نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان شیشه و حشیش با چه خطراتی برای فرد همراه است؟ افراد معمولاً برای ایجاد لذت بیشتر به سراغ مصرف همزمان دو ماده مخدر می‌روند. بااین‌حال مصرف همزمان در کنار لذت بیشتری که ایجاد می‌کند عوارض سوء بیشتری هم دارد و تأثیرات نامطلوبی که در مغز مصرف‌کننده و ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی باقی می‌گذارد، باعث ایجاد پیچیدگی و طولانی‌تر شدن دوره ترک نیز می‌شود. در کنار این آثار، احتمال اوردوز و مسمومیت با مواد مخدر نیز در این حالت بیشتر است. با توجه به آنچه گفته شد بهتر است درصورتی‌که شما یا یکی از نزدیکانتان دچار اعتیاد همزمان به چند ماده مخدر شده است برای شروع هرچه سریع‌تر درمان با یک متخصص اعتیاد مشورت نمایید. درمیان انواع مختلفی که از چند مصرفی وجود دارد ما در این مطلب راجع به مصرف همزمان شیشه و حشیش صحبت خواهیم کرد.

منبع: مصرف همزمان شیشه و حشیش 

شیشه چیست؟

ماده مخدر شیشه که به دلیل ظاهر کریستال مانندش به گلس یا کریستال نیز شهرت پیدا کرده است؛ یک ماده مخدر صنعتی است که از مت‌آمفتامین تولید می‌شود و با افزایش ترشح دوپامین از مغز باعث افزایش انرژی و سرخوشی در فرد می‌گردد. مصرف شیشه باعث کاهش نیاز فرد به خواب و در کنار آن افزایش تمرکز می‌شود و به همین خاطر دانشجویان یا شاغلین شیفت‌های شب معمولاً به مصرف این ماده روی می‌آورند. اعتیاد به شیشه یکی از خطرناک‌ترین و درعین‌حال شایع‌ترین انواع اعتیاد است.

از مهم‌ترین دلایل خطرناک بودن اعتیاد به این ماده این است که برخی افراد درصورت اقدام برای ترک آن افسردگی‌های شدیدی را تجربه می‌کنند و حتی ممکن است فرد دیگر نتواند به‌صورت طبیعی احساس لذت و شادمانی را تجربه کند. به همین خاطر توصیه می‌شود که برای ترک اعتیاد به شیشه در کنار درمان‌های فیزیولوژیک از جلسات مشاوره و روان‌درمانی نیز استفاده شود. برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

حشیش چیست؟

حشیش یکی از قدیمی‌ترین انواع مواد مخدر کشف‌شده توسط بشر است که از گذشته‌های دور برای ایجاد حالتی از خلسه یا لذت از آن استفاده می‌شده است. این ماده از صمغ یا شیره گیاه شاهدانه به دست می‌آید و به دلیل خاصیت توهم‌زایی که دارد در گروه مواد اعتیادآور یا کانابیس‌ها قرار می‌گیرد.

متأسفانه و بر اساس آمار موجود در کشور اکثریت معتادان به حشیش در گروه سنی 18 تا 30 سالگی قرار دارند و این به معنای آن است که والدین می‌بایست دقت بسیاری برای پیشگیری از اعتیاد به حشیش در فرزندانشان داشته باشند و یا با مشاهده نشانه‌های مصرف این ماده بلافاصله برای درمان اقدام نمایند. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین حوزه خانواده یا ترک اعتیاد راهکارهایی را برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان و یا شناخت نشانه‌های مصرف و اعتیاد به حشیش آموزش ببینید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده [/box]

دلایل مصرف همزمان شیشه و حشیش

دلایل بسیاری برای مصرف همزمان شیشه و حشیش وجود دارد. این دلایل می‌تواند با توجه به شرایط هر یک از مصرف‌کنندگان متفاوت باشد. بااین‌حال برخی از مهم‌ترین دلایل تمایل به مصرف همزمان این دو ماده شامل موارد زیر است.

  • مصرف همزمان شیشه و حشیش با توجه به خاصیت تحریک‌کنندگی که دارد باعث افزایش لذت و احساس سرخوشی در فرد می‌شود درحالی‌که مصرف هریک از این مواد به‌تنهایی چنین احساسی را در فرد ایجاد نخواهد کرد.
  • با کاهش تولید و افزایش قیمت ماده مخدر شیشه بسیاری از مصرف‌کنندگان این ماده به سراغ حشیش یا سایر مواد این دسته ازجمله گل و ماری‌جوانا تمایل پیدا کرده‌اند.
  • مصرف‌کنندگان مواد مخدر معمولاً نسبت به تجربه مواد مخدر جدید کنجکاو هستند و به همین خاطر ممکن است به دنبال استفاده از انواع مختلف مواد مخدر باشند.

عوارض مصرف همزمان شیشه و حشیش

مصرف همزمان شیشه و حشیش در کنار لذت‌هایی که می‌تواند به همراه داشته باشد عوارض ناخوشایندی را نیز ایجاد خواهد کرد. ازجمله این عوارض این است که مصرف همزمان باعث دشواری فرایند ترک و طولانی‌تر شدن درمان می‌گردد. علاوه بر این مصرف همزمان باعث ایجاد لطمات فیزیولوژیکی جبران‌ناپذیری در مغز فرد می‌شود. اوردوز یا مسمومیت با مواد مخدر یکی دیگر از عوارض جدی مصرف همزمان شیشه و حشیش است. مصرف شیشه یا حشیش باعث خواهد شد که فرد در حالتی از سرخوشی و لذت قرار داشته باشد که می‌تواند باعث مصرف بیش‌ازحد ماده دیگر شده و مسمومیت یا حتی مرگ را به همراه داشته باشد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست[/box]

درمان مصرف همزمان شیشه و حشیش

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد مصرف همزمان شیشه و حشیش باعث پیچیده و طولانی شدن فرایند درمان می‌شود؛ به همین خاطر مراجعه زودهنگام به مراکز ترک اعتیاد و اقدام برای درمان می‌تواند یک عامل مهم باشد. با توجه به حساسیت درمان اعتیاد به این دو ماده بهتر است فرایند ترک زیر نظر یک متخصص باتجربه و مورد اعتماد صورت بگیرد زیرا شرایط جسمی فرد و تغییرات وی می‌بایست با دقت موردبررسی قرار بگیرد.

با توجه به اینکه شیشه و حشیش هردو از موادی هستند که شرایط روحی فرد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ می‌بایست علاوه بر سم‌زدایی به انجام جلسات مشاوره و بازپروری نیز در فرایند درمان توجه ویژه‌ای شود. روانشناسان معتقدند بی‌توجهی جلسات مشاوره در دوران ترک اعتیاد رابطه مستقیمی با شروع مصرف مجدد این مواد خواهد داشت. با دریافت مشاوره ترک اعتیاد به صورت تلفنی در هر ساعت از روز می‌توانید با مشاور خود در ارتباط باشید.

در جلسه درمان چه می گذرد؟

  • بررسی آسیب‌های مغزی و روانی که به دلیل مصرف مواد مخدر ایجاد شده و کمک به فرد برای بهبود این شرایط
  • ایجاد انگیزه در فرد برای ادامه روند ترک و جلوگیری از شروع مصرف مجدد
  • آموزش راهکارهایی به فرد برای مقاومت در برابر وسوسه مصرف مجدد
  • کمک به رفع مشکلاتی که در شرایط اجتماعی، تحصیلی و شغلی فرد به دلیل اعتیاد ایجاد شده است
  • شناسایی دلایل اصلی گرایش فرد به سمت اعتیاد و تلاش برای برطرف کردن این دلایل
  • استفاده از جلسات گروه‌درمانی برای آشنایی فرد با سایر درمان‌جویانی که شرایط مشابه وی دارند و تبادل راهکارها و تجربیات میان این افراد. علاوه بر این آشنایی با گروهی از افراد که هدفی مشابه فرد دارند باعث افزایش انگیزه در بیمار خواهد شد.
  • استفاده از جلسات خانواده‌درمانی و صحبت با خانواده برای آشنایی آن‌ها با نکاتی که در برخورد با این فرد می‌بایست رعایت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. چرا برخی از افراد به دنبال مصرف همزمان شیشه و حشیش هستند؟

دلایلی مثل تجربه لذت بیشتر و یا جایگزین کردن حشیش به‌جای شیشه به دلیل کاهش تولید و افزایش قیمت شیشه ازجمله مهم‌ترین دلایل استفاده همزمان از این دو ماده است.

2. استفاده همزمان از شیشه و حشیش چه عوارضی دارد؟

استفاده از این دو ماده می‌تواند خطر افزایش مصرف و مسمومیت دارویی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این بروز آسیب‌های فیزیولوژیکی در مغز و مشکل شدن فرایند ترم ازجمله دیگر عوارض این مسئله هستند.

3. آیا اعتیاد به شیشه و حشیش قابل درمان است؟

بله؛ بااین‌حال به دلیل پیچیدگی درمان در مصرف همزمان بیش از یک ماده بهتر است که برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنید تا شرایط جسمی فرد توسط متخصصین تحت کنترل باشد و همچنین بهتر است از قطع ناگهانی مصرف خودداری شود.

منبع: مصرف همزمان شیشه و حشیش 



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان شیشه و حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 10 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آیا از عوارض مصرف همزمان تریاک و مشروب آگاهی دارید؟ با وجود تمام محدودیت هایی که در کشورمان برای هر دوی این مواد تعیین شده، شاهد مصرف آن‌ها به شکل گسترده هستیم. متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از آثار این مواد، بسیاری از جوانان برای رفع کنجکاوی و تجربه‌هایی هیجان انگیزتر به مصرف همزمان آن‌ها روی می‌آورند. غافل از آسیب‌هایی که تداخل این دو ماده می‌تواند برای بخش‌های مختلف بدن ایجاد کند. شاید کسانی را دیده باشید که همزمان تریاک و الکل را مصرف کرده و اتفاقی هم برای آن‌ها نمی‌افتد؛ در جواب باید گفت بدن همه با هم یکسان نیست و عوامل زیادی در نوع واکنش بدن تاثیر دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با آثار توام این ماده با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به الکل  [/box]

منبع: مصرف همزمان تریاک و مشروب

به چه نوشیدنی هایی مشروب گفته می شود؟

نوشیدنی‌ها یا مشروبات الکلی، حاوی مقدار قابل توجهی اتانول هستند. میزان مصرف پایین این ماده می‌تواند حالتی از سرخوشی، آرام‌بخشی و کاهش اضطراب ایجاد کند و میزان مصرف بالای الکل یا مشروبات الکلی حالتی مانند مستی و کاهش هشیاری به وجود می‌آورد و استفاده بلند مدت و طولانی مصرف آن به وابستگی جسمانی و روانی منجر خواهد شد.

عوارض جانبی آن عبارتند از؛ تهوع و استفراغ، عدم تعادل در راه رفتن، کاهش قدرت تصمیم گیری، کاهش کنترل بر اندام های بدن، گیجی، کاهش تمرکز، کاهش ضربان قلب و….

ماده مخدر تریاک چیست؟

ماده مخدر تریاک یکی از قدیمی‌ترین مواد مخدر شناخته شده در جهان است و از عصاره خشک شده گل خشخاش تهیه می‌شود. اصلی‌ترین ماده موجود در تریاک را مورفین تشکیل می‌دهد، از این جهت مصرف تریاک منجر به ایجاد احساس آرامش و کند شدن فعالیت دستگاه عصبی مرکزی و در نتیجه کاهش مهارهای رفتاری می‌گردد. مصرف تریاک باعث اعتیاد شده و وقتی فرد معتاد شد در صورت عدم مصرف عوارض جسمی و روانی ناخوشایند بروز پیدا می‌کند. 

