نوشته شده توسط : newmiiind

آیا از عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیره آگاهی دارید؟ ترامادول و شیره مواد اعتیارآوری هستند که مصرف هرکدام از آن‌ها به تنهایی عوارض زیادی به همراه دارد. اما برخی مصرف کننده‌ها به دلایل متعددی اقدام به مصرف همزمان این دو ماده می‌کنند که در این شرایط عوارض مصرف بسیار شدیدتر و جدی‌تر می‌شود. به همین دلیل ضروری است که راهی برای ترک و درمان آن پیدا کرد. قطع مصرف و ترک ناگهانی، عوارض و پیامدهای بسیار جدی به همراه دارد پس توصیه می‌شود که برای ترک، از یک متخصص در زمینه اعتیاد کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: مصرف همزمان ترامادول و شیره

ترامادول

ترامادول یک داروی شبه مخدر است که در فرمولاسیون‌های مختلف دارویی از جمله قرص، قرص محلول، کپسول، قطره و آمپول در دوزهای متفاوت موجود است. این دارو مانند مواد اعتیارآور دیگر معمولاً برای دردهای حاد استفاده می‌شود. ترامادول یک داروی خوراکی است که برای کمک به تسکین دردهای مداوم و شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف همزمان ترامادول و مواد مخدر دیگر مانند تریاک، شیره، شیشه و… در مغز اثر منفی گذاشته و فعالیت‌های مغزی را متوقف می‌کند. برای آشنایی با عوارض قرص ترامادول کلیک کنید. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تست ترامادول و نحوه منفی کردن آن [/box]

شیره تریاک

علائم مصرف بیش از حد شیره زمانی خود را نشان می‌دهد که مواد مخدر گیرنده‌های مغز را به طور کامل مسدود کرده و باعث کند شدن تنفس فرد شده و در نهایت متوقف شود. علائم جسمانی اعتیاد به شیره شامل کاهش وزن، اسهال، خارش پوست، درد مفاصل و عضلات، تهوع و استفراغ، سردرد، کوچک شدن مردمک چشم، تب و لرز، خستگی و… می‌باشد. مصرف شیره علاوه بر علائم جسمانی، دارای علائم روحی و روانی نیز می‌باشد. علائم روانی اعتیاد شامل کمبود انگیزه، حالت افسردگی، از دست دادن تمرکز یا علاقه، گیجی، نوسانات خلقی یا تغییرات شدید رفتاری، اضطراب، گفتار آهسته یا گنگ و… می‌باشد. برای آشنایی با تست اعتیاد به شیره کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به شیره [/box]

 

مصرف همزمان ترامادول و شیره

قرص ترامادول بعد از مصرف با مواد مخدر دیگر مانند شیره به سرعت و بعد از نیم ساعت به طور کامل جذب بدن می‌شود. معمولا مصرف کنندگان ترامادول را با مواد مخدر دیگر ترکیب می‌کنند تا مقدار دوز مواد مصرفی خود را افزایش دهند. در صورت مصرف دارو با مواد مخدر دیگر، خطر ایجاد اعتیاد بیشتر است. به عنوان یک داروی ضد افسردگی، مخلوط ترامادول با الکل یا مواد مخدر دیگر، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مخلوط کردن این مواد می‌تواند منجر به افسردگی تنفسی شود. همچنین خطر تشنج یا مصرف بیش از حد را نیز افزایش می‌دهد.

 

عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیره

مصرف بیش از حد ترامادول با مواد مخدر دیگر مانند شیره می‌تواند باعث فشار خون بالا، تشنج ، کما و افسردگی تنفسی شود. یکی از عوارض نادر ولی خطرناک مصرف ترامادول با شیره، تشنج است. از عوارض دیگر مصرف این مواد می‌توان به سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی، تهوع و استفراغ، یبوست، تعریق و خشکی دهان، مصرف مکرر مواد، مشکلات در روابط ناشی از مصرف مواد مخدر و استفاده غیرقابل کنترل از مواد اشاره کرد. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده [/box]

عوارض مصرف ترامادول با مواد مخدر دیگر

ترامادول یک مسکن مخدراست و مصرف آن با مواد دیگر دردوزهای زیاد می‌تواند خطرناک باشد. افرادی که خماری شدیدی دارند ممکن است دوزهای بیشتری از دارو را نیز مصرف کنند که این کار آن‌ها را در معرض خطر بیشتری از عوارض جانبی جدی مانند تشنج و افسردگی تنفسی قرار می‌دهد. ترامادول به عنوان یک سیستم عصبی مرکزی، عملکرد ریه و قلب را کند می‌کند. کسانی که دوزهای بسیار زیادی از ترامادول مصرف می‌کنند ممکن است تنفس‌شان به طور کامل متوقف شود و یک دوز بیش از حد کشنده را تجربه کنند. علائم مصرف بیش از حد ترامادول و مخدرهای دیگر می‌تواند شامل بیهوشی، کما، تشنج، مشکل تنفسی، فشار خون غیر طبیعی، ضربان قلب آهسته، ضعف عضلات و… باشد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به ترامادول [/box]

 

درمان اعتیاد به مصرف همزمان ترامادول و شیره

علائم ترک اعتیاد به ترامادول و مواد مخدر دیگر مانند شیره در بعضی موارد می‌تواند شدید و بسیار خطرناک باشد. سم زدایی و درمان با کمک پزشکی، ایمن‌ترین راه برای غلبه بر اعتیاد به این مواد مخدر است. برای کمک به فرایند بهبود یافتن و ترک اعتیاد باید یک برنامه درمانی متناسب با نیازهای فرد معتاد وجود داشته باشد. بهترین راه برای ترک اعتیاد فرد معتاد به ترامادول و شیره این است که  به مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه کرده یا تحت درمان یک پزشک متخصص قراربگیرد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به شیره [/box]

 

روش‌های ترک اعتیاد به مصرف همزمان ترامادول و شیره

اختلالات استفاده از مواد اعتیارآور را می‌توان در دو مرحله برطرف کرد: مرحله اولیه کوتاه مدت ( ترک و سم زدایی) و مرحله طولانی مدت. هدف از مرحله کوتاه مدت درمان اولیه، از بین بردن اعتیاد بیمار به روشی ایمن و کنترل شده است. مرحله طولانی مدت نیز با هدف جلوگیری از بازگشت دوباره به سمت مواد اعتیادآور انجام می‌شود.

در حال حاضر بوپرنورفین ، متادون و نالترکسون سه گزینه درمانی هستند که معمولاً برای مدیریت اختلالات استفاده از مواد اعتیادآور مثل ترامادول مورد استفاده قرار می‌گیرند.  مصرف کنندگان ترامادول ممکن است علائم ترک را هنگام قطع مصرف دارو تجربه کنند. ترک مصرف همزمان ترامادول و شیره می‌تواند باعث تحریک پذیری، افسردگی و علائم شبیه آنفولانزا شود. برای شروع درمان حتما از کمک متخخصان برای ترک اعتیاد استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره تلفنی ترک اعتیاد در زمینه مصرف همزمان ترامادول و شیره می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

عوارض مصرف همزمان ترامادول با شیره چیست؟

مصرف بیش از حد ترامادول با مواد مخدر دیگر مانند شیره می‌تواند باعث فشار خون بالا، تشنج ، کما و افسردگی تنفسی شود.

