12 استعداد مختلف ازجمله کار با انگشتان دست، ایده پردازی و استعداد محاسباتی را موردبررسی قرار می‌دهد.

آزمون گاردنر (هوش‌های هشت‌گانه)

نظریه هوارد گاردنر راجع به استعداد تا حد زیادی شبیه به دیدگاه اوکانر است. ازنظر گاردنر همه ما به‌صورت فطری با هشت توانایی یا هوش به دنیا می‌آییم و بر اساس مسائلی مانند ژنتیک، شرایط زندگی و تربیت والدین بعضی از این توانایی‌ها بیشتر رشد می‌کنند. از آزمون گاردنر بیشتر برای استعدادیابی کودکان استفاده می‌شود اما این تست را می‌توان در هر سنی انجام داد. ازجمله انواع هوش‌های گاردنر می‌توان به هوش درون فردی، برون فردی، هنری و همین‌طور بدنی اشاره کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی بزرگسالان چه مزایایی دارد؟



:: برچسب‌ها: استعدادیابی بزرگسالان چه مزایایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بسیاری از والدین به دنبال مرکزی برای استعدادیابی کودکان در تهران هستند. مراکز استعدادیابی علاوه بر تجهیزات لازم باید دارای نیروهایی خبره در این زمینه نیز باشند. مجموعه تخصصی و مشاوره روانشناسی آواژه با ایجاد بستری مناسب برای برگزاری تست های هوش و مشاوره، به عنوان اولین مجموعه جامع استعدادیابی در تهران افتخار فعالیت دارد. خدمات استعدادیابی این مجموعه به تمامی گروه های سنی قابل ارائه است. پس کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا متخصصان این مجموعه بتوانند شما راهنمایی نمایند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: استعدادیابی کودکان تهران

خدمات استعدادیابی کودکان در تهران

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر توجه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نوزاد تازه متولد شده [/box]

برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی کسانی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است.

تفاوت مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است. به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید، فرزندتان از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نیازهای اولیه و اساسی کودکان [/box]

والدین برای استعدادیابی فرزندشان در تهران چه وظایفی دارند؟

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. برای اشنایی با بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز آواژه بهره مند شوید.

1- مشاوره صحیح و اصولی

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

2- بدون قضاوت و پیش فرض برخورد کردن

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- مقایسه نکردن

هر انسانی وجود منحصر به فردی است که استعدادهای خاص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند، هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر [/box]

4- قرار دادن کودک در محیطی مناسب یادگیری

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- ارزش دادن به خواسته های و آرزوهای کودک

برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ‌ترین حسرت‌ها در آینده تبدیل می‌شوند.

چه لزومی به گرفتن خدمات استعدادیابی کودکان در تهران است؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

معرفی استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره آواژه

مرکز مشاوره آواژه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

-مرکز مشاوره ذهن نو _ فاطمی و شریعتی _ شماره تماس 02166419012

– مرکز مشاوره آواژه _ مرزداران _ 092191002360

– مرکز مشاوره دانتل کو – ستارخان 02191005066

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: استعدادیابی کودکان تهران



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

انواع هوش در کودکان توسط متخصصین روانشناسی در دهه‌های اخیر یافت و معرفی شده است. آشنایی با طیف گسترده هوش به ما کمک می‌کند تا بتوانیم تفاوت های آدم ها را درک کرده و بر اساس آن برای برقراری ارتباط، آموزش، اعطای شغل، تربیت و… تصمیم گیری نماییم. برای اندازه گیری انواع هوش ابزارهای مختلفی وجود دارد، که شما با دریافت خدمات مشاوره از موسسه آواژه می‌توانید برای ارزیابی هوشبهر خود یا عزیزتان اقدام کنید. شاید این مباحث بیش از هر کس برای والدین و معلمان اهمیت داشته باشد، چرا که آن ها بیش از هر کس با کودکان در ارتباط هستند و می‌توانند تاثیر چشمگیری در بهره هوشی آن‌ها داشته باشند. در ادامه به معرفی انواع هوش کودک پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای آشنایی با راه های شناسایی و پرورش‌آن‌ها مشاوره کودک دریافت نمایید.

منبع: انواع هوش کودکان

انواع هوش در کودکان را بشناسید

هوارد گاردنر یکی از اولین روانشناسانی بود که راجع به انواع هوش کودک صحبت کرد. او معتقد بود یک کودک ممکن است در برقراری ارتباط با دیگران، انجام فعالیت‌های هنری یا شناخت احساسات خود توانمند باشد و بر این اساس نظریه‌ای را مطرح کرد که به آن نظریه هوش‌های چندگانه گفته می‌شود. برای آشنایی با انواع روش های استعدادیابی کودکان کلیک کنید. با توجه به این نظریه انواع هوش در کودکان عبارت است از:

هوش درون فردی

کودکانی که هوش درون فردی بالایی دارند به‌خوبی احساسات و افکار خود را می‌شناسند و می‌توانند آن‌ها را کنترل کنند. این کودکان باورها و اهداف مشخصی دارند و به دنبال رسیدن به آن‌ها هستند. برخلاف کودکانی که هوش بین فردی بالایی دارند این گروه ترجیح می‌دهند زمان‌هایی را به‌تنهایی بگذرانند. برای تقویت هوش درون فردی کودک کلیک کنید.

هوش اجتماعی یا بین فردی

هوش بین فردی همان‌طور که از نام آن پیداست به معنی توانایی در برقراری ارتباط با دیگران است. کودکانی که هوش بین فردی بالایی دارند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و دوستان بسیاری دارند. آن‌ها به‌راحتی وارد یک جمع ناآشنا مثل مهدکودک یا کلاس درس می‌شوند و خیلی زود با سایر کودکان ارتباط برقرار می‌کنند. به فعالیت‌ها و بازی‌های گروهی علاقه بسیاری دارند و به همین اندازه اگر تنها باشند احساس ناراحتی می‌کنند. قدرت درک احساسات دیگران و همدلی با آن‌ها یکی دیگر از توانایی‌های کودکانی است که هوش بین فردی بالایی دارند. برای تقویت هوش برون فردی کودک کلیک کنید.

