نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره ترک اعتیاد چیست و چه کمکی به افراد درگیر مصرف مواد می‌کند؟ امروزه روش‌های سنتی در ترک اعتیاد نظیر استفاده از راهکارهای اجباری و زوری منسوخ شده‌اند. در ازای این‌ها روش‌های نوینی توسط متخصصین ابداع شده‌اند که به بیماران کمک می‌کنند در مسیر ترک رنج کمتری را تحمل کرده و پرهیز طولانی‌تری را تجربه نمایند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. با این حال استفاده سر خود از روش‌های ترک هرگز توصیه نمی‌شود. لازم است قبل از تصمیم گیری و انتخاب روش درمان از یک متخصص کمک بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع: مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را برگزینند و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شما کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متناسب با نیازهای خود روشی را برگزینید که بیش از همه می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که روشی که برای دیگران بهترین گزینه است ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را برگزینید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان اعتیاد صورت گرفته بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از روش‌های منسوخ شده و قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد از جمله راهکارهایی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهند و باعث گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شوند.

در واقع در همه این روش‌ها ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته شده و فرد در دوران ترک تحت فشارهای روحی بسیاری قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش می‌دهند و منجر به عود مشکل می‌شوند. از همین رو چه برای ترک خود چه برای درمان اعتیاد عزیزانتان بسیار اهمیت دارد که ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری نمایید.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد درمانگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. مرکز مشاوره روانشناسی آواژه خدماتی با بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه می دهد. در ادامه برخی از خدمات این مرکز شرح داده شده است.

آشنایی با عوامل زمینه ساز اعتیاد

برای اینکه بتوانید در مسیر ترک قدم بردارید پیش از هر چیز لازم است که ببینید چه عواملی منجر به گرایش شما به مواد شده‌اند. تا زمانی که این عوامل را نشناسید نمی‌توانید از تاثیر آن‌ها در زندگی خود بکاهید. در نتیجه با انجام کارهایی نظیر سم زدایی بازهم ممکن است به سمت اعتیاد کشیده شوید.

مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می‌کنند تا این عوامل را شناسایی کرده و ببینید چه فاکتورهایی در شروع اعتیاد شما تاثیر می‌گذارند. به طور کل می‌توان گفت عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی می‌توانند مسائلی نظیر فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر باشند. در مقابل عوامل درونی مسائلی نظیر افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی هستند که در واقع باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند خود به مواد پناه ببرید.  

ارائه مصاحبه انگیزشی از خدمات ارائه شده در جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است افراد اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشند و تنها به زور خانواده یا اطرافیان اقدام به ترک کنند. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان بیانجامد. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه شرایط موجود را بنگرد و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

در مصاحبه انگیزشی درمانگران معتقدند بیماران از نظر روانی دچار ناهم خوانی‌های ذهنی هستند که باعث می‌شود بخشی از آن‌ها میل به تغییر داشته باشد اما بخشی دیگر بخواهد همچنان به مصرف ادامه دهند. آشکارسازی این نا هم خوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها باعث می‌شود که فرد خود برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند. این امر کمک می‌کند تا در صورت دریافت درمان بهبودی موفقیت آمیزتری نیزحاصل شود.

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید با انواع روش‌هایی که امروزه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود آشنا شوید و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را بشناسید. برای مثال بسیاری از افراد از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد برای ترک اقدام نمی‌کنند و در واقع از آن می‌هراسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد می‌توانند شما را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا کنند و به شما در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات بدهند.

همچنین ممکن است با وجود سم زدایی بازهم احساس وسوسه شدیدی را در خود احساس کنید که در این شرایط مشاور شما را با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی نظیر درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی را می‌آموزید و می‌توانید از عود مجدد مشکلتان پیشگیری نمایید.

در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن آشنا شوید. 

درمان اعتیاد به مواد مخدر ترک اعتیاد به مواد محرک ترک اعتیاد به مواد توهم زا
ترک تریاک ترک کوکائین ترک ال اس دی
ترک شیره ترک شیشه ترک ماری جوانا
ترک ترامادول ترک کراک ترک حشیش
ترک هروئین    
ترک متادون    
ترک ب 2    
     

 

سؤالات متداول

– آیا روشی برای ترک بدون درد هروئین وجود دارد؟

هروئین یکی از قوی‌ترین مواد مخدر است که در صورت قطع مصرف اغلب دردهای جسمانی زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. البته میزان درد فرد می‌تواند متناسب با دوز مصرفی این ماده متفاوت باشد. با این حال امروزه درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون به این افراد کمک می‌کند تا دردهای خود را تا حد زیادی کاهش داده و در این مسیر رنج کمتری را متحمل شوند. البته درمان‌های دارویی حتما باید در مراکز اعتیاد و با تجویز پزشک انجام شوند چراکه مصرف این داروها در دوزهای غیر معمول و نادرست می‌تواند به شکل گیری اعتیاد جدیدی بیانجامد و مشکلات بیمار را پیچیده‌تر کند. 

منبع: مشاوره ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: مشاوره ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تجربه چندین ساله آزمون های مختلف تحصیلی ثابت کرده که کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی یکی از فاکتورهای بسیار تأثیرگذار در موفقیت‌های دانش آموزان و دانشجویان است که می‌تواند به صورت حضوری و یا غیرحضوری انجام گیرد. در این نوع از خدمات مشاوره، متخصص به شما کمک می‌کند تا استعدادهای خود را بهتر بشناسید و مهارت خود را در زمینه برنامه ریزی و پیگیری اهداف بالاتر ببرید. با این حال باید در انتخاب مشاور دقت نمایید و ملاک‌ها و ویژگی‌های یک مشاوره تحصیلی را بشناسید. ما در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم تا در مورد انواع خدمات مشاوره تحصیلی و اهمیت مراجعه به آن اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع: مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره تحصیلی نوعی از خدمات مشاوره و روانشناسی که در آن متخصص به دانش آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند مسیر آموزشی مناسبی را برای خود انتخاب کنند و در این مسیر با برنامه ریزی و هدف گزینی مناسب تری پیش بروند. مشاوره تحصیلی در زمان‌هایی نظیر انتخاب رشته در دوره متوسطه یا انتخاب رشته برای کنکور می‌تواند اهمیت بیشتری پیدا کند و تأثیر بسزایی بر سرنوشت فرد بگذارد.

اهمیت و لزوم مراجعه به مشاوره تحصیلی

گاهی اوقات به دلایل ساده‌ای افراد نمی‌توانند در سیستم آموزشی بازدهی مناسبی داشته باشند و همواره نمرات پایینی کسب می‌کنند. این در حالی است که اگر مشکل آن‌ها به درستی بررسی شود ممکن است با ایجاد تغییراتی کوچک به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کنند. برای مثال درگیری با اضطراب زیاد، عدم آگاهی از شیوه‌های درست مطالعه، حواسپرتی و مسائلی از این قبیل در اکثر موارد مسئول افت تحصیلی دانش آموزان هستند؛ اما بیشتر اوقات این مشکلات شناسایی نمی‌شوند و به مرور زمان نمرات تحصیلی کم؛ اعتماد به نفس فرد را نیز کاهش داده و منجر به آسیب‌های بزرگ‌تری در زندگی فرد می‌شوند.

از همین رو بسیار اهمیت دارد که به موقع برای رفع مشکلات تحصیلی خود یا فرزندانتان اقدام کنید و بتوانید به بینش بالاتری در مورد سطح عملکرد خود برسید. علاوه بر این مشاوره تحصیلی به شما کمک می‌کند تا استعدادهایتان را کشف و شناسایی کنید و در مسیری قدم بردارید که بیش از همه می‌توانید در آن به موفقیت دست یابید. در نتیجه یک مشاور خوب در مسیر آموزش می‌تواند حتی در آینده شما و سطح رضایت کلیتان از زندگی تأثیر بسزایی بگذارد.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره تحصیلی

در مشاوره تحصیلی مشاور یا روانشناس اغلب خدمات متنوع و گوناگونی را ارائه می‌دهد و در زمینه‌های مختلفی می‌تواند به شما کمک نماید. از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– کمک به کشف استعدادها، توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص

– آموزش نحوه برنامه ریزی مناسب و هدف گزینی‌های واقع بینانه

– آموزش مهارت‌های تست زنی و شیوه‌های مطالعه

– کمک به کشف موانع و مشکلاتی که باعث افت تحصیلی فرد می‌شوند

– کمک به فرد برای انتخاب رشته دوره متوسطه یا برای کنکور

– کمک به افزایش قابلیت سازگاری فرد هنگام مواجهه با شکست‌های تحصیلی

– توانمندسازی فرد برای تصمیم گیری در مورد تغییر رشته

انواع روش‌های دریافت مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی همانند سایر خدمات روانشناسی به صورت حضوری و غیر حضوری از طریق تلفن یا فضای مجازی می‌تواند در دسترس افراد قرار بگیرد. مشاوره تحصیلی تلفنی و آنلاین امکان پشتیبانی در مسیر تحصیل را برای فرد فراهم می‌نماید و کمک می‌کند دانش آموزان و دانشجویان بتوانند در هر زمان با مشاورین خود در ارتباط باشند. شما بر اساس نوع نیاز خود می‌توانید از مشاوره تحصیلی حضوری یا غیرحضوری استفاده نمایید.

مشاوره تحصیلی | ویژگی‌های یک مشاور خوب

با توجه به اهمیت و نقش مشاوره تحصیلی بسیار مهم است که از افراد متخصص و کاردان در این زمینه کمک بگیرید و با ملاک‌های یک مشاور خوب آشنا باشید. از جمله ویژگی‌های مهم یک مشاور تحصیلی حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. با دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه می توانید خدماتی با بالاترین کیفیت دریافت نمایید.

ارائه برنامه‌های متنوع به افراد

یک مشاور متخصص هرگز یک نسخه را برای همه افراد نمی‌پیچد! در واقع بسیار اهمیت دارد که مشاور بتواند ابتدا توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص شما را بشناسد و سپس متناسب با آن‌ها برنامه‌ای که برای شخص شما بیشترین بازدهی را داشته باشد ارائه دهد. توجه داشته باشید که مسیر رسیدن به موفقیت برای همه افراد یکسان نیست در نتیجه بیش از هر چیز نیاز دارید که خودتان را بشناسید و برنامه‌هایتان را متناسب با ویژگی‌های خود پیش ببرید.

برخورداری از تحصیلات و تجربه کافی

آنچه بیش از هر چیز باید به آن اهمیت بدهید این است که مشاور شما در حرفه تخصصی خود تحصیلات و تجربیات مرتبطی داشته باشد. متأسفانه بسیاری از افراد سودجو امروزه صرفاً با ملاک‌هایی نظیر داشتن فالوورهای زیاد در فضای مجازی برای خود اعتبار می‌خرند و در نهایت بیش از هر چیز وقت و هزینه شما را از بین می‌برند.

تسلط بر مباحث انگیزشی

درس خواندن برای کنکور و پیگیری اهداف تحصیلی بیش از هر چیز به روحیه مناسب نیاز دارد. یک مشاور خوب کسی است که بتواند استرس‌هایتان را بشناسد و روش‌های مدیریت اضطراب را به شما آموزش دهد. همچنین او با تسلط به مفاهیم انگیزشی در روان شناسی می‌تواند هنگام شکست‌ها و ناامیدی‌ها در کنارتان باشد و به شما کمک کند تا بتوانید از سختی‌ها عبور نمایید.