ترک اعتیاد به مصرف همزمان ترامادول و شیره امکان پذیر است؟

بله با استفاده از روش‌‌های مختلف زیر نظر پزشک متخصص، می‌توان اعتیاد به ترامادول و شیره را ترک کرد.

منبع: مصرف همزمان ترامادول و شیره



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان ترامادول و شیره ,
:: بازدید از این مطلب : 779
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان شیشه و گل توسط مصرف کنندگان کنجکاوی اتفاق می‌افتد که می‌خواهند مصرف این دو ماده را با یکدیگر امتحان کنند و متاسفانه هیچ اطلاعی از آسیب‌های مخرب آن ندارند. مصرف کنندگانی هم هستند که پس از مصرف یکی از این مواد، از حالت عادی خارج شده و با در دسترس بودن ماده مخدر دیگری آن را هم مصرف می‌کنند. در حالی که هردوی این مواد به تنهایی خطرات خاص خود را دارند و مصرف همزمان آسیب‌ها و خطرات را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. آگاهی از عواقب و پیامدهای مصرف همزمان این دو ماده مخدر به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری گام بردارید و برای ترک سریع‌تر اقدام کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: مصرف همزمان شیشه و گل

شیشه چیست؟

شیشه که به کریستال هم معروف است در دسته مخرب‌ترین مواد مخدر قرار دارد و ذهن مصرف کننده را به نابودی می‌کشاند به طوری که ریشه برخی از جنایت‌های انسانی مصرف همین ماده می‌باشد. در واقع شیشه از مواد مخدر صنعتی به حساب می‌آید چرا که در مراکز غیرمجاز تولید می‌شود و ساختار آن را مواد شیمیایی، کودها و تعدادی از داروها تشکیل می‌دهند. برای اطلاع از علائم اعتیاد به شیشه کلیک کنید. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تست اعتیاد به شیشه [/box]

ترک شیشه سختی‌های زیادی دارد و علاوه بر حضور در کلینیک‌های حرفه‌ای، به روان درمانی و صحبت با روانشناس هم نیاز دارد. از آسیب‌هایی که این ماده به بدن مصرف کنندگانش وارد می‌کند می‌توان به کاهش شدید وزن و از دست دادن زیبایی صورت اشاره کرد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به شیشه [/box]

 

گل چیست؟

گل یا ماریجوانا ماده مخدری است که در خارج از کشور آن را با عنوان ماریجوانا می‌شناسند. متاسفانه این ماده در کشور ما هم مصرف کنندگان زیادی دارد. این ماده برگرفته از گیاه شاهدانه بوده و بیشتر بر ذهن افراد تاثیر می‌گذارد و آن را به توهم می‌کشاند و همینطور استفاده از آن، موجب آسیب‌های شدید جسمی و روحی بر افراد می‌شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تست اعتیاد به ماریجوانا [/box]

برای مصرف گل، آن را داخل کاغذی می‌گذارند و مانند سیگار مصرف می‌کنند. در حقیقت اکثر مصرف کنندگان مواد مخدر ابتدا به مصرف گل پرداخته و بعد از آن به سراغ مواد مخدر خطرناک‌تری نظیر شیشه می‌روند.

مصرف گل بیش از ده‌ها اختلال در مصرف کننده به وجود می‌آورد که از این اختلالات می‌توان به حواس پرتی، افزایش اشتها، آلزایمر، خنده‌های غیرطبیعی، احساس خواب مداوم، افسردگی، عدم تعادل، صحبت‌های عجیب و نامربوط، خستگی‌های مداوم و… اشاره کرد. از نظر جسمی هم نشانه‌هایی نظیر قرمزی چشم‌ها، تند شدن ضربان قلب، آرام صحبت کردن و خشکی در دهان و گلو بروز پیدا می‌کند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به ماریجوانا [/box]

 

مصرف همزمان شیشه و گل | عوارض مصرف دراز مدت شیشه

– فرد مصرف کننده در دراز مدت شاهد پایین آمدن قدرت ذهنی خود خواهد بود و همینطور قدرت خود در اندیشیدن، انتخاب و عواطف را از دست می‌دهد.

– نابود شدن پوست بدن از دیگر عوارض طولانی مدت مصرف شیشه می‌باشد. آسیب به این صورت است که زخم‌هایی بر روی پوست پدید می‌آیند و پوست شروع به ریزش می‌کند. این ماده به حدی پوست را چروک و تخریب می‌کند که یک شخص مصرف کننده سی ساله شیشه، شبیه به یک شخص 50 ساله مسن می‌شود.

– مسائلی نظیر بدگمانی، افسردگی شدید، سکته مغزی و خودکشی از دیگر عوارض استفاده دراز مدت شیشه هستند.

 

مصرف همزمان شیشه و گل | عوارض مصرف دراز مدت گل

– اختلال در فعالیت‌های ذهنی از آثار مخرب مصرف گل در طولانی مدت است. این اختلال بر روی فعالیت‌هایی نظیر حافظه کوتاه مدت، تصمیم گیری‌ها و شخصیت خود فرد تاثیر می‌گذارد.

– شگل گیری انواع سرطان در بدن فرد مصرف کننده از دیگر عوارض طولانی مدت آن به حساب می‌آید و متاسفانه بدن تحت تاثیر این ماده قرار گرفته و به خوبی در برابر سایر بیماری‌ها نمی‌تواند از خودش دفاع کند.

– بروز مشکلات جنسی در افراد که در مردان با کم شدن میل جنسی و در خانم‌ها با ناباروری همراه است.

– بخش‌های تنفسی بدن فرد مصرف کننده به شدت تخریب شده و دچار مشکلات تنفسی می‌شود.

– بروز اختلالات شدیدی نظیر دیوانگی و جنون

– ترغیب به مصرف سایر مواد مخدر

 

مصرف همزمان شیشه و گل

مصرف بیش از حد گل در دراز مدت، فرد مصرف کننده را به مصرف مواد دیگری نظیر شیشه ترغیب کرده که این موضوع یکی از دلایل مصرف این دو با هم می‌باشد. در واقع اعتیاد مصرف کننده به حدی غیر قابل کنترل می‌شود که به جای مصرف تنها یک ماده، به سراغ مصرف دو نوع ماده باهم می‌رود.

حال که با این دو ماده و عوارض آنها آشنا شدید راحت‌تر به عواقب مصرف همزمان آن‌ها پی خواهید برد. مصرف موادی مانند شیشه که صنعتی می‌باشد به حدی خطرناک است که اگر با ماده دیگری نظیر گل مصرف شود احتمال مرگ مصرف کننده را افزایش می‌دهد.