تاثیرات مصرف تریاک؛ کاهش ضربان قلب، تضعیف دستگاه تنفسی، شل شدن عضلات و…

چه دلایلی منجر به مصرف همزمان تریاک و مشروب می‌شود؟

اغلب کسانی که دچار اضطراب و تنش‌های مختلف در زندگی روزمره هستند به سمت تریاک و مشتقات آن کشیده می‌شوند. با گذشت زمان، مقدار مشخصی از تریاک تاثیراتش را از دست داده و بدین صورت مصرف کننده به دنبال راهی برای کاهش تنش‌هایش می‌گردد، افزایش دوز و یا استفاده از سایر مواد به همراه تریاک، از عمده رفتارهایی است که این دست افراد آشکار می‌کنند. کنجکاوی نیز بی‌تاثیر نیست، اما نباید فراموش کرد که ریشه هر کنجکاوی نوعی نیاز درونی است که احتمالاعلل آن برای خود فرد هم نامشخص مانده است. با دریافت مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید علاوه بر درمان اعتیادتان، این عوامل را کشف کرده و آن‌ها را تغییر دهید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده [/box]

عوارض جانبی مصرف همزمان تریاک و مشروب

مصرف تریاک و مشروبات الکلی هر یک به تنهایی اثرات سویی بر جسم و روان انسان به جا می‌گذارند. از عوارض جانبی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_افزایش احتمال ابتلا به سرطان

_بیماری‎‌های قلبی و عروقی

_کم خونی

_سیروز کبدی

_افزایش فشار خون

به طور کلی با توجه به آثار همسویی که تریاک و الکل به تنهایی بر بدن می‌گذارند، با مصرف همزمان آن‌ها،  آثار تشدید شده و موجب مسمومیت ها و حتی مرگ (در اثر ایست قلبی) می‌گردد. طبق گزارشات مختلف پزشکی قانونی بارها مرگ‌ جوانانی به دلیل مصرف تریاک یا مشتقات آن با الکل تایید شده است. یکی از معروف ترین این گزارشات، مرگ مهراد اولادی در اثر مصرف الکل و ترامادول(از مشتقات تریاک) است.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست [/box]

ترک تریاک و مشروبات الکلی

مهم‌ترین مسئله‌ای که در ترک مواد مخدر و یا مشروبات الکلی باید در نظر گرفت این است که به هیچ وجه خودسرانه اقدامی نکنید و حتماً تحت نظارت و مشورت یک متخصص مانند پزشک یا روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد عمل کنید. قطع مصرف ناگهانی و غیر اصولی مشروبات الکلی و ماده مخدر تریاک و حتی سایر داروها و مواد مخدر آرام بخش می‌تواند عوارض جبران ناپذیری بر جسم و روان افراد (بیخوابی، افزایش ضربان قلب، به هم خوردن آریتمی بدن، مشکلات گوارشی، افسردگی، خشونت، ناتوانی در تصمیم گیری، اختلال در شغل و روابط خانوادگی و…) بر جای گذارد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

هنگام مسمومیت ناشی از مصرف همزمان تریاک و مشروب چه باید کرد؟

اگر فردی در اطرافیانتان به دلیل مصرف همزمان مشروب و تریاک دچار مسمویت شد، یعنی علائمی مانند کاهش تنفس، رفتارهای غیرعادی و سرگیجه داشت، هرچه سریع‌تر با اورژانس تماس بگیرید. با این حال قبل از رسیدن اورژانس می‌توانید اقداماتی را انجام دهید:

1. به هیچ وجه به فرد مصرف کننده مجدداً الکل ندهید.

2. نبض فرد را هر چند دقیقه یک بار بررسی کنید.

3. تمام مواد احتمالی که ممکن است مصرف کرده باشد را به خاطر داشته باشید تا به پزشک اورژانس اطلاع دهید.

4. او را به پشت بخوابانید و مسیر تنفسی اش را باز بگذارید.

5. دور گردن او را باز کنید تا راه تنفس راحت تر باشد ( شال، کراوات، دکمه پیراهن و … مسیر تنفسی را سخت می کند).

6. اگر هشیار بود به او کمک کنید تا استفراغ کند.

7. حتما از متخصص کمک بخواهید، هیچ چیز از سلامت فرد بیشتر اهمیت ندارد.

8. در صورت کاهش علائم حیاتی اقدام به احیای قلبی یا CPR کنید (اینکار باید توسط کسی انجام شوید که در این زمینه آموزش دیده است).

9. به خودتان مسلط باشید و فضا را آرام کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مصرف همزمان تریاک و مشروبات الکلی عوارض جانبی دارد؟

بله مصرف همزمان آن ها خطرناک بوده و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد.

آیا امکان ترک مصرف همزمان تریاک و مشروبات الکلی وجود دارد؟

امروزه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه اعتیاد، روش‌های مختلفی برای ترک مواد مخدری مانند تریاک و مشروبات الکلی وجود دارد. از آنجایی که هر یک از این دو ماده یعنی تریاک و مشروبات الکلی آثار مخرب جداگانه‌ای دارند و ترک یک باره مواد می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیر دیگری را به وجود آورد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تحت نظارت یک متخصص همچون روانشناس باسابقه در زمینه اعتیاد، ترک را شروع کنید.

منبع: مصرف همزمان تریاک و مشروب



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان تریاک و مشروب ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان تریاک و گل به عنوان یکی از حالت‌های چند مصرفی مواد مخدر در سال‌های اخیر گسترش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است و علل آن تا حد زیادی به همه گیر شدن مصرف ماده مخدر گل و شایعاتی است که در زمینه عدم اعتیاد به این ماده و لذت استفاده از آن بیان شده است. با این حال مصرف همزمان تریاک و گل در کنار یکدیگر عوارض ناخوشایند بسیاری از جمله عوارض روحی و جسمانی شدید و همچنین سخت‌تر شدن فرآیند درمان را به همراه دارد. اگر در اطراف شما فردی به مصرف همزمان این دو ماده مخدر اعتیاد دارد بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان وی از یک متخصص ترک اعتیاد کمک بگیرید. علاوه بر این شما می‌توانید با مراجعه به مشاورین، راهکارهای مناسبی را برای جلوگیری از اعتیاد عزیزانتان آموزش ببینید.

منبع: عوارض مصرف همزمان تریاک و گل بر بدن

ماده مخدر تریاک چیست؟

تریاک که به آن اوپیوم نیز گفته می‌شود یکی از قدیمی‌ترین مواد مخدر شناخته شده در جهان است و به همراه مشتقاتش بالاترین آمار ابتلا به اعتیاد را به خود اختصاص داده‌اند. این دارو تأثیر بسیاری در کند شدن فعالیت دستگاه عصبی و احساس آرامش در مصرف کننده دارد و به همین خاطر است که علاقه بسیاری برای مصرف آن وجود دارد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علائم مصرف تریاک [/box]

ماده مخدر گل چیست؟

ماده مخدر گل که در سال‌های اخیر شهرت بسیاری در کشور پیدا کرده و تبدیل به دومین ماده مخدر پرمصرف پس از تریاک شده است از خانواده حشیش و ماری جواناست که به مجموع آن‌ها کانابینویید گفته می‌شود. این مواد از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه تهیه می‌شوند و به همین خاطر خاصیت توهم زایی بالایی دارند. برخلاف آنچه راجع به عدم اعتیادآوری ماده مخدر گل گفته می‌شود این ماده به شدت اعتیادآور بوده و حتی یک بار استفاده از آن می‌تواند باعث اعتیاد فرد شود. مکانیزم اثر داروهای کانابینویید نیز تا حدودی مشابه تریاک و مشتقات آن است و فعالیت سیستم عصبی را کند می‌سازد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ماری جوانا [/box]

دلایل مصرف همزمان تریاک و گل

مصرف همزمان یا چندمصرفی به شرایطی گفته می‌شود که فرد در یک زمان مشخص دو یا چند نوع ماده مخدر را استفاده کند و یا در زمان‌های مختلف از مواد مخدر متفاوتی استفاده نماید. متأسفانه در سال‌های اخیر و با گسترش انواع مواد مخدر در بازار، این شیوه مصرف در بین مبتلایان به اعتیاد گسترش پیدا کرده است. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی به این خاطر باشد که مصرف کنندگان مواد مخدر به مرور زمان با ویژگی‌های مختلف هریک از مواد اعتیادآور آشنا شده و می‌دانند که برای جلوگیری از عوارض ناخوشایند یک دارو یا در صورت دسترسی نداشتن به یک ماده خاص از چه جایگزینی استفاده نمایند. در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که برای مصرف همزمان تریاک و گل بیان شده اشاره خواهیم کرد. برای درک بیشتر عوارض مصرف همزمان مواد مقاله اعتیاد به چند ماده را مطالعه نمایید.

میل به مصرف انواع مواد مخدر

اکثر افرادی که به یک ماده مخدر اعتیاد دارند تمایل دارند تا سایر مواد مخدر را نیز استفاده کرده و تفاوت مصرف آن‌ها با یکدیگر را تجربه کنند. این مسئله علاوه بر کنجکاوی می‌تواند به نوعی نشان دهنده قدرت و توانایی در میان آن‌ها باشد. در این میان برخی از این مواد به‌ویژه گل به شدت اعتیادآور بوده و تجربه مصرف آن‌ها حتی برای یکبار، راهی غیر از ادامه مصرف برای فرد باقی نمی‌گذارد.

بالاتر رفتن میزان اثرگذاری از دلایل مصرف همزمان تریاک و گل

یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های مصرف همزمان چند ماده مخدر این است که در این صورت فرد احساس لذت مضاعفی را تجربه خواهد کرد. این در حالی است که مصرف هریک از این مواد به تنهایی نمی‌تواند چنین لذتی را برای فرد به همراه داشته باشد. در خصوص دو ماده تریاک و گل نیز با توجه به اثرگذاری نسبتا یکسان آن‌ها و ایجاد احساس آرامش در فرد، می‌توان گفت مصرف همزمان تریاک و گل باعث بیشتر شدن آرامش و لذتی می‌شود که فرد تجربه خواهد کرد.

عوارض جانبی کمتر

مصرف همزمان تریاک و گل باعث کاهش آثار منفی و عوارض جانبی مصرف هریک از آن‌ها به تنهایی می‌شود. به همین خاطر مصرف کنندگان در راستای رسیدن به لذت بیشتر و عوارض کمتر به چندمصرفی این داروها روی می‌آورند.

کاهش احتمال اعتیاد به تریاک

در یک پژوهش دانشگاهی نتایجی به دست آمده که نشان می‌دهد در صورتی که تریاک با یکی از داروهای خانواده کانابینویید مورد استفاده قرار بگیرد احتمال اعتیاد به تریاک کاهش پیدا می‌کند. این موضوع اگرچه نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد اما می‌تواند یکی از دلایل استفاده همزمان از تریاک و گل باشد.

ماده مخدر گل به عنوان دروازه ورود

دو ماده مخدر گل و الکل در میان متخصصان با اصطلاح دروازه ورود شناخته می‌شوند به این معنا که استفاده از آن‌ها میل به مصرف سایر مواد مخدر را افزایش می‌دهد. در نتیجه ممکن است مصرف کنندگان این ماده به مصرف تریاک یا هر داروی مخدر دیگری تمایل پیدا کنند.