انواع هوش کودکان | هوش کلامی

این کودکان توانایی کلامی بالایی دارند. آن‌ها خزانه لغات بسیار قوی دارند و به‌راحتی می‌توانند موضوعات مختلف یا افکار و احساسات خود را برای دیگران توضیح دهند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کودکان علاقه به کتاب است. آن‌ها حتی در بازی‌هایشان هم دوست دارند چیزی را برای دیگران توضیح بدهند و به همین خاطر معلم بازی یکی از بازی‌های موردعلاقه آن‌هاست. کودکانی که هوش کلامی بالایی دارند معمولاً زمان زیادی را با اطرافیان صحبت می‌کنند و این می‌تواند برای دیگران خسته‌کننده باشد. برای آشنایی با روش‌های تقویت هوش کلامی کودک کلیک کنید.

هوش ریاضی و منطقی

هوش منطقی یا ریاضی بالا به کودک کمک می‌کند تا نسبت به موضوعات مختلف کنجکاو باشد. این کودکان معمولاً دوست دارند از همه‌چیز سر دربیاورند و ممکن است گاهی از سؤالات آن‌ها خسته شوید. توانایی دسته‌بندی اشیا و شمارش آن‌ها در این کودکان بالاست. بازی با اعداد یا بازی‌های انتزاعی مثل حل کردن معماها برایشان لذت‌بخش است. برای تقویت هوش منطقی ریاضی کودک کلیک کنید.

هوش موسیقی

هوش موسیقی همان‌طور که از نام آن پیداست به کودک کمک می‌کند تا استعداد خاصی درزمینهٔ کار کردن با ابزار موسیقی داشته باشد. آن‌ها به‌راحتی ریتم‌های مختلف آهنگ‌ها را تشخیص می‌دهند و به شعر و آهنگ علاقه خاصی دارند. به‌طورکلی می‌توان گفت صداهای مختلف آن‌ها را جذب می‌کند و حساسیت خاصی روی تفاوت صداها دارند. آن‌ها به‌خوبی می‌توانند حتی صداهای بسیار شبیه به هم را نیز تفکیک کنند. برای تقویت هوش موسیقیایی کودک کلیک کنید.

هوش دیداری-فضایی یا تصویری

هوش دیداری-فضایی بیش از هر چیز با جزئی‌نگری و دقت توصیف می‌شود. کودکانی که هوش دیداری-فضایی بالایی دارند معمولاً پدیده‌های مختلف را با تمام جزئیات در ذهنشان نگه می‌دارند و به همین خاطر اگر به نقاشی آن‌ها نگاه کنید کامل بودن آن‌ شما را شگفت‌زده می‌کند. این کودکان از نقاشی، تماشای عکس‌ها یا ساختن پدیده‌های مختلف لذت می‌برند و هنرمندان بسیار خوبی هستند. برای تقویت هوش دیداری فضایی کودک کلیک کنید.

هوش جنبشی-حرکتی

این هوش می‌تواند از فرزند شما یک ورزشکار قوی بسازد. کودکانی که هوش جنبشی-حرکتی بالایی دارند خیلی زود از یک جا نشستن خسته می‌شوند و علاقه چندانی به فعالیت‌های کم‌تحرک مثل کتاب خواندن یا نقاشی کشیدن ندارند. آن‌ها دوست دارند آزادانه بدوند و بازی کنند. هماهنگی اندام‌های مختلف در این کودکان بالاست و آن‌ها به‌خوبی از پس انجام دادن فعالیت‌های بدنی برمی‌آیند. برای آشنایی با روش های تقویت هوش جنبشی کودک کلیک کنید.

انواع هوش کودکان | هوش طبیعت‌گرا

کودکانی که هوش طبیعت‌گرایی بالایی دارند معمولاً رابطه بسیار قوی با محیط‌ زیست خود برقرار می‌کنند. آن‌ها به گیاهان و حیوانات یا حتی پدیده‌های بی‌جان محیط اطرافشان مثل سنگ‌ها علاقه دارند. این کودکان به دسته‌بندی و داشتن مجموعه‌ای از پدیده‌های طبیعی علاقه نشان می‌دهند و به‌خوبی می‌توانند تفاوت میان پدیده‌های طبیعی مختلف را متوجه شوند. یادگیری آن‌ها در محیط باز بسیار راحت‌تر اتفاق می‌افتد و فضاهای سربسته معمولاً آن‌ها را کسل می‌کند. برای آشنایی با راه های پرورش هوش طبیعت گرا کودک کلیک کنید.

روش های شناسایی انواع هوش کودک

پس از آشنایی با انواع هوش این سؤال برای والدین پیش می‌آید که چطور توانایی کودک خود را شناسایی کنند یا این هوش‌ها را در او پرورش دهند؟ برای این کار باید از یک مشاور برای انجام تست‌های استعدادیابی کمک بگیرید تا میزان توانایی فرزندتان در هرکدام از این زمینه‌ها را مشخص کند. پس از مشخص شدن توانایی‌های کودک در هر زمینه‌ای مشاورین با آموزش بازی‌های مختلف کمک می‌کنند تا این توانایی‌ها را در کودک تقویت کنید. برای آشنایی با روش های کشف استعداد کودکان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

آیا کودک من همه انواع هوش را دارد؟

بله همه ما آدم ها دارای هوش های یکسانی هستیم، اما هر کس در یک یا چند تا از انواع هوش دارای برتری است.

منبع: انواع هوش کودکان



:: برچسب‌ها: انواع هوش کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بسیاری از والدین به دنبال مرکزی برای استعدادیابی کودکان در کرمان هستند. مراکز استعدادیابی علاوه بر تجهیزات لازم باید دارای نیروهایی خبره در این زمینه نیز باشند. مجموعه تخصصی و مشاوره روانشناسی آواژه با ایجاد بستری مناسب برای برگزاری تست های هوش و مشاوره، به عنوان اولین مجموعه جامع استعدادیابی در کرمان افتخار فعالیت دارد. خدمات استعدادیابی این مجموعه به تمامی گروه های سنی قابل ارائه است. پس کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا متخصصان این مجموعه بتوانند شما راهنمایی نمایند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: استعدادیابی کودکان کرمان

خدمات استعدادیابی کودکان در کرمان

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر توجه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نوزاد تازه متولد شده [/box]

برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی کسانی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است.

