نوشته شده توسط : newmiiind

گاهی مشخص کردن حدود رابطه قبل از ازدواج برای جوانان به خصوص دختر خانم ها دشوار می‌شود. خانم ها و آقایان برای تصمیم‌گیری درباره ازدواج نیاز دارند تا از طریقی حداقل شناختی کسب کنند، در این راستا سوالاتی در خصوص حدودرابطه پیش می‌آید که هر مرد و زنی باید از آن ها اطلاع کسب کند. پس راهکار قطع کامل و یا برعکس آزاد گذاشتن همه حدود رابطه نیست؛ بلکه با آگاهی و دور اندیشی باید در زمینه شناخت همسر آینده خود گام بردارید. برای دریافت نتیجه ای امن و سریع می‌توانید از خدمات مشاوره ازدواج استفاده کنید.

منبع: اصولی که باید قبل ازدواج رعایت کنید

تاثیرات رابطه قبل ازدواج بر آینده آن زوج

دختر و پسری که قبل از ازدواج یک رابطه عاشقانه با شخص دیگر را تجربه کرده‌اند و به دلایلی نتوانستند باهم ازدواج کنند، وارد یک رابطه پایدار به اسم ازدواج می‌شوند. برای چنین فردی چند نکته وجود دارد، اول اینکه رابطه قبلی را تمام شده بداند وبه همسرش عشق بورزد و زندگی عاشقانه‌ای را با اوبسازد. در این صورت در طول زندگی مشترکش اختلالی ایجاد نخواهد شد.

اما اگر فرد با اینکه ازدواج کرده ولی همچنان به رابطه قبل‌از ازدواج خود فکر کند و در تمام لحظات عاشقانه با همسرش فرد موردنظر را جایگزین نماید، در صورت ادامه یافتن در زندگی مشترکش، مشکلاتی ایجاد خواهد شد چراکه این یک نوع خیانت فکری به همسر است. نوع سوم که بدترین نوع آن است، هرکدام از طرفین با شخص دیگری ازدواج کرده‌اند ولی همچنان به روابط پنهانی خود ادامه می‌دهند. در این نوع روابط اغلب درگیری‌های خانوادگی و پرونده‌های جنایی شکل می‌گیرد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : شناخت قبل ازدواج [/box]

نظر متخصصین درباره رابطه قبل ازدواج

از دید روانشناسان، رابطه پیش از ازدواج دوره‌ای است برای شناخت طرفین نسبت به یکدیگر، نه دوره‌ای که طرفین به رفع نیازهای جنسی یکدیگر بپردازند. انجام رابطه جنسی پیش از ازدواج، نامزدی یا عقد باعث می‌شود تا طرفین کمتر متوجه اختلافات و مشکلات یکدیگر شوند و تمرکزشان بیشتر به سوی لذت‌های رابطه جنسی کشیده شود. برای آشنایی بیشتر با فواید و مزایای دوستی های قبل ازدواج کلیک کنید.

روابط قبل از ازدواج بر اساس عرف جامعه و خانواده ها

نیاز‌های زندگی امروز، تغییرات سریع اجتماعی و فرهنگی، تغییر در ساختار خانواده، شبکه گسترده و پیچیده از ارتباطات انسانی و تنوع آن‌ها و گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی انسان را با چالش‌ها، استرس‌ها و فشار‌های زیادی روبرو کرده‌ است که مقابله با آن‌ها نیازمند توانمندی‌های روانی و اجتماعی می‌باشد. فقدان مهارت‌ها و توانایی‌های عاطفی، روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسائل و مشکلات آسیب‌پذیز کرده و آن‌ها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می‌دهد.

همانطور که گفته شد در جامعه امروز اغلب دخترها و پسرها یک نوع رابطه آزاد را تجربه می‌کنند که البته حد و ‌حدود آن در افراد مختلف فرق می‌کند. بیشتر کسانی که در سن ازدواج هستند افراد زیادی را ملاقات کرده‌اند و در این ملاقات‌ها ممکن است احساس عاطفی شکل بگیرد و به دلایلی به سرانجام نرسد و باعث آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی در زندگی‌شان شود که این موضوع برای خانواده‌ها و جامعه نگران کننده است.

اغلب خانواده‌ها به خصوص آن‌هایی که صاحب دختر هستند انتظار دارند که دخترشان در زندگی زناشویی‌اش موفق باشد. به همین دلیل اکثر خانواده‌ها معتقدند که در هر نوع رابطه‌ای باید رعایت شأن و موازین اخلاقی را بجا آورد. نسل جوان هم انتظار دارد که جامعه نیازهای آن‌ها را برآورده سازد و در مقابل جامعه هم از نسل جوان چنین انتظاری را دارد. خانواده‌ها نیز انتظار دارند که جوانان‌شان در امنیت و سلامت باشند. برای آشنایی بیشتر با نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

رابطه قبل از ازدواج چه مزایا و معایبی دارد؟

رابطه‌پیش از ازدواج همیشه به نتایج منفی ختم نمی‌شود. چارچوبی که دختر و پسر در آن رفت و آمد می‌کنند اگر تحت نظارت خانواده باشد، می‌تواند از وجود اشتباهات در رابطه پیش از ازدواج جلوگیری کند. در این صورت ارتباط پیش از ازدواج می‌تواند منافع زیادی برای دختر و پسر داشته باشد. امروزه جوانان برای شناخت یکدیگر روش‌های سنتی را کافی نمی‌دانند. به همین دلیل به داشتن رابطه پیش از ازدواج سوق پیدا می‌کنند. یک رابطه سالم نیازمند شناخت کافی از یکدیگر می‌باشد. مراکز مشاوره روانشناسی به افراد کمک می‌کنند که شناخت کافی از یکدیگر را برای ازدواج به دست آورند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : عاشقی قبل از ازدواج [/box]

اما نکته مهم این است که از همان ابتدای ازدواج افراد پنهان‌کاری نکنند زیرا یک نوع خیانت به خود وهمسر در آینده محسوب می‌شود و بعد از ازدواج زندگی زناشویی را به خطر می‌اندازد. آشنایی با افراد مختلف کمک می‌کند تا درباره افراد مختلفی که در جامعه وجود دارند اطلاعات کسب کنید. آگاهی هرچه بیشتر از این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا افراد خود را بهتر بشناسند. هرچند که روانشناسان معتقدند که آشنایی پیش از ازدواج صرفا برای داشتن یک ازدواج موفق کافی نیست بلکه نیازمند یک یک برنامه آموزشی درباره زندگی زناشویی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه پیش از ازدواج می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

فواید رابطه پیش از ازدواج برای دختر و پسر چیست؟

اگر رابطه‌پیش از ازدواج در چارچوب خاصی باشد که باعث آسیب‌ به دختر و پسر نشود و تحت نظارت خانواده‌ها رفت و آمد کنند، بسیار مفید بوده و به شناخت هرچه بیشتر و بهتر آن‌ها کمک می‌کند.

فرق رابطه جنسی قبل از ازدواج و بعد از ازدواج چیست؟ 

در رابطه جنسی بعد از ازدواج تعهد، مسئولیت ‌پذیری و توام بخشیدن به زندگی وجود دارد و هدف پیش بردن زندگی مشترک است درحالی که در رابطه‌جنسی قبل از ازدواج هدف بیشتر ارضای جنسی، کنجکاوی و هوس‌بازی است. تعهد و مسئولیت ‌پذیری وجود ندارد و صرفاً این کار با جنبه سرگرمی و لذت بردن انجام می‌شود.

منبع: اصولی که باید قبل ازدواج رعایت کنید



:: برچسب‌ها: اصولی که باید قبل ازدواج رعایت کنید ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رسیدن به شناخت قبل از ازدواج چندان کار آسانی نیست. حتما شما هم شنیده‌اید که “ازدواج هندوانه ای در بسته است”، اما آیا واقعا هیچ راهی برای پی بردن به آینده یک ازدواج وجود ندارد؟ در جواب باید گفت علم روانشناسی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید برای ساختن زندگی مشترک خود قبل از ورود به آن دیدی باز پیدا کنید. متخصصان با توجه ویژگی های فردی شما و همسر آینده تان، نتایج تست‌های ازدواج، تربیت خانوادگی، نیازها و خواست های شما و او از ازدواج و… به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه ترین زمان بتوانید طرف مقابل خود را شناخته و تصمیمات لازم را بگیرید. همین الان برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: شناخت قبل از ازدواج با چه راه هایی مناسب است؟

اهمیت شناخت خود قبل از ازدواج

اولین و مهم ترین مرحله در شناخت جنس مخالف، این است که از خودتان آگاهی پیدا کرده و خود را به اندازه کافی شناخته باشید. اگر تعریف درستی از استعدادها، علاقه‌ها ، نیازها و خط قرمزهای خودتان نداشته باشید، یا اگر ندانید از زندگی مشترک چه می‌خواهید و برای چه هدفی می‌خواهید ازدواج کنید، قطعا نمی‌توانید طرف مقابلتان را آن طور که باید بشناسید.
برای شناخت مناسب از خودتان باید تست‌های شخصیت را انجام دهید. با مشاور مشورت نمایید و به درک درستی از احساسات و باورهای خود برسید. علاوه بر این تا زمانی که از دوره نوجوانی نگذرید و به بلوغ فکری مناسب دست پیدا نکنید، چنین شناختی حاصل نمی‌شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج  [/box]

4 عاملی که باید در جلسه های آشنایی مطرح شود

قبل ازدواج موضوعات و مسائل بسیار مهمی هستند که باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید. این مسائل به شرح زیر هستند:

1. شناخت از خانواده ها قبل از ازدواج

خانواده اطلاعات بسیار زیادی را از فرد مورد نظرتان به شما می‌دهند چراکه افراد خانواده خود را الگو قرار می‌دهند. شما هیچ وقت نمی‌توانید فردی را از فرهنگ و محیط خانواده‌اش جدا بدانید و ادعا کنید خانواده بر روی شخصیت فرد تاثیری ندارد. معمولا فرزندان الگوی شخصیتی پدر یا مادرشان را دارند و گاهی هم ترکیبی از این دو هستند پس در جلسات آشنایی به رفتار پدر و مادر فرد نیز دقت کنید تا دریابید در آینده با چه شخصیتی زندگی خواهید کرد.
از طرف دیگر الگوی رابطه‌ای که کودکان می‌بینند و با آن بزرگ می‌شوند، همان الگوی ارتباطی والدینشان است پس شما اطمینان داشته باشید طرف مقابلتان به حد زیادی همانگونه با شما رفتار خواهد کرد که پدر و مادرش با هم رفتار می‌کنند .