عوارض مصرف همزمان تریاک و گل

متخصصان معتقدند مصرف همزمان چند ماده مخدر درکنار یکدیگر می‌تواند عوارض جسمی و روحی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. به همین خاطر در صورتی که شما یا یکی از نزدیکانتان به مصرف همزمان چند ماده مخدر اعتیاد دارید بهتر است هرچه سریع‌تر و برای جلوگیری از افزایش خطرات و آسیب‌های جسمی و روحی نسبت به مراجعه به مراکز درمانی اقدام نمایید. همچنین شما می‌توانید با کمک گرفتن از یک مشاور راهکارهایی را برای ترغیب فرد به شروع درمان و مراجعه به مراکز درمانی جویا شوید. جهت اطلاع از روش‌های ترک اعتیاد کلیک کنید. از جمله عوارض مصرف همزمان تریاک و گل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزایش خطر بروز مشکلات جسمی و روحی

مصرف یک ماده مخدر به تنهایی باعث ایجاد تغییراتی در حالت طبیعی بدن و مغز می‌شود. در نتیجه اگر از دو یا چند ماده مخدر در کنار هم استفاده شود این تغییرات نیز چند برابر می‌شود و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای مغز و جسم فرد به همراه خواهد داشت. علاوه بر مشکلات فیزیولوژیکی، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به مصرف همزمان تریاک و گل روی می‌آورند اضطراب و پرخاشگری بیشتری نشان می‌دهند که این موضوع می‌تواند خود عاملی برای بروز مشکلات بسیاری باشد.

سخت‌تر شدن درمان از عوارض مصرف همزمان تریاک و گل

درمان بیمارانی که به بیش از یک نوع ماده مخدر اعتیاد دارند به مراتب سخت و پیچیده‌تر خواهد شد. همچنین اعتیاد به چند ماده مخدر طول مدت درمان را نیز افزایش می‌دهد. یکی از نکاتی که متخصصین مراکز ترک اعتیاد به آن اشاره می‌کنند این است که با مصرف بیش از یک نوع ماده مخدر تمایل و انگیزه فرد برای ترک نیز کاهش پیدا می‌کند و این موضوع خود فرایند درمان را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای دریافت خدمات درمانی و مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

سؤالات متداول

– مصرف همزمان تریاک و گل چه خطراتی دارد؟

ایجاد عوارض جسمی و روحی نامطلوب مثل تغییر در شرایط نرمال مغز فرد یا افزایش اضطراب و پرخاشگری و همچنین پیچیده شدن فرایند درمان از جمله عوارض ناخوشایند این چند مصرفی به شمار می‌آیند.

– چطور می‌توانیم فردی را که به مصرف چند ماده مخدر اعتیاد دارد برای درمان قانع کنیم؟

به طور کلی این افراد انگیزه کمتری برای درمان دارند و شیوه قانع کردن آن‌ها برای شروع درمان با توجه به ویژگی‌های شخصیتی، مدت زمان مصرف و وضعیت زندگی متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به یک مشاور راهکارهای مناسبی را به صورت فردی دریافت کنید. علاوه بر این مشاورین به شما کمک می‌کنند که چطور علی رغم وجود یک فرد معتاد در نزدیکان خود، از سلامت روحی‌تان مراقبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره _ تماس بگیرید.

منبع: عوارض مصرف همزمان تریاک و گل بر بدن



:: برچسب‌ها: عوارض مصرف همزمان تریاک و گل بر بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف دارو در دوران شیردهی ازجمله موضوعاتی است که سؤالات بسیاری را برای مادران به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه بسیاری از داروها روی کیفیت شیر مادر تأثیر گذاشته و از این طریق وارد بدن نوزاد می‌شوند بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی در سلامت فرزندتان تا جای ممکن از داروها استفاده نکنید و یا در صورت نیاز به مصرف از یک متخصص کمک بگیرید. سن کودک و نوع دارو بر میزان تاثیر و عوارض دارو موثر است، در ادامه به برخی از داروهای ممنون و مجاز اشاره کرده‌ایم. برای آشنایی با نکات مربوط به مشکلات شیردهی کلیک نید.

منبع: مصرف دارو در دوران شیردهی

مصرف دارو در دوران شیردهی

با توجه به اینکه کیفیت رژیم غذایی مادران در طول دوران شیردهی بر سلامت جسمی و روحی فرزندانشان تأثیر بسیاری دارد متخصصین معتقدند مصرف دارو در دوران شیردهی یا حتی استفاده از برخی مواد غذایی می‌بایست در این دوران به حداقل ممکن برسد. این تأکید به این خاطر است که ترکیبات شیمیایی موجود در داروها کیفیت شیر مادر را تحت تأثیر قرار می‌دهند و گاهی از این طریق وارد بدن نوزاد شده و مشکلاتی را برای وی ایجاد می‌کنند.

 تأثیرپذیری کودک از این داروها علاوه بر اینکه به نوع، مقدار و همین‌طور روش استفاده از دارو بستگی دارد، تحت تأثیر سن و وضعیت سلامت نوزاد نیز هست. به‌گونه‌ای که کودکان بزرگ‌تر و آن‌هایی که از سلامتی بالاتری برخوردارند به میزان کمتری از داروها آسیب می‌بینند. برای مثال یک کودک یک‌ساله سالم که مصرف غذاهای دیگر را نیز شروع کرده وابستگی کمتری به شیر مادر دارد و به همین خاطر مادر در صورت نیاز با اطمینان بیشتری می‌تواند از داروها استفاده کند، اما کودکی که زودتر از موعد متولد شده یا سن کمتری دارد به مراقبت غذایی بیشتری از جانب مادر نیاز خواهد داشت.

 البته بهتر است به این موضوع نیز توجه داشته باشید که استفاده از مخدرها، مشروبات الکلی و حتی نوشیدنی‌های دارای کافئین نیز می‌تواند مشکلاتی را برای فرزندتان به همراه داشته باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت استفاده از تمامی داروها در طول دوران بارداری و شیردهی می‌بایست زیر نظر متخصصین صورت بگیرد.

مصرف دارو مجاز در دوران شیردهی

اگرچه بهتر است تا جای ممکن از مصرف دارو در دوران شیردهی اجتناب شود بااین‌حال در برخی مواقع چاره‌ای به‌جز استفاده از داروها وجود ندارد. خوشبختانه در میان داروها نیز بسیاری از آن‌ها برای استفاده در دوران شیردهی بی‌خطر یا خطر کم شناخته‌شده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. البته توجه داشته باشید که بهتر است استفاده از این داروها را نیز زیر نظر متخصص انجام دهید.

  • استامینوفن ساده
  • ایبوبروفن
  • قرص‌های حاوی پروژسترون برای پیشگیری از بارداری
  • انسولین
  • هپارین
  • وارفارین
  • تئوفیلین
  • انواع پنی‌سیلین‌ها مانند آموکسی‌سیلین
  • لیدوکائین
  • لوراتادین
  • اریترومایسین
  • دیگوکسین

بیشتر بخوانید: نیازهای اساسی و اولیه کودکان

قطع مصرف دارو های غیر مجاز در دوران شیردهی

برخی از داروها می‌توانند از طریق شیر مادر وارد بدن نوزاد شده و مشکلات زیادی برای وی ایجاد نمایند. به همین خاطر آگاهی از آن‌ها و مصرف زیر نظر پزشک اهمیت بسیاری دارد. بعضی از مهم‌ترین داروهایی که در دوران شیردهی نباید مورداستفاده قرار بگیرند عبارتند از:

  • داروهای ضد سرطان و داروهایی که برای درمان سرطان مورداستفاده قرار می‌گیرند
  • کلوزاپین
  • آسپرین (استفاده مداوم یا در مقادیر بالا)
  • کلرامفنیکل
  • داروهای ضدتشنج مانند اتوسوکزوماید، فنوباربیتال، پریمیدون
  • خانواده بنزودیازپین‌ها مانند لورازپام و اگزازپام
  • اس‌سیتالوپرام
  • ارگوتامین
  • کلونیدین
  • سیتالوپرام
  • قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن

نشانه‌های مسمومیت کودک در اثر داروی مصرفی مادر

هنگامی‌که مجبور به مصرف دارو در دوران شیردهی می‌شوید یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چطور می‌توان فهمید داروها سلامت کودک شما را تحت تأثیر قرار داده یا خیر؟ در ادامه برخی از شایع‌ترین نشانه‌های تأثیرپذیری کودک از داروها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. اگرچه این مشکلات ممکن است به هر دلیل دیگری نیز برای نوزاد ایجاد شده باشد، بااین‌حال در شرایطی که دارو مصرف می‌کنید و فرزندتان یک یا چند مورد از این علائم را نشان می‌دهد بهتر است دراین‌باره از یک متخصص کمک بگیرید.

  • اسهال
  • استفراغ
  • خواب‌آلودگی
  • تحریک‌پذیری
  • تغییر در وزن نوزاد
  • هرگونه علامت جدید یا غیرمعمول

آنچه که باید درباره مصرف دارو در دوران شیردهی بدانید

اگر مجبور به مصرف دارو در دوران شیردهی هستید بهتر است به نکات زیر توجه کافی داشته باشید.

  • راجع به تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید، دوز مصرفی و نحوه استفاده با یک متخصص مشورت کنید
  • مرتباً سلامت جسمی کودک را زیر نظر متخصص کودک بررسی کنید
  • ترجیحاً از داروهایی استفاده کنید که بتوانید آن‌ها را یک‌بار در روز و با فاصله از زمان شیر دادن نوزاد مصرف کنید.
  • پس از مصرف دارو شیر هر دو سینه‌تان را دوشیده و دور بریزید
  • اگر به دلیل بیماری‌های روحی مانند اضطراب یا افسردگی و به‌خصوص افسردگی‌های پس از زایمان دارو مصرف می‌کنید، از مشاوره‌های روانشناسی به‌جای این داروها استفاده کنید.
  • علاوه بر داروها از مصرف مخدرها، مشروبات الکلی و همین‌طور مواد غذایی محرکی مثل کافئین نیز خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: فوائد شیر مادر

چرا با وجود نیاز به مصرف دارو باید شیردهی را اولیت قرار داد؟

مهم‌ترین موضوعی که کودکان در سال‌های اولیه زندگی با آن مواجه می‌شوند احساس امنیت و محبتی است که می‌بایست از محیط اطراف و به‌خصوص مادر دریافت کنند. با توجه به اینکه تغذیه عمده‌ترین نیاز کودک در سال‌های اول زندگی است، هر موضوعی که اختلالی در این شرایط ایجاد کند می‌تواند آسیب‌های روحی جبران‌ناپذیری را در سلامت روحی کودک ایجاد نماید.

برای مثال اگر به دلیل استفاده از داروها مادر نتواند به خوبی به نوزاد شیر بدهد و یا در شرایطی که کودک به دلیل عوارض مصرف داروها دچار مشکل یا بستری در بیمارستان شود؛ این ضربات می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را در آینده وی ایجاد نماید. اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید رابطه شما و فرزندتان در نخستین سال پس از تولد کیفیت لازم را ندارد بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

استفاده از چه داروهایی در دوران شیردهی خطرناک است؟

به‌طورکلی بهتر است در طی دورانی که فرزندتان را شیر می‌دهید تا جای ممکن از داروها استفاده نکنید و یا استفاده از آن‌ها را زیر نظر متخصص انجام دهید. اما برخی داروها نظیر قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن، داروهای درمان سرطان، ضد اضطراب‌هایی مانند لورازپام یا اگزازپام می‌تواند خطرات بیشتری را ایجاد نماید.