در حقیقت علت اصلی مرگ مصرف کنندگان، مصرف بیش از حد مواد می‌باشد به طوری که کار به جایی می‌رسد که افراد نیاز دارند همزمان دو ماده را با هم مصرف کنند. خطرات این دو ماده از تریاک که یک ماده سنتی است بیشتر بوده و باید خطراستفاده از آن‌ها را جدی گرفت.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده [/box]

 

مصرف همزمان شیشه و گل چه پیامدهایی دارد؟

به جزء خطر مرگ که به آن اشاره شد برای مصرف کنندگان همزمان این دو ماده پیامدهای ناگواری اتفاق می‌افتد. یکی از این موارد، طولانی‌تر شدن مراحل ترک آن‌هاست. خود شیشه به بازه زمانی حداقل 6 ماه تا 1 سال برای ترک نیاز دارد که با این حال احتمال بازگشت مجدد هم نزدیک به 85 درصد است. حال اعتیاد به دو ماده مخدر کار را بیش از قبل سخت می‌کند. توصیه میکنیم از اقدامات خودسرانه پرهیز کرده و برای ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

توهمات گل چگونه است؟

گل ممکن است باعث توهم شود که در برخی از افراد با حالت دیوانگی و جنون همراه است.

مصرف همزمان شیشه و گل احتمال مرگ دارد؟

بله مصرف همزمان این دو ماده مخدر خطرناک در حجم بالا خطر مرگ فرد مصرف کننده را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به همین دلیل ضروری است که هرچه سریع‌تر برای ترک چاره‌ای اندیشید. 

برای رهایی از مصرف همزمان این دو ماده مخدر چه اقداماتی باید انجام داد؟

در سریع ترین زمان ممکن باید فرد مصرف کننده را به یک کلینیک مجهز و حرفه‌ای انتقال دهید و بعد یک روانشناس متخصص را انتخاب کنید تا زودتر به جواب برسید. روانشناس به این افراد کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر وضعیت روحی خود را به یک حد نرمال برسانند و موفق به تکمیل مراحل درمانی خود شوند و در آخر از این مواد نابودگر رهایی یابند.

منبع: مصرف همزمان شیشه و گل



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان شیشه و گل ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص ونلافاکسین یکی از داروهایی است که معمولا پزشکان آن را جهت درمان اختلالات روحی و روانی شامل بیماری افسردگی تجویز می‌کنند. این دسته از داروها برای جلوگیری از افکار و یا اقدام به خودکشی بیمار تجویز می‌گردد، نکته‌ای که راجع به این دارو وجود دارد، این است که اگر فرد نحوه استفاده از ونلافاکسین را نداند، مخصوصا در کسانی که دارای سن کمتر از ۲۵ سال هستند، ممکن است عوارض بدی را تجربه کنند. این دسته از داروها در صورت مصرف نادرست موجب افسردگی شدید، اختلالات روانی و افکار یا اقدام به خودکشی می‌گردد و باعث بروز مواردی شامل تشدید اضطراب، حملات اضطرابی، مشکلات خواب، خشونت یا احساس عصبانیت، اعمال بدون فکر و هیجانی، بی‌حوصلگی شدید و حرف زدن سریع می‌شود. برای آشنایی بیشتر با داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

منبع: قرص ونلافاکسین Venlafaxine

موارد مصرف قرص ونلافاکسین

قرص ونلافاکسین با نام تجاری افکسور و با نام رایج ونلافاکسین (Venlafaxine) در داروخانه‌ها موجود می‌باشد. کاربرد و مصرف اصلی این دارو جهت درمان افسردگی است که با عملکردی که بر روی مغز دارد، باعث افزایش انرژی بیمار شده و خلق و خوی او را بهتر می‌کند، از این جهت داروی ونلافاکسین را به عنوان داروی مهارکننده باز جذب هورمون سروتونین می‌شناسند.

لازم است اشاره کنیم که داروی ونلافاکسین در درمان اختلال افسردگی اساسی، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال پانیک یا وحشت زدگی نیز موثر عمل کرده است. برای آشنایی با سایر انواع افسردگی کلیک کنید.

نحوه مصرف قرص ونلافاکسین

پیش از شروع مصرف قرص ونلافاکسین ابتدا باید راهنمای داخل جعبه را به دقت مطالعه نمایید. داروی ونلافاکسین به صورت خوراکی و معمولا بایستی ۲ یا ۳ بار روزانه همراه یا بدون غذا مصرف می‌شود که زمان و نحوه مصرف آن توسط پزشک معالج مشخص خواهد شد.

اینکه پزشک معالج چه دوزی را برای مصرف شما تعیین می‌کند، وابسته به وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن شما به روند درمان خواهد بود. که معمولا با دوزهای پایین شروع می‌شود.

یکی از مواردی که‌ تاثیرگذاری داروی ونلافاکسین را افزایش می‌دهد، مصرف روزانه و منظم این داور است، بنابراین سعی کنید آن را در ساعات معینی از روز مصرف کنید. افزایش دوز مصرفی و یا قطع یکباره مصرف دارو ممکن است عوارض جدی شامل آشفتگی، تغییرات روانی، سردرد، خستگی، مشکلات خواب و … را در پی داشته باشد، بنابراین بدون مشورت پزشک و خودسرانه اقدامی نکنید.

توجه کنید که عملکرد دارو ونلافاکسین حداقل پس از گذشت چند هفته از شروع مصرف دارو مشخص خواهد شد. سلامت دارو نیز بر نحوه عملکرد آن تاثیرگذار است، بنابراین بهتر است داروی ونلافاکسین را در دمای اتاق، دور از حرارت و رطوبت و خارج از دسترس کودکان نگهداری کنید. همینطور داروی تاریخ گذشته را نیز دور بیاندازید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : نشانه های افسردگی  [/box]

مسمومیت دارویی با قرص ونلافاکسین

گاها مصرف بیش از حد تعیین شده این دارو توسط پزشک، باعث ایجاد مسمومیت و اوردوز می‌گردد. علائم اوردوز داروی ونلافاکسین شامل بی هوشی، خواب‌آلودگی، تشنج، تپش قلب نامنظم یا سریع و مشکلات تنفسی می‌باشد.

در صورتی که هر کدام از عوارض فوق را داشتید، با پزشک خود در میان بگذارید، تا با انجام برخی آزمایش‌های پزشکی همچون فشار خون و آزمایش بررسی کلسترول خون به صورت دوره‌ای این عوارض برطرف گردد.

عوارض ونلافاکسین

مصرف منظم و مداوم داروی ونلافاکسین از عوارض جانبی این دارو می‌کاهد و به طور کلی فواید آن بیش از عوارضش است.

از عوارض شایع مصرف ونلافاکسین می‌توان به تهوع، خواب آلودگی، خشکی دهان، افزایش تعرق، یبوست، از دست دادن اشتها، تاری دید، مشکلات خواب و خمیازه اشاره کرد. 