2. تناسب زن و مرد از جنبه های مختلف

هم کف بودن و داشتن تناسب از نظر تحصیلات، فرهنگ، دین داری، ثروت و… مسئله‌ای بسیار مهم است چراکه عدم اینگونه تناسب‌ها در آینده مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

3. موضوعاتی در زندگی برای شما اهمیت دارند

نظر او را درباره نقش زن و مرد در زندگی مشترک بپرسید، درباره فرزند حرف بزنید، خجالت نکشید و درباره رابطه جنسی هم به طور محترمانه در جلسات پایانی صحبت نمایید. استنباط کنید که مسائل مالی برای او چگونه خواهد بود و درباره هر مسئله دیگری که در رابطه اهمیت دارد صحبت کنید. به صرف علاقه مند شدن یا رودروایسی چیزی را ناگفته باقی نگذارید.

4. شناخت خط قرمز های طرف مقابل قبل از ازدواج

هر انسانی با هر فرهنگی برای خودش خط قرمزهایی دارد. بدون شناختن این خط قرمزها و حد و حدودها حتی نمی‌توان یک دوستی ساده برقرار کرد چه برسد به رابطه و ازدواج.
حد و حدود طرف مقابلتان با جنس مخالف را تشخیص دهید، خط مرزهای او با خانواده و دوستاش را پیدا کنید. حتی تفریحات او نیز می‌تواند مرزهایش را برای شما آشکار کند.
علاوه بر این‌ها ببینید تحت چه شرایطی او حاضر است از این خط قرمزهایش عبور کند. آیا او در حدودش قاطع و جدی است یا منعطف و آسان گیر عمل می‌کند؟

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : سوالات قبل از ازدواج [/box]

راه های دستیابی به شناخت دقیق قبل از ازدواج

شناخت قبل ازدواج محدودیت‌هایی دارد و نمی‌توان در مدت زمان کوتاه به شناخت کاملا جامع رسید. اما می‌توان با فراهم کردن برخی شرایط و استفاده از راهکارها، به شناخت نسبی رسید. این راه‌ها عبارتند از:

1. گذراندن وقت در جمع های خانوادگی و دوستانه

در مهمانی‌های خانگی و در محیط بیرون و فضاهایی مثل یک رستوران می‌توانید بیشتر با فرهنگ و نحوه خرج کردن و مسائل دیگر طرف مقابلتان آشنا شوید. از طرف دیگر از قدیم گفته‌اند انسان ها در سفر است که شناخته می‌شوند. پس بهتر است در چارچوب‌های خانواده خود سفری که طرف مقابلتان در آن حضور داشته باشد را تجربه کنید.

2. خواندن محرمیت برای رسیدن به شناخت قبل از ازدواج

خیلی از خانواده‌ها اشتباه می‌کنند و دوره نامزدی را با عقد دائم می‌گذارنند در حالی که در این دوره هنوز دختر و پسر به شناخت کامل از هم نرسیده‌اند و ادر صورت عدم تفاهم، جدایی و مشکلات برایشان ایجاد می‌شود. پس بهتر است صیغه محرمیت خوانده شود. البته توجه داشته باشید که محرمیت فقط برای شناخت و آشنایی بیشتر باشد پس از رابطه جنسی در این دوره بپرهیزید. برای کسب اطلاعات در زمینه دوستی‌های قبل ازدواج کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : مدت آشنایی ازدواج [/box]

3. دریافت مشاوره از روانشناس

روانشناس به شما کمک می‌کند تا با ابعاد پنهان شخصیت یکدیگر بهتر آشنا شوید و از تفاهم یا عدم تفاهم خود در ازدواج اطلاع یابید. به همین منظور توصیه می‌شود که تمام زوجین قبل از ازدواج از مشاوره پیش از ازدواج استفاده نمایند. 

چرا باید برای شناخت قبل از ازدواج از متخصص کمک گرفت؟

با مراجعه به روانشناس در زمینه شناخت پیش از ازدواج، می‌توانید از موارد زیر آگاه شوید. برای دریافت مشاوره قبل ازدواج کلیک کنید.

1. بررسی ویژگی های رفتاری و شخصیتی

 اکثر افرادی که خیانت می‌کنند افرادی خودخواه هستند و برای برآورده شدن نیازهای خودشان هر راهی را می‌روند. شناخت افراد خودخواه پیش از ازدواج به راحتی میسر نیست اما اگر به روانشناس و مشاور مراجعه کنید با انجام برخی تست‌ها برخی تا حدودی این خصوصیات را کشف می‌کند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

پرخاشگری افراد در مواجهه با مسائل سخت زندگی و واکنش آن‌ها به موقعیت‌های دشوار چیزی نیست که در قبل از ازدواج یا اوایل رابطه خود را نشان بدهد تنها زمانی پدیدار می‌شود که شرایط از آن چه همیشه بوده متفاوت باشد. پیس تشخیص این مورد هم اصلا کار ساده‌ای نیست و باید به عهده مشاوران متخصص در این زمینه گذاشته شود.

2. درک مضمون رفتارها توسط متخصص

این شیوه‌ها می‌توانند براساس تست‌های شخصیت، زبان بدن فرد، حرف و حرکات ساده‌اش باشند برای مثال در ادامه گفته می‌شود که چطور بدون پرسش مستقیم و فقط از راه مشاهده رفتارها بفهمید طرف مقابلتان خسیس است یا نه:

_افراد خسیس همه چیز را به پول ربط می دهند.

_مدام از جاهای مختلف ایراد می‌گیرند و با من نمی‌خواهم، شما را در رودروایسی قرار می‌دهند که چیزی نخورید یا نخواهید.

_اگر قرار باشد شما را به جایی ببرند ارزان‌ترین مکان را انتخاب می‌کنند.

_ با وجود توان مالی، لباس‌های کهنه و تکراری می‌پوشند و چیزهای کهنه را مدام تعمیر می‌کنند.

_اهل خرید، مهمان کردن و کادو گرفتن نیستند.

_موقع خرید دچار استرس می‌شوند و تمایل دارند هرچه زودتر خرید تمام شود.

_در تلفن زدن خسیس‌اند و با تک زنگ و پیام منتظر می‌شوند شما زنگ بزنید.

_از درآمدشان حرفی نمی‌زنند یا درباره آن دروغ می‌گویند.

_دام چیزهای ارزان یا رایگان جمع می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

آیا عشق قبل از ازدواج اهمیتی دارد؟

عشق پیش از ازدواج ممکن است باعث شود شما نقاط منفی فرد را نبینید و بعدها با فروکش کردن هیجانات و تمام شدن روزهای خوب رابطه تازه متوجه شوید همسرتان مشکلات و ضعف‌های شخصیتی‌ای داشته که به دلیل عشق زیاد از نطر شما پنهان مانده است. پس اگر درگیر چنین عشق‌هایی شدید از خانواده و مشاور برای شناخت منطقی کمک بگیرید.
از طرف دیگر فراموش نکنید ازدواج بدون عشق هم درست نیست چراکه عشق و علاقه انگیزه افراد برای عبور از پستی و بلندی‌های زندگی است.

آیا امکان تغییر شخصیت و رفتار زن یا مرد بعد ازدواج وجود دارد؟

این را بدانید افرادی که با امید تغییر طرف مقابل ازدواج کرده‌اند اکثرا شکست می‌خورند. بعد ازدواج خیانت کارها همچنان خیانت می‌کنند، دروغگوها دروغگوتر می‌شوند و اکثر خصوصیات پابرجا هستند. ممکن است افراد به دلیل بالا رفتن سن و تجربه‌های زندگی کمی عوض شوند اما خصوصیات اصلی آن‌ها تغییر زیادی نخواهد کرد. برای پاسخ دقیق تر به این سوال مقاله تغییر همسر بعد ازدواج را بخوانید.

منبع: شناخت قبل از ازدواج با چه راه هایی مناسب است؟



:: برچسب‌ها: شناخت قبل از ازدواج با چه راه هایی مناسب است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره ازدواج در تهران به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج تهران پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مشاوره ازدواج تهران

مزایای مشاوره ازدواج تهران

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند.

خدمات مشاوره ازدواج تهران

مشاوره پیش از ازدواج تهران

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره جنسی

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

مشاوره ازدواج تهران و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج تهران

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا پس از ازدواج هم می‌توان از خدمات مشاوره ازدواج استفاده کرد؟

بله؛ بخش مهمی از خدمات مشاوره ازدواج مربوط به زوج‌درمانی و حل مشکلات آنها است. به‌علاوه شما می‌توانید برای بهترشدن کیفیت زندگی‌تان نیز از مشاوره استفاده کنید.