سؤالات متداول درباره مشاوره تحصیلی

 – آیا داشتن مشاور تحصیلی برای کنکور لازمه؟

ممکن است برخی افراد به دلیل مهارت‌های بالا بتوانند بدون مشاور هم در کنکور موفق شوند اما اکثر افراد برای کنترل استرس‌ها، داشتن برنامه‌ریزی مناسب، شناخت توانایی‌های فردی و انتخاب بهترین رشته به یک مشاور نیاز دارند. در واقع یک مشاور تحصیلی با تجربه و مطلع می‌تواند تا حد زیادی شانس موفقیت شما را افزایش دهد و کمک کند تا بتوانید بیشترین عملکرد را داشته باشید.

منبع: مشاوره تحصیلی



:: برچسب‌ها: مشاوره تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تست اعتیاد یکی از مهم‌ترین آزمایش‌هایی است که هر فرد در طول مراحل زندگی و برای اهداف مختلفی همچون استخدام، ازدواج و… انجام می‌دهد. با توجه به پایین آمدن سن اعتیاد در کشور و از آنجایی که افراد معتاد، مصرف مواد مخدر را انکار می‌کنند شناسایی انواع روش‌های تست اعتیاد می‌تواند به اطرافیان فرد کمک کند که اطلاعات بیشتری از وضعیت وی بدست آورند. به همین خاطر در این مطلب انواع تست‌های اعتیاد و اعتبار آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. در صورتی که نسبت به سلامت یکی از اطرافیانتان دچار تردید هستید می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناسان حوزه اعتیاد به مواد مخدر، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش‌ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست

منبع: تست اعتیاد

انواع تست اعتیاد

تست‌های اعتیاد بسته به نوع ماده مخدر در انواع مختلفی ارائه می‌شوند و هریک از آن‌ها شیوه مشخصی برای تشخیص مصرف مواد مخدر توسط فرد دارند. به طور کلی از مهم‌ترین تست‌های اعتیاد می‌توان به آزمایش ادرار، پلاسمای خون، بزاق و عرق اشاره کرد که در ادامه هر یک از این موارد به صورت جداگانه توضیح داده می‌شود. در صورت نگرانی درباره مثبت شدن تست اعتیاد خود می توانید با دریافت مشاوره ترک اعتیاد راهکار مناسب را دریابید.

آزمایش ادرار

متداول‌ترین راه برای تشخیص اعتیاد، آزمایش ادرار است. از این روش برای تشخیص اعتیاد به انواع مختلفی از مواد مخدر استفاده می‌شود. دقت نسبتا پایین یکی از مشکلات آزمایش ادرار است و به همین خاطر مصرف برخی از داروها می‌تواند باعث تغییر نتیجه آزمایش شود. با این این‌حال آزمایش ادرار، با توجه به سرعت پاسخگویی و مقرون به صرفه بودن، بیشترین کاربرد را در محیط‌های کاری و قانونی دارد.

آزمایش پلاسمای خون

یکی از آزمایش‌های قابل اعتماد و دقیق برای تست اعتیاد، آزمایش پلاسمای خون است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد هزینه‌بر بودن این روش آزمایش نسبت به سایر روش‌ها می‌باشد. روش آزمایش پلاسمای خون برای انواع مختلفی از مواد مخدر مانند شیشه، کوکائین، کراک و الکل قابل استفاده است.

آزمایش موی سر و بزاق

یکی از جدیدترین روش‌های تشخیص مصرف مواد مخدر که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است آزمایش نمونه موی سر و آزمایش بزاق است. با توجه به اثری که از متابولیت مواد مخدر در موهای فرد مصرف‌کننده باقی می‌ماند، آزمایش موی سر می‌تواند با دقت بسیار بالاتری مصرف مواد مخدر در بدن فرد را نشان دهد. آزمایش بزاق به طور کلی نتیجه و عملکردی مشابه آزمایش ادرار برای تشخیص اعتیاد دارد.

غربالگری روانشناختی

از آنجایی که بر اساس راهنمای تشخيصي و آماری اختلال‌های روانی، مصرف مواد مخدر یک بیماری روانی محسوب می‌شود و همچنین با توجه به اینکه بسیاری از مواد مخدر باعث ایجاد وابستگی روانی در فرد می‌شوند، یکی از راه‌های تست اعتیاد استفاده از غربالگری روانشناختی است که می‌بایست توسط یک روانشناس یا روانپزشک آموزش دیده انجام شود. اگر شما نشانه‌های رفتاری یا روحی مثل پرخاشگری، بدبینی، توهم یا هر نشانه غیر متعارف دیگری را در نزدیکانتان مشاهده می‌کنید بهتر است با یک روانشناس در این باره صحبت کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک اعتیاد بدون درد [/box]

دقت تست اعتیاد

از آنجایی که هر یک از روش‌های تست اعتیاد دقت تشخیصی متفاوتی دارند شناسایی و آگاهی از دقیق‌ترین روش تست اعتیاد می‌تواند برای اطرافیان فرد مصرف‌کننده امری با اهمیت تلقی شود. همانطور که پیشتر هم گفته شد هیچ روش آزمایشی دقت صد در صد ندارد، اما می‌توان دقیق‌ترین آزمایش موجود برای تست اعتیاد را تست نمونه موی سر دانست. البته نکته‌ای که در ارتباط با این تست باید به آن اشاره کرد این است که تست نمونه موی سر در مقایسه با سایر تست‌های اعتیاد هزینه بالایی دارد و به همین خاطر ممکن است انتخاب بسیاری از افراد نباشد. در جدول زیر می توانید با تست هر کدام از مواد اعتیادآور بیشتر آشنا شوید.

تست اعتیاد به ب2 تست اعتیاد به کوکائین تست متادون
تست تریاک تست هروئین تست اعتیاد به کراک
تست شیشه تست مورفین تست ترامادول
تست اعتیاد به حشیش تست گل یا ماریجوانا  
     

چه داروهایی را نباید قبل از تست اعتیاد مصرف کرد؟

مصرف برخی از داروها باعث می‌شود که جواب آزمایش فرد علی‌رغم نداشتن اعتیاد، مثبت اعلام شود. به عنوان مثال مصرف داروهایی مانند آمفتامین‌ها، متادون و کدئین با دوز مصرفی بالا می‌تواند جواب آزمایش شما را مثبت کند. با این حال در مجموع می‌توان به داروهای زیر اشاره کرد.

  • داروهای ضد افسردگی
  • آنتی هیستامین‌ها
  • انواع داروهای آنتی بیوتیک
  • آمفتامین‌ها
  • دیکلوفناک
  • متادون
  • و…

در نتیجه به یاد داشته باشید که قبل از انجام تست اعتیاد این دارو‌ها را مصرف نکنید.  در چنین شرایطی اگر تست اعتیاد شما مثبت شد، انجام دوباره تست ضروری است. اگر شما از داروهای نام برده شده استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم که حتما از یک روانشناس جهت مشاوره انجام تست اعتیاد و بهترین زمان و شیوه انجام تست، کمک بگیرید.

عوامل موثر بر منفی شدن جواب تست اعتیاد

عوامل متعددی می‌توانند بر جواب آزمایش تاثیر گذاشته و منجر به منفی شدن نتیجه شوند. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مصرف بوپرنورفین
  • استفاده از رقیق کننده‌ها
  • تغییر سطح PH خون با مصرف مواد خوراکی اسیدی یا بازی
  • نوشیدن آب بیش از حد
  • استفاده از داروهای ادرار آور

بسیاری از مواقع با وجود اعتیاد و یا برعکس عدم وجود اعتیاد جواب آزمایش با واقعیت تفاوت دارد، این موضوع موجب سردرگمی بسیاری از افراد می شود. در این زمان توصیه می کنیم حتما از مشاوره استفاده کنید، با مراجعه به مرکز مشاوره روانشاسی آواژه می توانید به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین مشاوره دریافت کنید.

توصیه می‌کنیم در صورت مثبت شدن جواب آزمایش حتی در اثر کدئین از اقدامات خودسرانه پرهیز کرده و جهت ترک اعتیاد اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول درباره تست اعتیاد 

آیا جواب آزمایش اعتیاد همیشه درست است؟

خیر، هیچ روش آزمایشی دقت صد در صد ندارد و با توجه به تاثیر عوامل مختلف بر پاسخ آزمایش اعتیاد در موارد متعددی جواب آزمایش اعتیاد درست نیست. از این رو، جهت کسب اطمینان آزمایش اعتیاد را دوباره تکرار می‌کنند.

آیا مصرف کدئین منجر به پاسخ مثبت آزمایش اعتیاد می‌شود؟

داروهای مختلفی می‌توانند بر جواب آزمایش تاثیر بگذارند و منجر به مثبت شدن نتیجه شوند. یکی از داروهایی که مصرف بیش از حد آن می‌تواند جواب آزمایش اعتیاد شما را تحت تاثیر قرار دهد، مصرف زیاد کدئین است.

منبع: تست اعتیاد



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره فردی از متدوال ترین شیوه های درمانی است که هر کسی می‌تواند به صورت فردی برای حل گره های روانی و یا هر مساله دیگری به درمانگران روانشناسی مراجعه نماید. شما با حضور در جلسه مشاوره فردی می‌توانید درباره هر موضوعی با درمانگر خود صحبت نمایید، این مسائل می‌تواند در زمینه ارتباط با دیگران یا مشکل درون فردی باشد. طبق تحقیقات مشورت با متخصصان روانشناسی به فرد کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در تمامی زمینه های شغلی، تحصیلی، خانوادگی، اجتماعی و …. داشته باشد. شما نیز می‌توانید برای رسیدن به آرامش، ارتقای سلامت روان، هدف یابی در زندگی، حل مشکلات خانوادگی، افسردگی، استرس، وسواس، ترس ها، خودیابی و…. از خدمات مشاوره فردی استفاده نمایید. در ادامه به توضیحات تکمیلی درباره این نوع مشاوره پرداخته‌ایم. 

منبع: مشاوره فردی چیست

مشاوره فردی

به‌طورکلی مشاوره از این نظر که چه کسانی در اتاق درمان حضور داشته باشند به چند دسته تقسیم می‌شود. برای مثال گاهی اوقات زوج‌ها با هم در یک جلسه شرکت می‌کنند که به آن زوج‌درمانی گفته می‌شود. گاهی اوقات نیز چند نفر که مشکل یکسانی دارند در کنار هم در یک جلسه شرکت می‌کنند که به آن گروه‌درمانی گفته می‌شود. اما مشاوره فردی به این معناست که شما به‌صورت خصوصی با مشاور صحبت می‌کنید. به همین خاطر است که این روش طرف‌داران بسیار زیادی دارد. در این روش زمان و تعداد جلسات باتوجه‌به نوع مشکل شما متفاوت خواهد بود. اما راجع به اینکه در جلسات مشاوره فردی چه اتفاقی می‌افتد در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای چه مسائلی باید مشاوره فردی دریافت کرد؟

هنوز هم بسیاری از ما مشاوره و رفتن پیش روان‌شناس را با بیماری‌های روانی آن هم از نوع بسیار شدید یکسان می‌دانیم. اما باید گفت که مشاوره می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. و متخصصین به جز درمان بیماری‌های روانی کارهای متفاوت دیگری نیز انجام می‌دهند.