آسیب دیدن کودک از داروهایی که مادر استفاده می‌کند چه نشانه‌هایی دارد؟

استفراغ، اسهال، تغییر در وزن، بی‌خوابی و یا تحریک‌پذیری ازجمله نشانه‌هایی هستند که در این شرایط باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

منبع: مصرف دارو در دوران شیردهی



:: برچسب‌ها: مصرف دارو در دوران شیردهی ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

علائم وسواس فکری به مرور زمان پیشروی می‌کنند، پس فرد مبتلا خیلی اوقات نمی‌تواند نسبت به بیماری اش آگاهی لازم را داشته باشد. وسواس ها معمولا بیش از هر کس خود بیمار را آزار می‌دهند، هر چند که خیلی اوقات خودشان آن را انکار کرده و باوری به درمان ندارند. اما با تشدید نشانه ها و مختل شدن زندگی روزمره مجبور به دریافت درمان دارویی و غیردارویی می‌شوند. برای آن که بتوانید در مراحل اولیه این بیماری آن را مهار کنید، بهتر است هر چه زودتر به متخصصین روانشناسی مراجعه نمایید تا با استفاده از روش های غیردارویی به بهبود شما کمک کنند. در ادامه علائم و نشانه های وسواس فکری را به طور کامل شرح داده ایم تا بتوانید در زمان مناسب به درمانگر مراجعه نمایید. برای شناخت انواع اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

منبع: علائم وسواس فکری

علائم مشترک همه وسواس ها

وسواس در گذشته به عنوان یک اختلال اضطرابی در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روان پزشکی شناخته می‌شد، اما به دلیل شناسایی طیف گسترده‌ای از اختلالات مرتبط با وسواس، متخصصین یک طبقه تشخیصی جداگانه را به آن اختصاص دادند. از جمله اختلالاتی که در این طبقه قرار دارند می‌توان به وسواس فکری عملی، بدریخت انگاری بدن، اختلال احتکار، وسواس موکنی و پوست کنی اشاره کرد. در همه این اختلال‌ها نوعی مشغولیت فکری دائمی با یک موضوع خاص به طور مشترک دیده می‌شود. با این حال هرکدام از آن ها به عنوان یک اختلال مجزا در نظر گرفته شده و علائم مربوط به خود را دارند. ما در ادامه به علائم وسواس فکری عملی و اختلالات مرتبط با آن ها اشاره کرده‌ایم. 

علائم وسواس

در اختلال وسواس فکری عملی یا OCD فرد همواره با افکار، امیال، تکانه‌ها یا تصاویر مزاحم و تکرار شونده‌ای رو به رو می‌شود و برای راندن این افکار از ذهن خود تلاش می‌کند اعمالی را به صورت افراطی انجام دهد. برای مثال مشغولیت ذهنی شدید با مسائلی نظیر نجاست و آلودگی به وسواس شست و شو منجر می‌شود. در این شرایط فرد وقت و انرژی زیادی را صرف شستن یا زدودن آلودگی‌ها از خود و اجسام پیرامونی می‌کند. به طور کلی وسواس شستشو، چک کردن، داشتن افکار گناه آلود و مرتبط با مذهب و وسواس تقارن از جمله رایج‌ترین وسواس‌های فکری هستند.

بیشتر بخوانید : ازدواج با بیمار وسواسی

نشانه های شایع وسواس

وسواس خود را به اشکال مختلف نشان می دهد. نشانه های وسواس توسط متخصصین باید تشخیص داده شود، اما در موارد شدید هر کسی می‌تواند به وضوح نشانه های وسواس را تشخیص دهد. از جمله شایع ترین علائم وسواس به شرح زیر است.

  • حساسیت و وسواس شدید به آلودگی و کثیفی
  • مشغله فکری درباره قرینگی
  • وسواس مربوط به چک کردن و شک داشتن
  • افکار مرتبط با ذخیره سازی و صرفه جویی کردن
  • افکار و وسواس انجام امور مذهبی و یا خرافات

تشخیص علائم اصلی وسواس

متخصصان برای تشخیص این اختلال وجود علائم زیر را ملاک قرار می‌دهند:

الف) داشتن علائمی از وسواس فکری، وسواس عملی یا هر دو. وسواس های فکری با علائم زیر مشخص می‌شوند.

  • وسواس‌های فکری افکار، تمایلات، تکانه‌ها و تصاویری هستند که به طور ناخواسته، مکرر و مزاحم بروز می‌یابند و فرد در اثر تجربه آن‌ها دست خوش اضطراب یا ناراحتی قابل توجهی می‌گردد.
  • فرد تلاش‌های مکرری برای متوقف کردن و راندن این افکار از ذهن خود انجام می‌دهد و در حقیقت از همین روست که به وسواس‌های عملی روی می آورد.
  • وسواس های عملی با ملاک های زیر مشخص می‌گردند:
  • وسواس‌های عملی به انجام  هرگونه رفتار تکراری به صورت عینی یا ذهنی گفته می‌شود که فرد در پاسخ به افکار و تمایلات مزاحم احساس می‌کند که باید آن‌ها را انجام بدهد. از جمله رفتارهای وسواسی عینی می‌توان به وارسی کردن مکرر یا شستشوی افراطی دست‌ها اشاره کرد. از جمله وسواس‌های ذهنی می‌توان گفتن ذکرهای خاص در مقابل افکار گناه آلود را نیز مثال زد.
  • هدف فرد از انجام وسواس‌های عملی کنترل اضطراب و احساسات ناخوشایندی است که در پی افکار مزاحم ایجاد شده‌اند. اما در عین حال ارتباط واقع بینانه‌ای بین افکار و رفتارها وجود ندارد.

ب) وسواس‌های فکری و عملی افت قابل ملاحظه‌ای در عملکرد روزانه و در جنبه‌های مختلف زندگی ایجاد می‌کنند. در واقع پرداختن به وسواس‌ها اغلب بیش از یک ساعت در روز طول می‌کشند و عملکرد شغلی، تحصیلی، ارتباطی و … را کاهش می‌دهند.

ج) علائم وسواس در پی مصرف یک دارو، ماده خاص یا یک بیماری بروز پیدا نکرده است.

د) این اختلال با علائم اختلال‌های روانی دیگر بهتر توجیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید : بهترین راه های درمان وسواس فکری

وسواس احتکار

احتکار یکی از انواع اختلال‌های مرتبط با وسواس است که متخصصین برای تشخص آن علائم زیر را به عنوان ملاک مد نظر قرار می‌دهند.

  • فرد بدون توجه به با ارزش بودن یا بی ارزش بودن اشیاء در دور انداختن آن‌ها مشکل دارد.
  • شخص به این علت نمی‌تواند چیزی را دور بیاندازد که فکر می‌کند ممکن است روزی به دردش بخورند. همچنین در پی دور انداختن آن‌ها دچار اضطراب می‌شود، در نتیجه با جمع کردن اشیا مختلف سعی می‌کند از تجربه این اضطراب اجتناب نماید.
  • ناتوانی فرد در دور ریختن اشیاء منجر به ایجاد محیطی شلوغ و بی نظم در محیط اطرافش می‌شود.
  • اختلال احتکار منجر به افت قابل توجهی در عملکرد فرد در جنبه‌های مختلف زندگی می‌شود.
  • احتکار در پی یک بیماری یا مشکل جسمانی خاص به وجود نیامده است.
  • احتکار با اختلال روانی دیگری به طرز بهتری قابل توجیه نباشد.

علائم وسواس بدریخت انگاری بدن

اختلال وسواس بدریخت انگاری بدن با علائم و نشانه‌های زیر مشخص می‌گردد.

  • مشغولیت ذهنی زیاد در مورد وجود عیب و نقص‌های ظاهری که دیگران آن‌ها را نمی‌بینند یا آن‌ها را بسیار جزئی می‌دانند.
  • فرد در واکنش به مشغولیت فکری در مورد عیب‌های ظاهری خود اعمال خاصی را تکرار می‌کند. برای مثال دائما به متخصصین زیبایی مراجعه می‌کند یا رفتارهایی نظیر رفتن جلوی آینه یا آرایش به طور افراطی انجام می‌دهد.
  • اشتغال ذهنی با ظاهر خود افت قابل توجهی را در عملکرد روزانه پدید می‌آورد.
  • اشتغال ذهنی در مورد نقص‌های ظاهری به علت مصرف دارو یا یک مشکل فیزیولوژیکی به وجود نیامده باشد.
  • بدریخت انگاری با اختلال روانی دیگری بهتر توجیه نشود.

علائم وسواس موکنی

وسواس موکنی یکی دیگر از انواع اختلال‌های وسواس است که متخصصین برای تشخیص آن علائم زیر را در نظر می‌گیرند.

  • فرد به طور مکرر اقدام به کندن موهای خود می‌کند. این کندن موها می‌تواند در نواحی مختلفی از بدن صورت بگیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به موی سر، ابرو، مژه و حتی موی ناحیه شرمگاهی اشاره کرد.
  • فرد تلاش‌های مکرر و ناموفقی در جهت متوقف کردن رفتار موکنی خود انجام می‌دهد.
  • این موکنی افت قابل توجهی در عملکرد روزانه پدید می‌آورد.

علائم وسواس پوست کنی

وسواس پوست کنی اختلالی مشابه با وسواس موکنی است که به جای مو فرد در پاسخ به تنش‌های تجربه شده به کندن پوست خود روی می‌آورد. از جمله علائم این اختلال باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • کندن و خراشیدن پوست در نواحی مختلف که منجر به بروز آسیب در آن نواحی می‌شود.
  • تلاش‌های مکرر و ناموفق برای متوقف کردن رفتار پوست کنی
  • بروز افت قابل توجه در عملکرد روزانه فرد

برای آشنایی با سایر انواع وسواس مقاله بیماری وسواس را مطالعه نمایید.

علت بروز علائم وسواس

هنوز دلیل دقیق و مشخصی برای بروز علائم وسواس مشخص نشده است. اما با توجه به تحقیقات به عمل آمده سه عامل ژن، محیط و فیزیولوژیک در بروز علائم وسواس نقش دارند. افرادی که یکی از اعضای خانواده شان دارای وسواس است به احتمال بیشتری دچار این اختلال می شوند (حتی اگر در یک خانه زندگی نکنند). عامل بعدی محیط است، وقتی فشار روانی و اضطراب زیاد باشد احتمال بروز علائم وسواس زیاد می شود. در نهایت کمبود برخی نوروترانسمیترهای مغزی مثل سروتونین احتمال ظاهر شدن وسواس را زیاد می‌کنند.

سخن آخر

در صورت مشاهده علائم هریک از اختلال های وسواسی لازم است برای مطمئن شدن در مورد وجود این اختلالات از یک متخصص در حوزه سلامت روان نظیر روانشناس بالینی یا روان پزشک کمک بگیرید. خوشبختانه امروزه درمان های مختلفی برای بهبود مشکلات وسواسی ابداع شده است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به روان درمانی با رویکرد شناختی رفتاری اشاره کرد. در صورتی که شدت وسواس ها زیاد و غیر قابل کنترل باشد ممکن است که متخصص شروع دارو درمانی به کمک داروهای ضد اضطراب را نیز توصیه نماید با این حال در نظر داشته باشید که مصرف هرگونه داروی روان پزشکی باید زیر نظر متخصص صورت بگیرد. در نتیجه هرگز به طور سرخود از آن ها استفاده نکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

داروهای مناسب برای از بین بردن علائم وسواس چیست؟

وسواس در بسیاری از موارد با درمان های غیر دارویی بهبود می یابد. در نتیجه لازم است ابتدا به یک روانشناس مراجعه نمایید تا وضعیت سلامت روان شما را ارزیابی کند. در نظر داشته باشید که مصرف، ادامه و قطع هرگونه داروی روان پزشکی حتما باید زیر نظر متخصص صورت بگیرد.