بهترین زمان برای استفاده از مشاوره ازدواج چه وقت هست؟

بهتر است پیش از ازدواج و همین‌طور قبل از بروز مشکلات برای پیشگیری از آنها با یک مشاور صحبت کنید.

منبع: مشاوره ازدواج تهران



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره تحصیلی تلفنی از جمله خدمات مشاوره سودمندی است که به محصلان کمک می‌کند در مسیر دست یابی به اهداف خود، از هر جا امکان دسترسی به متخصصین را داشته باشند و بتوانند از راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های آن‌ها استفاده کنند. در این نوع از مشاوره شما می‌توانید خدماتی نظیر برنامه ریزی تحصیلی را دریافت نمایید و با روش‌های صحیح مطالعه و نکات مهم در مورد تست زنی آشنا شوید. برگزار شدن جلسات به صورت تلفنی این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که در وقت و هزینه صرفه جویی بیشتری نمایید و در عین حال بتوانید به یک تصمیم آگاهانه برسید. در ادامه به بررسی کامل مشاوره تحصیلی تلفنی خواهیم پرداخت برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع: مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره حضوری تحصیلی یکی از خدمات مشاوره و روانشناسی است که به دانش آموزان و دانشجویان کمک می‌کند در مسیر تحصیل، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و متناسب با توانمندی‌های خود بیشترین بازدهی را کسب نمایند. دریافت مشاوره تحصیلی در برخی از دوره‌ها نظیر انتخاب رشته دوره متوسطه یا در زمان برنامه ریزی برای کنکور بیش از هر زمانی برای محصلان و خانواده‌های آن‌ها اهمیت پیدا می‌کند چراکه یک مشاور خوب می‌تواند با راهنمایی‌هایش مسیر زندگی فرد را تغییر دهد. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری

تحصیل یکی از راه‌های مهم برای دست یابی به موفقیت و جایگاه اجتماعی است. از همین رو اکثر افراد دوست دارند در بهترین دانشگاه‌ها درس بخوانند و بهترین رشته‌های تحصیلی را انتخاب نمایند. با این حال این مسیر، پیچ و خم‌های زیادی دارد و بسیاری از افراد در طول این راه از ادامه دادن آن مایوس می‌شوند یا احساس می‌کنند که از توانایی‌های لازم برای دست یابی به هدف خود برخوردار نیستند.

این در حالی است که عدم بازدهی تحصیلی در بسیاری از مواقع می‌تواند تحت تأثیر عواملی نظیر اضطراب زیاد، برنامه ریزی غلط و روش مطالعه نامناسب باشد. مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری با شناسایی کردن علت مشکل به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید متناسب با توانایی‌های خود به بیشترین بازدهی تحصیلی برسید و اهداف خود را پیگیری نمایید. در واقع ممکن است با ایجاد تغییرات کوچکی در روند درس خواندن تغییرات شگرفی را مشاهده کنید که شما را به وجد بیاورند و باعث شوند انگیزه بالاتری برای دنبال کردن اهداف خود به دست آورید.

مشاوره تحصیلی تلفنی و مزیت‌های آن

مشاوره تحصیلی تلفنی از جمله خدمات مشاوره و روانشناسی است که امکان حمایت و پشتیبانی دائمی را برای محصلان فراهم می‌کند. در نتیجه شما به کمک این روش می‌توانید همواره با مشاور خود در ارتباط باشید و از هرجایی با او تماس بگیرید. از آنجایی که مراجعه حضوری در بسیاری از مواقع بسیار وقت گیر است و این مسئله به خصوص برای دانش آموزان پشت کنکور بسیار اهمیت دارد، دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی این مانع را از میان برداشته و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با صرف کم‌ترین وقت و هزینه خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

خدمات ارائه شده در مشاوره تلفنی تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی نسبت به مشاوره حضوری هیچ گونه محدودیتی در بیان موضوعات ندارد و مشاور در آن به ارائه خدمات گوناگونی می‌پردازد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– کشف استعدادها و توانمندی‌های منحصر به فرد دانش آموز یا دانشجو

– ارائه برنامه تحصیلی متناسب با ویژگی‌های خاص هر فرد

– کمک به فرد برای داشتن هدف گزینی‌های واقع بینانه

– کمک به محصلان برای شناخت نقاط ضعف خود و آشنایی با روش‌های بر طرف کردن آن‌ها از خدمات ارائه شده در مشاوره تحصیلی تلفنی

– آموزش روش‌های صحیح مطالعه و نکات مهم در مورد تست زنی 

– کمک به محصلان برای کنار آمدن با استرس‌های امتحان

– ارائه جلسات مشاوره انگیزشی برای تقویت روحیه افراد

– کمک به تصمیم گیری بهتر برای انتخاب رشته دوره متوسطه از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی

– کمک به تصمیم گیری بهتر برای انتخاب رشته کنکور و یا تغییر رشته در دانشگاه

– آموزش مهارت‌های سازگاری برای مقابله با بحران‌ها و شکست‌ها تحصیلی

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره تلفن 02166419012  با متخصصان کودک در مرکز مشاوره روانشناسی صحبت کنید.

 

سؤالات متداول

– چرا با وجود کمک گرفتن از مشاور تحصیلی بازهم نتایج دلخواه را به دست نمی‌آوریم؟

کمک گرفتن از یک مشاور خوب تنها بخشی از فرایند موفقیت تحصیلی است و همه آن نیست. مشاور تنها می‌تواند بهترین مسیر را به شما نشان دهد اما در نهایت این خود شما هستید که باید تلاش‌های لازم را انجام دهید و برای رسیدن به اهداف خود مداومت به خرج دهید. همچنین بسیار اهمیت دارد که علاوه بر تمرکز بر برنامه ریزی تحصیلی، به وضعیت روحی روانی خود نیز اهمیت دهید و انگیزه‌های خود را تقویت نمایید. در بسیاری از مواقع احساس نداشتن تمرکز، بی‌انگیزگی و در نهایت افت تحصیلی نتیجه اضطراب زیاد یا احساس افسردگی هستند.

منبع: مشاوره تحصیلی تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره تحصیلی تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

علائم اعتیاد به مواد مخدر چیست؟ در برخی موارد خانواده ها با شرایطی مواجه می شوند که نسبت به یک عضو خود دچار شک به مصرف مواد مخدر می شود.  در چنین مواقع داشتن آگاهی نسبت به علائم اعتیاد و همچنین دیدن آموزش در مورد نحوه برخورد با آن بسیار حیاتی است. علائم اعتیاد به مواد مخدر به دو دسته علائم جسمانی و رفتاری قابل تقسیم هستند. توجه داشته باشید در صورت مشاهده این علائم هر چه سریعتر از یک فرد متخصص در زمینه ترک اعتیاد مشاوره بگیرید. 

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد 

منبع: علائم اعتیاد به مواد مخدر

علائم اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر یا همان اختلال مصرف مواد به مرور زمان منجر به تغییراتی در ظاهر و رفتار فرد می‌شود که از طریق آن می‌توان به وجود این آسیب پی برد. این تغییرات معمولاً در 3 سطح علائم جسمانی، رفتاری و روانی طبقه‌بندی می‌شوند. البته هرگز نمی‌توان بدون مشورت با یک متخصص و بنا به نظر شخصی به فردی برچسب اعتیاد زد. در نتیجه اگر علائم اعتیاد را در یکی از اطرافیانتان مشاهده کردید و در این باره مشکوک شدید قبل از هر چیز با یک روانشناس متخصص در حیطه اعتیاد در تماس باشید و از او مشورت بگیرید. داشتن قضاوت عجولانه و برخوردهای نامناسب در این زمان می‌تواند تا حد بسیار زیادی آسیب‌زا باشد و رابطه بین فردی شما را مختل نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد به مواد مخدر مختلف بر روی لینک های زیر کلیک کنید : 

علائم اعتیاد به تریاک

علائم اعتیاد به هروئین

اعتیاد به شیره

علائم اعتیاد به ب 2

علائم اعتیاد به متادون

علائم اعتیاد به ترامادول

 

علائم جسمانی اعتیاد به مواد مخدر کدامند

افرادی که به سوءمصرف مواد یا الکل می‌پردازند اغلب با تغییرات جسمانی متعددی رو به رو می‌شوند که بنا به نوع ماده مصرفی می‌تواند متغیر باشد. رایج‌ترین علائم جسمانی اعتیاد معمولاً به شرح زیر است.

– افزایش آبریزش بینی (رایج در مصرف کوکائین)

– لرزش بدن و بروز تشنج

– کاهش هماهنگی حرکتی بدن و ناتوانی در حفظ تعادل

– احساس کمبود انرژی و خستگی شدید

– تنگ شدن مردمک چشم‌ها (رایج در مصرف مخدرهایی نظیر هروئین)

– قرمزی چشم‌ها (رایج در مصرف ماریجوانا)

– عدم توجه به بهداشت فردی

– بروز لکه‌های پوستی

– تغییر الگوی خواب به صورت بی‌خوابی، پرخوابی یا داشتن خواب منقطع و آشفته در طول شب

– ایجاد تغییراتی در وزن و اشتهای فرد برای مثال ماریجوانا به حد زیادی اشتها را افزایش می‌دهد و در نتیجه منجر به افزایش وزن می‌شود. در حالی که مصرف مواد محرکی نظیر شیشه و اکستازی اغلب به کاهش وزن می‌انجامد.