چنانچه پس از مصرف داروی ونلافاکسین دچار فشار خون نیز شدید، بهتر است با پزشک خود جهت رفع این مشکل صحبت کنید.

از عوارض نادر اما جدید داروی ونلافاکسین می‌توان به خونریزی یا کبودی غیرطبیعی، کاهش توان یا میل جنسی، گرفتگی عضلانی، سرفه‌‌های طولانی و مداوم، تنگی نفس، درد قفسه سینه، سردرد شدید و ضربه‌ای، مدفوع خونی یا تیره، استفراغ، تورم یا سرخی چشم، گشادی مردمک، تغییرات بینایی همچون دیدن رنگین کمان دور منابع نوری موقع شب و تشنج را اشاره کرد.

همینطور این دارو می‌تواند با افزایش سطح سروتونین در بدن باعث ایجاد سندروم و یا مسمومیت سروتونین شود که البته نادر است.

موارد احتیاط مصرف قرص ونلافاکسین

در برخی موارد ممکن است بیماری که داروی ونلافاکسین مصرف می‌کند، دچار حساسیت شود. بنابراین باید سوابق پزشکی خود را به پزشک معالج ارائه دهید. بیماری‌های زیر از مهم‌ترین مواردی است که بایستی به اطلاع پزشک برسانید.

  • مشکلات خونریزی
  • سابقه گلوکوم
  • فشار خون بالا
  • مشکلات قلبی همچون نارسایی قلبی و سابقه حمله قلبی
  • سابقه کلسترول بالا
  • بیماری‌های کلیوی
  • بیماری‌های کبدی
  • تشنج
  • بیماری تیروئید

تداخلات دارویی ونلافاکسین

چنانچه دارویی را که با ونلافاکسین دارای تداخل دارویی است مصرف نمایید، ممکن است علاوه بر اینکه عملکرد دارو را تضعیف کند، دارای عوارض نیز باشد.

بنابراین لیست داروهایی را که مصرف می‌کند، به اطلاع پزشک خود برسانید. در ادامه لیست دارو‌هایی که با ونلافاکسین در تداخل است را ارائه کرده‌ایم.

  • داروهایی که باعث خونریزی یا کبودی می‌شود، شامل آنتی‌پلاتلت‌هایی مانند کلوپیدوگرل، ضد التهاب‌های غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن
  • رقیق‌کننده‌هایی مانند وارفارین و آسپرین 
  • داروهای بازدارنده مونوآمین اکسیداز (MAO) مانند آیزوکروبوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، رازاگیلین، سافینامید، سلژیلین و ترانیل سیپرومین 
  • داروهایی افزایش دهنده سطح سرتونین در بدن شامل قرص‌های اکستاسی/MDMA، قرص‌های ضد افسردگی مانند فلوکستین، پروکستین، SNRIهایی مانند دولوکستین،میلناسیپران، تیپتوفان
  • داروهایی ایجاد کننده خواب آلودگی مثل داروهای کاهنده سرفه یا درد همچون کدئین
  • الکل و ماری جوآنا
  • داروهای خواب یا ضداضطراب شامل آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم
  • داروهای شل کننده عضلانی شامل کاریزوپرودول، سیکلوبنزاپرین
  • آنتی هیستامین‌ها شامل سیترزین، دیفن هیدرامین
  • داروی دس ونلافاکسین که دارای عملکرد مشابه ونلافاکسین است

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : درمان افسردگی [/box]

هشدارهای مربوط به داروی ونلافاکسین

مصرف قرص ونلافاکسین باعث ایجاد خواب آلودگی و تاری دید می‌شود، در زمان‌هایی که این دارو را مصرف می‌کنید، از فعالیت‌هایی که نیاز به هوشیاری بالا دارند همچون رانندگی بپرهیزید.

مصرف الکل و ماری‌جوانا عوارض داروی ونلافاکسین را تشدید می‌کنند، بنابراین سعی کنید در زمان مصرف ونلافاکسین از خوردن الکل پرهیز کنید.

چنانچه طبق تجویز پزشک زمان مصرف داروی ونلافاکسین فراموش کردید، می‌توانید در اولین زمانی که در اختیار دارید، این دارو را مصرف کنید، اما توجه داشته باشید که اگر نزدیک دوز بعدی هستید، نیازی نیست این دارو را دو برابر مصرف کنید و به همان اندازه یک دوز کافی است.

مصرف این دارو در سالمندان باعث ایجاد حسی همچون سقوط می‌شود و همینطور در کودکان باعث کاهش اشتها و کاهش وزن می‌گردد.

زنان باردار در صورت ضرورت بایستی که داروی ونلافاکسین را مصرف کنند، چراکه خطر آسیب به جنین وجود دارد. بنابراین اگر داروی ونلافاکسین مصرف می‌کنید و قصد بارداری دارید بهتر آن است که ابتدا با پزشک صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروهای اعصاب و روان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

موارد مصرف داروی ونلافاکسین در چه زمینه ای می باشد؟

معمولا داروی ونلافاکسین برای درمان اختلال افسردگی اساسی، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال پانیک یا وحشت زدگی از سوی پزشک معالج برای بیمار تجویز می‌گردد. 

منبع: قرص ونلافاکسین Venlafaxine



:: برچسب‌ها: قرص ونلافاکسین Venlafaxine ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان تریاک و شیشه در سال‌های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده و تبدیل به یکی از رایج‌ترین حالت‌های اعتیاد به چند ماده مخدر شده است. مصرف همزمان این دو ماده در کنار یکدیگر می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در سلامت جسم و روان فرد شود و فرایند درمان را نیز تا حد زیادی مختل کند. با این حال دلایلی مثل تمایل به تجربه مواد مخدر جدید یا دستیابی به لذت بیشتر باعث می‌شود که افراد به مصرف همزمان تریاک و شیشه روی آورند. در این شرایط بهره بردن از مشاوره ترک اعتیاد به افراد و خانواده‌ها در بهبود وضعیت فرد و شرایط کمک کننده خواهد بود. در ادامه به بررسی بیشتر مصرف همزمان تریاک و شیشه و دلایل و پیامدهای آن خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد [/box]

منبع: مصرف همزمان تریاک و شیشه

تریاک چیست؟

تریاک یا اوپیوم یکی از قدیمی‌ترین مواد مخدر شناخته شده در جهان است. این ماده با تحریک مغز برای ترشح بیشتر مسکن‌های طبیعی در بدن، باعث می‌شود که مصرف کنندگان لذت و آرامش مطبوعی را تجربه کنند. علاوه بر تجربه آرامش، مصرف تریاک و سایر مشتقات آن باعث کاهش مهارهای رفتاری می‌شود. به همین خاطر افرادی که در حالت عادی از انجام کاری خجالت می‌کشند احتمالاً با مصرف تریاک می‌توانند رفتار مورد نظر را بدون احساس شرم انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد به تریاک کلیک کنید.