منبع: علائم وسواس فکری



:: برچسب‌ها: علائم وسواس فکری ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

نقش خانواده در ازدواج انکار نشدنی است. شما هر چقدر هم که مستقل باشید باز هم تحت تاثیر خانواده تان هستید. این تاثیرات از کودکی در شما نهادینه شده است و الزاما مربوط به زمان حال نمی‌باشد. بنابراین برای گزینش همسر خود باید به خانواده او نیز توجه داشته باشید. البته تصمیمات شما نباید تنها بر اساس خانواده او باشد و یا بر عکس بدون در نظر گرفتن خانواده، برای آن که بتوانید نقش خانواده ها را در ازدواج متوجه بشوید و بدانید که انتخاب شما معقولانه است یا نه، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید و از خدمات مشاوره ازدواج استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟ [/box]

منبع: نقش خانواده در ازدواج

نقش خانواده در ازدواج

نخستین موضوعی که در ارتباط با نقش خانواده در ازدواج می‌توان به آن اشاره کرد این است که رضایت خانواده در ازدواج با فرد موردنظر چه اهمیتی دارد؟

بسیاری از جوانان در پاسخ به این سؤال به این موضوع اشاره می‌کنند که انتخاب شریک عاطفی موضوعی است که تماماً به آن‌ها بستگی دارد به همین خاطر ممکن است مخالفت‌های خانواده خود با فرد خاصی را نادیده بگیرند و یا نسبت به مخالفت‌های خانواده طرف مقابل بی‌توجه باشند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که در آینده می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند.

ساده‌ترین آسیب عدم رضایت خانواده برای ازدواج با فردی خاص این است که ارتباط اعضای خانواده و همسر شما دچار مشکلات بسیاری خواهد شد و در این میان شما در دوراهی قرار خواهید گرفت که نمی‌توانید هیچ‌یک از دو مسیر را به دیگری ترجیح دهید. چه‌بسا بسیاری از زندگی‌ها به دلیل خستگی زوجین از بدرفتاری‌های خانواده به سمت جدایی و یا طلاق عاطفی پیش برود.

نقش مشکلات خانواده ها در ازدواج جوانان

مشکلات خانواده ازجمله مسائلی هستند که به‌طورقطع در شخصیت تمامی ما تأثیر خواهند گذاشت به همین خاطر بررسی انواع این مشکلات ازجمله مسائلی است که در هنگام صحبت از نقش خانواده در ازدواج می‌بایست به آن توجه داشته باشید. ازجمله جدی‌ترین مشکلات خانوادگی که به‌صورت غیرمستقیم ازدواج شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند موارد زیر را در برمی‌گیرند.

مشکلات روحی و روانی

مشکلات روحی اعضای خانواده مانند اضطراب، افسردگی، اختلالات شخصیت یا حتی بیماری‌های جدی‌تری مثل اسکیزوفرنی ازجمله مسائلی هستند که تأثیر بسیاری در شخصیت و سبک برخورد هر فرد با جهان اطراف خواهند داشت. این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات ارتباطی میان شما و همسرتان شده و یا ریسک بروز این بیماری‌ها در فرزندانتان را نیز افزایش دهد. به همین خاطر بهتر است در زمان تصمیم‌گیری برای ازدواج نسبت به سلامت روان خود و همسر آیندتان توجه جدی داشته باشید.

مرگ و یا نبود یکی از والدین

با توجه به تأثیری که هریک از والدین در شخصیت فرزندان خواهند داشت، کودکان تک سرپرست معمولاً بحران‌های روحی و مشکلات عاطفی بیشتری را تجربه خواهند کرد. این کودکان به‌ویژه درزمینهٔ سبک دل‌بستگی و اعتماد به سایرین دچار مشکل می‌شوند. همچنین برای بسیاری از کودکانی که در سنین پایین یکی از والدین خود را ازدست‌داده‌اند این مشکل وجود دارد که آن‌ها ارتباط میان زوجین را در خانواده و از طریق مشاهده ارتباط میان والدینشان نیاموخته‌اند. این موضوع می‌تواند باعث شود که آن‌ها نیاز به دریافت آموزش‌های خاصی درزمینهٔ ارتباط با جنس مخالف و وظایف هریک از افراد داشته باشند.

داشتن والدین مطلقه

بسیاری از روانشناسان معتقدند که طلاق موضوعی ارثی در میان نسل‌های مختلف یک خانواده است. این موضوع به این معناست که فرزندان طلاق و یا افرادی که به‌نوعی با این موضوع در زندگی خود درگیر بوده‌اند با احتمال بیشتری در زندگی مشترک شکست خواهند خورد. علاوه بر این طلاق والدین می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در حین ازدواج فرد شود؛ برای مثال ممکن است والدین فرد حاضر نباشند که در مراسم ازدواج شرکت کنند و یا فرزند طلاق بودن باعث مخالفت خانواده طرف مقابل باشد. برای مدیریت شرایط پیش‌آمده بهتر است نسبت به استفاده از مشاوره‌های پیش از ازدواج و کمک گرفتن از روانشناسان خانواده توجه بیشتری داشته باشید.

سبک تربیتی و الگوهای خانواده

یکی از اصلی‌ترین بسترهای اجتماعی که نحوه ارتباط با همسر را به فرد آموزش می‌دهد خانواده و چگونگی ارتباط میان والدین است. درنتیجه به میزانی که پدر و مادر با تفاهم و همکاری بیشتری با یکدیگر تعامل داشته باشند فرزندان آن‌ها نیز در ازدواج خود موفق‌تر خواهند بود.

نقش خانواده در مسائل بعد از ازدواج

خانواده شما یا طرف مقابل می‌توانند پس از ازدواج و در طول زندگی مشترک نیز تأثیر بسیاری بر کیفیت ارتباط شما داشته باشند. ازجمله مشکلاتی که پس از شروع زندگی مشترک می‌تواند میان شما و خانواده خود یا همسرتان پیش بیاید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تمایل به کنترل های بیش از حد

برخی از والدین به‌طورکلی کنترل بیشتری بر ابعاد مختلف زندگی فرزند خود داشته و حتی این عادت را پس از ازدواج فرد نیز ادامه می‌دهند. این موضوع می‌تواند شکل دخالت به خود گرفته و مشکلاتی را در زندگی مشترک ایجاد کند. کنترل کردن به‌ویژه در شرایطی که فرد به لحاظ مالی به خانواده خود وابسته باشد بیشتر خواهد شد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : دخالت والدین در ازدواج [/box]

بد اخلاقی با همسر

به‌ویژه در شرایطی که خانواده نسبت به عضو تازه وارد خود رضایت نداشته باشد احتمال بدرفتاری با وی افزایش پیدا می‌کند. این بدرفتاری می‌تواند از بی‌اعتنایی و اهمیت ندادن به فرد تا رفتارهای تند و پرخاش‌های کلامی را شامل شود. بدرفتاری خانواده با عضو جدید حتی ممکن است در طی سال‌ها ادامه پیداکرده و هرگز کاهش پیدا نکند. طبیعتاً این موضوع باعث بروز تنش‌های بسیاری در زندگی مشترک زوجین خواهد شد.

ادامه مشکلات در ارتباط با فرزندان شما

در ارتباط با نقش خانواده در ازدواج به این موضوع نیز توجه داشته باشید که خانواده شما و همسرتان در آینده، خانواده فرزندانتان نیز خواهند بود و هرگونه مشکلی می‌تواند باعث آسیب دیدن آن‌ها نیز بشود. برای مثال ممکن است بدرفتاری‌ها با فرزندان شما نیز ادامه پیدا کند و یا در آینده فرزند شما قربانی مشکلاتی نظیر بزهکاری، بیماری یا طلاق شود که در خانواده هریک از شما وجود داشته است. درنتیجه در هنگام ازدواج علاوه بر خود به فرزندانتان نیز بیاندیشید.

نقش خانواده مطلوب در ازدواج چیست؟

یکی از سؤالاتی که می‌بایست به آن پاسخ دهیم این است که یک خانواده مطلوب چگونه با موضوع ازدواج فرزندان خود کنار آمده و به چه مسائلی در این زمینه توجه خواهد کرد؟

شنونده های خوبی هستند

برای برقراری ارتباط مناسب ابتدا تلاش کنید تا صحبت‌های فرزندتان را بشنوید و از دیدگاه‌های آن‌ها باخبر شوید. به‌عنوان والدین شما می‌بایست با معیارهای فرزند خود برای ازدواج، دلایل تصمیم وی برای ازدواج کردن یا نکردن و سایر مسائلی که در این زمینه وجود دارد آشنایی داشته باشید.

نقش خانواده در ازدواج | زمینه ای برای صحبت درباره مخالفت ها وجود دارد

هنگامی‌که در صحبت با فرزندان خود بر سر موضوعی اختلاف‌نظر دارید به‌صورت منطقی و در یک فضای دوستانه دیدگاه‌های خود را بیان کنید. در حین بیان نقطه‌نظرهای خود سعی کنید علاوه بر بیان مخالفت‌ها بخش‌هایی از صحبت فرزندتان که با آن‌ها موافق هستید را نیز بیان کنید تا آن‌ها احساس نکنند که شما صرفاً برای مخالفت آمده‌اید. علاوه بر این تلاش کنید تا موضعتان صرفاً به‌صورت بیان دیدگاه‌ها و نه تحمیل آن‌ها یا نصیحت باشد.

از کمک های مشاوران خانواده استفاده می کنند

در شرایطی که احساس می‌کنید نمی‌توانید میان خود و فرزندتان به تفاهم برسید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا بدون ایجاد دعوا و اختلاف با نظرات یکدیگر مواجه شوید و درزمینهٔ شرایط پیش‌آمده تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

درصورتی‌که فرزندان شما بدون توجه به شرایط سنی تصمیمی برای ازدواج ندارند و یا نسبت به ازدواج در سنین پایین پافشاری می‌کنند می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده راهکارهایی را در این زمینه جست‌وجو کنید.