تفاوت مراکز استعدادیابی کودکان در کرمان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است. به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید، فرزندتان از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نیازهای اولیه و اساسی کودکان [/box]

والدین برای استعدادیابی فرزندشان در کرمان چه وظایفی دارند؟

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. برای اشنایی با بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز آواژه بهره مند شوید.

1- مشاوره صحیح و اصولی

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

2- بدون قضاوت و پیش فرض برخورد کردن

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- مقایسه نکردن

هر انسانی وجود منحصر به فردی است که استعدادهای خاص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند، هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر [/box]

4- قرار دادن کودک در محیطی مناسب یادگیری

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- ارزش دادن به خواسته های و آرزوهای کودک

برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ‌ترین حسرت‌ها در آینده تبدیل می‌شوند.

چه لزومی به گرفتن خدمات استعدادیابی کودکان در کرمان است؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

معرفی استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره آواژه

مرکز مشاوره آواژه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در کرمان

-مرکز مشاوره ذهن نو _ فاطمی و شریعتی _ شماره تماس 02166419012

– مرکز مشاوره آواژه _ 092191002360

– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: استعدادیابی کودکان کرمان



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان کرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند همان ابتدای رابطه و یا حتی بعد از گذاشتن قول و قرارهایمان هم دریافت شود. شاید بزرگ‌ترهای ما مشاوره ازدواج نگرفته باشند و از زندگی های مشترک‌شان راضی باشند، اما هر کسی در طول زندگی با مسائلی روبرو می‌شود و باید برای رفع آن‌ها چاره‌ای بیاندیشد. به دلیل پیچیده تر شدن مشکلات این روزگار، شما باید برای شروع زندگی مشترک‌تان دقت بیشتری به خرج دهید. همخوانی خانواده‌ها از نظر فرهنگی، مالی و تحصیلی؛ خواسته‌ها و توقعات دختر و پسر از همسرشان؛ انتخاب محل زندگی و سبک زندگی؛ شغل و جایگاه اجتماعی همسر؛ فرزندآوری و مسائل تربیتی؛ نیازهای جسمی و روانی زن و مرد ….. از جمله مباحثی است که اختلاف نظر در مورد یکی از آن‌ها می‌تواند زندگی مشترک‌تان را دچار آشوب کند. پس مراجعه به متخصصان ازدواج و خانواده جهت بررسی جوانب مختلف شخصیتی و خانوادگی ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید : مشاوره خانواده

منبع: مشاوره ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج چرا ضروری است؟

مشاوره ازدواج یکی از راه‌هایی است که به افراد کمک می‌کند قبل از شروع زندگی مشترک به شناخت بهتری از یکدیگر دست یابند و از همان ابتدا رابطه سالمی را شکل دهند. در جلسات مشاوره موضوعات گوناگونی مورد بررسی قرار می گیرد؛ که در اکثر موارد موضوعی که مراجع به خاطر آن به در مانگر مراجعه می کند با مشکلی که در واقع با آن روبرو است یکی نیست.

بیشتر بخوانید :  مشاوره ازدواج تلفنی

در شکل زیر در ردیف بالا می بینید که بیشتر مراجعان به ترتیب بابت چه مسائلی به درمانگران مراجعه می کنند و یا به طور کلی از چه مسئله ای در زندگیشان شکایت دارند. ( کودکان ، مسائل مربوط به کار، ارتباط با همسر، مشکلات مالی، شکست عاطفی و خیانت، مشکلات قانونی، والدین ) اما در جلسات مشاوره ازدواج مختصصان بعد از بررسی های به عمل آمده و مصاحبه با گروه های مختلفی که به دنبال حل مشکلاتشان بوده اند به این موضوع پی بردند که درمانجویان آگاهی لازم نسبت به مسائلشان را ندارند چرا که پس از بررسی مشخص می شد که مسئله آنها آن چیزی نیست که فکر می کنند و مشکل اصلی آنها متفاوت است که در ردیف پایین به ترتیب مسائل واقعی که درمانجویان درگیر آن هستند نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید : روانشناسی ازدواج

 

چه زمانی به مشاوره ازدواج نیازهست؟

سوالات زیر را از خود و همسرتان ( کسی که قصد ازدواج با او را دارید) بپرسید :

آیا در سن پایین ازدواج می‌کنید؟

آیا  اختلاف سنی شما و همسرتان بیشتر از پنج سال است؟

آیا شخص شما از لحاظ مالی به استقلال کامل رسیده اید؟

آیا والدینتان از یکدیگر طلاق گرفته اند؟

آیا شما و همسرتان از لحاظ عقیدتی و فرهنگ خانوادگی با هم متفاوت هستید؟

آیا با همسرتان در مورد مسائل مختلف بحث و جدل دارید ؟

آیا به شخص دیگری به غیر از همسرتان فکر می کنید؟

آیا حس عصبانیت و خشم نسبت به همسرتان بعضی مواقع پیدا می کنید؟

آیا باور دارید که رابطه شما با همسرتان یک رابطه عمیق نیست ؟

اگر به سه سوال از سوالات بالا جواب بله داده اید، شما دارای احتمال طلاق بالا می باشید. این به این معنا نیست که شما به طور حتمی طلاق می گیرید ولی ادامه زندگی مشترک برای شما پیچیده و دشوارتر خواهد بود. درمانگر ازدواج در جلسات مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا رابطه و زندگی مشترک بهتریی را تجربه نمایید.

بر اساس تحقیقات انجام شده تنها 28 درصد افراد قبل از شروع زندگی مشترک از مشاوره ازدواج استفاده می کنند و این آمار برای زوج هایی که بین 5 تا 10 سال زندگی مشترکشان می گذرد به بیشترین مقدار خود خواهد رسید. دلایلی که سبب می شود زوجین با وجود آگاهی از مشکلاتی که دارند باز هم به درمانگر مراجعه نکنند.