می‌کند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک اعتیاد تریاک [/box]

 

شیشه چیست؟

مت آمفتامین که با نام‌های شیشه، کریستال، گلس یا مت نیز شناخته شده است یکی از مواد اعتیادآوری است که قدمت آن بسیار کمتر از تریاک است. با این حال به دلیل قدرت اعتیادآوری بالایی که دارد با چند بار مصرف باعث وابستگی فرد می‌شود. این دارو از خانواده مواد محرک است و پس از مصرف فرد احساس سرخوشی و نشاط مطلوبی را تجربه می‌کند. از دیگر نشانه‌های مصرف شیشه می‌توان به احساس پرانرژی بودن و بی‌نیازی به خواب نیز اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک شیشه [/box]

 

دلایل مصرف همزمان تریاک و شیشه

اعتیاد همزمان به چند ماده یکی از پدیده‌های رایج در میان افرادی است که به مواد مخدر اعتیاد دارند. اعتیاد همزمان به این معناست که فرد در یک زمان دو یا چند نوع ماده مخدر را با یکدیگر استعمال می‌کند و یا در زمان‌های مختلف انواع متفاوتی از این مواد را استفاده می‌نماید. مصرف همزمان تریاک و شیشه یکی از انواع این اعتیاد همزمان است که در سال‌های اخیر نیز رواج بسیاری پیدا کرده است. در این بخش دلایل گرایش به مصرف همزمان این دو ماده را بررسی خواهیم کرد. با دریافت مشاوره ترک اعتیاد می توانید هم عوامل ایجاد کننده اعتیاد را درمان کنید و هم روش مناسبی برای ترک پیش بگیرید.

علاقه به تجربه انواع مواد مخدر

تمایل به تجربه انواع مواد مخدر یکی از وسوسه‌هایی است که در اکثر معتادین وجود دارد. آن‌ها معمولاً به دنبال فهم این موضوع هستند که انواع مواد مخدر چه احساساتی را در مصرف کننده ایجاد می‌کنند. به همین خاطر اکثریت آن‌ها تجربه استفاده بیش از یک ماده مخدر را دارند. این در حالیست که اکثر مواد مخدر به ویژه آمفتامین‌ها (شیشه)، خاصیت اعتیادآوری بالایی دارند و به دنبال چند تجربه مصرف وابستگی در فرد ایجاد می‌شود.

از بین رفتن خاصیت مرفین با شیشه

یک باور اشتباه در میان بسیاری از معتادان این است که شیشه آثار اعتیاد به مرفین را از بین می‌برد. با توجه به اینکه مرفین یکی از اجزای تریاک و شاید اصلی‌ترین بخش آن است، بسیاری از افرادی که به تریاک اعتیاد دارند برای آزمودن میزان صحت این باور مصرف شیشه را شروع می‌کنند اما نه تنها اعتیاد آن‌ها نسبت به تریاک از بین نمی‌رود بلکه اعتیاد به شیشه نیز به آن اضافه خواهد شد.

افزایش لذت بیشتر از دلایل مصرف همزمان تریاک و شیشه

مصرف تریاک و شیشه در کنار هم باعث تجربه لذتی می‌شود که در مصرف جدا از هم این دو ماده ایجاد نمی‌شود. به همین خاطر بسیاری از افرادی که این دو ماده را در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند به دنبال دست یابی به یک لذت بالاتر هستند.

از بین بردن احساسات ناخوشایند ناشی از مصرف یک ماده

تریاک به عنوان یک اپیوئید از خانواده آرام بخش‌ها و کند کننده فعالیت دستگاه عصبی مرکزی است. در حالیکه شیشه از خانواده آمفتامین و محرک است که میزان انرژی و سرعت فعالیت را افزایش می‌دهد. معمولاً این تصور وجود دارد که استفاده از دو دارو که در دسته‌های جداگانه قرار دارند و کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند باعث می‌شود هریک از آن‌ها مانع بروز ویژگی‌های ناخوشایند داروی دیگر شود. برای مثال مصرف تریاک یا هر داروی دیگری در این خانواده، اگرچه احساس آرامش را در فرد به همراه دارد اما یکی از پیامدهای ناخوشایند آن خواب آلودگی است که با مصرف شیشه می‌توان آن را از بین برد.

مصرف شیشه در کنار تریاک نه تنها باعث کاهش خواب آلودگی می‌شود بلکه شدت آرامش و احساس خوشایندی که با مصرف تریاک تجربه می‌شود را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این مصرف همزمان تریاک و شیشه در کنار هم باعث کاهش میزان مهار رفتاری می‌شود و فرد بدون احساس خجالت کارهایی که به انجام آن‌ها تمایل دارد را انجام خواهد داد.

پیامدهای مصرف همزمان تریاک و شیشه

تریاک و شیشه هر دو می توانند به تنهایی آثار مخربی بر بدن بگذارند، مصرف همزمان آن ها می تواند باعث بروز مشکلات جسمی و رفتاری شدیدی شود. بنابراین ترک هر دو بسیار اهمیت دارد، اما روش درمان نیز بسیار مهم است. با خواندن پیامدهای زیر جدیت موضوع برای شما نیز روشن خواهد شد. برای دریافت خدمات درمانی و ترک اعتیاد کلیک کنید.

افزایش احتمال خطرات جسمی

سوءمصرف مواد مخدر همواره تغییراتی را در حالت طبیعی بدن ایجاد می‌کند و آسیب‌هایی را برای سلامت جسمی و روانی فرد به همراه خواهد داشت. مصرف همزمان دو ماده مخدر در کنار یکدیگر باعث می‌شود که احتمال ابتلا به مشکلات جسمی افزایش پیدا کند. به ویژه در شرایطی که مواد مصرفی به لحاظ ساختار و دسته دارویی با یکدیگر مغایر باشند میزان تأثیرگذاری این دو ماده به اوج می‌رسد و احتمال آسیب رسانی نیز افزایش پیدا می‌کند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : عوارض اعتیاد به تریاک [/box]

افزایش خطر اوردوز از پیامدهای مصرف همزمان تریاک و شیشه

احتمال بروز مسمومیت و اوردوز با مواد مخدر در شرایطی که فرد بیش از یک ماده را مورد استفاده قرار می‌دهد بیشتر خواهد بود؛ زیرا در این شرایط ممکن است به دلیل ضعف در قوه تصمیم گیری و تشخیص و یا به این خاطر که بدن تحت تأثیر یکی از دو ماده قرار دارد، فرد مقدار بیشتری از سایر مواد مخدر را استفاده کند. در نتیجه احتمال مسمومیت افزایش پیدا می‌کند. فردی که تحت تأثیر مصرف شیشه قرار دارد احتمالاً مقداری بیش از میزان مصرف همیشگی تریاک استفاده خواهد کرد.

بروز مشکلات مختلف در فرایند درمانی از پیامدهای مصرف همزمان تریاک و شیشه

اعتیاد به چند نوع ماده مخدر باعث پیچیده و طولانی شدن فرایند درمان خواهد شد و همچنین بر اساس آمار افرادی که در صورت اعتیاد به تریاک از شیشه نیز استفاده می‌کنند با احتمال بیشتری درمان را نیمه کاره رها می‌کنند.