بیشتر بخوانید :  تریاک

علائم رفتاری اعتیاد به مواد مخدر کدامند

علاوه بر تغییراتی که در ظاهر فرد ایجاد می‌شود، مصرف مواد معمولاً منجر به تغییرات رفتاری خاصی می‌شود. به همین خاطر اطرافیان فرد مصرف کننده مواد اغلب اظهار می‌کنند که فرد مورد نظرشان کاملاً تغییر کرده است و گویی دیگر آن آدم سابق نیست. از جمله رایج‌ترین علائم رفتاری اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– تغییر عادات و فعالیت‌های روزمره فرد

– تمایل به گوشه‌گیری و انزوای بیشتر

– افت عملکرد شغلی و تحصیلی

– دروغ‌گویی و پنهان کاری زیاد

– درگیری با قانون

– بی‌توجهی به مسئولیت‌های فردی

– درگیری با مشکلات مالی

علائم روانشناختی اعتیاد به مواد مخدر کدامند

مصرف مواد تأثیرات بسیاری بر مغز افراد می‌گذارد و همین امر باعث می‌شود که آن‌ها افکار و هیجانات متفاوتی را تجربه کنند که در حالت طبیعی وجود ندارند. رایج‌ترین علائم روانشناختی اعتیاد موارد زیر را شامل می‌شود.

– ایجاد تغییراتی در ویژگی‌های شخصیتی فرد

– بروز اختلالاتی در سلامت روان نظیر افسردگی و اضطراب

– دچار شدن به افکار بدبینانه، وسواسی یا ترسناک

– کاهش اعتماد به نفس

– داشتن نگاه بدبینانه و منفی نسبت به زندگی

– فاصله گیری عاطفی از نزدیکان

– کاهش انگیزه برای زندگی

– احساس پوچی و بی‌علاقگی نسبت به موضوعات مختلف

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست

 

اقدامات لازم هنگام شک به اعتیاد 

اگر علائم اعتیاد به مواد مخدر را در یکی از نزدیکانتان مشاهده کردید قدم اول این است که بتوانید هیجانات منفی خود را کنترل کرده و دست به اقدام عجولانه نزنید. همچنین لازم است که به یک روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. تشویق کردن فرد مشکوک به اعتیاد برای مراجعه به روانشناس نیز این فرصت را در اختیار او قرار می‌دهد که بتواند در فضایی امن مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز مداخلات حرفه‌ای دریافت نماید. 

این مسئله را درنظر داشته باشید که بسیاری از افراد به دلیل مشکلات روحی یا اجتماعی دچار اعتیاد می شوند، در نتیجه اگرنتوانید برخورد مناسبی با فرد مورد نظر داشته باشید ممکن است با تشدید این مشکلات ناخواسته او را به سمت مصرف مواد سوق بدهید. به همین خاطر تلاش کنید تا بدون مشورت با یک متخصص دست به هیچ اقدامی نزنید و ابتدا تلاش کنید تا در مورد صحت اعتیاد فرد اطمینان یابید. 

برای شناخت بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا علائم اعتیاد به مخدر صنعتی مشابه با مواد مخدر سنتی است ؟

مواد صنعتی نظیر شیشه، اکستازی یا فن سیکلیدین بیشتر بر سطح روان تأثیر می‌گذارند و منجر به بروز علائم روانی جدی نظیر توهم، هذیان و روان پریشی در دراز مدت می‌شود.

منبع: علائم اعتیاد به مواد مخدر



:: برچسب‌ها: علائم اعتیاد به مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترک اعتیاد به متادون در خانه امکان پذیر است ؟ متادون دارویی است که برای ترک مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برخی مواقّع و در اثر مصرف خودسرانه، خود متادون باعث اعتیاد و وابستگی در فرد مصرف کننده می‌شود. ترک متادون علائم متعددی همچون سردرد و سرگیجه، بی قراری، افسردگی و غیره دارد. ترک متادون در خانه و به روش غیر اصولی این علائم را افزایش می‎‌دهد و حتی ممکن است خطر ایست قلبی را به همراه داشته باشد. در صورتی که متادون در خانه ترک شود، احتمال بازگشت اعتیاد نیز در فرد افزایش می‌یابد. بهترین راه این است که ترک اعتیاد به متادون تحت نظر پزشک و به روش اصولی انجام شود. در ادامه مقاله به بررسی کامل ترک متادون در خانه و معایب آن می‌پردازیم. 

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک متادون

منبع: ترک اعتیاد به متادون در خانه

متادون چیست؟

متادون یک داروی رایج برای ترک اعتیاد است. متادون نسبت به مخدرهایی همچون هروئین، مدت زمان تاثیر بیشتری دارد و به همین دلیل معمولا برای ترک اعتیاد به هروئین و مورفین مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف خودسرانه و غیر اصولی این دارو باعث اعتیاد جدیدی در فرد می‌شود. برای موثر واقع شدن متادون، باید با دوز مشخص و تحت نظر پزشک مصرف شود. متادون به صورت پودر کریستالی سفید رنگ یا قرص و شربت وجود دارد و معمولا به ‌صورت پودر در نوشیدنی با طعم میوه حل می‌شود و روزی یک‌بار به صورت خوراکی مصرف می‌شود، همچنین به ندرت بصورت عضلانی یا وریدی تزریق می‌شود. برای شناخت بیشتر در زمینه متادون کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد 

عوارض ترک اعتیاد به متادون در خانه

افرادی که متادون مصرف می‌کنند نسبت به برخی از اثرات آن تحمل پیدا می‌کنند و در صورتی که دارو را به طور منظم مصرف نکنند دچار علائم ترک می‌شوند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر است که به دو بخش عوارض جسمانی و روانی تقسیم می‌شود.

عوارض جسمی ترک اعتیاد به متادون در خانه

– سردرد و سرگیجه 

– آبریزش چشم و بینی 

– تهوع و استفراغ

– عرق زیاد و لرزش بدن 

– افزایش ضربان قلب و فشار خون

– درد مفاصل و عضلات 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد  [/box]

 

عوارض روانی

مصرف متادون علاوه بر عوارض جسمانی، برای افراد عوارض روانی نیز به دنبال دارد. مهم ترین عوارض روانی متادون شامل اضطراب و افسردگی و حالات هیجانی، بیش فعالی، توهم‌های بینایی و شنوایی، افکار خودکشی، پرخاشگری، کاهش انگیزه و نداشتن ثبات شخصیت است. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تست اعتیاد به متادون [/box]

 

ترک اعتیاد به متادون در خانه

بسیاری از افرادی که قصد ترک متادون را دارند، در خانه و به طور ناگهانی دارو را قطع می‌کنند و یا با استفاده از داروهای جایگزین دیگر سعی در ترک آن دارند. برخی از داروها در ترک متادون موثر هستند اما لازم است که با دوز مشخص و متناسب با شرایط جسمی فرد استفاده شوند. قطع ناگهانی دارو منجر به سندروم ترک می‌شود و جایگزینی خودسرانه دارو نیز می‌تواند باعث اعتیاد به داروهای جایگزین گردد.

 

معایب ترک اعتیاد به متادون در منزل

ترک متادون به صورت ناگهانی و در خانه یک روش غیر اصولی است. ترک باید تحت نظر پزشک متخصص باشد چرا که فرآیند جایگزینی و کاهش دوز داروها روند پیچیده‌ای دارد. در صورتی که ترک متادون غیر اصولی باشد، علائم ترک افزایش پیدا می‌کنند و حتی امکان ایست قلبی در فرد وجود دارد. علاوه بر این هنگامی که ترک در خانه انجام شود، جسم و روان به طور کامل پاکسازی نمی‌شوند و امکان بازگشت به سمت اعتیاد افزایش پیدا می‌کند. به همین منظور حضور پزشک و مشاور در هنگام ترک متادون اهمیت و ضرورت بسیار زیادی دارد.

 

مدت زمان ترک اعتیاد به متادون

مدت زمان ترک متادون با توجه به ویژگی‌های فردی و دوز مصرف دارو متفاوت است. به طور معمول افرادی که دوز مصرف زیادی دارند و مدت زمان طولانی است که مصرف می‌کنند در حدود یک تا دو سال زمان برای ترک نیاز دارند. افرادی که تازه شروع به مصرف کرده‌اند و دوز مصرف کمی دارند، در مدت یک تا دو ماه نیز ترک می‌کنند. توجه داشته باشید که اکثر افرادی که در خانه و غیر اصولی اقدام به ترک کرده‌اند، بعد از مدت کوتاهی دوباره شروع به مصرف می‌کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه  [/box]

مراحل ترک اعتیاد به متادون 

ترک اعتیاد به متادون مراحلی دارد و برای این که ترک موثر واقع شود لازم است که این مراحل به خوبی طی شوند. این مراحل شامل موارد زیر است.

– تصمیم قاطع برای ترک و ایجاد انگیزه در خود

– مشورت با پزشک متخصص و تعیین روش ترک

– آگاهی از مشکلات حین ترک و آماده بودن برای آن‌ها

– داشتن یک برنامه درمانی صحیح برای عدم انجام ترک اعتیاد به متادون در خانه

– کمک گرفتن از روانشناس برای از بین بردن علائم روانی ترک

– شرکت در برنامه‌های پیشگیری از بازگشت به اعتیاد

توجه داشته باشید که ترک اعتیاد باید تحت نظر پزشک باشد و ترک آن در خانه توصیه نمی‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با روانشناس مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

-آیا متادون بر عملکرد جنسی افراد نیز تاثیر می‌گذارد؟

بله. مصرف متادون باعث کاهش میل جنسی در افراد می‌شود. در مردان باعث اختلال در نعوظ و انزال و در خانم‌ها نیز باعث می‌شود که عادت ماهیانه به عقب بیافتد و یا رخ ندهد. بنابراین توصیه می‌شود حتما برای درمان از متخصص کمک بگیرید، برای شروع ترک اعتیاد کلیک کنید.