تاثیر مشاوره ازدواج چقدر است؟

در اکثر مطالعات انجام شده در مورد نحوه نتیجه بخشی و تاثیر مشاوره ازدواج بر زندگی مشترک می بینید که در طولانی مدت در 90 درصد موارد نتیجه بخش می باشد. اگر این تحقیقات انجام شده را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که المان هایی وجود دارد که نشان می دهد مشاوره قبل از ازدواج بر روی یک زوج تاثیر پذیری بیشتری دارد و یا تاثیر گذار نخواهد بود. در ادامه به طور مختصر باین موارد اشاره شده است

کدام زوج ها می توانند نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج بگیرند ؟

بر اساس تحقیقات انجام شده المان های زیر به شما کمک می کند تا متوجه شوید مشاوره ازدواج برای شما نتیجه بخش خواهد یا خیر . اگر المان های زیر را دارید، احتمال نتیجه بخشی مشاوره قبل از ازدواج بر روی شما بیشتر است :

– زوج های جوان

-زوج هایی که هنوز عاشق همدیگر هستند

-زوج هایی که پذیرش درمان و تغییر را دارند

-زوج هایی که عیب های خود را می بینند

کدام زوج ها از مشاوره ازدواج نتیجه کمتری خواهند گرفت؟

اگر المان های زیر را بیشتر در خود می بینید؛ احتمال تاثیر گذاری مشاوره ازدواج بر روی شما کمتر است. این جمله به این معنا نمی باشد که باید از زندگی مشترک خود دست بکشید اما باید انتظارهای واقع بینانه ای داشته باشید.

-زوج هایی که زمان خیلی طولانی از مشکلشان می گذرد.

-زوج هایی که طلاق گرفته اند.

-زوج هایی که رابطه خود را از دست رفته می دانند

-ازدواج با کسانی که معتاد به مواد مخدر، الکل و پورنوگرافی و … می باشند.

نکاتی شنیدنی از درمانگران آواژه

اگر فکر می کنید که در زندگی مشترک یا با شخصی که قصد ازدواج با وی را دارید، دچار مشکل شده اید. بهترین کار ارجاع هرچه سریعتر به متخصص مشاوره ازدواج می باشد. پرداخت هزینه مالی و زمانی برای حل کردن این موضوع در آینده بیشتر از آنکه فکرش را هم بکنید برای شما به صرفه خواهد بود. چرا که حل این مشکل در آینده علاوه بر پیچیده تر شدن موضوع نیازمند صرف هزینه مالی و زمانی چندین برابر خواهد بود. با مراجعه به درمانگران متخصص در زمینه ازدواج می توانید نتیجه را هر چه سریعتر در زندگی شخصی خود مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر

راه های تشخیص درمانگر مناسب برای مشاوره ازدواج

تصمیم‌گیری برای ازدواج مسئله‌ای بسیار حساس و مهم است و مشاوره گرفتن در مورد آن حساسیت و دقت بیشتری می‌طلبد. برای اینکه بتوانید روانشناس مناسبی را برای ازدواج انتخاب نمایید به وجود فاکتورهای زیر دقت کنید.

دارا بودن تحصیلات از دانشگاه های معتبر

قبل از اینکه برای مشاوره ازدواج نزد یک متخصص مراجعه کنید به تحصیلات او دقت نمایید. روان شناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای دریافت مشاوره ازدواج نزد آن‌ها مراجعه کنید.

تجربه و سابقه فعالیت در حوزه مشاوره ازدواج

در جلسات مشاوره ازدواج روانشناسان و مشاوران به مرور زمان تلاش می‌کنند حوزه‌های فعالیت خود را محدودتر کرده و در زمینه‌های خاصی خدمات مشاوره و درمان را ارائه دهند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به‌طور حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر روی موضوعات تمرکز کنند و در نهایت موفق‌تر عمل نمایند. از همین رو تلاش کنید حوزه فعالیت متخصص موردنظر خود را بررسی نمایید و ببینید آیا در زمینه ازدواج فعالیتی داشته است یا خیر. توجه داشته باشید که صرفاً داشتن تحصیلات نمی‌تواند از نظر تجربی به افراد کمک کند.

بیشتر بخوانید : انگیزه ازدواج

معرفی سایر خدمات مشاوره قبل از ازدواج

روانشناسان برای ارائه مشاوره ازدواج علاوه بر برگزاری جلسات فردی یا زوجی و صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف از روش‌های مختلفی کمک می‌گیرند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد.

انجام انواع تست‌های روان‌شناختی و شخصیتی

برخی روان شناسان برای کسب شناخت بهتر از دو طرف و دادن پیش آگهی در مورد میزان سازگاری آن‌ها با یکدیگر از تست‌های روان‌شناختی نظیر آزمون‌های شخصیت استفاده می‌کنند. این آزمون‌ها می‌توانند ویژگی‌های باثبات فردی هریک از شما را آشکار کرده و به شما نشان دهد تا چه حد می‌توانید با یکدیگر تعامل مثبت داشته باشید.

اجرای جلسه گروهی برای مشاوره ازدواج

برخی از روانشناسان به زوجین پیشنهاد می‌دهند در جلسات گروهی شرکت کنند که زوج‌های جوان دیگری نیز در آن حضور دارند. در این جلسات افراد از معیارها و ملاک‌های خود صحبت می‌کنند و درمانگر نیز تلاش می‌کند جلسات مشاوره قبل از ازدواج را به سمت اهداف معینی هدایت نماید. تبادل اندیشه‌ها کمک می‌کند افراد ذهنیت بازتری نسبت به ازدواج پیدا کنند و ارزش‌های شخصی خود را بیشتر بشناسند.

موانع دریافت مشاوره ازدواج

استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج برای همه زوجین کار آسانی نیست. برخی افراد وقتی به مراجعه نزد روانشناس فکر می‌کنند دچار ترس و اضطراب می‌شوند. آن‌ها ممکن است فکر کنند مسائلی در جلسات فاش می‌شود که آن‌ها برای آن آماده نیستند. در این شرایط بهترین راه‌حل این است که ابتدا نظرات فرد مقابل را در مورد جلسات جویا شده و سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه خدماتی که دراین‌باره ارائه می‌شود بالا ببرید. هم‌چنین می‌توانید در مورد این نگرانی‌ها نیز با روانشناس صحبت کنید و در مورد نحوه آماده کردن فرد مقابل از او کمک بگیرید. اگر یکی از طرفین برای مراجعه رضایت ندارد به‌جای صرف نظر کردن از این کار می‌توانید از جلسات مشاوره فردی استفاده نمایید. 