سؤالات متداول

مصرف همزمان تریاک و شیشه چه دلایلی دارد؟

مصرف همزمان این دو دارو باعث تجربه شدیدتر لذت می‌شود. علاوه بر این با مصرف شیشه در کنار تریاک، عوارض ناخوشایند تریاک مثل احساس خواب آلودگی کاهش پیدا می‌کند. با دریافت خدمات درمانی از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه می توانید برای خود و یا عزیزانتان که دچار این بیماری شده‌اند اقدام مفید و موثر انجام دهید.

منبع: مصرف همزمان تریاک و شیشه



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان تریاک و شیشه ,
:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان الکل و حشیش که در سال‌های اخیر گسترش بیشتری پیدا کرده یکی از انواع چند مصرفی مواد مخدر است که می‌تواند آسیب‌های بسیاری را برای سلامت جسمی و روحی فرد ایجاد کند. در دسترس بودن این دو ماده و استفاده تفریحی از آن‌ها یکی از دلایلی است که باعث می‌شود فرد به سمت مصرف همزمان الکل و حشیش سوق پیدا کند. با توجه به اینکه الکل و به‌خصوص حشیش وابستگی روانی بالایی را در فرد ایجاد می‌کند و تا حد زیادی انگیزه و میل به ترک اعتیاد را کاهش می‌دهد بهتر است درصورتی‌که شما یا هریک از اطرافیانتان درگیر مصرف همزمان الکل و حشیش شده است از یک روانشناس متخصص در زمینه ترک اعتیاد کمک بگیرید.

منبع: مصرف همزمان الکل و حشیش

مصرف همزمان الکل و حشیش

اعتیاد به چند ماده یا چندمصرفی یکی از موضوعات جدید و در حال گسترشی است که متخصصین ترک اعتیاد در سال‌های اخیر با آن مواجه شده‌اند. در این میان استفاده از الکل در کنار سایر مواد اعتیادآور شایع‌ترین حالتی است که در چند مصرفی‌ها دیده می‌شود. استفاده تفننی الکل و حشیش معمولاً باعث احساس کنجکاوی در فرد برای مصرف همزمان این دو ماده و تجربه احساساتی می‌شود که در حین این همزمانی برای فرد رخ خواهد داد. برای آشنایی با عوارض اعتیاد به حشیش کلیک کنید.

بااین‌حال با توجه به عوارض روانی شدیدی که اعتیاد به هریک از این مواد به‌تنهایی ایجاد خواهد کرد مصرف همزمان آن‌ها می‌تواند مشکلات بیشتری را برای فرد ایجاد نماید. درنتیجه اگر شما یا هریک از اطرافیانتان درگیر مصرف همزمان الکل و حشیش شده، با توجه به اهمیت مدت‌زمان مصرف مواد مخدر در ترک اعتیاد بهتر است هرچه سریع‌تر برای ترک از یک متخصص کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

دلایل مصرف همزمان الکل و حشیش

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده [/box]

مصرف تفریحی

الکل و حشیش دو مخدری هستند که استفاده از آن‌ها در دورهمی‌های نوجوانان و جوانان تبدیل به موضوعی متداول شده است. استفاده از این دو ماده و تصورات اشتباهی مانند اعتیادآور نبودن آن‌ها یا بالا بردن سطح هوشیاری تبدیل به انگیزه‌ای برای استفاده همزمان از آن‌ها شده است.

تجربه لذت بیشتر هنگام مصرف همزمان الکل و حشیش

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای مصرف همزمان مخدرها با یکدیگر این است که استفاده توأمان از آن‌ها باعث افزایش اثرگذاری و لذتی می‌شود که استفاده مجزای این مواد هرگز فرد را به چنین تجربه‌ای نخواهد رساند.

کاهش خودکنترلی

استفاده از مخدرها به‌ویژه الکل باعث خواهد شد تا قدرت تصمیم‌گیری و خودکنترلی فرد کاهش یافته و درنتیجه احتمال انجام رفتارهای پرخطر افزایش پیدا خواهد کرد. این موضوع می‌تواند تبدیل به دلیلی برای مصرف همزمان الکل و حشیش شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به الکل [/box]

آثار منفی مصرف همزمان الکل و حشیش

افزایش احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی

متخصصین روانشناسی معتقدند بسیاری از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی یا سایر انواع روان‌پریشی تجربه استفاده از حشیش یا ماری‌جوانا را در زندگی خود داشته‌اند؛ این درحالیست که استفاده از الکل نیز می‌تواند تا حدودی کاهش هوشیاری و بروز توهم‌های حسی را به دنبال داشته باشد. درنتیجه مصرف همزمان الکل و حشیش در افرادی که زمینه ژنتیکی و روانی لازم برای ابتلا به این بیماری را دارند می‌تواند خطر ابتلا را تا حد زیادی افزایش داده و یا باعث شروع سریع‌تر یا نشانه‌های شدیدتر این اختلال شود.

اعتیاد به سایر مخدرها

به‌طورکلی استفاده از هر ماده مخدری می‌تواند خطر اعتیاد به سایر مخدرها را نیز افزایش دهد و درنتیجه مصرف همزمان چند مخدر این خطر را به‌مراتب افزایش خواهد داد.

بروز آسیب‌های جسمی و روانی

مصرف همزمان الکل و حشیش به این معناست که فرد در یک بازه زمانی مقدار سم بیشتری را وارد بدن می‌کند و درنتیجه بدن نیاز به تلاش مضاعفی برای بازگشت به حالت طبیعی خواهد داشت یا حتی در بسیاری از مواقع امکان بازگشت به حالت طبیعی تا حدودی از بین خواهد رفت. با توجه به تأثیرات روانی الکل و حشیش، استفاده همزمان از این دو ماده می‌تواند مشکلات مغزی بسیاری را برای فرد ایجاد نماید.

ترک مصرف همزمان الکل و حشیش | اقدامات روان‌شناختی

اختلال در فرایند ترک اعتیاد یکی از مشکلاتی است که به دنبال مصرف همزمان الکل وحشیش برای فرد پیش خواهد آمد و به همین خاطر استفاده از مشاورین روانشناسی در فرایند ترک اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه حشیش مخدری است که بیش از وابستگی‌های فیزیولوژیک باعث اعتیاد روانی در فرد می‌شود ترک اعتیاد به آن ازجمله اقداماتی است که می‌بایست زیر نظر متخصصین روانشناسی صورت بگیرد. بی‌توجهی به مشاوره‌های روانی ترک اعتیاد باعث بروز مشکلاتی برای فرد خواهد شد که می‌توان بازگشت به سمت مصرف مجدد یا رها کردن فرایند ترک را نام برد. در ادامه به مهم‌ترین اقدامات روانشناسی برای ترک مصرف همزمان الکل و حشیش اشاره خواهیم کرد.