علائم ترک متادون چه زمانی شروع می‌شود؟

علائم ترک متادون حدودا ۳ الی ۴ روز بعد از قطع مصرف شروع می‌شود و در روز ششم به اوج خود می‌رسد و بعد از ۲ الی ۳ هفته به تدریج علائم آن کاهش پیدا می‌کند و فرد به زندگی نرمال خود بازمی‌گردد.

منبع: ترک اعتیاد به متادون در خانه



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به متادون در خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترک اعتیاد به روش ماتریکس را می‌توان میتوان یکی از موثرترین درمان ها برای ترک اعتیاد به انواع مواد محرک از جمله شیشه، کوکائین و … دانست. در روش ترک اعتیاد از نقاط قوت روش های ترک اعتیاد مختلف استفاده می شود که هر یک از آن ها نتایج مثبتی را در ترک اعتیاد بر روی فرد ایجاد می کنند. علاوه براین در ترک اعتیاد به روش ماتریس نیازی به بستری شدن در مراکز درمانی نیاز نیست و در عین حال تمامی ساعات فرد در خانه تکلیف و برنامه مشخصی دارد. به همین دلیل این روش برای بسیاری از کسانی که تمایلی به بستری شدن در مراکز درمانی ندارند بسیار مفید واقع می شود. در این مقاله در مورد اصول و نحوه اجرای ترک اعتیاد به روش ماتریس صبحت شده است. 

منبع:‌ ترک اعتیاد به روش ماتریکس

ترک اعتیاد به روش ماتریکس

در سال‌های اخیر کمتر کسی باقی مانده که نسبت به نقش درمان‌های روان‌شناختی در بهبود اعتیاد به مواد مخدر تردید داشته باشد. روش‌های مختلفی از درمان‌های روان‌شناختی برای ترک اعتیاد وجود دارد که می‌توان گفت هدف تمامی آن‌ها جلوگیری از وسوسه مصرف مجدد، بهبود شرایط روحی بیمار و همین‌طور کمک به او برای بازسازی زندگی است. ترک اعتیاد به روش ماتریکس درمان روان‌شناختی است که از نقاط مثبت و تکنیک‌های بسیاری از درمان‌های موفق درزمینهٔ ترک اعتیاد استفاده می‌کند و به همین خاطر چند برابر بیش از سایر درمان‌ها توانسته نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. از این روش برای ترک اعتیاد به مواد محرک ازجمله شیشه استفاده می‌شود.

علاوه بر این ماتریکس شیوه‌ای از درمان ترک اعتیاد است که نیازی به بستری در محیط مراکز ترک اعتیاد را ندارد و فرد صرفاً در طول هفته برای چندین بار در جلسات مشاوره یک‌ساعته شرکت خواهد کرد. بااین‌حال این روش بسیار ساختارمند بوده و برای تمامی اوقات روز برنامه مشخصی دارد. همچنین در برخی از جلسات و به‌صورت تصادفی از بیمار آزمایش اعتیاد گرفته می‌شود تا میزان پیشرفت وی در جلسات به‌درستی مشخص شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد | بهترین و جدیدترین راه های ترک اعتیاد [/box]

اصول ترک اعتیاد با روش ماتریکس

روش درمانی ماتریکس دارای 8 اصل است که شیوه برخورد بیمار و درمانگر با یکدیگر و هدف از ارتباط آن‌ها را نشان می‌دهد. این هشت اصل موارد زیر را در بر می‌گیرد.

  1. رابطه درمانگر و بیمار می‌بایست رابطه‌ای مثبت و سازنده و درعین‌حال بر اساس احترام متقابل باشد.
  2. ساختار جلسات درمان می‌بایست به‌درستی دنبال شود اما به تفاوت‌های فردی بیماران نیز باید توجه شود.
  3. بیمار می‌بایست نسبت به ماده مصرفی اطلاعات کاملی داشته و در این زمینه آموزش ببیند.
  4. استفاده از روش‌های درمانی اثرگذار برای هر فرد
  5. تشویق رفتارهای مثبت بیمار و بی‌توجهی نسبت به رفتارهای نامناسب
  6. خانواده فرد نیز می‌بایست مورد آموزش و درمان قرار بگیرند.
  7. ایجاد انگیزه در بیمار برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی مختلف
  8. بررسی وضعیت اعتیاد بیمار با استفاده از آزمایش ادرار در فواصل منظم

توجه کنید که تعداد جلسات ترک اعتیاد به روش ماتریکس بستگی به میزان همکاری و سرعت بهبودی فرد دارد؛ بااین‌حال به‌طور میانگین 16 جلسه برای هر بیمار برگزار خواهد شد و سپس در فواصل منظم جلساتی برای پیگیری وضعیت فرد برگزار می‌شود؛ اما ممکن است درمان برای برخی افراد حتی در حدود یک سال نیز طول بکشد.

ترک اعتیاد به روش ماتریکس چه اجزایی دارد

همان‌طور که گفته شد روش درمانی ماتریکس در ترک اعتیاد از مجموع نکات مثبت درمان‌های دیگر ایجاد شده و برنامه‌های مشخصی برای تمامی مراحل درمان فرد دارد. ما در این بخش به بررسی اجزا و برنامه‌های درمانی در این روش می‌پردازیم. به‌طورکلی می‌توان گفت که روش ماتریکس دارای سه فاز قطع مصرف، آموزش مهارت‌های اجتماعی و راهکارهای مبارزه با وسوسه مصرف مجدد و همین‌طور ورود به عرصه‌های اجتماعی است. در تمامی این سه فاز اصلی از روش‌های زیر استفاده می‌شود.

روان‌درمانی و مشاوره انگیزشی

در این جلسات به فرد کمک می‌شود تا انگیزه لازم برای ترک را داشته باشد و همین‌طور به ریشه‌یابی مشکلاتی که باعث ابتلای وی به اعتیاد شده و مشکلات روحی ناشی از اعتیاد نظیر افسردگی توجه می‌شود. همچنین به فرد کمک می‌شود تا آگاهی خود را درزمینهٔ ماده مصرفی و اعتیاد افزایش دهد.

بازیابی مهارت‌های گروهی

اگرچه در ترک اعتیاد به روش ماتریکس فرد معمولاً از جلسات فردی با درمانگر خود استفاده می‌کند بااین‌حال در فواصل زمانی مشخص جلسات گروهی نیز برگزار خواهد شد. این جلسات در کنار فراهم آوردن شرایطی برای آشنایی فرد با سایر افرادی که شرایطی مشابه او دارند زمینه‌های لازم را برای بازگشت فرد به جامعه و تمرین مهارت‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

پشتیبانی اجتماعی

از سومین ماه استفاده از درمان، گروهی به‌عنوان گروه پشتیبانی اجتماعی تشکیل می‌شود و برای مدتی در حدود 36 هفته به فرد کمک می‌کنند تا برخی مهارت‌های اجتماعی ازدست‌رفته مانند صبر در برابر ناکامی‌ها را مجدداً به دست آورد. به‌طورکلی این جلسات معمولاً پس از بهبودی کامل یا بهبودی نسبی شروع می‌شوند و هدف آن‌ها کمک به فرد برای کسب آمادگی حضور سالم در جامعه است.

جلب حمایت خانواده و آموزش آن‌ها

در ترک اعتیاد به روش ماتریکس علاوه بر فرد، سایر اعضای خانواده نیز می‌بایست مورد درمان قرار بگیرند. البته این جلسات بیش از آنکه جنبه درمانی داشته باشند به آموزش نکات مهم درزمینهٔ اعتیاد و ترک آن می‌پردازند. درواقع هدف این جلسات این است که ارتباط فرد و خانواده را بهبود بخشیده و نکاتی را درزمینهٔ ارتباط با فردی که در حال ترک اعتیاد است به آن‌ها آموزش می‌دهند.

جلوگیری از بازگشت اعتیاد

کانون توجه این جلسات آگاهی بخشیدن به فرد درزمینهٔ نشانه‌های بازگشت به سمت مصرف مواد مخدر و نحوه مبارزه با وسوسه مصرف است. این جلسات معمولاً در ابتدا و انتهای هر هفته، به‌صورت گروهی و برای مدت 90 دقیقه برگزار خواهند شد.

ترک اعتیاد به روش ماتریکس | نقش درمانگر در اثربخشی درمان

اگرچه روش درمانی ماتریکس دارای پایه‌های علمی بسیار قوی است بااین‌حال تنها در صورتی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که توسط درمانگری ماهر اجرا شود. درمانگری که از روش ماتریکس استفاده می‌کند می‌بایست توانایی مدیریت جلسات فردی، گروهی و خانوادگی را داشته باشد و درعین‌حال اطلاعات علمی وی در تمامی زمینه‌های اعتیاد، خانواده‌درمانی و روان‌درمانی به میزانی باشد که بتواند فرد و خانواده را به شکلی مناسب آموزش دهد. استفاده از درمانگران نامناسب باعث خواهد شد که فرد در درمان شکست خورده و علاوه بر تمامی آثار منفی این شکست، اعتمادبه‌نفس و انگیزه فرد برای درمان نیز کاهش پیدا ‌کند. به همین خاطر بهتر است پیش از شروع درمان راجع به استفاده از این روش و مراکز معتبری که در این زمینه وجود دارد اطلاعات خود را کامل کنید.

شما می‌توانید با استفاده از مشاوره تلفنی تا حدودی با فضای این درمان آشنا شده و قضاوت کنید که آیا می‌توانید با درمانگر به شیوه‌ای مناسب ارتباط برقرار کنید یا خیر. برای شروع درمان می‌توانید مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. روش ماتریکس برای ترک اعتیاد به کدام‌یک از مواد مخدر مفید خواهد بود؟

این روش برای ترک اعتیاد به محرک ها نظیر شیشه یا کوکائین استفاده می‌شود.