شما میتوانید تنها با یک تلفن از خدمات تخصصی مرکز مشاوره روانشناسی آواژه بهره مند شوید. جهت رزرو و شروع درمان با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تلفنی با موبایل کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

برای دریافت مشاوره ازدواج حتما باید دو نفری مراجعه کرد؟

ترجیحا جلسات مشاوره باید با مراجعه هر دونفر برگزار شوند تا عقاید هردوطرف و الگوهای رفتاری آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. با این حال در شرایط خاص مثل زمانی که یکی از طرفین راضی به استفاده از خدمات مشاوره نیست یا زمانی که مسائل شخصی خاصی برای یکی از طرفین وجود دارد می‌توان قبل از جلسات دونفره از مشاوره انفرادی کمک گرفت.

بهترین روانشناس برای مشاوره قبل از ازدواج چه کسی است ؟

در این مقاله به شما توضیح داده شده که چگونه بهترین مشاوره ازدواج را انتخاب کنید.

کدام تست ها برای مشاوره ازدواج خوب است؟

تست شخصیت و نئو بهترین تست ها برای مشاوره ازدواج می باشند. شما می توانید به صورت آنلاین در همین سایت تست را انجام دهید. 

منبع: مشاوره ازدواج



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بسیاری از والدین به دنبال مرکزی برای استعدادیابی کودکان در قم هستند. مراکز استعدادیابی علاوه بر تجهیزات لازم باید دارای نیروهایی خبره در این زمینه نیز باشند. مجموعه تخصصی و مشاوره روانشناسی آواژه با ایجاد بستری مناسب برای برگزاری تست های هوش و مشاوره، به عنوان اولین مجموعه جامع استعدادیابی در قم افتخار فعالیت دارد. خدمات استعدادیابی این مجموعه به تمامی گروه های سنی قابل ارائه است. پس کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا متخصصان این مجموعه بتوانند شما راهنمایی نمایند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: استعدادیابی کودکان قم

خدمات استعدادیابی کودکان در قم

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر توجه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نوزاد تازه متولد شده [/box]

برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی کسانی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است.

تفاوت مراکز استعدادیابی کودکان در قم

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است. به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید، فرزندتان از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نیازهای اولیه و اساسی کودکان [/box]

والدین برای استعدادیابی فرزندشان در قم چه وظایفی دارند؟

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. برای اشنایی با بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز آواژه بهره مند شوید.

1- مشاوره صحیح و اصولی

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

2- بدون قضاوت و پیش فرض برخورد کردن

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- مقایسه نکردن

هر انسانی وجود منحصر به فردی است که استعدادهای خاص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند، هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر [/box]

4- قرار دادن کودک در محیطی مناسب یادگیری

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- ارزش دادن به خواسته های و آرزوهای کودک

برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ‌ترین حسرت‌ها در آینده تبدیل می‌شوند.

چه لزومی به گرفتن خدمات استعدادیابی کودکان در قم است؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

معرفی استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره آواژه

مرکز مشاوره آواژه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در قم

-مرکز مشاوره ذهن نو _ فاطمی و شریعتی _ شماره تماس 02166419012

– مرکز مشاوره آواژه _ 092191002360

– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: استعدادیابی کودکان قم



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان قم ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بسیاری از والدین به دنبال مرکزی برای استعدادیابی کودکان در کرج هستند. مراکز استعدادیابی علاوه بر تجهیزات لازم باید دارای نیروهایی خبره در این زمینه نیز باشند. مجموعه تخصصی و مشاوره روانشناسی آواژه با ایجاد بستری مناسب برای برگزاری تست های هوش و مشاوره، به عنوان اولین مجموعه جامع استعدادیابی در کرج افتخار فعالیت دارد. خدمات استعدادیابی این مجموعه به تمامی گروه های سنی قابل ارائه است. پس کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا متخصصان این مجموعه بتوانند شما راهنمایی نمایند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: استعدادیابی کودکان کرج

خدمات استعدادیابی کودکان در کرج

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر توجه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نوزاد تازه متولد شده [/box]

برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی کسانی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است.

تفاوت مراکز استعدادیابی کودکان در کرج

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است. به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید، فرزندتان از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نیازهای اولیه و اساسی کودکان [/box]

والدین برای استعدادیابی فرزندشان در کرج چه وظایفی دارند؟

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. برای اشنایی با بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز آواژه بهره مند شوید.

1- مشاوره صحیح و اصولی

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

2- بدون قضاوت و پیش فرض برخورد کردن

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- مقایسه نکردن

هر انسانی وجود منحصر به فردی است که استعدادهای خاص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند، هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر [/box]

4- قرار دادن کودک در محیطی مناسب یادگیری

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- ارزش دادن به خواسته های و آرزوهای کودک

برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ‌ترین حسرت‌ها در آینده تبدیل می‌شوند.

چه لزومی به گرفتن خدمات استعدادیابی کودکان در کرج است؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

معرفی استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره آواژه

مرکز مشاوره آواژه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در کرج

-مرکز مشاوره ذهن نو _ فاطمی و شریعتی _ شماره تماس 02166419012

– مرکز مشاوره آواژه _ 092191002360

– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: استعدادیابی کودکان کرج



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بسیاری از والدین به دنبال مرکزی برای استعدادیابی کودکان در اصفهان هستند. مراکز استعدادیابی علاوه بر تجهیزات لازم باید دارای نیروهایی خبره در این زمینه نیز باشند. مجموعه تخصصی و مشاوره روانشناسی آواژه با ایجاد بستری مناسب برای برگزاری تست های هوش و مشاوره، به عنوان اولین مجموعه جامع استعدادیابی در اصفهان افتخار فعالیت دارد. خدمات استعدادیابی این مجموعه به تمامی گروه های سنی قابل ارائه است. پس کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا متخصصان این مجموعه بتوانند شما راهنمایی نمایند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: استعدادیابی کودکان اصفهان

خدمات استعدادیابی کودکان در اصفهان

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر توجه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نوزاد تازه متولد شده [/box]

برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی کسانی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است.