پیدا کردن راه حل برای مشکلات

در زندگی هرکدام از ما ممکن است شرایطی پیش بیاید که تصمیم‌گیری را برایمان سخت کند. در این شرایط چطور می‌توانیم تصمیم بگیریم؟ یکی از زمان‌هایی که می‌توانید از مشاوره‌های فردی استفاده کنید حل مشکلاتی است که در زندگی اتفاق افتاده است. این مشکلات می‌تواند هر چیزی باشد. برای مثال اختلاف با یکی از اعضای خانواده؛ ناتوانی در برنامه‌ریزی برای درس یا کارهای روزانه یا حتی درگیری با خاطرات یک رابطه عاطفی تمام شده؛ در تمامی این شرایط مشاورین به شما کمک خواهند کرد که دلایل مشکل خود را پیدا کنید و برای برطرف‌کردن آن یک راه‌حل مناسب انتخاب کنید.

بهتر کردن وضعیت زندگی

مشاوره همیشه هم برای مشکلات زندگی یا اتفاقات منفی نیست. گاهی اوقات شما به دنبال این هستید که شرایط زندگی خود را بهتر کنید. برای مثال می‌خواهید خانواده‌ای شادتر داشته باشید؛ یا می‌خواهید خودتان را ارتقا بدهید. در این شرایط نیز مشاورین به شما کمک می‌کنند تا راه صحیح را برای تغییر شرایط و همین‌طور بهبود وضعیت خودتان انتخاب کنید.

تقویت و یادگیری آنچه که برای زندگی مهم است

مهارت‌های زندگی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که هرکدام از ما باید در زندگی بلد باشیم. داشتن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا با تسلط بیشتری زندگی‌تان را به جلو حرکت بدهید. بعضی از این مهارت‌ها موضوعات ساده‌ای مثل یادگرفتن برقراری ارتباط با دیگران، قدرت نه گفتن و یا دفاع از حقوق خودمان هستند. در جلسات مشاوره فردی روان‌شناس با استفاده از تمرین‌هایی که می‌دهد و همین‌طور بررسی رفتارهایی که انجام می‌دهید به شما کمک خواهد کرد تا این مهارت‌ها را به‌خوبی یاد بگیرید و در زندگی به کار ببندید.

فواید دریافت مشاوره فردی چیست؟

برای بسیاری از ما این سؤال پیش می‌آید که چرا باید از یک مشاور کمک بگیریم؟ بسیاری از مشکلات‌مان را می‌توانیم با کمک‌گرفتن از دوستان و اطرافیان یا مطالعه کتاب‌ها نیز حل کنیم. به همین خاطر در این قسمت بعضی از مزایای مشاوره فردی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

اطمینان از حفظ رازهایتان نزد درمانگر

صحبت‌کردن با اطرافیان راجع به تمام موضوعاتی که در زندگی ما پیش می‌آید امکان‌پذیر نیست. بسیاری اوقات شما نگران قضاوت دیگران هستید. یا حتی ممکن است آن‌ها راز شما را با دیگران در میان بگذارند. به همین خاطر رازداری یکی از موضوعاتی است که باید خیلی به آن دقت داشته باشید. این موضوع یکی از دلایلی است که کمک‌گرفتن از مشاوره فردی را مهم می‌کند. مشاورین شما را نمی‌شناسند به همین خاطر به‌راحتی و بدون ترس از قضاوت شدن می‌توانید داستان زندگی خود را برای آن‌ها تعریف کنید. به‌علاوه رازداری یکی از اصول حرفه‌ای و کاری روان‌شناسی است. این موضوع می‌تواند نگرانی شما برای محرمانه بودن اطلاعات را نیز از بین ببرد.

مورد قضاوت قرار نگرفتن و دریافت کمک

یکی دیگر از مشکلاتی که صحبت‌کردن با اطرافیان می‌تواند برای شما داشته باشد جانب‌داری‌های آن‌ها است. اطرافیان به دلیل علاقه‌ای که به شما دارند معمولاً بی‌طرفانه راجع به شما قضاوت نخواهند کرد یا ممکن است مشکلات شما آن‌ها را بیش از حد نگران کند. اما در صحبت‌کردن با یک مشاور متخصص می‌توانید مطمئن باشید که او بی‌طرفانه راجع به شما و مشکل‌تان قضاوت خواهد کرد.

شنیدن نظر یک متخصص و بازنگری در مورد مساله

مشاوره فردی به این معناست که شما در حال کمک‌گرفتن از یک متخصص برای مشکل خود هستید. همه ما برای کارهای مختلف زندگی سعی می‌کنیم از یک نفر که در آن زمینه تخصص کافی دارد مشورت بگیریم. مسائل زندگی نیز همین‌طور هستند. مشورت کردن با کسانی که دانش کافی در زمینه مسائل روان‌شناسی را ندارند تنها باعث می‌شود که شما بیش از قبل درگیر مشکلات شوید. گاهی اوقات به‌کار بردن یک راه‌حل اشتباه می‌تواند پیامدهایی داشته باشد که بیش از خود مشکل شما را درگیر خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است برای حل کردن مشکلات از مشاور متخصص کمک بگیرید.

بهتر شدن شرایط فردی با مشاوره فردی

یکی دیگر از مزایای مشاوره فردی بهبود شرایط زندگی بیمار است. وقتی شما از یک مشاور کمک می‌گیرید به این معناست که زندگی‌تان تغییرات مثبتی خواهد داشت. شما راهکارهایی را برای حل کردن مشکلات یاد می‌گیرید. به‌علاوه مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرید که قدرت شما را در ادامه مسیر زندگی افزایش می‌دهد. تمامی این شرایط به معنای آن است که شما زندگی بهتری برای خودتان رقم خواهید زد.

شناخت خود و توانایی ها

کمک‌گرفتن از مشاوره باعث می‌شود تا هر فرد توانایی‌هایی که دارد را بهتر بشناسد. بسیاری از ما در جریان زندگی و به هر دلیلی متوجه این نیستیم که چه توانایی‌هایی داریم و چطور می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. حتی مشکل بسیاری از ما این است که توانایی‌های خود را در جریان زندگی از بین برده‌ایم. این جلسات با استفاده از بررسی‌های شخصیتی مختلف به شما کمک می‌کنند تا با توانایی‌های خودتان آشنا شوید و بهتر بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

تطبیق انتظارات با واقعیت ها

یکی از دلایلی که بسیاری از مواقع باعث به‌وجودآمدن مشکلات در زندگی هرکدام از ما می‌شود این است که انتظارات‌مان از محیط اطراف صحیح نیستند. گاهی اوقات ما از دیگران یا حتی از خودمان چیزهایی می‌خواهیم که امکان اتفاق افتادن آن‌ها وجود ندارد. اما چون متوجه این موضوع نیستیم تنها فشار روانی بیش از حدی را به خودمان تحمیل می‌کنیم. یکی از مزایای صحبت‌کردن با روان‌شناس این است که شما متوجه خواهید شد کدام بخش از انتظارات‌تان از خود یا اطرافیان‌تان غیرمنطقی است و آن‌ها را حذف خواهید کرد. این کار باعث می‌شود آرامش بیشتری را در زندگی تجربه کنید.

به جای کدام مشاوره ها می‌توان مشاوره فردی گرفت؟

خیلی اوقات خانم یا آقایان نیاز به مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره زناشویی یا… دارند، اما چون بقیه اعضا همکاری نمی‌کنند هرگز برای درمان مراجعه نمی‌کنند. در حالی که بقیه با روانشناسی مخالفت کردند، شما باز هم می‌توانید برای مساله پیش آمده مشاوره فردی دریافت کنید. برای انجام هر کدام از مشاوره‌های زیر کلیک کنید.

مشاوره خانواده

مشاوره ازدواج

مشاوره زناشویی

مشاوره گروهی

مشاوره خارج از کشور

مشاوره افسردگی

مشاوره جنسی

برای دریافت مشاوره فردی به کجا مراجعه کنیم؟

حالا که از مزایای مشاوره فردی صحبت کردیم باید به این سؤال نیز پاسخ بدهیم که چطور می‌توانیم از مشاوره فردی کمک بگیریم. شما به دو صورت می‌توانید از مشاوره‌های فردی استفاده کنید:

دریافت مشاوره با تلفن

اگر به هر دلیلی شرایط حضور در یک مرکز مشاوره را ندارید می‌توانید با مشاورین تماس بگیرید. بسیاری از ما فکر می‌کنیم که مشاوره تلفنی ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد، اما این‌طور نیست. بسیاری از تحقیقات نشان‌دهنده این است که تفاوتی میان مشاوره‌های فردی و مشاوره از راه دور از نظر اثربخشی وجود ندارد. به‌علاوه در نظر داشته باشید که گرفتن هر مدل مشاوره بهتر از نگرفتن آن است. به همین خاطر اگر درگیر مشکلی هستید که امکان مشاوره حضوری را برای شما از بین برده است می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

حضور در اتاق درمان

یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مشاوره جلسات مشاوره حضوری هستند. در این جلسات با توجه به زمان‌های آزادی که دارید جلساتی را با مشاور خود تنظیم می‌کنید. در این جلسات به‌صورت حضوری با یکدیگر صحبت خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلب رضایت والدین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اهمیت مشاوره فردی چیست؟

مشاوره فردی به شما کمک می‌کند تا از کمک‌های یک فرد متخصص استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید از محرمانه بودن اطلاعات و همین‌طور قضاوت‌های بی‌طرفانه مشاور اطمینان داشته باشید. کمک‌کردن به شما برای بهبود شرایط و همین‌طور یادگیری مهارت‌های بیشتر از دیگر مزیت‌های استفاده از مشاوره است.

آیا مشاوره فردی فایده ای هم دارد؟

بله؛ این جلسات از نظر اثربخشی تفاوت چندانی با جلسات حضوری ندارند و استفاده از آن‌ها بهتر از دریافت نکردن مشاوره است.

منبع: مشاوره فردی چیست



:: برچسب‌ها: مشاوره فردی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره طلاق در واقع برای زوج هایی است که تا پای طلاق پیش رفته اند و به دنبال راهی برای تمام کردن ازدواج‌شان بدون دردسر هستند. معمولا در ابتدای این نوع مشاوره‌ها؛ هر دو یا یکی از آن ها هیچ تمایلی به ادامه رابطه ندارد و می‌خواهند برای مسائل باقی مانده مثل فرزندان، محل زندگی، حقوق فردی و… به توافق برسند. با اینکه بسیاری از زن و شوهرها تمایلی به حضور در این جلسات را ندارند، اما به دلیل اهمیت بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب‌های طلاق دریافت مشاوره طلاق از سوی قانون گذاران نیز واجب شمرده می‌شود. در ادامه به توصیف کامل مشاوره های طلاق پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید : زندگی بعد طلاق

منبع: مشاوره طلاق

جلسات مشاوره طلاق چگونه است؟

مشاوره طلاق نوعی از خدمات روانشناسی است که توسط متخصصان آموزش دیده در حوزه‌های زوج و خانواده ارائه می‌شود. برخلاف باور عمومی مشاوره طلاق نوعی روش اقناع سازی زوجین برای بازگشت بی چون و چرا به زندگی مشترک نیست بلکه روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیش از هرچیز هیجانات منفی خود نظیر خشم را مدیریت کنید و با دید وسیع‌تری به نقاط قوت و ضعف زندگیتان نگاهی بیاندازید. در واقع یک مشاور حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های طلاق گرفتن و در مقابل برگشتن به زندگی مشترک را در دو کفه ترازو قرار دهید. او در نهایت به شما اجازه می‌دهد که خود انتخاب کنید کدام کفه سنگین‌تر است و رفتن در کدام مسیر می‌تواند برای هردوی شما هموارتر باشد.