روانشناسان چه تاثیراتی بر نقش خانواده در ازدواج دارند؟

کمک گرفتن از مشاورین خانواده می‌تواند در بسیاری از مسائل مربوط به ازدواج راه گشای مناسبی برای شما باشد. درصورتی‌که با هرگونه مشکلی در ارتباط با همسر آینده، خانواده خود یا طرف مقابل مواجه شدید می‌توانید از مشاورین کمک بگیرید. در ادامه مهم‌ترین اقداماتی که روانشناسان خانواده انجام می‌دهند را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

خدمات مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج فرصت مناسبی است که شما را نسبت به میزان تناسب با فردی که برای ادامه زندگی انتخاب کرده‌اید آگاه می‌کند و همین‌طور راهکارهایی را در ارتباط با مدیریت اختلاف‌نظرها و مشکلاتی که در جریان زندگی احتمال دارد با آن‌ها برخورد کنید پیشنهاد خواهد کرد. در این شرایط بهتر است از مشاور بخواهید جلساتی را نیز به صحبت با خانواده و بررسی نکات موردنظر شما در آن‌ها اختصاص دهد. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

بحث های خانواده را سامان می دهند

بررسی اختلاف‌نظرهای پیش‌آمده در ارتباط با ازدواج یکی دیگر از اقداماتی است که روانشناسان خانواده انجام می‌دهند. این متخصصین با شنیدن صحبت‌های طرفین و بررسی‌های دقیق به شما کمک می‌کنند تا به یک تصمیم مشترک برسید. درنتیجه اگر بر سر انتخاب همسر آینده با خانواده خود یا طرف مقابل مشکل دارید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اهمیت خانواده همسر در ازدواج [/box]

مشخص کردن مسیر راه

یکی از دلایل اجتناب برخی افراد از شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج این است که آن‌ها می‌ترسند مشاورین با انتخابشان مخالفت کنند. درحالی‌که این تصور از مشاوره ازدواج کاملاً اشتباه است. مشاورین هرگز به‌جای شما تصمیم نخواهند گرفت و صرفاً مزایا و معایب آینده تصمیمتان را به شما گوشزد می‌کنند. برای مثال آن‌ها به شما راجع به خانواده همسرتان و حمایت‌ها و مخالفت‌هایی که از ایشان دریافت می‌کنید آگاهی داده و درصورتی‌که تصمیمتان برای ازدواج جدی باشد راهکارهایی را برای مدیریت شرایط در اختیارتان خواهند گذاشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

با خانواده ای که مخالف ازدواجم هست چه کنیم؟

بهتر است در یک فضای دوستانه صحبت‌های خانواده خود را بشنوید و نظراتتان را بیان کنید. سعی کنید تا حد ممکن این مخالفت‌ها را حل کنید. اگر احساس می‌کنید توانایی این کار را ندارید بهتر است از مشاورین خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

خانواده ها چطور بر روی فرزندانش در ازدواج تاثیر می گذارند؟

خانواده به‌صورت غیرمستقیم از طریق شیوه تربیت و یا الگوهای ارتباطی که در اختیار فرزندان می‌گذارد بر ازدواج آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این خانواده‌ها می‌توانند از طریق حمایت از زوج‌های جوان و یا مخالفت و قطع حمایت‌ها نیز ازدواج شما را تحت تأثیر قرار دهند.

منبع: نقش خانواده در ازدواج



:: برچسب‌ها: نقش خانواده در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دوستی های قبل از ازدواج برای بسیاری از کسانی در مورد آن سهل گیر بوده‌اند، تبعاتی به همراه داشته است. هر کسی دلش می‌خواهد ازدواجی آگاهانه و از روی علاقه داشته باشد، البته که برخی ازدواج را راهی برای رسیدن به اهداف مالی می‌دانند. شاید به همین علت است که جوانان علاقه به دوستی های قبل ازدواج دارند تا بتوانند ازدواجی به دور از منافع مادی آن داشته باشند. اما هر هدفی که از این نوع دوستی ها داشته باشید، باید از آسیب های آن نیز آگاه باشید. عدم توجه به چهارچوب های ارتباطی خانم‌ها و آقایان می‌تواند شما را با مشکلاتی در آینده مواجه سازد. از این رو حتما در ادامه این مطلب با ما همراه باشید و در خصوص تصمیم خود مشاوره ازدواج بگیرید.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج [/box]

منبع: دوستی های قبل از ازدواج

دوستی های قبل از ازدواج

در گذشته روابط بین دختر و پسر در چارچوب خواستگاری و ازدواج بوجود می‌آمد. امروزه اما اکثر جوانان زیادی علاقه به این نوع ازدواج‌ها ندارند و ترجیح می‌دهند که خود همسرشان را انتخاب کنند. دوستی‌های قبل ازدواج در صورتی که زیر نظر خانواده پیش برود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. این دوستی‌ها باعث شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر می‌شود. با این حال دوستی های قبل از ازدواج پیامدهایی نیز دارد که این پیامدها با مراجعه به روانشناس حل می‌شود.

پیش فرض های لازم برای دوستی قبل ازدواج

بهترین نظریه برای اینکه متوجه شوید فردی که با اون در ارتباط هستید برای ازدواج با شما مناسب است یا نه، نظریه صافی می‌باشد. این نظریه بیان می‌کند که برای انتخاب همسر باید افراد را از صافی‌های گوناگون نژادی، عقیدتی، سلیقه‌ای و غیره رد کرد تا نهایتا یک فرد باقی بماند. سن و تجربیات و دیگر ویژگی‌های فرد مورد نظر برای تصمیم گیری در ازدواج باید لحاظ شود. برای تبدیل دوستی به ازدواج کلیک کنید.

فواید دوستی های قبل از ازدواج

اگر دوستی‌های قبل ازدواج زیر نظر خانواده باشد، پیامدهای مثبت بی شماری را همراه خواهند داشت. نظارت خانواده‌ها بر این امر می‌تواند اشتباهات در رابطه را کاهش دهد یا حتی از بین ببرد. برای جلوگیری از اشتباهات قبل ازدواج کلیک کنید. در این قسمت به برخی از فواید دوستی های قبل از ازدواج اشاره می‌کنیم:

1. کسب تجربه و توانایی صحبت با گزیده همسری

شناخت و معاشرت داشتن با افراد مختلف، جوانان را با تفاوت‌های افراد آشنا می‌کند. شناختی که از طریق رابطه با جنس مخالف صورت می‌گیرد، باعث می‌شود تفاوت‌های میان زنان و مردان را بشناسید. با شناخت این تفاوت‌ها بهتر می‌توانید ملاک‌های خود برای زندگی آینده را تشخیص داده و فرد مورد نظرتان را پیدا کنید. انسان‌ها جهان بینی‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. معاشرت با افراد دیگر و جنس مخالف باعث می‌شود ما با نگرانی‌های آنان آشنا شوید و درک بهتری از رفتارشان پیدا کنید.

2. رسیدن به ملاک هایی از همسر آینده

در ارتباط با گزیده همسری متوجه می‌شوید که کدام اخلاق‌ها باب میل شما هست و از چه اخلاقیاتی خوش‌تان نمی‌آید. کسی که با افراد زیادی معاشرت داشته به خوبی می‌داند تحمل چه رفتارهایی را ندارد یا چه رفتارهایی را دوست دارد. این آگاهی و شناخت فرد از خود برای تصمیم گیری بهتر در ازدواج به او کمک می‌کند.

3. دوستی های قبل از ازدواج راهی برای بالا بردن مهارت اجتماعی

دوستی با جنس مخالف به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی را یاد بگیرید. این روابط فرصت آشنا شدن با طرز فکرها و شخصیت‌های مختلف را به شما می‌دهد. در این دوستی‌ها فرصت آزمون و خطای زیادی دارید و این امر در انعطاف اجتماعی شما تاثیر مثبتی می‌گذارد.

آسیب ها و تبعات دوستی قبل از ازدواج

دوستی های قبل ازدواج با جنس مخالف تاثیرات مثبت زیادی بر روابط اجتماعی شما و آشنا شدن با جنس مخالف می‌گذارد. از طرف دیگر این دوستی‌ها ممکن است پیامدهایی را در پی داشته باشد که عبارتند از:

1. نبود زمینه لازم برای شناخت شخصیت حقیقی

دوستی قبل از ازدواج برای آن است که هر دو طرف یکیدگر را بهتر بشناسند. اما ممکن است که این دو نفر در دوره دوستی فقط به ویژگی‌های مثبت خود تاکید کرده‌ باشند. در نتیجه امکان دارد همسر آن‌ها با ورود به زندگی مشترک بعضی رفتارهای منفی را ببیند و دچار تعارض شود. این موضوع که چرا زودتر او را نشناخته بوده یا به صورت کامل همسرش را نشناخته برای فرد غیر قابل تحمل می‌شود.

2. نادیده گرفتن مسائل و مشکلات

افراد در رابطه قبل ازدواج برای آنکه رابطه‌شان را به ثمر برسانند به راحتی از برخی مشکلات چشم پوشی می‌کنند. پس احتمال اینکه بسیاری از موارد مهم را نادیده بگیرید تا به معشوق خود برسید، زیاد است. اما در حقیقت هر چه مدت آشنایی بیشتر باشد این ناسازگاری‌ها بیشتر خواهد بود.

3. طولانی شدن آشنایی و بی انگیزگی برای ازدواج

اکثر متخصصان این زمینه معتقدند که اگر دوستی های قبل از ازدواج بدون حد و مرز باشد، انگیزه افراد برای ازدواج را کم می‌کند. اینکه هر فرد چه حدودی برای رابطه‌اش تعیین کند یا رابطه جنسی برقرار نماید، به عهده خود اوست و هیچ اصول کلی‌ای برای همه افراد وجود ندارد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اهمیت باکرگی زنان در ازدواج [/box]

4. دوستی های قبل از ازدواج و احتمال شکلگیری رابطه عاطفی پوچ

اگر این روابط به ازدواج ختم نشود، وابستگی‌ای که بین دختر و پسر بوجود آمده خطرساز می‌شود. این وابستگی در دو طرف درگیری‌های عاطفی ایجاد کرده، موجب اضطراب و نگرانی شده و آرامش را از دو طرف می‌گیرد.

5. از بین رفتن اعتمادها

در جامعه ما دوستی های قبل از ازدواج وجهه خوبی ندارند. اینکه دو طرف اول با هم وارد رابطه شدند، احتمال بروز بی اعتمادی زوجین به یکدیگر را فراهم می‌کند. ممکن است بعد ازدواج گمان کنند که شاید همسرشان علاوه بر آن‌ها با فرد دیگری هم رابطه داشته است. این بی اعتمادی بسیار خطرناک بوده و می‌تواند پایه‌های ازدواج را بلرزاند.

6. چشم پوشی از تفاوت ها

یکی از نتایج دوستی قبل از ازدواج وابستگی شدید بین دو طرف است. این افراد به دلیل علاقه توان تشخیص نکات منفی یکدیگر را ندارند. زوجین پس از ورود به زندگی مشترک تازه متوجه تفاوت‌های میان خود می‌شوند. برای نحوه نگه داشتن عشق بعد از ازدواج کلیک کنید.

7. دوستی های قبل از ازدواج زمینه تنوع طلبی ایجاد می کنند

این امکان وجود دارد که گشتن زیاد برای پیدا کردن همسر مناسب، باعث تنوع طلبی شما شود. در نتیجه پس از ازدواج بودن با یک نفر شما را از نظر روحی ارضا نمی‌کند. برای ارضای روحی تمایل دارید با افراد بیشتری باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ارتبط به ازدواج منجر نشود چه پیامدهایی دارد؟

دوستی های قبل از ازدواج مزایای زیادی دارند اما از طرفی هم می‌توانند برخی مشکلات را با خود به همراه بیاورند. از بین رفتن اعتماد، تنوع طلبی، کم شدن انگیزه برای ازدواج و… از مشکلات دوستی های قبل ازدواج هستند. 

منبع: دوستی های قبل از ازدواج



:: برچسب‌ها: دوستی های قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تجربه عشق و عاشقی قبل از ازدواج با انچه که بعد از شروع زندگی در انتظار زن و مرد است تفاوت زیادی دارد. خواسته یا ناخواسته بین دختر و پسر میلی غریزی وجود دارد که با رسیدن به سن بلوغ این میل دچار تحولات زیادی می‌شود. در دنیای امروزی که همه چیز به سمت آسودگی و رفاه پیش می‌رود، دختران و پسران نیز برای ازدواج دیگر تنها به نیازهای اولیه توجه نمی‌کنند؛ آن ها انتظار دارند که علاوه بر نیازهای جسمانی شان نیازهای روانی شان از ازدواج برآورده شود. تجربه حس عاشقی هم جذاب بوده و هم دارای سختی ها و مشقاتی است که اگر از آن ها اطلاع کافی نداشته باشید، به راحتی شما را دچار دردسر و آسیب خواهد کرد. در ادامه به طور خلاصه توضیحات لازم ارائه شده است. شما اگر در شرف شروع رابطه عاشقانه هستید، کلیک کنید.