تفاوت مراکز استعدادیابی کودکان در اصفهان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است. به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید، فرزندتان از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نیازهای اولیه و اساسی کودکان [/box]

والدین برای استعدادیابی فرزندشان در اصفهان چه وظایفی دارند؟

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. برای اشنایی با بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز آواژه بهره مند شوید.

1- مشاوره صحیح و اصولی

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

2- بدون قضاوت و پیش فرض برخورد کردن

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- مقایسه نکردن

هر انسانی وجود منحصر به فردی است که استعدادهای خاص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند، هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر [/box]

4- قرار دادن کودک در محیطی مناسب یادگیری

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- ارزش دادن به خواسته های و آرزوهای کودک

برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ‌ترین حسرت‌ها در آینده تبدیل می‌شوند.

چه لزومی به گرفتن خدمات استعدادیابی کودکان در اصفهان است؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

معرفی استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره آواژه

مرکز مشاوره آواژه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در اصفهان

-مرکز مشاوره ذهن نو _ فاطمی و شریعتی _ شماره تماس 02166419012

– مرکز مشاوره آواژه _ 092191002360

– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: استعدادیابی کودکان اصفهان



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد زنان از آنجایی که زنان در خانواده جایگاه ویژه ای دارند، یکی از آسیب‌های اجتماعی مهمی است. این روز ها با گسترش و شیوع اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد زنان نیز بیشتر شده است. همین امر مشکلات زیادی نظیر تولید نوزاد معتاد و سایر معظات مرتبط با فرزند پروری و … را به وجود می آورد. در این مقاله به بررسی علل و گرایش زنان به مواد مخدر و همچنین آثار و پیامد های اعتیاد زنان می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید. 

منبع: اعتیاد زنان

علل گرایش زنان به اعتیاد

متخصصان در مورد علل گرایش به اعتیاد همواره دلایل مختلفی را مطرح می‌کنند. در واقع کارشناسان بر این باورند که اعتیاد پدیده‌ای چند علیتی است و از تعامل عوامل خطرساز گوناگون ایجاد می‌شود. از جمله مواردی که در گرایش به اعتیاد در هر دو جنس تاثیر می‌گذارند، می‌توان به قرار داشتن تحت فشارهای روانی بسیار، عدم برخورداری از مهارت حل مسئله، ناتوانی در مدیریت هیجانات منفی، نداشتن تفریحات سالم در زندگی و ناتوانی در ” نه گفتن” در برابر پیشنهادات دوستان و همسالان اشاره کرد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد  [/box]

 با این حال علل دیگری وجود دارند که اختصاصا مربوط به زنان هستند و مواجهه با آن‌ها زنان را بیشتر در معرض خطر اعتیاد قرار می‌دهد. ما در ادامه به مهم‌ترین عللی که اختصاصا زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و احتمال بروز اعتیاد را در آن‌ها افزایش می‌دهند اشاره کرده‌ایم:

1- اعتیاد زنان | کلیشه های جنسیتی و فشارهای مرتبط با آن ها

کلیشه‌های جنسیتی به باورهای عمومی در مورد نقش‌های زنانه و مردانه گفته می‌شود. گاهی اوقات این کلیشه‌ها می‌توانند فشارهای زیادی را به زندگی افراد تحمیل کنند و آن‌ها را در برابر مشکلات روانی و معضلات اجتماعی آسیب پذیر کنند. برای مثال کلیشه‌ها در اکثر فرهنگ‌ها مادر خوب را انسان کاملی جلوه می‌دهند که خود را به خاطر فرزندانش از لذت‌های زندگی محروم می‌کند و دست به فداکاری‌های زیادی در برابر آن‌ها می‌زند.

این امر می‌تواند پس از زایمان همواره زنان را تحت فشار قرار داده و باعث شود که آن‌ها در مورد ناتوانی خود برای مادر خب بودن احساس گناه کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند زنانی که بیشتر تحت تاثیر فشارهای اجتماعی قرار دارند و در عین حال نمی‌توانند احساسات منفی خود را به درستی مدیریت نمایند بیش از دیگران در معرض گرایش به مواد مخدر قرار دارند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست  [/box]

2- تاکید جوامع بر تناسب اندام و لاغری

امروزه در اکثر جوامع زنان بر اساس میزان وزن و فرم اندام ارزش گذاری می‌شوند. چرا که در اکثر تبلیغات، تصاویر و فیلم‌هایی که در تلویزیون یا صفحات مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود، زنانی با اندام لاغر و کشیده مورد تحسین قرار می‌گیرند و همین امر به طور ناخودآگاه سلیقه افراد را به سمت و سویی خاص هدایت می‌کند. تاکید زیاد بر لاغری باعث شده است که بسیاری از زنان اعتماد به نفسشان را در گرو شکل ظاهری خود بدانند و با اضافه وزن و چاقی احساس پوچی یا بی ارزرشی کنند.

همین مسئله آن‌ها را به سمت روش‌های غیر سالم و افراطی برای لاغر شدن سوق می‌دهد. در این میان افراد سودجو با تبلیغ پودرها و قرص‌های لاغری بسیاری از زنان را به مصرف داروهایی تشویق می‌کنند که در بسیاری از آن‌ها مواد مخدری هم چون شیشه به کار می‌رود و می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی برای آن‌ها داشته باشد.

3- اعتیاد زنان | در نظر گرفتن اعتیاد به عنوان یک توانایی

یک باور غلط که در بین اکثر افراد مبتلا به اعتیاد رایج است قدرت نمایی با میزان مصرف مواد مخدر است. بسیاری از آن‌ها به طور کل استعمال مواد را امری مردانه می‌دانند و باور دارند زنان ضعیف‌تر از آن هستند که بخواهند مواد مخدر مصرف کنند! همین باورها از جمله عللی هستند که بسیاری از زنان را برای قدرت نمایی و رقابت با مردان تحریک می‌کنند و باعث گرفتاری آن‌ها در دام اعتیاد می‌شوند. این در حالی است که اعتیاد پدیده‌ای جنسیتی نیست و هر دو جنس در برابر آن آسیب پذیر هستند. در نتیجه این باور که من مصرف می‌کنم اما بر اساس توانایی‌هایم هرگز معتاد نمی‌شوم باور غلطی است که بسیاری از افراد را فریب می‌دهد.