2. آیا در ترک اعتیاد به روش ماتریکس فرد می‌بایست در مراکز درمانی اقامت داشته باشد؟

خیر؛ این روش به‌عنوان درمانی سرپایی و بدون نیاز به استفاده از دارو شناخته می‌شود.

3. ترک اعتیاد به روش ماتریکس چقدر زمان نیاز دارد؟

به‌طور میانگین این شیوه از ترک اعتیاد در حدود 16 هفته ادامه پیدا می‌کند اما در برخی موارد ممکن است حتی برای یک سال نیز نیاز به ادامه درمان وجود داشته باشد.

منبع:‌ ترک اعتیاد به روش ماتریکس



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به روش ماتریکس ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

یکی از اصلی ترین سوالات در زمینه اعتیاد این است که ریشه و علت گرایش به اعتیاد چیست ؟ چرا برخی از افراد تمام پیامد ها و آسیب های منفی این مواد بر جسم و روان شان را تحمل می کنند ولی باز هم به سمت اعتیاد گرایش دارند. در جواب باید گفت بر اساس تحقیقات انجام شده علل مختلفی برای اعتیاد از جمله علل زیستی، محیطی، اجتماعی، روانی و … وجود دارد. به عنوان مثال یکی از مهمترین دلایل کمبود اعتماد به نفس و خودکار آمدی پایین از جمله عواملی است که سبب ضعف افراد در مقابل اعتیاد می شود. بنابراین آگاهی از علل گرایش به اعتیاد اهمیت بسزایی در پیشگری از آن دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد 

منبع: علل گرایش به اعتیاد

علل گرایش به اعتیاد

امروزه کارشناسان و متخصصان تلاش می‌کنند تا در مورد علل گرایش به اعتیاد اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند چراکه فهم این مسئله باعث می‌شود که افراد بهتر بتوانند بیماران مبتلا به اعتیاد را درک نمایند و ارتباطات مؤثرتری را با آن‌ها داشته باشند. این امر با ایجاد حمایت اجتماعی مناسب به فرد معتاد کمک می‌کند تا انگیزه بیشتری برای ترک پیدا کند و مسیر درمان را با سهولت بیشتری بپیماید. علاوه بر این فهم دلایل اعتیاد به ما کمک می‌کند تا بتوانیم افراد در معرض خطر را شناسایی کنیم و در نتیجه با مراقبت بیشتر و انجام اقدامات پیشگیرانه از آن‌ها در برابر اعتیاد محافظت نماییم.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست  [/box]

 

نقش ژنتیک ازعلل زیستی گرایش به اعتیاد 

گرایش به اعتیاد می‌تواند از علل و عوامل مختلفی ناشی شود. در نتیجه افراد مختلف ممکن است به دلایل متفاوتی به مصرف مواد روی بیاورند و درگیر آسیب‌های اعتیاد شوند. متخصصان تا به امروز پژوهش‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند و دریافته‌اند که عوامل زیستی و روانی مختلفی در این زمینه نقش دارند. وجود این عوامل در افراد باعث می‌شود که آن‌ها نسبت به دیگران در برابر مواد مخدر مقاومت کمتری داشته باشند و احساس تمایل بیشتری را از خود نشان دهند.

در زمینه عوامل زیستی پژوهشگران دریافته‌اند که ژنتیک نقش مهم و معناداری در گرایش به اعتیاد افراد ایفا می‌کند. در نتیجه افرادی که یکی از اعضای نزدیک خانواده‌شان به این مشکل مبتلا است بیش از دیگران در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و دارای آسیب‌پذیری بالاتری در این زمینه هستند. محققان در همین زمینه ژن‌های مشخصی را شناسایی کرده‌اند که در اعتیاد به مواد خاصی نظیر الکل یا کوکائین مؤثر هستند. برای آشنایی بیشتر با تاثیر ژنتیک بر اعتیاد کلیک کنید.

 

علل محیطی مؤثر در گرایش به اعتیاد

محیطی که فرد در آن زندگی می‌کند می‌تواند نقش بسزایی در گرایش او به اعتیاد ایفا کند. از جمله جنبه‌های محیطی مهمی که در این زمینه مؤثر هستند می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد.

1- فشار دوستان از علل گرایش به اعتیاد

گروه دوستان به خصوص برای نوجوان جایگاه و اهمیت بسزایی دارند. نوجوانان اغلب برای یافتن هویت خود به سراغ گروه‌های دوستی مختلفی می‌روند و تمایل بالایی به پذیرفته شدن در این گروه‌ها دارند. در این شرایط اگر فرد مهارت جرات مندی کافی را نداشته باشد و نتواند در برابر خواسته‌های نامعقول دیگران “نه” بگوید احتمال اینکه تحت فشار دوستان برای مصرف مواد تسلیم شود بسیار وجود دارد.

2- عدم نظارت والدین

برخی از پدر و مادرها از جدیت کافی در تربیت فرزندان خود برخوردار نیستند و یا نمی‌توانند قواعد و قانون‌های مشخصی برای خانواده خود وضع کنند. این امر باعث می‌شود که فرزندان آن‌ها در برابر آسیب‌های محیطی نظیر اعتیاد مقاومت کم‌تری داشته باشند و نتوانند به درستی از خود محافظت نمایند. البته این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بدانید پژوهش‌ها نشان می‌دهند نظارت والدین تنها در صورتی می‌تواند بر رفتار اعتیاد فرزندان تأثیر بگذارد که با روابط عاطفی مناسب همراه باشد و پدر و مادر بتوانند نوعی احترام و اعتماد متقابل را در میان خود پرورش دهند. در غیر این صورت نظارت‌های خشک و افراطی می‌تواند تأثیرات معکوسی روی رفتار افراد داشته باشد و کنترل شرایط را دشوارتر کند.

3- داشتن والدین معتاد از علل گرایش به اعتیاد

معمولاً فرزندانی که دارای والدین معتاد هستند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و بیشتر به مصرف مواد روی می‌آورند. والدین از روش‌های مختلفی می‌توانند روی اعتیاد فرزندان نقش داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– ایفای نقش به عنوان یک الگو و تأثیرگذاری از طریق یادگیری مشاهده‌ای

– وادار کردن فرد از کودکی به مصرف مواد و استفاده از او برای فروش مواد

– ایجاد محیط استرس‌زا برای فرزندان که آسیب‌پذیری روانی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

4- در دسترس بودن مواد در محیط خانواده یا مدرسه

یکی از مدل‌های تئوری بسیار مهمی که در زمینه علل گرایش به اعتیاد وجود دارد، به نقش بسیار مهم در دسترس بودن مواد اشاره می‌کند. در واقع هرچقدر دسترسی آسان‌تر و بیشتر باشد ریسک مصرف نیز بالا می‌رود. به همین خاطر افرادی که در مدارس شاهد رد و بدل مواد هستند و یا کسانی که در خانه به دلیل مصرف سایر افراد به مواد دسترسی دارد بیش از دیگران احتمال دارد که مخدرهای مختلف را امتحان کنند و در دام اعتیاد دچار شوند.

5- فقر و کمبود درآمد

پژوهش‌هایی که در مورد علل و عوامل مؤثر در اعتیاد انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مواد در خانواده‌های کم درآمد بیشتر از سایر افراد است. البته امروزه محققان بر این باورند که این مسئله تنها در مورد مواد ارزان قیمت صدق می‌کند. در حالی که مواد گران قیمت نظیر کوکائین در بین اقشار پردرآمد جامعه رواج دارد و افراد در محیط‌هایی نظیر مهمانی‌های شبانه به مصرف آن می‌پردازند.

 

عوامل روانی مؤثر در گرایش به اعتیاد

عوامل مؤثر در سلامت روان یکی دیگر از علل تأثیرگذار در گرایش افراد به مصرف مواد هستند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- دچار بودن به اختلالات روانی 

افرادی که در شرایط روانی دشواری به سر می‌برند، آسیب‌پذیری بسیار در برابر مواد دارند. برای مثال پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اعتیاد در مبتلایان به اختلالات اضطرابی و افسردگی دو برابر سایر جمعیت دیده می‌شوند چراکه در این شرایط افراد هیجانات منفی بسیاری را تجربه می‌کنند که توانایی ذهنی آن‌ها را کاهش می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود که افراد هنگام مواجهه با رویدادهای ناخوشایند زندگی نتوانند از مهارت حل مسئله استفاده کنند و به جای آن در پی راهی کوتاه مدت و گذرا برای کنترل هیجانات منفی خود باشند. در این شرایط حالات خوش ناشی از مصرف مواد افراد را در دام اعتیاد می‌اندازد و آن‌ها را به مواد وابسته می‌سازد.

علاوه بر این در برخی اختلالات روانی نظیر اختلال شخصیت ضد اجتماعی و اختلال سلوک فرد تمایل زیادی برای انجام کارهای غیرقانونی دارد. همین مسئله طبیعتاً گرایش او را به مصرف مواد نیز افزایش می‌دهد. با توجه به نکات گفته شده در درمان و ترک اعتیاد تا زمانی که این مشکلات برطرف نشوند فرد هرگز به یک درمان پایدار و دائمی دست نمی‌یابد و دائماً به لغزش و خطاهای مکرر دچار می‌شود.