بیشتر بخوانید : جلوگیری از طلاق

 

چه خدماتی در مشاوره طلاق داده می شود؟

در مشاوره طلاق روانشناس در مورد موضوعات مختلفی با شما صحبت می‌کند و تلاش می‌نماید تا تمام مشکلاتی که در این راه ممکن است گریبان گیر شما شوند را در طول جلسات بررسی نماید. از جمله خدمات مرتبط با مشاوره طلاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آموزش مدیریت هیجانات ناخوشایند در زوجین

جدایی و طلاق یکی از فرایندهای دشوار در زندگی هر انسانی است. این رویداد برای اکثر افراد تجربه تلخ و ناخوشایندی است که می‌تواند هیجانات منفی متعددی را ایجاد نماید. از جمله این هیجانات می‌توان به خشم، نفرت، احساس غم شدید و در نهایت درگیری با چرخه سوگواری اشاره کرد. علاوه بر این هیجانات می‌توانند توانایی ذهنی هردوی زوجین را کاهش داده و کیفیت تصمیم گیری آن‌ها را مختل کنند.

اولین کاری که روانشناس در مشاوره طلاق انجام می‌دهد این است که به افراد کمک می‌کند تا بفهمند چگونه باید این هیجانات را در خود مدیریت کنند. تصمیم گیری برای طلاق تا زمانی که زن و مرد از نظر هیجانی بسیار آشفته هستند بهتر است به تعویق بیافتد چرا که در این شرایط ظرفیت‌های شناختی مغز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و فرایندهایی نظیر قضاوت و تصمیم گیری تا حد زیادی مختل می‌شوند. در این موقعیت زن و شوهر هر تصمیمی بگیرند در نهایت ممکن است به پشیمانی بیانجامد.

بیشتر بخوانید : فرزندان طلاق

تصویر سازی زندگی بعد از طلاق

طلاق گرفتن تصمیم مهمی است که باید با دور اندیشی و تامل کافی اتفاق بیافتد. شما باید بتوانید از قبل شرایط زندگی بعد از جدایی را پیش بینی کنید و برای مشکلاتی که ممکن است شما را تهدید نمایند برنامه ریزی نمایید. برنامه ریزی در مورد نحوه گذراندن مخارج زندگی و مسائل مرتبط با حضانت فرزندان از جمله مواردی هستند که باید از قبل در مورد آن‌ها بیاندیشید.

ایجاد فضایی برای درک شرایط توسط فرزندان

در فرایند طلاق ممکن است فرزندان با آسیب‌های جدی مواجه شوند چرا که کودکان از نظر ذهنی دارای نوعی خودمحوری هستند. این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها خود را در مرکز دنیا ببینند و هر اتفاقی را به خود مربوط سازند. در بسیاری از موارد بچه‌ها خود را مسئول جدایی والدین می‌پندارند و همین امر احساس گناه و اضطراب شدیدی را در آن‌ها به وجود می‌آورد که این مسئله در جلسات مشاوره طلاق برای والدین شفاف سازی می‌شود.

همچنین اگر جدایی ناگهانی و بدون اطلاع فرزندان انجام شود شدت آسیب‌ها بیشتر خواهد بود. کودکان در این شرایط احساس می‌کنند از جانب یکی از والدین طرد یا رها شده‌اند و این مسئله تا حد زیادی به سبک دلبستگی آن‌ها آسیب می‌زند. در نهایت جدا شدن ناگهانی کودک از یکی از والدین می‌تواند به احساس خشم، ترس، اضطراب یا غم بسیار شدید منجر شود. برای جلوگیری از همه این آسیب‌ها در مشاوره طلاق یاد می‌گیرید که چگونه در مورد مشکلات خود با کودک صحبت کنید و او را برای فرایند طلاق آماده سازید.

بیشتر بخوانید : مشاوره خارج از کشور 

چگونه مشاوره طلاق دریافت کنیم

مشاوره طلاق امروزه در اکثر مراکز مشاوره روانشناسی به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه می‌شود. در جلسات مشاوره حضوری شما و همسرتان می‌توانید به طور هم زمان با هم در اتاق مشاور حاضر شده و از خدمات زوج درمانی برای حل و فصل مشکلات موجود کمک بگیرید. با این حال اگر مراکز روانشناسی معتبر و قابل اطمینان در نزدیکی شما حضور ندارند یا حس می‌کنید برای مراجعه حضوری آمادگی ندارید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360  تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا می توان طلاق را پیش بینی کرد؟

طلاق پدیده‌ای چند عاملی است و عوامل بسیار مختلفی در وقوع آن تاثیر دارند. در نتیجه به طور دقیق هرگز نمی‌توان پیش بینی کرد که زندگی یک زوج لزوما به طلاق و جدایی منجر می‌شود اما فاکتورهای خاصی وجود دارد که می‌تواند آسیب پذیری زندگی مشترک را در این زمینه بالا برده و احتمال بروز جدایی را تقویت کنند. از جمله این عوامل می‌توان به رفتارهایی نظیر سرزنشگری، اجتناب از گفت‌وگو، فقدان همدلی، عدم مسئولیت پذیری و زیر پا گذاشتن احترام بین فردی اشاره کرد.

منبع: مشاوره طلاق



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره تلفنی روانشناسی و یا مشاوره تلفنی با موبایل برای کسانی که امکان حضور در جلسه مشاوره را ندارند، برای ارائه خدمات درمانی به صورت فوری برای تمامی گروه های سنی ایجاد شده است. خیلی اوقات وقتی با بحرانی در خانواده و یا زندگی شخصی روبرو می‌شویم، قادر به تفکر منطقی نیستیم، چه برسد به اینکه بخواهیم با مرکز مشاوره ای تماس بگیریم و برای چند روز آینده وقت رزرو کنیم. مشاوره تلفنی این امکان را می‌دهد که از هر کجایی با متخصصین روانشناسی بتوانیم ارتباط برقرار کنیم. به دلیل محدودیت های تماس تلفنی، باید درمانگران با سابقه و کاربلدی این کار را انجام دهند. مجموعه آواژه با گردهم آوری جمعی از روانشناسان خبره به شما این امکان را می‌دهد تا در هر ساعتی از روز بتوانید با بهترین متخصصان روانشناسی جلسه درمان داشته باشید. 

بیشتر بخوانید : مشاوره خانواده تلفنی

منبع: مشاوره تلفنی روانشناسی

مشاوره روانشناسی تلفنی

برخی از مراکز مشاوره تنها دارای خطوطی هستند که تماس گرفتن با آن‌ها تنها از طریق تلفن ثابت امکان پذیر است. این امر بسیاری از مراجعان را محدود کرده و باعث می‌شود آن‌ها در مواقع بحرانی یا زمانی که شرایط صحبت کردن در خانه وجود ندارد از دریافت خدمات مشاوره محروم بمانند. در مقابل، مشاوره تلفنی روانشناسی با گوشی همراه به شما این امکان را می‌دهد که از هرجایی از طریق خط موبایل خود با مشاورین تماس گرفته و در مورد مشکلات خود از آن‌ها کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی روانشناسی با موبایل چه مزایایی دارد؟

مشاوره با گوشی همراه مزایای مختلفی دارد که می‌تواند نسبت به مراجعه حضوری برای بسیاری از افراد ارجحیت داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

صرف زمان کمتر برای مشاوره

بسیاری از افراد در برخی مناطق کشور به مراکز معتبر دسترسی ندارند و یا حتی در صورت دسترسی به دلیل مشغله‌های روزمره وقت این را ندارند که به صورت حضوری به درمانگران مراجعه کنند. مشاوره با موبایل با برداشتن این مانع به شما کمک می‌کند از هرجای کشور با بهترین و معتبرترین مراکز تماس بگیرید و در مورد مشکلات خود با روانشناسان یا مشاوران متخصص گفت‌وگو کنید. 

پرداخت هزینه ای به صرفه تر

رفت‌وآمدهای حضوری، هزینه‌های اضافه‌ای را به مراجعین تحمیل می‌کند که همین امر می‌تواند شما را از مراجعه منصرف کند یا باعث شود دائماً این مسئله را پشت گوش بیاندازد؛ اما در مراجعه تلفنی می‌توانید در این زمینه نیز صرفه جویی کرده و نگرانی‌های مالی خود را کاهش دهید.

امکان دسترسی آسان

در مراجعه حضوری شما همواره با محدودیت‌های زمانی خاصی روبه‌رو هستید. درمانگران همیشه در دفتر کار خود حضور ندارند و در نتیجه نمی‌توانید هر زمان به آن‌ها مراجعه نمایید؛ اما در مشاوره با موبایل تلفنی، قادر هستید در هر زمان با خطوط در نظر گرفته شده تماس بگیرید و در مورد مشکلات خود یا بحران‌های پیش رو با روانشناسان و مشاوران صحبت نمایید.

بیان راحت تر مسائل

مراجعه به روانشناس و مشاور برای بسیاری از افراد آسان نیست. برای مثال برخی افراد در حضور روانشناس احساس معذب بودن می‌کنند و نمی‌توانند آزادانه مسائل خود را مطرح کنند. هرچقدر مشکلات شخصی‌تر و خصوصی‌تر باشند چالش‌ها بر سر مراجعه به روانشناس بیشتر خواهد شد. در این شرایط مشاوره تلفنی روانشناسی به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و برای صحبت کردن با یک درمانگر مقاومت کمتری را نشان دهید. 

بیشتر بخوانید : مشاوره ترک اعتیاد تلفنی

در جلسات مشاوره تلفنی روانشانسی با موبایل چه موضوعاتی می توان مطرح کرد؟

جلسات مشاوره با موبایل نسبت به جلسات مشاوره حضوری هیچ گونه محدودیتی در مورد موضوعات مطرح شده ندارند. از جمله این موضوعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشاوره در حوزه کودک و نوجوان
  • مشاوره پیش از ازدواج، مشکلات مرتبط با همسر و مسائل زناشویی 
  • درگیری با اختلالات جنسی نظیر زودانزالی، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم یا بی‌میلی جنسی
  • وجود تنش و تعارض در خانواده و ناتوانی در برقراری ارتباط درست با اعضا 
  • درمان انواع اختلالات روانشناسی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و … 
  • مشاوره گرفتن در زمینه‌هایی نظیر تحصیل یا مشاوره تلفنی شغلی
  • مشاوره خیانت تلفنی

بیشتر بخوانید : مشاوره ازدواج تلفنی

چه کمک هایی از مشاوره تلفنی روانشناسی با موبایل می گیریم؟

برای استفاده از خدمات مشاوره با موبایل تنها کافی است با شماره‌های ثبت شده در سایت تماس بگیرید و درخواست ارائه خدمات خارج از سامانه را بدهید. پس از این با مشخص کردن حوزه مشکل خود و پرداخت هزینه در طی کوتاه‌ترین زمان می‌توانید با مشاورین متخصص در حوزه مد نظر خود تماس حاصل کرده و از آن‌ها در این باره کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : مشاوره کودک تلفنی

 

برای دریات مشاوره می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا می توانیم مشاوره تلفنی را تبدیل حضوری کرد؟

بله در صورتی که احساس کنید در جلسات مشاوره حضوری می‌توانید از مزایای بیشتری برخوردار شوید می‌توانید روند جلسات را تغییر داده و از مرکز نوبت جلسات حضوری دریافت نمایید.