منبع: عاشقی قبل از ازدواج

پر رنگ شدن عشق و عاشقی قبل از ازدواج

امروزه افراد بیشتر از آنکه به دنبال تشکیل زندگی مشترک باشند، به دنبال عشق واقعی هستند. این نسل معتقدند تا عاشق نشوند زندگی مشترک را با هیچ کس آغاز نمی‌کنند. اولین نکته در این راه، فهم و تعریف درست از عشق می‌باشد. متاسفانه همه افراد درک درستی از تعریف عشق ندارند. عشق معانی مختلفی دارد؛ در معنای اولیه عشق به معنای خواستن و دوست داشتن است. در معنای دوم عشق یعنی دوست داشتن و محبت اغراق آمیز که با وابستگی همراه است و این امر می‌تواند ناشی از اشکال در شناخت و تفکر باشد.

معنای اولیه عشق برای ازدواج مفید است. اما احتمال ضرر داشتن عشق در معنای دوم بیشتر از فایده آن است. عشق در معنای دوم ممکن است افراد را به ازدواج هایی با تصمیم گیری هیجانی بکشاند. این گونه ازدواج‌ها بدون توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دو طرف انجام می‌شود. اینکه قبل از ازدواج عشق را تجربه کرده باشید لزوما باعث بهتر شدن زندگی پس از ازدواج شما نمی‌شود. اما اگر بتوان عشق را در معنای واقعی آن دید و زندگی کرد، رابطه پایدار و موثری را با شریک زندگی‌تان خواهیم داشت.

 

عشق و عاشقی قبل از ازدواج چه فوایدی دارد؟

در ابتدا خوب است بدانید پدیده عشق از سه عنصر اصلی تشکیل شده است. این سه عنصر شامل شهوت، تعهد و صمیمیت می‌شود. عاشقی قبل از ازدواج زمانی می‌تواند به زندگی بعد از ازدواج کمک کند که این سه عنصر اصلی را شامل شود. در ادامه به مطالعه هر یک از این سه جزء می‌پردازیم:

1. فرق شهوت و عشق در چیست

چه زمانی می‌توان از عاشقی مطمئن شد؟ بسیاری از افراد در رابطه‌های مختلف احساس می‌کنند که عاشق فرد مقابل خود شده‌اند. اما در واقع آنچه آن‌ها را به سمت خواستن فرد دیگری سوق داده، نیرو و کشش جنسی بوده است. روابط عاشقانه‌ای که تنها بر پایه مسائل جنسی شکل می‌گیرد شیدایی نام دارد. شیدایی نوعی از رابطه عاشقانه با شدت زیاد است که تنها بر پایه شهوت دو طرف برپا شده است. اگر دوستی‌ها و روابط قبل از ازدواج بر خط درستی پیش نروند، بیشترین زمینه را برای بروز شیدایی فراهم می‌کنند.

عشقی که بر پایه مسائل جنسی و شهوت بنا شده باشد، بعد از ازدواج به سرعت رنگ می‌بازد. این عشق با کم شدن جذابیت دو طرف برای هم کمتر شده و رفته رفته از بین می‌رود. بدون این عنصر که تنها عامل و پایه زندگی مشترک آن‌ها بوده، زندگی مشترک در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد. در این نوع ازدواج چون دو عنصر دیگر عشق یعنی تعهد و صمیمیت وجود ندارد، با از بین رفتن شهوت دیگر دلیلی برای ادامه دادن رابطه وجود نخواهد داشت. بعد از این مرحله اغلب اختلافات و چالش‌های ناشی از تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی و… خود را نشان می‌دهند.

البته باید این را بدانید که شهوت عنصر منفی نیست بلکه برای تداوم رابطه زناشویی و زندگی مشترک الزامی است. اما شهوت همیشه باید همراه دو عنصر دیگر یعنی تعهد و صمیمیت باشد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : رابطه قبل از ازدواج [/box]

2. عاشقی و صمیمیت قبل از ازدواج

روابط عاشقانه‌ای که بر پایه صمیمیت شکل می‌گیرند، روابط دوستانه‌ای هستند که شهوت در آن‌ها وجود ندارد. در واقع خیلی از روابط افراد در زندگی شامل این نوع رابطه می‌شود. این روابط به دلیل نبود تعهد در رابطه دوام چندانی پیدا نمی‌کنند. عدم وجود تعهد با عدم وجود شهوت همراه شده و این رابطه را به سوی یک رابطه کوتاه مدت می‌کشاند. فارغ از همه این‌ها، عدم وجود صمیمیت در رابطه تاثیر منفی و جبران ناپذیری می‌گذارد. نبود صمیمیت در زندگی مشترک باعث کمتر شدن علاقه افراد به یکدیگر می‌شود.

3. شکل گیری تعهد و عشق

تعهد در زندگی مشترک از مسائل بسیار مهم است و از معیارهای اصلی ازدواج به شمار می‌رود. همه افراد دوست دارند که شریک زندگیشان در زندگی مشترک همیشه به آن‌ها متعهد باشد. دوست دارند تمام عشق فرد مقابل برای خودشان باشد و فرد مقابل آن عشق را برای کس دیگری خرج نکند.

اگر در یک رابطه بدون وجود دو عنصر دیگر، تنها عنصر تعهد وجود داشته باشد، به این رابطه عشق پوچ می‌گویند. رابطه‌ای بدون دو عنصر شهوت و صمیمیت که تنها بر پایه تعهد استوار باشد، یک رابطه بی معنی است. وقتی زن و شوهر هیچ علاقه و کشش جنسی به یکدیگر نداشته باشند، رابطه حالت سرد و بی روحی به خود می‌گیرد. متعهد بودن در چنین رابطه‌ای درست مانند رفع تکلیف کردن است. برای آشنایی با نشانه های عاشق شدن کلیک کنید.

 

کلام آخر

در کل نمی‌توان گفت عاشقی قبل از ازدواج بهتر است یا عشقی که بعد از ازدواج شکل می‌گیرد. هر کدام از این دو مورد ممکن است در بعضی مواقع مثبت و و در بعضی مواقع منفی باشند. بهتر است توجه داشته باشید که معنای واقعی عشق چیست. همچنین سه عنصر بوجود آورنده عشق حتما باید در رابطه وجود داشته باشند تا یک رابطه کامل محسوب شود. با کمک گرفتن از یک روانشناس می‌توانید این سه عنصر را در رابطه خود به وجود آورید و عشق را به معنای واقعی تجربه کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: عاشقی قبل از ازدواج



:: برچسب‌ها: عاشقی قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پرسشنامه قبل از ازدواج بیشتر در جلسات مشاوره توسط درمانگر تکمیل می‌شود، اما شما خودتان هم می‌توانید این تست را در منزل انجام دهید. استفاده از این پرسش‌نامه‌ها باعث می‌شود شما ارزیابی دقیق‌تری از خودتان و طرف مقابل داشته باشید. بااین‌حال اگر می‌خواهید واقعاً به نتیجه برسید بهتر است این کار را زیر نظر یک مشاور انجام بدهید. شما به‌راحتی و با کمی جست‌وجو می‌توانید به نمونه سؤالات پرسشنامه قبل از ازدواج دست پیدا کنید. اما یادتان باشد که موضوع اصلی تفسیر این تست‌ها است. در حقیقت نتیجه آزمون است که نشان می‌دهد آیا شما و طرف مقابل می‌توانید ازدواج موفقی داشته باشید یا خیر. به همین خاطر بهتر است که این تست‌ها را زیر نظر یک متخصص انجام بدهید و یا حداقل نتیجه را به مشاورین ازدواج و خانواده درمیان بگذارید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: پرسشنامه قبل از ازدواج

پرسشنامه قبل از ازدواج

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که پرسشنامه پیش از ازدواج چیست؟ و چه نکاتی را بررسی می‌کند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که این پرسش‌نامه یکی از ابزارهایی است که مشاورین خانواده در جلسات مشاوره پیش از ازدواج از آن استفاده می‌کنند. این پرسش‌نامه‌ها انواع مختلفی از تست‌های شخصیت هستند؛ و سؤالات آنها  به شکلی طراحی شده است که بخش‌های مختلف شخصیت شما و طرف مقابل را مشخص می‌کند. همین موضوع به مشاور این امکان را می‌دهد که شباهت‌ها و تفاوت‌های شما را با یکدیگر  مقایسه کرده و برای گرفتن یک تصمیم درست به شما کمک کند.

اهمیت استفاده از پرسشنامه قبل از ازدواج

برای بسیاری از دختران و پسران این سؤال پیش می‌آید که استفاده از پرسش‌نامه قبل از ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم که خودمان با چند جلسه رفت‌وآمد می‌توانیم به شناخت مناسبی از یکدیگر برسیم. به همین خاطر توجه چندانی به مشاوره‌های پیش از ازدواج و این تست‌ها نداریم. اما باید گفت که تحقیقات نشان می‌دهد میزان موفقیت در ازدواج برای زوج‌هایی که از این پرسشنامه ها و خدمات مشاوره پیش از ازدواج استفاده می‌کنند به‌مراتب بالاتر است. بعضی از مزایایی که این پرسش‌نامه‌ها دارند عبارتند از:

شناخت بهتر خود

اولین قدم برای داشتن یک ازدواج موفق خودشناسی است. تا وقتی که شما خودتان و خواسته‌هایی که دارید را نشناسید، نمی‌توانید رابطه سالمی را با یک نفر دیگر شروع کنید. خبر خوب این است که اولین فایده استفاده از پرسشنامه ها رسیدن به شناخت بهتر از خودمان است. این پرسشنامه ها باعث می‌شود شما به بخش‌های مختلف شخصیت خود فکر کنید. و متوجه دیدگاه‌هایتان بشوید. در نتیجه احتمال اینکه رابطه موفقی داشته باشید را افزایش خواهد داد.

شناخت صحیح از طرف مقابل

متأسفانه و برخلاف تصور بسیاری از ما ارتباط با یک نفر روش خوبی برای شناختن او نیست. بسیاری از مواقع ما بخش‌هایی از شخصیتمان را که دوست نداریم، از دیگران پنهان می‌کنیم. به‌علاوه شناخت دقیق یک نفر آن هم از طریق ارتباط، زمان بسیار طولانی می‌خواهد. به همین خاطر شاید بهتر  باشد در کنار ارتباط با طرف مقابل از پرسش‌نامه‌های پیش از ازدواج نیز استفاده کنید. این پرسش‌نامه‌ها به‌خوبی ویژگی‌های شخصیتی طرف مقابل را به شما نشان خواهد داد.

تصمیم‌گیری بهتر برای ازدواج

وقتی شما دید روشن‌تری نسبت به ویژگی‌های خودتان و طرف مقابل پیدا کرده باشید بهتر هم می‌توانید تصمیم بگیرید. در حقیقت با این شرایط برای شما مشخص می‌شود که آیا طرف مقابل همان کسی است که انتظارش را داشتید یا خیر؟ به‌علاوه شما متوجه خواهید شد که در چه زمینه‌هایی با کسی که انتخاب کرده‌اید تفاوت دارید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری برای شروع زندگی مشترکتان بگیرید.