4- ابتلا به افسردگی و سایر مشکلات روان شناختی

درگیری با مشکلات روان شناختی یکی از عوامل تاثیر گذار برای اعتیاد در هر دوجنس است. در واقع بسیاری از افراد برای فرار از غم و اندوهی که در زندگی احساس می‌کنند به مصرف مواد پناه می‌برند. با توجه به اینکه آمار افسردگی همواره در مورد زنان بالاتر است بسیار اهمیت دارد که آسیب پذیری آن‌ها در برابر اعتیاد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

اعتیاد زنان

با توجه به اینکه جامعه همواره در مورد اعتیاد زنان نگاه منفی تری دارد و واکنش‌های شدیدتری به آن نشان می‌دهد پیامدهای اعتیاد برای زنان می‌تواند تا حد زیادی بیشتر باشد. چرا که آن‌ها اغلب برای مدت زمانی طولانی اعتیاد خود را پنهان نگه می‌دارند و کم‌تر برای ترک اقدام می‌کنند که همین امر باعث بروز عوارض جسمی و روانی بیشتری برای آنان می‌شود. علاوه بر این با توجه به مسائل مرتبط با بارداری و تولد فرزند اعتیاد، می‌تواند منجر به آسیب‌های بسیار گران باری در این زمینه شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تولد فرزندان معتاد یا به دنیا آوردن نوزادانی همراه با نقایص عصب شناختی، ناتوانی در شیردهی به کودک و مشکلات فرزندپروی اشاره کرد.

با این حال همان طور که پیش‌تر اشاره شد هرگز نباید تصور کنیم که اعتیاد مسئله‌ای جنسیتی است و تنها به یک گروه جامعه آسیب می‌رساند. زنان و مردان همگی می‌توانند از مصرف مواد متضرر شوند و با آسیب‌هایی نظیر طرد شدن از خانواده، از دست دادن شغل، از دست دادن امنیت اجتماعی و درگیری با قانون مواجه شوند. بنابراین دریافت مشاوره ترک اعتیاد بسیار تاکید می شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مصرف الکل در دوران بارداری می‌تواند باعث عقب ماندگی کودک شود؟

بله، مصرف الکل در دوران بارداری می‌تواند منجر به بروز عقب ماندگی‌های جسمانی و ذهنی خاصی در کودک شود که تحت عنوان سندروم جنین الکلی شناخته می‌شود.

منبع: اعتیاد زنان



:: برچسب‌ها: اعتیاد زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

علائم اعتیاد به ترامادول را می شناسید ؟ ترامادول دارویی مسکن و ضد درد است که مصرف بیش از حد آن منجر به اعتیاد می شود. عوارض جسمی و روحی این ماده بسیار زیاد است و به دلیل تداخل دارویی زیادی که دارد می تواند بسیار خطرناک باشد. با ترک به موقع ترامادول می توان از بسیاری از پیامدها و عوارض این دارو جلوگیری نمود. مصرف طولانی مدت ترامادول منجر به آسیب های جبران ناپذیری خواهد شد. در این مقاله می توانید اطلاعات مفیدی را در مورد نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول بدست آورید. 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست

منبع: علائم اعتیاد به ترامادول

نحوه تشخیص اعتیاد به ترامادول

مصرف بیش‌ از حد ترامادول باعث اعتیاد و وابستگی روانی و جسمی به آن می‌شود و فرد مصرف‌کننده مجبور خواهد بود برای حفظ انرژی خود و برقراری حالت تعادل خلقی، به استعمال مقادیر هرچه بیشتر این ماده اقدام کند. علائم اعتیاد به ترامادول همان‌طور که پیش‌ازاین به آن اشاره شد مانند ماده مرفین است و می‌توان از روی حالات فرد احتمال داد که تجربه مصرف داشته است؛ اما برای تشخیص گذاری قطعی، هیچ راهی بهتر از انجام آزمایش‌ها و تست اعتیاد نیست.

علائم اعتیاد به ترامادول

از نشانه‌ها و علائم اعتیاد به ترامادول که در افراد مبتلا به مصرف ترامادول به چشم می‌خورد، می‌توان به تظاهرات جسمی و رفتاری اشاره کرد که به شرح زیر هستند:

علائم رفتاری اعتیاد به ترامادول

  • احساس خواب‌آلودگی در طی روز
  • خستگی مفرط و بی‌رمق بودن بی‌دلیل
  • ابراز پرخاشگری و خشونت‌طلبی
  • کمبود یا نداشتن اعتمادبه‌نفس
  • بی‌توجه شدن نسبت به نظافت و بهداشت شخصی
  • گوشه‌گیری و خودداری از حضور در جمع
  • بی‌تفاوت شدن نسبت به اعضای خانواده و اجتماع
  • حواس‌پرتی و نگاه‌های خیره به مدت طولانی
  • از دست دادن قدرت بیان درست کلمات در حین صحبت کردن
  • کم‌تر شدن فعالیت‌های جسمی و اجتماعی
  • تغییرات ناگهانی و بی‌دلیل خلق‌وخو
  •  دچار شدن به بی‌قراری‌های شدید روحی

علائم جسمی اعتیاد به ترامادول

  • تجربه حملات صرع و تشنج در صورت اوردوز (در افراد مبتلابه صرع این عارضه شایع‌تر است)
  • مشکلات تنفسی در صورت اوردوز و کاهش و نقص در جذب اکسیژن
  • مشکلات گوارشی مانند کم‌اشتهایی، دردهای ناحیه شکم، نفخ شکمی و یبوست
  • به‌هم‌ریختگی دوره قاعدگی و مشکوک شدن به یائسگی زودرس در بانوان
  • کاهش سطح هموگلوبین خون و کاهش افت فشارخون
  • متورم شدن لب‌ها، زبان
  • ایجاد کهیر بر روی صورت
  • احتباس و تکرر ادرار و دفع غیرعادی پروتئین از طریق ادرار
  • اختلال در حفظ تعادل هنگام راه رفتن
  • بروز مشکلات جنسی در طولانی‌مدت و با ادامه مصرف
  • احساس خارش و ایجاد ضایعات پوستی در نواحی مختلف بدن
  • قرمز شدن و خماری چشم‌ها
  • بروز اختلالات بینایی
  • سردرد و سرگیجه
  • اسهال و تهوع
  • تعریق بیش‌ازحد بدن