منبع: مشاوره تلفنی روانشناسی



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تقویت هوش نوزاد از چه زمانی امکان پذیر است؟ افزایش ضریب هوشی نوزاد موضوعی است که والدین می‌توانند از همان دوران بارداری به آن توجه داشته باشند. نوزاد از طریق تجربه‌های دریافتی خود از محیط پیرامونش به اکتشافات جدید دست می‌زند و بر آموخته‌های خویش می‌افزاید. در همین راستا لازم است که والدین نیز با انجام روش‌های کاربردی به تقویت هوش فرزند خود بپردازند. در واقع برای داشتن کودک باهوش باید زمینه‌های توسعه و رشد مهارت‌های ذهنی او را فراهم آورد. با توجه به اهمیت موضوع در ادامه درباره راهکارهای تقویت هوش نوزاد خواهیم پرداخت. بهره بردن از مشاوره کودک کمک می‌کند تا بتوانید زمینه را برای پیشرفت و تربیت کودک خود آماده کنید.

منیع: تقویت هوش نوزاد دو ماهه تا هشت ماهه

نقش شیر مادر در تقویت هوش نوزاد

شیر مادر حاوی ترکیبات بسیار ارزشمندی می‌باشد که در رشد مهارت‌های ذهنی کودک نقش بسزایی دارند. به همین دلیل است که میزان هوش و آی کیو کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند نسبت به کودکانی که از شیر خشک بهره می‌برند 10 تا 12 برابر بیشتر است. در واقع نوزادانی که به مدت 2 سال از شیر مادر تغذیه می‌کنند به طور میانگین از ضریب هوشی بالاتری بهره مند هستند. با توجه به تاثیر شیر مادر در افزایش نرخ هوش کودکان باید گفت، نه تنها از زمان شروع مدرسه بلکه از روز اول تولد نوزاد، مادران نقش زیادی در افزایش هوش فرزندان خود ایفا می‌کنند.

علاوه بر این، نوع برنامه غذایی که مادران شیرده در طول روز مصرف می‌کنند، ارتباط مستقیمی با سلامت و هوش نوزادان دارد. به همین دلیل باید مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 که در رشد مهارت‌های ذهنی کودک نقش بخصوصی دارد، در اولویت برنامه غذایی مادران قرار بگیرد. برای آشنایی با سایر انواع هوش کودک کلیک کنید.

 

روش‌های کاربردی برای تقویت هوش نوزاد

ارتباط کلامی و عاطفی با نوزاد

در آغوش کشیدن نوزاد و مورد محبت قراردادن او باعث افزایش رشد توانایی‌های ذهنی می‌گردد. در واقع وقتی کودک مورد حمایت عاطفی والدین قرار داشته باشد، احساس امنیت می‌کند و اعتماد به نفس زیادی به دست می‌آورد. افزایش اعتماد به نفس کودک سبب می‌شود که به توانایی‌های خود اعتماد کند و به خلاقیت و اکتشاف بپردازد. در نتیجه رشد مهارت‌های خلاقانه، هوش کودک افزایش می‌یابد و مهارت‌های ذهنی او تقویت می‌شود.

کاهش ساعت تماشای تلویزیون

اختصاص دادن مدت زمان زیادی به تماشای تلویزیون، باعث کند شدن رشد مهارت‌های شناختی در کودک می‌شود. به جای اینکه کودک ساعت‌ها بنشیند و بدون مهارت فیزیکی تلویزیون تماشا کند، بهتر است به کند و کاو درباره محیط پیرامون خود بپردازد و بازی‌های انجام دهد که باعث تحرک و تفکر او بشود. به مرور این مسئله باعث تقویت هوش نوزاد خواهد شد.

آشنا کردن کودک با کتاب

برای آشنا کردن کودک با دنیای کتاب هیچ وقت زود نیست و نباید منتظر شد تا کودک به مدرسه برود و توانایی خواندن و نوشتن را فرا بگیرد. از همان ابتدای تولد می‌توان برای کودک قصه خواند، به ویژه وقتی کودک کمی بزرگتر شود، بهتر است از کتاب‌های مصور با تصاویر رنگی استفاده کرد تا نظر کودک را جلب کند. خواندن قصه‌های متنوع با صدای بلند برای کودک باعث رشد دایره لغات او می‌شود و از این طریق می‌توان به تقویت هوش او کمک کرد.

توجه به موسیقی برای تقویت هوش نوزاد

تحقیقات مختلف در زمینه رشد مهارت‌های ذهنی کودک حاکی از تاثیر موسیقی بر افزایش هوش آن‌ها می‌باشد. امروز کلاس‌های موسیقی مادر و کودک وجود دارد که کمک می‌کند در کنار پیوند عاطفی عمیق میان کودک و مادر، هوش موسیقیایی آنان نیز بالاتر رفته و بتوانند باعث پیشرفت خود شوند. به طور کلی می‌توان نقش موسیقی بر رشد مهارت‌های شناختی نوزاد را در موارد زیر خلاصه کرد.

  • تقویت حافظه
  • افزایش تفکر مقایسه‌ای
  • افزایش رشد هوش فضایی و دیداری نوزاد
  • تجسم سه بعدی اشکال هندسی
  • افزایش توانایی، استعداد عددی و ریاضی کودک

به چالش کشیدن ذهن کودک

بازی‌های مختلف مانند خانه سازی، پرتاب توپ به یک نقطه مشخص، تشخیص رنگ‌ها و اشکال مشابه از جمله انواع بازی‌های چالشی هستند که ذهن کودک را درگیر می‌کند و قوه تفکر او را رشد می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا بازی کردن با کودک در افزایش ضریب هوشی او موثر است؟

کودک به دلیل الگو پذیری از والدین خود می‌تواند فعالیت‌های مختلف را یاد بگیرد. در قالب بازی می‌توان آموزش‌های زیادی به کودک یاد داد و به رشد مهارت‌های شناختی او کمک کرد.

چه نوع بازی‌هایی به رشد مهارت‌های حرکتی در نوزاد کمک می‌کند؟

برای رشد مهارت‌های حرکتی لازم است که تمام بدن فعالیت داشته باشد. انواع بازی‌های ساده فیزیکی مانند قل دادن توپ یا فوتبال بچگانه می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

منیع: تقویت هوش نوزاد دو ماهه تا هشت ماهه



:: برچسب‌ها: تقویت هوش نوزاد دو ماهه تا هشت ماهه ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد به الکل یا الکلیسم (Alcoholism) یکی از انواع اعتیاد است. مصرف الکل آسیب های جسمی و روحی را در فرد ایجاد می کند و در طولانی مدت می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای او به همراه داشته باشد. متاسفانه امروزه اعتیاد به الکل در بین جوانان بسیار شایع شده است. بسیاری از خانوااده ها نگران آسیب ها و پیامد های ناشی از آن هستند. با آگاهی از نشانه‌ها و عوارض اعتیاد به الکل، می‌توانید گامی در جهت ترک آن بردارید.

منبع: اعتیاد به الکل (Alcoholism)

الکل چیست؟

الکل نوشیدنی است که انواع مختلفی داشته و از تقطیر مواد خوراکی نظیر گندم، برنج، میوه ها و سبزیجات و … حاصل می‌گردد. بنابراین برای تولید این نوشیدنی‌های روان گردان مواد خوراکی نام برده شده را بخار و تقطیر می‌کنند.

این نوشیدنی را نوعی روان گردان می‌دانند زیرا بیشتر روان افراد را درگیر می‌کند. این دگرگونی روان با حرکات عجیب و رفتارهای غیر معقول فرد همراه است که در ادامه بیشتر درباره عوارض اعتیاد الکل صحبت می‌کنیم:

انواع نوشیدنی های الکلی

1. آبجو که میزان الکل آن به ۶ الی ۹ درصد می‌رسد.

2. نوشیدنی‌های تقویتی که الکل دارند و معمولا میزان الکل آن‌ها به ۱۸ الی ۲۰ درصد می‌رسد.

3. شراب که دارای ۲۱ الی ۴۱ درصد الکل است.

4. نوشیدنی‌هایی نظیر جین، ودکا و ویسکی که دارای بیشترین میزان الکل هستند و الکل درون آن‌ها ۴۰ الی ۵۰ درصد می‌باشد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد [/box]

اعتیاد به الکل

اعتیاد به نوشیدنی‌های الکلی وقتی رخ می‌دهد که بدن فرد مصرف کننده مقاوم شده و از لحاظ احساسی و جسمی به آن وابستگی پیدا می‌کند. بروز این وابستگی، زمینه‌ای برای شکل گیری ناهنجاری‌های مختلفی بوده و حتی خطر مرگ برای مصرف کننده را نیز دارد به همین خاطر فرد درگیر باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ترک الکل اقدام نماید.

 

نشانه های اعتیاد به الکل

تشخیص دقیق اینکه شخص به الکل اعتیاد پیدا کرده است یا خیر، باید توسط متخصص و روانشناس این حوزه تایید گردد. البته شما نیز با دیدن چند نشانه می‌توانید به این اعتیاد پی ببرید. نشانه‌های اعتیاد به نوشیدنی ‌های الکلی عبارتند از:

1. شخص درگیر، تمایلی به حضور در مجالسی که الکل سرو نمی‌شود نداشته و بالعکس در مجالسی که الکل وجود دارد با رغبت تمام حضور پیدا می‌کند.

2. نشانه دیگر مصرف بالا الکل این است که فرد حتی در مکان‌های ممنوعه نظیر داخل خودرو نیز از مصرف آن دست بر نمی‌دارد.

3. در زمان‌های غیر معقول الکل مصرف می‌کند. برای نمونه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، همراه وعده‌های اصلی غذا و پیش از خوابیدن.

5. مصرف کننده الکل معمولا به افسردگی دچار می‌شود.

6. در طول روز مدام می‌خواهد استراحت کند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور | آشنایی با انواع ماده های اعتیاد آور [/box]

عوارض اعتیاد به الکل

به محض نوشیدن الکل از آنجایی که مایع است به خون وارد شده و موجب آسیب به اکثر قسمت‌های بدن می‌شود به همین خاطر مصرف کننده علاوه بر آسیب‌های روانی شاهد آسیب‌های شدید جسمانی نیز خواهد بود. برخی از عوارض مصرف الکل عبارتند از:

_ بروز بیماری‌های جسمی نظیر سرطان، حملات قلبی، اختلالات لوزالمعده و…

_ عدم تسلط بر حرکات و احساسات

_ مشکل در بینایی و دید تار

_ اثرات منفی بر مخچه

_ سردرد و حالت تهوع

_ مشکل در تکلم

_ افزایش دمای بدن

_ افزایش اسید معده

_ افزایش خشونت

_ کند شدن حافظه

_ افسردگی

 

راهکارهای رهایی از مصرف بیش از حد الکل

برای ترک اعتیاد به الگل راهکارهایی وجود دارد که عبارتند از:

1. رجوع به روانشناس ماهر در حوزه ترک اعتیاد

مصرف الکل مانند گل و شیشه به خاطر روان گردان بودنش، به صحبت و راهنمایی روانشناس احتیاج دارد. به همین خاطر در بسیاری از کشورها مصرف کنندگان و افرادی که اعتیاد شدید به الکل دارند را به مراکز روان درمانی می‌فرستند. در واقع روانشناس به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به دیگران “نه” بگویید و سلامت خود را به خطر نیندازید.

2. رجوع به مراکز درمانی تخصصی 

متخصصان برای رهایی از یک ماده اعتیادآور روشی که در نظر می‌گیرند که شامل سم زدایی و تجویز چند دارومی‌باشد. تنها مراکز درمانی استاندارد و بیمارستان‌ها مجاز به انجام سم زدایی هستند. با این کار باعث خروج مواد زیان آور از بدن شده و اعتیاد جسمی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

این دو راهکار موجب ترک آسان تر روحی و جسمی اعتیاد به الکل می‌شوند و موجبات ترک موفقیت آمیز را فراهم می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چه مسائلی موجب گرایش افراد به الکل می شود؟

علت خاصی را در گرایش به الکل نمی‌توان نام برد ولی معمولا مواردی نظیر فرار ظاهری از مشکلات، افسردگی، انواع اختلالات … در این امر دخیل هستند.