یادگیری راهکارهایی برای زندگی مشترک

شناختن تفاوت‌هایی که با طرف مقابل دارید همیشه به این معنا نیست که رابطه شما باید تمام بشود. مشاورین کمک می‌کنند متوجه بشوید که تفاوت‌ها بیشتر در چه زمینه‌هایی هستند و چطور می‌توانید با آن‌ها کنار بیایید. برای مثال وقتی قرار است شما با فردی زندگی کنید که تمایل بالایی به قدرت‌طلبی دارد باید بدانید از چه راهکارهایی در مقابل او استفاده کنید. در غیر این صورت زندگی مشترک شما با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. شناخت این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند که زندگی مشترک موفق‌تری داشته باشید.

معایب پرسشنامه های آنلاین ازدواج

این روزها شما با کمی جست‌وجو در فضای مجازی با انواع تست‌های پیش از ازدواج آشنا می‌شوید. بسیاری از این تست‌ها را می‌توانید بدون پرداخت هزینه انجام بدهید و حتی جواب‌ها را نیز بلافاصله دریافت خواهید کرد. بااین‌حال این تست‌ها معمولاً دو ایراد کلی دارند؛ اولاً اعتبار آن‌ها چندان مشخص نیست و ثانیاً شما تفسیر مشخصی از نتایج نخواهید داشت. برای مثال فرض کنید که با استفاده از این تست‌ها به این نتیجه رسیدید که شما فردی درون‌گرا و طرف مقابل شخصیتی برون‌گرا است. نتیجه این تست‌ها در همین جا تمام می‌شود و هیچ‌کس اطلاعات بیشتری راجع به چگونگی مدیریت رابطه‌تان به شما نخواهد داد.

به خاطر همین ایرادات است که مشاورین توصیه می‌کنند این پرسش‌نامه‌ها را در مراکز معتبر و زیر نظر متخصصین خانواده انجام بدهید. در چنین شرایطی شما از اعتبار پرسش‌نامه و همین‌طور تفسیرهایی که دریافت می‌کنید مطمئن خواهید بود.

پرسشنامه قبل از ازدواج | به این نکات توجه داشته باشید

هنگامی که می‌خواهید پرسشنامه پیش از ازدواج یا هر پرسشنامه دیگری را تکمیل کنید به چند نکته دقت داشته باشید. اولین و مهم‌ترین موضوع صداقت است. یادتان باشد که شما با استفاده از نتایج این تست می‌خواهید راجع به یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی‌تان تصمیم بگیرید. پس بهتر است جواب‌ها را در نهایت صداقت و دقت پر کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سؤالات پاسخ صحیح یا غلطی ندارند. به همین خاطر دغدغه اینکه ممکن است جواب‌هایتان اشتباه باشد را نداشته باشید. شما صرفاً می‌بایست بر اساس نظر خود و یا احساساتی که تا به حال تجربه کرده‌اید به این سؤالات پاسخ بدهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

استفاده از پرسشنامه های پیش از ازدواج چه اهمیتی دارد؟

این پرسشنامه ها به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از خودتان و طرف مقابل به دست بیاورید؛ و در نتیجه تصمیم بهتری برای شروع زندگی مشترک خواهید گرفت.

آیا می‌توان به پرسش‌نامه‌های پیش از ازدواج آنلاین اعتماد کرد؟

بهتر است پرسش‌نامه‌های پیش از ازدواج را در مراکز معتبر و زیر نظر متخصصین انجام بدهید. این کار به شما کمک می‌کند تا تفسیر دقیق‌تری از نتایج داشته باشید.

منبع: پرسشنامه قبل از ازدواج



:: برچسب‌ها: پرسشنامه قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پرسشنامه قبل از ازدواج بیشتر در جلسات مشاوره توسط درمانگر تکمیل می‌شود، اما شما خودتان هم می‌توانید این تست را در منزل انجام دهید. استفاده از این پرسش‌نامه‌ها باعث می‌شود شما ارزیابی دقیق‌تری از خودتان و طرف مقابل داشته باشید. بااین‌حال اگر می‌خواهید واقعاً به نتیجه برسید بهتر است این کار را زیر نظر یک مشاور انجام بدهید. شما به‌راحتی و با کمی جست‌وجو می‌توانید به نمونه سؤالات پرسشنامه قبل از ازدواج دست پیدا کنید. اما یادتان باشد که موضوع اصلی تفسیر این تست‌ها است. در حقیقت نتیجه آزمون است که نشان می‌دهد آیا شما و طرف مقابل می‌توانید ازدواج موفقی داشته باشید یا خیر. به همین خاطر بهتر است که این تست‌ها را زیر نظر یک متخصص انجام بدهید و یا حداقل نتیجه را به مشاورین ازدواج و خانواده درمیان بگذارید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: پرسشنامه قبل از ازدواج

پرسشنامه قبل از ازدواج

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که پرسشنامه پیش از ازدواج چیست؟ و چه نکاتی را بررسی می‌کند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که این پرسش‌نامه یکی از ابزارهایی است که مشاورین خانواده در جلسات مشاوره پیش از ازدواج از آن استفاده می‌کنند. این پرسش‌نامه‌ها انواع مختلفی از تست‌های شخصیت هستند؛ و سؤالات آنها  به شکلی طراحی شده است که بخش‌های مختلف شخصیت شما و طرف مقابل را مشخص می‌کند. همین موضوع به مشاور این امکان را می‌دهد که شباهت‌ها و تفاوت‌های شما را با یکدیگر  مقایسه کرده و برای گرفتن یک تصمیم درست به شما کمک کند.

اهمیت استفاده از پرسشنامه قبل از ازدواج

برای بسیاری از دختران و پسران این سؤال پیش می‌آید که استفاده از پرسش‌نامه قبل از ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم که خودمان با چند جلسه رفت‌وآمد می‌توانیم به شناخت مناسبی از یکدیگر برسیم. به همین خاطر توجه چندانی به مشاوره‌های پیش از ازدواج و این تست‌ها نداریم. اما باید گفت که تحقیقات نشان می‌دهد میزان موفقیت در ازدواج برای زوج‌هایی که از این پرسشنامه ها و خدمات مشاوره پیش از ازدواج استفاده می‌کنند به‌مراتب بالاتر است. بعضی از مزایایی که این پرسش‌نامه‌ها دارند عبارتند از:

شناخت بهتر خود

اولین قدم برای داشتن یک ازدواج موفق خودشناسی است. تا وقتی که شما خودتان و خواسته‌هایی که دارید را نشناسید، نمی‌توانید رابطه سالمی را با یک نفر دیگر شروع کنید. خبر خوب این است که اولین فایده استفاده از پرسشنامه ها رسیدن به شناخت بهتر از خودمان است. این پرسشنامه ها باعث می‌شود شما به بخش‌های مختلف شخصیت خود فکر کنید. و متوجه دیدگاه‌هایتان بشوید. در نتیجه احتمال اینکه رابطه موفقی داشته باشید را افزایش خواهد داد.

شناخت صحیح از طرف مقابل

متأسفانه و برخلاف تصور بسیاری از ما ارتباط با یک نفر روش خوبی برای شناختن او نیست. بسیاری از مواقع ما بخش‌هایی از شخصیتمان را که دوست نداریم، از دیگران پنهان می‌کنیم. به‌علاوه شناخت دقیق یک نفر آن هم از طریق ارتباط، زمان بسیار طولانی می‌خواهد. به همین خاطر شاید بهتر  باشد در کنار ارتباط با طرف مقابل از پرسش‌نامه‌های پیش از ازدواج نیز استفاده کنید. این پرسش‌نامه‌ها به‌خوبی ویژگی‌های شخصیتی طرف مقابل را به شما نشان خواهد داد.

تصمیم‌گیری بهتر برای ازدواج

وقتی شما دید روشن‌تری نسبت به ویژگی‌های خودتان و طرف مقابل پیدا کرده باشید بهتر هم می‌توانید تصمیم بگیرید. در حقیقت با این شرایط برای شما مشخص می‌شود که آیا طرف مقابل همان کسی است که انتظارش را داشتید یا خیر؟ به‌علاوه شما متوجه خواهید شد که در چه زمینه‌هایی با کسی که انتخاب کرده‌اید تفاوت دارید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری برای شروع زندگی مشترکتان بگیرید.

یادگیری راهکارهایی برای زندگی مشترک

شناختن تفاوت‌هایی که با طرف مقابل دارید همیشه به این معنا نیست که رابطه شما باید تمام بشود. مشاورین کمک می‌کنند متوجه بشوید که تفاوت‌ها بیشتر در چه زمینه‌هایی هستند و چطور می‌توانید با آن‌ها کنار بیایید. برای مثال وقتی قرار است شما با فردی زندگی کنید که تمایل بالایی به قدرت‌طلبی دارد باید بدانید از چه راهکارهایی در مقابل او استفاده کنید. در غیر این صورت زندگی مشترک شما با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. شناخت این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند که زندگی مشترک موفق‌تری داشته باشید.

معایب پرسشنامه های آنلاین ازدواج

این روزها شما با کمی جست‌وجو در فضای مجازی با انواع تست‌های پیش از ازدواج آشنا می‌شوید. بسیاری از این تست‌ها را می‌توانید بدون پرداخت هزینه انجام بدهید و حتی جواب‌ها را نیز بلافاصله دریافت خواهید کرد. بااین‌حال این تست‌ها معمولاً دو ایراد کلی دارند؛ اولاً اعتبار آن‌ها چندان مشخص نیست و ثانیاً شما تفسیر مشخصی از نتایج نخواهید داشت. برای مثال فرض کنید که با استفاده از این تست‌ها به این نتیجه رسیدید که شما فردی درون‌گرا و طرف مقابل شخصیتی برون‌گرا است. نتیجه این تست‌ها در همین جا تمام می‌شود و هیچ‌کس اطلاعات بیشتری راجع به چگونگی مدیریت رابطه‌تان به شما نخواهد داد.

به خاطر همین ایرادات است که مشاورین توصیه می‌کنند این پرسش‌نامه‌ها را در مراکز معتبر و زیر نظر متخصصین خانواده انجام بدهید. در چنین شرایطی شما از اعتبار پرسش‌نامه و همین‌طور تفسیرهایی که دریافت می‌کنید مطمئن خواهید بود.

پرسشنامه قبل از ازدواج | به این نکات توجه داشته باشید

هنگامی که می‌خواهید پرسشنامه پیش از ازدواج یا هر پرسشنامه دیگری را تکمیل کنید به چند نکته دقت داشته باشید. اولین و مهم‌ترین موضوع صداقت است. یادتان باشد که شما با استفاده از نتایج این تست می‌خواهید راجع به یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی‌تان تصمیم بگیرید. پس بهتر است جواب‌ها را در نهایت صداقت و دقت پر کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سؤالات پاسخ صحیح یا غلطی ندارند. به همین خاطر دغدغه اینکه ممکن است جواب‌هایتان اشتباه باشد را نداشته باشید. شما صرفاً می‌بایست بر اساس نظر خود و یا احساساتی که تا به حال تجربه کرده‌اید به این سؤالات پاسخ بدهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

استفاده از پرسشنامه های پیش از ازدواج چه اهمیتی دارد؟

این پرسشنامه ها به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از خودتان و طرف مقابل به دست بیاورید؛ و در نتیجه تصمیم بهتری برای شروع زندگی مشترک خواهید گرفت.

آیا می‌توان به پرسش‌نامه‌های پیش از ازدواج آنلاین اعتماد کرد؟

بهتر است پرسش‌نامه‌های پیش از ازدواج را در مراکز معتبر و زیر نظر متخصصین انجام بدهید. این کار به شما کمک می‌کند تا تفسیر دقیق‌تری از نتایج داشته باشید.

منبع: پرسشنامه قبل از ازدواج



:: برچسب‌ها: پرسشنامه قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()