2- عدم برخورداری از مهارت‌های کافی از علل گرایش به اعتیاد

در بسیاری از موارد افراد تنها به دلیل عدم برخورداری از مهارت‌های لازم برای زندگی درگیر اعتیاد می‌شوند. برای مثال مهارت جرات مندی و توانایی “نه” گفتن یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند از ما در برابر اعتیاد محافظت کند. به همین خاطر در اغلب برنامه‌های پیشگیری به این مسئله پرداخته می‌شود. افرادی که آشنایی و توانایی چندانی در این زمینه ندارند هنگام قرار گرفتن در محیط‌های نامناسب کم‌تر از دیگران می‌توانند از خود مقاومت نشان دهند و راحت‌تر تسلیم دیگران می‌شوند.

3- برخی خصوصیات شخصیتی نظیر تکانشگری

خصوصیات شخصیتی ویژگی‌های پایدار شخصیت هستند که معمولاً از دوران نوجوانی شکل می‌گیرند و به مرور زمان محکم می‌شوند. برخی از این خصوصیات می‌تواند در گرایش افراد به انواع رفتارهای پرخطر مؤثر باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تکانشگری و هیجان خواهی اشاره کرد.

افراد تکانشگر کسانی هستند که توانایی کمی برای صبر و تأمل دارند. آن‌ها سریعاً تصمیم می‌گیرند و معمولاً اقدامات عجولانه زیادی انجام می‌دهند. همین مسئله باعث می‌شود که برای مصرف مواد نیز عجولانه اقدام کنند و بدون در نظر گرفتن پیامدها به سمت اعتیاد حرکت کنند. همچنین ویژگی هیجان خواهی باعث می‌شود که فرد، خواهان تجربه هیجانات بیشتری باشد و لذت جویی و تنوع طلبی بالاتری را تجربه کند. همه این عوامل می‌تواند در کنارهم دست به دست یکدیگر داده و باعث شوند که اعتیاد شکل بگیرد. برای شناخت بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا طلاق والدین ریسک ابتلا به اعتیاد را در افراد افزایش می‌دهد؟

طلاق به خودی خود به آسیب‌هایی نظیر اعتیاد نمی‌انجامد. زمانی این مشکل رخ می‌دهد که فرد دائماً شاهد روابط آشفته والدین خود باشد، نظارت تربیتی کافی دریافت نکند، دائماً تحت فشار و استرس قرار بگیرد و اضطراب و ناکامی‌های زیادی را در زندگی خود تجربه کند.

بیکاری چه نقشی در اعتیاد دارد؟

در برخی موارد افرادی که با معضل بیکاری روبه‌رو می‌شوند همزمان اعتماد به نفسشان کاهش می‌یابد و در بحران‌هایی نظیر خود سرزنشی درگیر می‌شوند. این فشارهای روانی با افزایش هیجانات منفی و کاهش قدرت تفکر می‌تواند منجر به آسیب‌ پذیری فرد در برابر اعتیاد شود.

منبع: علل گرایش به اعتیاد



:: برچسب‌ها: علل گرایش به اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترک اعتیاد به کوکائین در خانه امکان پذیر است ؟ با توجه به فرایند ترک اعتیاد که ناراحتی جسمی و روحی را برای فرد به همراه دارد؛ برخی از افراد به دلایل مختلف ترجیح می دهند تا فرایند ترک اعتیاد به کوکائین را در خانه انجام دهند. از جمله این دلایل می توان به بودن در کنار خانواده، شرایط کاری یا شغلی، شرایط زندگی و … را اشاره کرد. اگر قصد ترک اعتیاد به کوکائین در خانه را دارید. توصیه می کنیم حتما این کار را زیر نظر یک متخصص ترک اعتیاد انجام دهید و از انجام هر اقدامی به طور خودسرانه خودداری نمایید. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداخته شده است. 

منبع: ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

کوکائین و نشانه‌های اعتیاد به آن

پیش از آنکه راهکارهای ترک کوکائین را با یکدیگر بررسی کنیم بهتر است کمی راجع به این ماده مخدر و نشانه‌های اعتیاد به آن صحبت کنیم. درصورتی‌که این نشانه‌ها را در فردی مشاهده کردید بهتر است برای اطمینان از مصرف کوکائین توسط وی و همچنین راهکارهایی که باید در این شرایط از آن‌ها استفاده کنید از یک روانشناس در حوزه ترک اعتیاد کمک بگیرید.

ماده مخدر کوکائین یک ماده اعتیادآور طبیعی است که از گیاه کوکا به دست می‌آید و از گذشته‌های دور برای ایجاد احساس لذت و شادمانی یا ایجاد حالتی از خلسه از آن استفاده می‌شده است. ورود این ماده به جریان خون فرد، مغز را به ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی ازجمله دوپامین و سروتونین وادار می‌کند و با توجه به نقشی که این مواد در احساس شادمانی و لذت دارند، فرد به دنبال مصرف این ماده لذت و احساس سرخوشی کاذبی را تجربه خواهد کرد. این احساس شادمانی و افزایش انرژی معمولاً عامل وسوسه کننده‌ای خواهد بود که فرد را به مصرف مجدد مواد مخدر سوق می‌دهد و به همین دلیل باعث عادت به مصرف یا اعتیاد وی می‌شود.

ازجمله نشانه‌های مصرف کوکائین می‌توان به افزایش انرژی و کاهش نیاز به خواب، احساس سرخوشی، پرحرفی و ضعف در تمرکز اشاره کرد. بااین‌حال همان‌طور که گفته شد این نشانه‌ها صرفاً می‌توانند زنگ خطری باشند که از مصرف ماده مخدر در فرد خبر می‌دهد اما برای اطمینان از اعتیاد فرد به کوکائین یا هر ماده دیگر بهتر است از روانشناسان حوزه اعتیاد کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اعتیاد به کوکائین کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید :  تست اعتیاد به کوکائین [/box]

 

ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

با توجه به اینکه فرد در طول مراحل ترک نیاز دارد تا به لحاظ شرایط جسمی و روانی مورد ارزیابی مداوم قرار داشته باشد و در صورت بروز مشکل اقدامات درمانی بلافاصله برای وی صورت بگیرد، معمولاً توصیه می‌شود که ترک اعتیاد را در مراکز درمانی و زیر نظر متخصصان در این زمینه انجام دهید. بااین‌حال برخی دلایل باعث می‌شود که فرد تصمیم به ترک اعتیاد در خانه بگیرد. در ادامه دلایل تمایل برای ترک اعتیاد به کوکائین در خانه را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد اما بهتر است پیش از تصمیم‌گیری قطعی دراین‌باره با یک متخصص مشورت نمایید.

1. ترک اعتیاد فرایند نسبتاً دردناکی است که باعث تجربه علائم جسمی و روانی ناخوشایندی خواهد شد و برخی افراد ترجیح می‌دهند این شرایط را در محیط آشنای خانه پشت سر بگذارند زیرا در این شرایط احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

2. بستری شدن در مراکز ترک اعتیاد معمولاً باعث ایجاد قضاوت‌های نامناسب و برچسب‌های منفی خواهد شد که فرد ترجیح می‌دهد از آن‌ها دوری کند.

3. در برخی از موارد فرد در مراکز ترک اعتیاد با افرادی آشنا می‌شود که به هر دلیلی به‌غیراز تمایل و انگیزه شخصی برای ترک به این مراکز آمده‌اند و ممکن است باعث از بین رفتن انگیزه دیگران برای ترک شوند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه  [/box]

نکات کاربردی ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

درصورتی‌که تصمیم خود را برای ترک اعتیاد به کوکائین در خانه گرفته‌اید بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید. این راهکارها به شما کمک خواهد کرد تا فرایند درمان را با آرامش بیشتری پشت سر بگذارید:

1. اطلاعات خود را افزایش دهید

پیش از شروع فرایند ترک اعتیاد بهتر است با کمک گرفتن از کتاب‌ها و مقالات معتبر و یا مشورت گرفتن از روانشناسان و متخصصان، اطلاعات خود را راجع به ماده مخدر کوکائین و نشانه‌های ترک آن افزایش دهید. درصورتی‌که از قبل بدانید قرار است با چه مسائلی روبه‌رو شوید، طبیعتاً توانایی بیشتری در مدیریت این شرایط خواهید داشت.

2. ترک اعتیاد به کوکائین در خانه | از یک متخصص کمک بگیرید

از درمان‌های خودسرانه و یا قطع ناگهانی مصرف اجتناب کنید. با کمک گرفتن از متخصصین حوزه ترک اعتیاد و با توجه به مقدار مصرف و مدت‌زمان اعتیاد به ماده مخدر یک برنامه منظم برای کاهش تدریجی مصرف از متخصصین دریافت کنید و بر اساس این برنامه‌ریزی مراحل ترک را شروع نمایید. به خاطر داشته باشید که در فواصل زمانی مشخص، شرایط جسمی و روانی خود را به متخصص گزارش کنید تا از این طریق بتوانید احتمال بروز مشکلات فیزیولوژیکی یا روانی جدی را کاهش دهید.

3. جلسات مشاوره و بازپروری را جدی بگیرید

یکی از جدی‌ترین عناصر در فرایند ترک اعتیاد به کوکائین این است که از یک مشاور روانشناسی در این زمینه کمک بگیرید. اگرچه با انجام مراحل سم‌زدایی، بدن شما از وابستگی فیزیولوژیکی به ماده مخدر رها می‌شود اما بااین‌حال وسوسه روانی به مصرف مجدد معمولاً باعث می‌شود که بسیاری از افراد مجدداً مصرف ماده مخدر را شروع کنند. به همین خاطر بهتر است برای کنترل این وسوسه و همچنین بررسی سایر آسیب‌های روحی که به دنبال قطع مصرف برای شما پیش خواهد آمد، از یک مشاور کمک بگیرید. اگر احساس می‌کنید تمایلی به حضور در جلسات مشاوره ندارید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد  

4. از حمایت اعضای خانواده استفاده کنید

چنانچه پیش‌تر نیز گفته شد حمایت اطرافیان یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند در شرایط سخت از شما حمایت کنید. اگر برای ترک اعتیاد به کوکائین در خانه اقدام کرده‌اید توصیه می‌شود که از این سرمایه اجتماعی کمک بگیرید. درصورتی‌که در منزل شما کودک یا نوجوانی حضور دارد برای مدتی او را از محیط خانه دور نگه‌دارید زیرا ممکن است آن‌ها با شرایطی مواجه شوند که کنار آمدن با آن در این سنین برایشان دشوار باشد.