آیا اعتیاد به الکل خطر مرگ دارد؟

بله متاسفانه مصرف بیش از حد آن موجب اوردوز، سکته و… شده و خطر مرگ را به همراه دارد. بنابراین توصیه می شود حتما برای درمان مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

منبع: اعتیاد به الکل (Alcoholism)



:: برچسب‌ها: اعتیاد به الکل (Alcoholism) ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

معیار های انتخاب همسر برای هر دختر و پسری باید مشخص باشد. البته که خیلی از زوجین بدون توجه به این مسائل با یکدیگر ازدواج می‌کنند، اما باید گفت این کار فرقی با قدم گذاشتن با چشمی بسته در راهی که پر از پیچ و خم است، ندارد. هر چه آگاهی شما نسبت به خواسته هایتان از همسر آینده تان مشخص تر باشد، در انتخاب همسر بهتر عمل خواهید کرد. مشخص کردن این ملاک ها برای هر جوانی لازم است، برای آنکه بدانید درباره چی باید فکر کنید و یا چه چیزهایی را مد نظر قرار دهید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید و اگر در مورد ازدواج با ابهاماتی مواجه هستید، حتما برای دریافت  مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: معیار انتخاب همسر

معیار های انتخاب همسر

اگرچه بسیاری از جوانان ملاک‌های مشخصی برای ازدواج دارند و به خوبی می‌دانند همسر مناسب برای آن‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، اما برخی دیگر در انتخاب این معیارها سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند بر اساس چه ارزش‌هایی معیارهای خود را در نظر بگیرند. یکی از دلایل این مسئله می‌تواند ضعف در خودشناسی و نبود هویت ثابت در فرد باشد. افرادی که دیدگاه درستی راجع به خود و خواسته‌هایشان در زندگی ندارند طبیعتاً در زمینه انتخاب همسر نیز نمی‌توانند اصول مشخصی را طرح‌ریزی کنند.

معیار انتخاب همسر بین افراد مختلف متفاوت است. هرکدام از ما چیزهایی را مهم می‌دانیم که شاید برای یک نفر دیگر اهمیتی نداشته باشند. بااین‌حال بعضی از ملاک‌ها نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارند. در حقیقت مشاورین معتقدند که همه ما باید به این معیارها در انتخاب همسر دقت داشته باشیم.

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمینه معیارهای انتخاب همسر باید به آن توجه داشته باشید این است که معیارها کاملاً فردی و خصوصی هستند. هریک از ما براساس فرهنگ و انتظاراتی که از زندگی داریم ملاک‌های مشخصی برایمان اهمیت بیشتری داشته و برخی دیگر برای ما بی‌ارزش هستند. در نتیجه سعی کنید در این زمینه صرفاً به خواسته‌ها و اولویت‌های خودتان توجه داشته باشید. اگرچه مشورت کردن با دیگران در تمامی موضوعات مفید خواهد بود اما ضبط معیارهای دیگران بدون تفکر راجع به آن‌ها نمی‌تواند به شما کمک کند. برای رسیدن به یک نظر منسجم و تصمیم مناسب حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : آمادگی برای ازدواج

نکاتی که باید برای معیار های انتخاب همسر در نظر بگیرید

اگرچه معیارهای انتخاب همسر برای همه ما یک موضوع شخصی است و ممکن است آنچه برای یک نفر در اولین اولویت است برای دیگری هیچ اهمیتی نداشته باشد اما بهتر است به‌طور کلی این ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید و در هریک از این موارد تصمیم مشخصی بگیرید.

ظاهر و چهره طرف مقابل

مهم نیست برای ظاهر چقدر اولویت قائل باشید اما یادتان باشد که نمی‌توانید به‌طورکلی آن را حذف کنید. همسر شما فردی است که می‌خواهید برای یک عمر با او زندگی کنید. به همین خاطر ویژگی‌های ظاهری او باید برای شما دلنشین باشد. بعضی‌ها می‌گویند ظاهر هیچ اهمیتی ندارد یا بعد از مدتی عادی می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که اگر شما با این موضوع مشکل دارید گذشت زمان نمی‌تواند چیزی را برایتان تغییر بدهد. پس بهتر است از ابتدا به این ویژگی طرف مقابل توجه داشته باشید. برای آشنایی با نکات مربوط به ویژگی های ظاهری همسر کلیک کنید.

سن را در معیار های انتخاب همسر بگنجانید

یکی از نکاتی که باید در انتخاب همسر به آن توجه کنید شرایط سنی است. اختلاف سنی‌های بیش از حد معمولاً مشکلات بسیاری را به دنبال خواهند داشت. در این شرایط ممکن است طرف مقابل احساس کند شما بیش از حد خام و نپخته هستید. این می‌تواند مشکلات بسیاری را به دنبال داشته باشد. به‌طورکلی مشاورین معتقدند که اختلافی در حدود 3 تا 7 سال بین زوجین می‌تواند مناسب باشد. بااین‌حال یادتان باشد که این عدد قطعی نیست. اگر بین شما و طرف مقابل تفاهم کامل وجود داشته باشد بالا یا پایین‌تر بودن اختلاف سنی خیلی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. مقاله بهترین اختلاف سن ازدواج را مطالعه نمایید.

قدرت مالی همسر آینده

شرایط اقتصادی طرف مقابل برای شروع زندگی نیز از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد. آیا کسی که برای زندگی انتخاب کرده‌اید استقلال مالی دارد؟ آیا می‌تواند از پس هزینه‌های زندگی بربیاید؟ به‌علاوه شما می‌بایست به تناسب اقتصادی بین دو خانواده و همین‌طور باورهایتان راجع به مسائل اقتصادی توجه داشته باشید. هماهنگ نبودن شما در این موضوعات می‌تواند اختلاف‌های بسیاری را در جریان زندگی‌تان به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید : ویژگی های رفتاری در ازدواج

توجه به سلامت جسمی و روانی

سلامتی و به‌خصوص سلامت روان از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب همسر است. درصورتی‌که همسر شما درگیر بیماری‌های روحی باشد این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند. به‌علاوه سلامت جسمانی نیز یکی دیگر از شرایطی است که باید به آن توجه کرد. البته این صحبت به معنای آن نیست که اگر یک نفر درگیر بیماری یا مشکلی باشد اجازه ازدواج کردن ندارد؛ بلکه صحبت بر سر این است که آیا شما توانایی کنار آمدن با این موضوع را در خود می‌بینید یا خیر؟ برای آشنایی با جوانب کامل بهداشت روانی در ازدواج کلیک کنید.

تحصیلات

تحصیلات یکی از معیار هایی است که برای انتخاب همسر باید در نظر بگیرید. به‌طورکلی ادامه دادن تحصیلات باعث می‌شود که دنیای شما تغییر کند. به همین خاطر احتمالاً نخواهید توانست با کسی زندگی کنید که دنیای شما را درک نمی‌کند. اگر طرف مقابل‌تان علاقه‌ای به درس و تحصیل یا حتی مطالعه نداشته باشد احتمالاً مشکلاتی را تجربه خواهید کرد.

علاوه بر اینکه ممکن است دنیای فکری شما در این شرایط تفاوت بسیاری با هم داشته باشد یکی دیگر از مشکلات این است که طرف مقابل به تلاش شما برای درس‌خواندن اهمیتی قائل نباشد. اما اگر قرار است با فردی ازدواج کنید که تحصیلاتش از شما بالاتر است باید به این موضوع با دقت فکر کنید. آیا شما هم قصد و انگیزه‌ای برای ادامه تحصیلات دارید؟ آیا او با شرایط تحصیلی شما مشکلی ندارد؟ یا اینکه حرف یکدیگر را به‌خوبی متوجه می‌شوید؟ این‌ها سؤالاتی هستند که لازم است به آن‌ها توجه کافی داشته باشید.

تناسب فرهنگ و اعتقادات

یکی از مهم‌ترین معیار ها برای انتخاب همسر این است که شما با یکدیگر تناسب داشته باشید. مهم‌ترین بخش این تناسب نیز هماهنگی شما در افکار و اعتقادات است. متأسفانه خیلی این جمله را می‌شنویم که علاقه می‌تواند جای تمام تفاوت‌ها را پر کند. اما یادتان باشد شما قرار است با کسی که انتخاب می‌کنید برای یک عمر زندگی کنید. یکسان نبودن اعتقادات شما باعث خواهد شد تا بر سر هر مسئله‌ای در زندگی با یکدیگر دچار اختلاف شوید. پس سعی کنید با استفاده از سؤالات مختلف و همین‌طور دقت به رفتار فرد در جلسات آشنایی پیش از ازدواج اطلاعات خود را راجع به اعتقادات و باورهای طرف مقابل کامل کنید.

اهمیت به ویژگی‌های اخلاقی از معیار های انتخاب همسر

شما ترجیح می‌دهید طرف مقابل چه اخلاق‌هایی داشته باشد؟ یا به عبارت دیگر از کدام ویژگی‌های اخلاقی خوشتان نمی‌آید؟ قبل از اینکه بخواهید برای آینده خود همسری انتخاب کنید بهتر است به این سؤال پاسخ بدهید. برای مثال بعضی از خانم‌ها دوست ندارند با مردان خسیس زندگی کنند. یا ممکن است شما از اینکه همسرتان بیش از حد اهل ارتباط با دیگران است خسته شوید. پس بهتر است اول با خودتان مشخص کنید که دوست دارید همسر آینده‌تان چه ویژگی‌های اخلاقی داشته باشد؛ و سپس به دنبال این ویژگی‌ها در طرف مقابل بگردید.

شرایط خانوادگی

توجه به وضعیت فرهنگی، اخلاقی و مالی خانواده طرف مقابل نیز یکی از نکاتی است که باید برای ازدواج به آن توجه داشته باشید. شما پس از ازدواج عضوی از این خانواده هستید. قرار است همیشه با آن‌ها در ارتباط باشید. پس می‌بایست به این نکته دقت داشته باشید که آیا خصوصیات آنها از هر نظر مورد تأیید و دلخواه شما هست یا خیر؟

ملاک های نادرست در انتخاب همسر 

توجه صرف به حرف ها و قضاوت ها اطرافیان

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در انتخاب معیارها و ازدواج توجه به حرف و نظر دیگران بیش از نظر خود فرد است. بسیاری از ما ویژگی‌هایی را برای همسر آینده‌مان در نظر می‌گیریم که اطرافیان، برای مثال پدر و مادر یا دوستان آن‌ها را مهم می‌دانند و یا بعضی معیارها را به این خاطر در نظر می‌گیریم که قضاوت دیگران راجع به همسر ما، برایمان اهمیت بالایی دارد. این موضوع گاها باعث می‌شود که شما با فردی ازدواج کنید که مطابق سلیقه شما نیست و در آینده دچار نارضایتی و دلزدگی خواهید شد. در نتیجه سعی کنید در کنار توجه به نظرات دیگران خودتان تصمیم گیرنده اصلی باشید.

نبود هیچ گونه معیار مشخصی

اینکه ما معیارهای مشخصی نداشته باشیم و ندانیم به دنبال پیدا کردن چگونه شریکی برای زندگی آینده هستیم؛ می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در آینده متوجه زندگی ما کند. این افراد معمولاً به دنبال احساساتی که دچارش می‌شوند و یا شرایط زمانی با یک نفر ازدواج می‌کنند و ممکن است در آینده از انتخابشان پشیمان شوند.