هدف‌گزاری و افزایش انگیزه برای ترک اعتیاد

دشواری‌های ترک اعتیاد یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث کاهش میل و انگیزه فرد برای ترک خواهد شد. این موضوع به‌ویژه در شرایطی که فرایند ترک به دلیل مصرف همزمان بیش از یک مخدر با مشکلاتی مواجه می‌شود افزایش پیدا خواهد کرد. روانشناسان ترک اعتیاد تلاش خواهند کرد تا با ایجاد اهداف مشخص و قابل‌دستیابی برای فرد و همین‌طور استفاده از جلسات مشاوره انگیزشی مانع از افت انگیزه فرد و نیمه‌کاره رها کردن ترک شوند.

آموزش مهارت‌هایی برای کنترل خود

یکی از مهارت‌هایی که اکثر مصرف‌کنندگان مواد مخدر در آن ضعیف هستند توانایی کنترل خود و تسلیم نشدن در مقابل وسوسه‌های ذهنی است. روانشناسان با آموزش راه‌های خودکنترلی به فرد تلاش خواهند کرد تا به او کمک کنند تسلیم وسوسه استفاده مجدد از مخدر نشده و با شروع مجدد مصرف مبارزه کند.

پیدا کردن علل اصلی مصرف همزمان الکل و حشیش

در طی جلسات بازپروری روانی تلاش خواهد شد تا دلایل زیربنایی که باعث اعتیاد فرد شده مشخص و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی شود. برای مثال ممکن است احساس خجالت یا حتی ناتوانی در مخالفت با دوستان دلایلی باشند که فرد را به سمت مصرف همزمان الکل و حشیش سوق داده‌اند. در این شرایط درمانگر به فرد کمک خواهد کرد تا با رفع این مشکلات احتمال شروع مجدد مصرف را کاهش دهد.

ایجاد برنامه و هدف برای زندگی

یکی از اقدامات روانشناسان برای ترک اعتیاد این است که به فرد کمک خواهند کرد تا برای ادامه زندگی خود برنامه‌ریزی کرده و با اتخاذ اهداف سازنده و برنامه‌ریزی برای روزهای خود، گرایش به استفاده از مخدرها را کاهش دهد. به عبارتی در این مرحله علایق و اهداف مناسب‌تری جایگزین استفاده از مخدرها خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

مصرف همزمان الکل و حشیش چه دلایلی دارد؟

کسب لذت بیشتر و این باور اشتباه که حشیش باعث اعتیاد نخواهد شد ازجمله دلایلی هستند که باعث مصرف همزمان الکل‌و حشیش می‌شوند. همچنین استفاده از الکل باعث کاهش قدرت خودکنترلی فرد شده و به همین خاطر احتمال استفاده از حشیش یا سایر مخدرها در این شرایط افزایش پیدا می‌کند.

چطور می‌توان مصرف همزمان الکل وحشیش را ترک کرد؟

به دلیل وابستگی روانی شدیدی که استفاده از حشیش در فرد ایجاد می‌کند و همچنین مشکلات فیزیولوژیک و روانی که در فرایند ترک اعتیاد همزمان به چند ماده ایجاد می‌شود بهتر است از هرگونه اقدام خودسرانه خودداری کرده و از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مصرف همزمان الکل و حشیش چه پیامدهایی خواهد داشت؟

استفاده همزمان این دو ماده می‌تواند خطر ابتلا به اسکیزوفرنی یا سایر بیماری‌های روانی را در افرادی که زمینه ژنتیکی و روانی دارند افزایش دهد. بروز انواع بیماری‌های جسمی و همین‌طور افزایش احتمال مسمومیت یا ایست قلبی از سایر مشکلاتی هستند که به دنبال این شیوه از مصرف ایجاد خواهد شد.

منبع: مصرف همزمان الکل و حشیش



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان الکل و حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آیا تا به حال مصرف ماده مخدری به نام ناس را شنیده‌اید؟ ناس ماده‌ای است که از تنباکو تهیه شده و جایگزینی برای سیگار محسوب می‌‌شود. با توجه به احساس سرخوشی زیاد و قیمت بسیار ارزان، مصرف آن امروزه در بین جوانان بسیار شایع شده است. این ماده عوارض بسیار جدی برای فرد مصرف کننده به همراه دارد و به همین دلیل ترک آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با آگاهی از علائم و عوارض مصرف این ماده می‌توانید از اعتیاد به آن پیشگیری نمایید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید با کمک یک متخصص، گامی در جهت ترک آن و ارتقای کیفیت زندگی خود بردارید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

منبع: مصرف ناس

ماده ناس

ناس یا نسوار، یک ماده گیاهی اعتیادآور است که رنگ سبز و مزه‌ای تند و تلخ دارد. مصرف نسوار را «ناس انداختن» یا «نسوار انداختن» می‌نامند. این ماده از کوبیدن برگ خشک شده تنباکو بدست می‌آید و بعد از مخلوط کردن با کمی آهک آن را به فروش می‌رسانند. احساس سرخوشی برآمده از ناس به علت وجود مقدار زیادی نیکوتین در این ماده است. ماده مخدر نسوار از طریق بزاق دهان جذب بدن شده و وارد جریان خون می‌شود. استعمال این ماده بدین صورت است که مصرف کننده ماده را بین لب و دندان خود قرار می‌دهد و پس از احساس سرخوشی آن را تف می‌کنند. رنگ بزاق دهان آغشته به نسوار قرمزرنگ است.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : مواد محرک | عوارض و علائم انواع محرک های مغز [/box]

علائم مصرف ناس

ماده مخدر نسوار یا ناس توان کاری فرد را بالا می‌برد. این ماده موجب توهم و هذیان در فرد نشده و تنها تحرک و سرخوشی را به همراه دارد. نسوار موجب ترشح زیاد بزاق دهان می‌شود، به همین خاطر مصرف کننده مجبور است که به طور مداوم آب دهان خود را تخلیه کند.

 

عوارض مصرف ماده مخدر ناس

ماده مخدر ناس در کوتاه مدت و طولانی مدت عوارضی را برای فرد به وجود می‌آورد که به شرح زیر هستند:

1. عوارض کوتاه مدت مصرف ناس

از جمله اثرات کوتاه مدت ناس می‌توان به سرگیجه، سردرد، تهوع، از دست دادن تعادل حرکتی و رفتاری، ایجاد حرکات غیرطبیعی در چشم، دندان‌قروچه، اختلالات خواب، وابستگی روحی روانی به ماده، لرزش بدن، تغییر در فشارخون و ضربان قلب اشاره کرد. آسیب دندان، لکه دار شدن آن و عفونت لثه از دیگر عوارض کوتاه مدت این ماده می‌باشد.