ترامادول چیست ؟

ترامادول دارویی اپیوئیدی و ضد درد است که مانند مرفین باعث تسکین دردهای متوسط تا شدید می‌شود. این ماده به دو صورت خوراکی (قرص) و تزریقی در بازار موجود است و قدرت تأثیرگذاری حالت تزریقی آن بیشتر است. با وجود اینکه ترامادول تأثیری همچون مورفین روی کاهش احساس درد دارد اما برخلاف آن باعث هوشیار شدن و نوعی احساس سرخوشی می‌گردد. برخی از متخصصین بر این عقیده‌اند که مصرف طولانی‌مدت و زیاد ترامادول می‌تواند در افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌های شدید معده و نیز برخی سرطان‌های دستگاه گوارش دخالت داشته باشد. این اثرات باعث شده تا مصرف این ماده با احتیاط و به‌صورت کوتاه‌مدت و موقت صورت گیرد.

بیشتر بخوانید : قرص ترامادول چیست؟ 

برای ترک ترامادول چه‌کار باید کرد ؟

ترک و درمان اعتیاد به ترامادول به صورت سر خود به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ زیرا ترامادول باعث علائم اعتیاد به ترامادول شدیدی می‌شود، وابستگی جسمی و روانی بسیار زیادی دارد. همچنین به دلیل موارد منع مصرفی متعدد و تداخلات دارویی که با بسیاری از مواد دیگر دارد، اقدام به ترک اعتیاد خودسرانه و در انزوا، حتی خطرناک بوده و ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری از جمله بروز مشکلات مختلف جسمی و روحی گردد و حتی ممکن است بیمار را به سمت مصرف مجدد آن سوق دهد.

تمام این موارد نشان‌دهنده لزوم مراجعه به متخصص ترک اعتیاد قبل از هر تصمیم یا اقدامی می باشد. با این کار می‌توان از راهنمایی‌های منطقی و علمی برای قدم گذاشتن در مسیر ترک این ماده اعتیادآور بهره برد.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به ترامادول

تست اعتیاد به ترامادول

به‌طورکلی دو نوع تست برای تشخصی اعتیاد به ماده ترامادول استفاده می‌شود. تست آزمایشگاهی و تست غربالگری. در تست های آزمایشگاهی، نتیجه به کمک نمونه‌گیری از خون، ادرار، براق یا مو افراد تعیین می‌گردد. تست های غربالگری نیز به‌وسیله کیت‌ها یا تست نواری انجام می‌شود که نسبت به نوع اول، از دقت کمتری برخوردار بوده و احتمال خطا و اشتباه در تشخیص علائم اعتیاد به ترامادول دارند. می‌توان از تست های غربالگری برای تشخیص احتمالی در منزل استفاده کرد. این تست‌ها قیمت ارزان‌تری دارند و می‌توان آن‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کرد. توجه داشته باشید که فرد می تواند با راهکارهایی جواب تست اعتیاد به ترامادول را منفی کند پس بهتر است در مورد تست اعتیاد به ترامادول و نحوه منفی کردن آن اطلاعات کاملی داشته باشید.

عوارض اعتیاد به ترامادول

اعتیاد به ترامادول می‌تواند سبب زایمان زودرس در بانوان و یا به دنیا آوردن فرزند ناقص شود. مصرف بیش‌ازحد ترامادول باعث اووردوز شده و با حتی احتمال مرگ در این حالت همراه است. مصرف ترامادول با الکل و یا سایر داروهای خواب‌آور به‌شدت خطرناک است. عوارض زیاد آن باعث شده تا تجویز ترامادول برای کودکان زیر 12 سال و نیز کودکان بزرگ‌تر با مشکلات چاقی و تنفسی توصیه نشود.

گاهی نیز در برخی از افراد، ترامادول باعث بالا رفتن سرتونین و ایجاد بیماری جدی به نام «سندروم سرتونین» می‌گردد. از عوارض این نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول عبارت‌اند از:

بالا رفتن ضربان قلب، توهم، سرگیجه شدید، تهوع و اسهال شدید، تب بی‌علت، تنفس آهسته و کم‌عمق، خواب‌آلودگی شدید، مشکل در بیدار شدن از خواب، سردرگمی.

درصورتی‌که نشانه‌هایی از این قبیل در فرد مصرف‌کننده دیده شود باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه شود.

نحوه ترک ترامادول

ترک اعتیاد به ترامادول بسته به میزان تأثیر این ماده بر روی افراد و نیز شدت اعتیاد آن‌ها، می‌تواند به‌صورت بستری و یا سرپایی صورت بگیرد. هر دو نوع این روش‌ها نیازمند راهنمایی گرفتن از جلسات مشاوره است؛ اما از آنجایی‌که اکثر افراد دیر تصمیم به ترک اعتیاد خود گرفته و درنتیجه عوارض زیادی را در هنگام ترک متحمل می‌شوند، به صورتی که ترک اعتیاد به ترامادول برای این افراد سخت تر می گردد. توصیه می کنیم برای انتخاب روش ترک ترامادول حتما از یک متخصص در زمینه ترک اعتیاد به ترامادول مشاوره بگیرید. مرکز آواژه با دارا بودن بهترین متخصصان ترک اعتیاد آماده است تا شما در هر جایی که هستید یاری کند. در صورت داشتن هر سوال دیگری در مورد علائم ترک اعتیاد به ترامادول می توانید با متخصصان مرکز آواژه جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک اعتیاد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

علائم اعتیاد به ترامادول قابل تشخیص است ؟

در پاسخ باید گفت که با اطلاع از علائمی که در همین صفحه گفته شده قابل تشخیص می باشد ضمنا می توانید از تست ها و آزمایش های ترک ترامادول استفاده نمایید.

آیا اصلا مصرف ترامادول اعتیاد دارد ؟

بله مصرف ترامادول همانند دیگر مواد مخدر باعث اعتیاد می شود و ترک آن با علائم ترک همراه است.

منبع: علائم اعتیاد به ترامادول



:: برچسب‌ها: علائم اعتیاد به ترامادول ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()