توجه نکردن به معیارها بدون هیچ دلیل منطقی

برخی از جوانان علی‌رغم اینکه معیارهای مشخصی برای انتخاب همسر آینده دارند اما در زمان ازدواج به دلیل مسائلی همچون علاقمندی به یک فرد یا شرایط زمانی از معیارهای خود صرف‌نظر می‌کنند. به این موضوع توجه داشته باشید که انعطاف، یکی از شروط اصلی برای زندگی مشترک است و چشم‌پوشی از برخی مسائل شرط لازم برای شروع و ادامه زندگی است اما میان انعطاف و کنار گذاشتن معیارها تفاوت وجود دارد. همچنین شما از ملاک‌های اصلی و اصول مهم خود نمی‌توانید عقب‌نشینی کنید و این مسئله در آینده شما را دچار مشکل خواهد کرد.

باور به تغییر همسر در آینده

یکی از دلایل کنار گذاشتن معیارها و یا تغییر در دیدگاه‌ها راجع به همسر آینده می‌تواند به دلیل امید به تغییر کردن فرد در آینده باشد. بسیاری از دختران و پسران به این موضوع فکر می‌کنند که فرد مورد علاقشان را در آینده و به مرور زمان بر اساس ملاک‌ها و خواسته‌های خود تغییر خواهند داد. این نکته را همواره در نظر داشته باشید که شما قادر به تغییر دادن شخصیت هیچکس نخواهید بود و این موضوع حتی اگر ممکن باشد دشواری‌های بسیاری خواهد داشت. بهتر است به جای انتخاب فردی که با معیارهای شما تفاوت دارد و تلاش برای تغییر او، از ابتدا با فردی ازدواج کنید که مطابق معیارهای شما باشد. برای آشنایی بیشتر مقاله با چه کسانی نباید ازدواج کرد را بخوانید.

اقدامات لازم برای انتخاب همسر

برای اینکه بدانید چه موضوعاتی برای شما در انتخاب همسر اهمیت بیشتری دارند می‌توانید از تمرین زیر استفاده کنید.

سعی کنید زندگی مشترک با همسرتان در آینده را تصور کنید. چشمان‌تان را ببندید و تا جای ممکن به تصوراتتان اجازه دهید جزئیات بیشتری را ترسیم کنند. توجه داشته باشید که در این تمرین صرفاً بر خواسته‌ها و آرزوهایتان تمرکز کنید و مسائل منطقی یا ممکن بودن و نبودن خواسته‌هایتان را درنظر نگیرید. اکنون همه آنچه را در همسر آینده‌تان تصور کردید روی کاغذ بیاورید. به موارد نوشته شده با دقت نگاه کنید و هرچه می‌خواهید به آن اضافه یا کم کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس کنید چیزی را در همسر آینده‌تان از قلم نینداخته‌اید. در مرحله بعد سعی کنید این ویژگی‌ها را اولویت‌بندی کنید و رتبه هریک را براساس ارزشی که دارند مشخص نمایید. برای مثال اگر ظاهر و وضعیت مالی دو اولویت شما هستند از خود بپرسید که حاضرید کدام یک را به خاطر دیگری کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید : اختلافات در ازدواج

تصویری واضح از همسرتان مشخص کنید

یک تمرین دیگر که ممکن است از تمرین قبلی برایتان آسان‌تر باشد این است که سعی کنید به این سؤال پاسخ دهید (دلتان می‌خواهد همسر آینده شما چه ویژگی‌هایی را نداشته باشد؟) سعی کنید این موارد را فهرست کنید و از این طریق دیدگاه روشن‌تری نسبت به معیارهایتان به دست آورید.

با استفاده از این تمرینات می‌توانید اولویت‌های خود در انتخاب همسر را مشخص نمایید. اگر احساس می‌کنید علی‌رغم انجام این تمرین‌ها موضوع خاصی به ذهنتان نمی‌رسد می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده با نکات مهمی که باید در زمینه انتخاب همسر به آن توجه داشته باشید آشنا شوید. پیشنهاد می‌شود که مقاله معیارهای اشتباه ازدواج را هم بخوانید.

ملاک انتخاب همسر و اهمیت مشاوره‌

یکی از مهم‌ترین شرایطی که یک روان‌شناس می‌تواند به شما کمک کند تصمیم‌گیری برای ازدواج است. بعضی از ما ملاک مشخصی نداریم و نمی‌دانیم باید به چه نکاتی در انتخاب همسر توجه داشته باشیم. بعضی مواقع نیز یک نفر را انتخاب کرده‌ایم که نمی‌دانیم ازدواج با او به صلاح ما هست یا خیر؛ در تمامی این موقعیت‌ها کمک‌گرفتن از مشاورین می‌تواند بسیار مفید باشد. مشاورین با بررسی ویژگی‌های شخصیتی شما و همین‌طور طرف مقابل نکاتی که می‌بایست در نظر داشته باشید را به شما خواهند گفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مشخص کردن معیارها و ملاک های انتخاب همسر چه اهمیتی دارد؟

درصورتی‌که معیار مشخصی برای انتخاب همسر نداشته باشید به این معناست که نمی‌دانید به دنبال چه هستید. این افراد معمولاً در آینده دچار این شک می‌شوند که شاید درصورت انتخاب کردن فرد دیگری زندگی بهتری داشتند و یا در آینده متوجه شوند فردی که انتخاب کرده‌اند مطابق میل و علاقه آن‌ها نیست.

چقدر برای معیارهایی که مشخص کرده ام انعطاف قائل شوم؟

شما نمی‌توانید معیارهایتان را به طور کلی کنار بگذارید اما می‌توانید از برخی آن‌ها به خاطر طرف مقابلتان چشم‌پوشی کنید. البته این درصورتی است که طرف مقابل شما حداقل نیمی از معیارهای مدنظر شما را برآورده کرده باشد. به‌علاوه صرف‌نظر کردن از معیارهایی که نخستین اولویت‌ها را برای شما داشته‌اند معمولاً باعث پشیمانی در آینده خواهد شد.

منبع: معیار انتخاب همسر



:: برچسب‌ها: معیار انتخاب همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

معیار های انتخاب همسر برای هر دختر و پسری باید مشخص باشد. البته که خیلی از زوجین بدون توجه به این مسائل با یکدیگر ازدواج می‌کنند، اما باید گفت این کار فرقی با قدم گذاشتن با چشمی بسته در راهی که پر از پیچ و خم است، ندارد. هر چه آگاهی شما نسبت به خواسته هایتان از همسر آینده تان مشخص تر باشد، در انتخاب همسر بهتر عمل خواهید کرد. مشخص کردن این ملاک ها برای هر جوانی لازم است، برای آنکه بدانید درباره چی باید فکر کنید و یا چه چیزهایی را مد نظر قرار دهید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید و اگر در مورد ازدواج با ابهاماتی مواجه هستید، حتما برای دریافت  مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: معیار انتخاب همسر

معیار های انتخاب همسر

اگرچه بسیاری از جوانان ملاک‌های مشخصی برای ازدواج دارند و به خوبی می‌دانند همسر مناسب برای آن‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، اما برخی دیگر در انتخاب این معیارها سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند بر اساس چه ارزش‌هایی معیارهای خود را در نظر بگیرند. یکی از دلایل این مسئله می‌تواند ضعف در خودشناسی و نبود هویت ثابت در فرد باشد. افرادی که دیدگاه درستی راجع به خود و خواسته‌هایشان در زندگی ندارند طبیعتاً در زمینه انتخاب همسر نیز نمی‌توانند اصول مشخصی را طرح‌ریزی کنند.

معیار انتخاب همسر بین افراد مختلف متفاوت است. هرکدام از ما چیزهایی را مهم می‌دانیم که شاید برای یک نفر دیگر اهمیتی نداشته باشند. بااین‌حال بعضی از ملاک‌ها نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارند. در حقیقت مشاورین معتقدند که همه ما باید به این معیارها در انتخاب همسر دقت داشته باشیم.

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمینه معیارهای انتخاب همسر باید به آن توجه داشته باشید این است که معیارها کاملاً فردی و خصوصی هستند. هریک از ما براساس فرهنگ و انتظاراتی که از زندگی داریم ملاک‌های مشخصی برایمان اهمیت بیشتری داشته و برخی دیگر برای ما بی‌ارزش هستند. در نتیجه سعی کنید در این زمینه صرفاً به خواسته‌ها و اولویت‌های خودتان توجه داشته باشید. اگرچه مشورت کردن با دیگران در تمامی موضوعات مفید خواهد بود اما ضبط معیارهای دیگران بدون تفکر راجع به آن‌ها نمی‌تواند به شما کمک کند. برای رسیدن به یک نظر منسجم و تصمیم مناسب حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : آمادگی برای ازدواج

نکاتی که باید برای معیار های انتخاب همسر در نظر بگیرید

اگرچه معیارهای انتخاب همسر برای همه ما یک موضوع شخصی است و ممکن است آنچه برای یک نفر در اولین اولویت است برای دیگری هیچ اهمیتی نداشته باشد اما بهتر است به‌طور کلی این ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید و در هریک از این موارد تصمیم مشخصی بگیرید.

ظاهر و چهره طرف مقابل

مهم نیست برای ظاهر چقدر اولویت قائل باشید اما یادتان باشد که نمی‌توانید به‌طورکلی آن را حذف کنید. همسر شما فردی است که می‌خواهید برای یک عمر با او زندگی کنید. به همین خاطر ویژگی‌های ظاهری او باید برای شما دلنشین باشد. بعضی‌ها می‌گویند ظاهر هیچ اهمیتی ندارد یا بعد از مدتی عادی می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که اگر شما با این موضوع مشکل دارید گذشت زمان نمی‌تواند چیزی را برایتان تغییر بدهد. پس بهتر است از ابتدا به این ویژگی طرف مقابل توجه داشته باشید. برای آشنایی با نکات مربوط به ویژگی های ظاهری همسر کلیک کنید.

سن را در معیار های انتخاب همسر بگنجانید

یکی از نکاتی که باید در انتخاب همسر به آن توجه کنید شرایط سنی است. اختلاف سنی‌های بیش از حد معمولاً مشکلات بسیاری را به دنبال خواهند داشت. در این شرایط ممکن است طرف مقابل احساس کند شما بیش از حد خام و نپخته هستید. این می‌تواند مشکلات بسیاری را به دنبال داشته باشد. به‌طورکلی مشاورین معتقدند که اختلافی در حدود 3 تا 7 سال بین زوجین می‌تواند مناسب باشد. بااین‌حال یادتان باشد که این عدد قطعی نیست. اگر بین شما و طرف مقابل تفاهم کامل وجود داشته باشد بالا یا پایین‌تر بودن اختلاف سنی خیلی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. مقاله بهترین اختلاف سن ازدواج را مطالعه نمایید.

قدرت مالی همسر آینده

شرایط اقتصادی طرف مقابل برای شروع زندگی نیز از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد. آیا کسی که برای زندگی انتخاب کرده‌اید استقلال مالی دارد؟ آیا می‌تواند از پس هزینه‌های زندگی بربیاید؟ به‌علاوه شما می‌بایست به تناسب اقتصادی بین دو خانواده و همین‌طور باورهایتان راجع به مسائل اقتصادی توجه داشته باشید. هماهنگ نبودن شما در این موضوعات می‌تواند اختلاف‌های بسیاری را در جریان زندگی‌تان به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید : ویژگی های رفتاری در ازدواج

توجه به سلامت جسمی و روانی

سلامتی و به‌خصوص سلامت روان از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب همسر است. درصورتی‌که همسر شما درگیر بیماری‌های روحی باشد این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند. به‌علاوه سلامت جسمانی نیز یکی دیگر از شرایطی است که باید به آن توجه کرد. البته این صحبت به معنای آن نیست که اگر یک نفر درگیر بیماری یا مشکلی باشد اجازه ازدواج کردن ندارد؛ بلکه صحبت بر سر این است که آیا شما توانایی کنار آمدن با این موضوع را در خود می‌بینید یا خیر؟ برای آشنایی با جوانب کامل بهداشت روانی در ازدواج کلیک کنید.