بهتر است سایر اعضای خانواده نیز از طریق مشورت با متخصصین حوزه ترک اعتیاد اطلاعات خود را راجع به فرایند ترک و آنچه شما تجربه می‌کنید، افزایش دهند. روانشناسان می‌توانند راهکارهای مناسبی را در جهت نحوه تعامل با فردی که در مراحل مختلف ترک قرار دارد، در اختیار اعضای خانواده شما قرار دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1.ترک اعتیاد به کوکائین در خانه چه مزایا و معایبی دارد؟

ترک اعتیاد در خانه سبب می شود تا دسترسی شما به خدمات تخصصی پزشکی و روانشناسی تا حدی محدود شود. با این‌حال شما می‌توانید با کمک گرفتن از حمایت اعضای خانه و در شرایط آرام‌تری برای ترک اقدام نمایید.

2.چطور می‌توانم در خانه از خدمات مشاوره برای ترک اعتیاد استفاده کنم؟

اگر تمایل ندارید که در جلسات مشاوره حضوری شرکت کنید، می‌توانید از مشاوره تلفنی استفاده کرده و با روانشناس موردنظرتان صحبت نمایید. برای شروع و دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

3. آیا حضور اعضای خانواده در خانه در روند ترک اعتیاد در خانه ایرادی دارد؟

درصورتی‌که کودک یا نوجوانی در خانه دارید بهتر است برای مدتی آن‌ها را از فضای خانه دور نگه‌دارید اما حضور سایر اعضا می‌تواند عاملی مفید برای افزایش انگیزه و قوت قلب شما باشد.

منبع: ترک اعتیاد به کوکائین در خانه



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به کوکائین در خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره خانواده تلفنی چیست ؟ با پیشرفت تکنولوژی و نوین شدن زندگی های امروزی، مشکلات نسبت به گذشته پیچیده تر شده اند. حل این مشکلات جدید نیازمند راهکار های نوین و به روز می باشد.  زمانی که به مشکلات خانوادگی در زندگی مان برخورد می کنیم برای حل آن طبیعتا به صورت حضوری به درمانگر خانواده مراجعه می کنیم، اما یک انتخاب مناسب استفاده از مشاوره خانواده تلفنی می باشد. در مقاله به بررسی مزیت ها و معایب مشاوره تلفنی خانواده نسبت به مشاوره خانواده حضوری می پردازیم.

منبع: مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره خانواده چیست؟

خواه و نخواه در زندگی اختلافات خانوادگی به وجود می آید، که این امر می تواند دلایل زیادی داشته باشد. اما موضوع مهم داشتن آگاهی و آمادگی کافی برای حل این مشکلات است. مشاوره خانواده کمک می کند تا در این شرایط با داشتن مهارت های ارتباطی و درک شرایط از این مشکلات با کمترین هزینه و آسیب عبور کنیم. در صورتی که با چستی و چگونگی عملکرد مشاوره خانواده آگاهی کامل را ندارید توصیه می کنیم مقاله مشاوره خانواده را مطالعه کنید. چرا که در این مقاله تمرکز بر روی آشنایی شما با مزیت ها و معایب مشاوره تلفنی خانواده با حضوری است.

اهمیت و لزوم مراجعه به مشاوره خانواده

خانواده یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در سلامت روان افراد جامعه است. بسیاری از مشکلات نظیر کمبود اعتماد به نفس، افسردگی، نداشتن قدرت ابراز وجود در زندگی و درگیری در آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد از فقدان روابط خانوادگی صمیمانه نشات می‌گیرند. در مقابل بسیاری از موفقیت‌های ما در زندگی تا حد زیادی در اثر حمایت‌های اعضای خانواده پدید می‌آیند و هرگز نمی‌توان نقش آن‌ها را در احساس رضایتمندی روانی نادیده گرفت. از همین رو بسیار اهمیت دارد که بتوانید در محیط خانواده جو سالم و صمیمانه‌ای ایجاد کنید و اگر احساس می‌کنید روابطتان دستخوش تنش شده برای پیشگیری از آسیب‌های جدی از یک متخصص برای رفع مشکلات خود کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : همسر معتاد

مشاوره خانواده تلفنی

امروزه به طور کلی خدمات حضوری جای خود را به خدمات تلفنی و آنلاین داده‌اند. به تبع این موضوع جلسات مشاوره نیز در بسیاری از مراکز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. در جلسات مشاوره تلفنی شما این شانس را دارید که از هر جای کشور با بهترین متخصصان در تماس باشید و با از بین بردن محدودیت‌های مکانی در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

هم چنین بسیاری از افراد ممکن است نسبت به رفتن نزد مشاور و روانشناس احساس خوبی نداشته باشند یا در حضور درمانگر احساس معذب بودن بکنند. مشاوره تلفنی به این افراد کمک می‌کند تا آزادانه‌تر رفتار کرده و با آسودگی بیشتری مسائل خود را مطرح نمایند. در نتیجه اگر مشکلاتی در خانواده‌تان وجود دارد که آرامش اعضا را به هم زده و در عین حال به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری نزد روانشناس نیز برای شما وجود ندارد می‌توانید به صورت تلفنی با مراکزی که به طور تخصصی در زمینه زوج و خانواده خدمات مشاوره ارائه می‌دهند تماس بگیرید و موضوعات خود را با یک درمانگر حرفه‌ای درمیان بگذارید.

مسائل مطرح شده در مشاوره خانواده تلفنی

جلسات مشاوره خانواده می‌توانند مباحث مختلفی را در بر بگیرند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد.

– اختلاف با همسر و تصمیم گیری برای طلاق

– اختلاف بر سر تربیت فرزندان

– درگیری با نوجوانان و مسائل مرتبط با دوره رشدی آن‌ها

– اختلافات مالی و مسائل شغلی نظیر بازنشستگی

– حل اختلاف میان فرزندان از موضوعات مهم مشاوره خانواده تلفنی

– درگیری یکی از اعضا با مشکلات روان شناختی نظیر افسردگی، اضطراب، سوءمصرف مواد و …

– وجود اختلاف نظرهای عقیدتی و ناتوانی برای سازگاری با یکدیگر

– ناتوانی و عدم سازگاری با بروز تغییرات بزرگ در خانواده نظیر مرگ یا ابتلای یکی از اعضا به بیماری‌های مزمن 

 

آنچه برای انتخاب متخصصین باید در نظر بگیرید

متأسفانه امروزه بسیاری از افراد غیر متخصص اقدام به ارائه خدمات روانشناسی می‌کنند و به این ترتیب ممکن است سرنوشت یک خانواده را نیز تحت تأثیر خود قرار دهند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که با مراکزی تماس بگیرید که دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا بهزیستی بوده و دارای کادر تحصیل کرده و حرفه‌ای در این زمینه هستند. توجه داشته باشید که افراد برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی یا مشاوره برخوردار باشند. همچنین داشتن سوابق کاری در زمینه خانواده یا زوج علاوه بر تحصیلات مربوطه از جمله مسائلی است که در انتخاب یک مشاور خوب باید به آن توجه کنید. 

مزیت‌ها و محدودیت‌های مشاوره خانواده تلفنی

یکی از محدودیت‌های مشاوره خانواده تلفنی این است که امکان برگزاری جلسات به صورت هم زمان با همه اعضا وجود ندارد و درمانگر نمی‌تواند تعاملات میان افراد را مشاهده نماید. با این حال درمانگران تلاش می‌کنند تا به صورت فردی جلسات را برگزار کرده و به حل مشکلات مرتبط با خانواده بپردازند. آن‌ها ممکن است در کنار مشاوره تلفنی برگزاری خدمات مشاوره تحت وب و آنلاین را نیز به شما پیشنهاد دهند تا کیفیت جلسات را بالاتر ببرند.

با این حال دریافت مشاوره خانواده به صورت تلفنی مزایای خودش را نیز دارد برای مثال در این روش شما از هرجای کشور می‌توانید با معتبرترین مراکز تماس بگیرید و در هزینه‌های رفت و آمد خود صرفه جویی نمایید. هم‌چنین اگر یکی از اعضا نسبت به مراجعه نزد مشاور مقاومت داشته باشد مشاوره تلفنی می‌تواند این مقاومت‌ها را کم کرده و باعث شود افراد استقبال بیشتری از این جلسات به عمل بیاورند. می‌توانید در هر ساعت از روز با شماره‌های مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

سؤالات متداول

آیا دریافت مشاوره تلفنی می‌تواند در مورد موضوعات جدی نظیر خیانت همسر نیز کمک کننده باشد؟

بله اگر شما امکان مراجعه حضوری نزد درمانگر را ندارید به جای صرف نظر کردن از این موضوع سعی کنید از یک درمانگر به صورت تلفنی کمک بگیرید. شاید این روش با محدودیت‌هایی همراه باشد اما در عین حال در مورد موضوعات مهمی مثل مواجهه با خیانت به شما کمک می‌کند تا بتوانید بر احساسات خود مسلط شده و با نیروی منطق خود بهترین تصمیم را بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تلفنی با موبایل کلیک کنید.

منبع: مشاوره خانواده تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره خانواده تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()