تحصیلات

تحصیلات یکی از معیار هایی است که برای انتخاب همسر باید در نظر بگیرید. به‌طورکلی ادامه دادن تحصیلات باعث می‌شود که دنیای شما تغییر کند. به همین خاطر احتمالاً نخواهید توانست با کسی زندگی کنید که دنیای شما را درک نمی‌کند. اگر طرف مقابل‌تان علاقه‌ای به درس و تحصیل یا حتی مطالعه نداشته باشد احتمالاً مشکلاتی را تجربه خواهید کرد.

علاوه بر اینکه ممکن است دنیای فکری شما در این شرایط تفاوت بسیاری با هم داشته باشد یکی دیگر از مشکلات این است که طرف مقابل به تلاش شما برای درس‌خواندن اهمیتی قائل نباشد. اما اگر قرار است با فردی ازدواج کنید که تحصیلاتش از شما بالاتر است باید به این موضوع با دقت فکر کنید. آیا شما هم قصد و انگیزه‌ای برای ادامه تحصیلات دارید؟ آیا او با شرایط تحصیلی شما مشکلی ندارد؟ یا اینکه حرف یکدیگر را به‌خوبی متوجه می‌شوید؟ این‌ها سؤالاتی هستند که لازم است به آن‌ها توجه کافی داشته باشید.

تناسب فرهنگ و اعتقادات

یکی از مهم‌ترین معیار ها برای انتخاب همسر این است که شما با یکدیگر تناسب داشته باشید. مهم‌ترین بخش این تناسب نیز هماهنگی شما در افکار و اعتقادات است. متأسفانه خیلی این جمله را می‌شنویم که علاقه می‌تواند جای تمام تفاوت‌ها را پر کند. اما یادتان باشد شما قرار است با کسی که انتخاب می‌کنید برای یک عمر زندگی کنید. یکسان نبودن اعتقادات شما باعث خواهد شد تا بر سر هر مسئله‌ای در زندگی با یکدیگر دچار اختلاف شوید. پس سعی کنید با استفاده از سؤالات مختلف و همین‌طور دقت به رفتار فرد در جلسات آشنایی پیش از ازدواج اطلاعات خود را راجع به اعتقادات و باورهای طرف مقابل کامل کنید.

اهمیت به ویژگی‌های اخلاقی از معیار های انتخاب همسر

شما ترجیح می‌دهید طرف مقابل چه اخلاق‌هایی داشته باشد؟ یا به عبارت دیگر از کدام ویژگی‌های اخلاقی خوشتان نمی‌آید؟ قبل از اینکه بخواهید برای آینده خود همسری انتخاب کنید بهتر است به این سؤال پاسخ بدهید. برای مثال بعضی از خانم‌ها دوست ندارند با مردان خسیس زندگی کنند. یا ممکن است شما از اینکه همسرتان بیش از حد اهل ارتباط با دیگران است خسته شوید. پس بهتر است اول با خودتان مشخص کنید که دوست دارید همسر آینده‌تان چه ویژگی‌های اخلاقی داشته باشد؛ و سپس به دنبال این ویژگی‌ها در طرف مقابل بگردید.

شرایط خانوادگی

توجه به وضعیت فرهنگی، اخلاقی و مالی خانواده طرف مقابل نیز یکی از نکاتی است که باید برای ازدواج به آن توجه داشته باشید. شما پس از ازدواج عضوی از این خانواده هستید. قرار است همیشه با آن‌ها در ارتباط باشید. پس می‌بایست به این نکته دقت داشته باشید که آیا خصوصیات آنها از هر نظر مورد تأیید و دلخواه شما هست یا خیر؟

ملاک های نادرست در انتخاب همسر 

توجه صرف به حرف ها و قضاوت ها اطرافیان

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در انتخاب معیارها و ازدواج توجه به حرف و نظر دیگران بیش از نظر خود فرد است. بسیاری از ما ویژگی‌هایی را برای همسر آینده‌مان در نظر می‌گیریم که اطرافیان، برای مثال پدر و مادر یا دوستان آن‌ها را مهم می‌دانند و یا بعضی معیارها را به این خاطر در نظر می‌گیریم که قضاوت دیگران راجع به همسر ما، برایمان اهمیت بالایی دارد. این موضوع گاها باعث می‌شود که شما با فردی ازدواج کنید که مطابق سلیقه شما نیست و در آینده دچار نارضایتی و دلزدگی خواهید شد. در نتیجه سعی کنید در کنار توجه به نظرات دیگران خودتان تصمیم گیرنده اصلی باشید.

نبود هیچ گونه معیار مشخصی

اینکه ما معیارهای مشخصی نداشته باشیم و ندانیم به دنبال پیدا کردن چگونه شریکی برای زندگی آینده هستیم؛ می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در آینده متوجه زندگی ما کند. این افراد معمولاً به دنبال احساساتی که دچارش می‌شوند و یا شرایط زمانی با یک نفر ازدواج می‌کنند و ممکن است در آینده از انتخابشان پشیمان شوند.

توجه نکردن به معیارها بدون هیچ دلیل منطقی

برخی از جوانان علی‌رغم اینکه معیارهای مشخصی برای انتخاب همسر آینده دارند اما در زمان ازدواج به دلیل مسائلی همچون علاقمندی به یک فرد یا شرایط زمانی از معیارهای خود صرف‌نظر می‌کنند. به این موضوع توجه داشته باشید که انعطاف، یکی از شروط اصلی برای زندگی مشترک است و چشم‌پوشی از برخی مسائل شرط لازم برای شروع و ادامه زندگی است اما میان انعطاف و کنار گذاشتن معیارها تفاوت وجود دارد. همچنین شما از ملاک‌های اصلی و اصول مهم خود نمی‌توانید عقب‌نشینی کنید و این مسئله در آینده شما را دچار مشکل خواهد کرد.

باور به تغییر همسر در آینده

یکی از دلایل کنار گذاشتن معیارها و یا تغییر در دیدگاه‌ها راجع به همسر آینده می‌تواند به دلیل امید به تغییر کردن فرد در آینده باشد. بسیاری از دختران و پسران به این موضوع فکر می‌کنند که فرد مورد علاقشان را در آینده و به مرور زمان بر اساس ملاک‌ها و خواسته‌های خود تغییر خواهند داد. این نکته را همواره در نظر داشته باشید که شما قادر به تغییر دادن شخصیت هیچکس نخواهید بود و این موضوع حتی اگر ممکن باشد دشواری‌های بسیاری خواهد داشت. بهتر است به جای انتخاب فردی که با معیارهای شما تفاوت دارد و تلاش برای تغییر او، از ابتدا با فردی ازدواج کنید که مطابق معیارهای شما باشد. برای آشنایی بیشتر مقاله با چه کسانی نباید ازدواج کرد را بخوانید.

اقدامات لازم برای انتخاب همسر

برای اینکه بدانید چه موضوعاتی برای شما در انتخاب همسر اهمیت بیشتری دارند می‌توانید از تمرین زیر استفاده کنید.

سعی کنید زندگی مشترک با همسرتان در آینده را تصور کنید. چشمان‌تان را ببندید و تا جای ممکن به تصوراتتان اجازه دهید جزئیات بیشتری را ترسیم کنند. توجه داشته باشید که در این تمرین صرفاً بر خواسته‌ها و آرزوهایتان تمرکز کنید و مسائل منطقی یا ممکن بودن و نبودن خواسته‌هایتان را درنظر نگیرید. اکنون همه آنچه را در همسر آینده‌تان تصور کردید روی کاغذ بیاورید. به موارد نوشته شده با دقت نگاه کنید و هرچه می‌خواهید به آن اضافه یا کم کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس کنید چیزی را در همسر آینده‌تان از قلم نینداخته‌اید. در مرحله بعد سعی کنید این ویژگی‌ها را اولویت‌بندی کنید و رتبه هریک را براساس ارزشی که دارند مشخص نمایید. برای مثال اگر ظاهر و وضعیت مالی دو اولویت شما هستند از خود بپرسید که حاضرید کدام یک را به خاطر دیگری کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید : اختلافات در ازدواج

تصویری واضح از همسرتان مشخص کنید

یک تمرین دیگر که ممکن است از تمرین قبلی برایتان آسان‌تر باشد این است که سعی کنید به این سؤال پاسخ دهید (دلتان می‌خواهد همسر آینده شما چه ویژگی‌هایی را نداشته باشد؟) سعی کنید این موارد را فهرست کنید و از این طریق دیدگاه روشن‌تری نسبت به معیارهایتان به دست آورید.

با استفاده از این تمرینات می‌توانید اولویت‌های خود در انتخاب همسر را مشخص نمایید. اگر احساس می‌کنید علی‌رغم انجام این تمرین‌ها موضوع خاصی به ذهنتان نمی‌رسد می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده با نکات مهمی که باید در زمینه انتخاب همسر به آن توجه داشته باشید آشنا شوید. پیشنهاد می‌شود که مقاله معیارهای اشتباه ازدواج را هم بخوانید.

ملاک انتخاب همسر و اهمیت مشاوره‌

یکی از مهم‌ترین شرایطی که یک روان‌شناس می‌تواند به شما کمک کند تصمیم‌گیری برای ازدواج است. بعضی از ما ملاک مشخصی نداریم و نمی‌دانیم باید به چه نکاتی در انتخاب همسر توجه داشته باشیم. بعضی مواقع نیز یک نفر را انتخاب کرده‌ایم که نمی‌دانیم ازدواج با او به صلاح ما هست یا خیر؛ در تمامی این موقعیت‌ها کمک‌گرفتن از مشاورین می‌تواند بسیار مفید باشد. مشاورین با بررسی ویژگی‌های شخصیتی شما و همین‌طور طرف مقابل نکاتی که می‌بایست در نظر داشته باشید را به شما خواهند گفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مشخص کردن معیارها و ملاک های انتخاب همسر چه اهمیتی دارد؟

درصورتی‌که معیار مشخصی برای انتخاب همسر نداشته باشید به این معناست که نمی‌دانید به دنبال چه هستید. این افراد معمولاً در آینده دچار این شک می‌شوند که شاید درصورت انتخاب کردن فرد دیگری زندگی بهتری داشتند و یا در آینده متوجه شوند فردی که انتخاب کرده‌اند مطابق میل و علاقه آن‌ها نیست.

چقدر برای معیارهایی که مشخص کرده ام انعطاف قائل شوم؟

شما نمی‌توانید معیارهایتان را به طور کلی کنار بگذارید اما می‌توانید از برخی آن‌ها به خاطر طرف مقابلتان چشم‌پوشی کنید. البته این درصورتی است که طرف مقابل شما حداقل نیمی از معیارهای مدنظر شما را برآورده کرده باشد. به‌علاوه صرف‌نظر کردن از معیارهایی که نخستین اولویت‌ها را برای شما داشته‌اند معمولاً باعث پشیمانی در آینده خواهد شد.

منبع: معیار انتخاب همسر



:: برچسب‌ها: معیار انتخاب همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()