2. عوارض طولانی مدت مصرف ناس

عوارض بلند مدت مصرف این ماده، شامل مشکلات خواب، زودرنجی، عدم تمرکز، تاثیر بر روی مخچه، بیماری‌های مربوط به دهان، افزایش فشار خون و سکته قلبی، سرطان حنجره، اختلالات روده بزرگ و آسیب به کلیه و سرطان لثه می‌شود. ناس توهم زاست و موجب عدم تعادل در رفتار می‌شود. در مواد مخدری مثل حشیش و نسوار وابستگی روحی و روانی بسیار شدیدتر از وابستگی‌های جسمانی بوده و مانند وابستگی به سیگار است. به علت وجود مقادیر بالای نیکوتین در این ماده، تمامی عوارض سیگار را برای نسوار هم می‌توان نام برد.

از طرف دیگر آهک موجود در ناس سلامت دستگاه گوارش فرد مصرف کننده را به خطر می‌‌اندازد. دستگاه گوارش انسان قابلیت دفع آهک را ندارند و این آهک از کلیه دفع می‌شود. وجود مقادیر بالای آهک موجب نارسایی‌های جبران ناپذیری در کلیه شده و ممکن است فرد مجبور به دیالیز شود.

 

پان پراگ (ناس خارجی)

امروزه نسل جدیدی از ناس‌های صنعتی روانه بازار شده که عوارض آن خطرناک‌تر از نسوار گیاهی است. این ماده با نام‌های پان پراگ، آدامسی، جی ال، بی تی، بزاق، راجا، پان عربی، پان پتی، کوپرکوهستان و پان اسفناج در بازار به وفور یافت می‌شود.

در ساخت پان پراگ‌ها از طعم دهنده‌های نعنایی، آرسنیک، کبنات، منیزیم و سرب استفاده می‌شود. در برخی از انواع پان پراک‌ها برای بالا بردن قدرت گیرایی و سرخوشی، مخدرهای خطرناک و توهم‌زا مانند تریاک، حشیش و یا ترکیبات شیمیایی خطرناک دیگر اضافه می‌شود. همچنین در برخی موارد وجود اکستازی در قرص‌های پان پراگ گزارش شده است.

 

دلیل فراوانی مصرف ماده ناس

مردم در هر سنی ممکن است به ناس اعتیاد پیدا کنند. در کشور ما مصرف نسوار هم در میان پیرمردان و هم در میان جوانان دیده می‌شود. از دلایل فراوانی ناس می‌توان به قیمت ارزان آن اشاره کرد. هر بسته کوچک نسوار کمتر از سه تومان است. برخی مردم بخاطر قیمت پایین آن، ناس را به سیگار ترجیح می‌دهند و در نتیجه به مصرف آن گرایش پیدا کرده و در نهایت اعتیاد پیدا می‌کنند.

 

ناس خطرناک تر از سیگار

تحقیقات نشان داده که تاثیر ماده ناس خطرناک‌تر از سیگار است. ماده اعتیادآور نسوار بر روی سیستم ادراکی و روانی تاثیر مخربی می‌گذارد. ترک اعتیاد به ناس به کمک روانشناس و روانپزشک در جهت بالا بردن انگیزه و وضعیت روانی فرد نیاز دارد. اثرات مخرب نسوار در طولانی مدت خود را نشان می دهند و به همین خاطر افراد آن را جدی نمی‌گیرند.

 

جوانان قربانیان اصلی هستند

در بین افراد در سنین مختلف، مصرف ناس برای جوانان خطرناک‌تر است. فروش نسوار غیرقانونی شمرده نمی‌شود و همچنین قیمت آن به نسبت سایر مخدرها ارزان‌تر است. اعتیاد به ناس، جوانان را برای مصرف مواد قوی تر و خطرناک تری مانند شیشه، تریاک و هروئین آماده می‌کند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست  [/box]

 

ترک مصرف ناس

برای ترک این ماده اعتیادآور مراحلی باید طی شود که به شرح زیر می‌باشد:

گام اول

مصرف ناس میان مردمی که در جایگاه اجتماعی پایینی قرار دارند رایج است. بنابراین فرد مصرف کننده باید خود را در جایگاهی بالاتر از آن بداند که نسوار را مصرف کند. حتی دیده شده که برخی افراد عنوان ناسی (مصرف کننده ناس) را توهین برداشت کرده‌اند. در گام اول فرد باید از نظر روحی و فکری که مهم‌تر از ترک جسمی است این ماده را ترک کند. مصرف کننده باید این نکته که «شخصیت من بالاتر از آن است که این ماده مخدر را مصرف کنم و برای جدا کردن این ماده از خودم تلاش می‌کنم» را مدام مرور کنند. این گونه جملات می‌تواند عامل موثری برای ترک روحی این ماده باشد.

گام دوم

از آنجا که ترک ماده مخدر ناس عوارض جسمانی گوناگونی چون دردهای عضلانی و کلافگی دارد، لازم است فرد به پزشک مراجعه کرده و دوره درمان را پشت سر بگذراند. در دوره درمان فرد باید از کمک روانشناسان و پزشکان استفاده کند، زیرا آن‌ها با کاهش علائم ترک، فرایند ترک نسوار را برای مصرف کننده راحت می‌کنند.

گام سوم

در گام سوم فرد باید روابط خود با کسانی که او را به مصرف ناس ترغیب می‌کنند، قطع کند. بهتر است فرد در مجاورت افرادی که این ماده را مصرف نمی‌کنند، قرار گیرد. رعایت این نکته موجب بالا رفتن انگیزه فرد برای ترک ناس می‌شود.

گام آخر

بهتر است برای تسهیل روند ترک ناس، فرد برای خود سرگرمی‌های مختلفی ایجاد کند. همچنین می‌تواند به جای ماده مخدر ناس از کشک، آدامس و شکلات استفاده کند. ورزش و پیاده روی از جمله راه‌های موثر برای ترک ناس می‌باشند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا می‌توان مصرف ناس را ترک کرد؟

بله اما از آنجایی که این ماده وابستگی روانی بسیار زیادی به همراه دارد باید حتما با کمک روانشناس و پزشک متخصص، فرایند ترک انجام گیرد. 

منبع: مصرف ناس



:: برچسب‌ها: مصرف ناس ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آیا از عوارض مصرف همزمان شیشه و دیازپام آگاهی دارید؟ شیشه ماده مخدری است که به تنهایی تاثیرات بسیار منفی و جبران ناپذیری بر روی بدن می‌گذارد. حال برخی افراد به دلایل مختلف و عدم آگاهی، این ماده مخدر خطرناک را با سایر مواد و یا برخی داروها همچون دیازپام مصرف می‌کنند که می‌تواند این عوارض خطرناک را تا چندین برابر افزایش دهد. با آگاهی از عوارض مصرف همزمان شیشه و دیازپام‌، می‌توانید از اعتیاد به آن‌ها پیشگیری کنید و یا در صورت اعتیاد، هرچه ‌سریع‌تر برای ترک اقدام نمایید. 

منبع: مصرف همزمان شیشه و دیازپام

مصرف همزمان شیشه و دیازپام | ماده مخدر شیشه

شیشه قوی‌ترین نوع آمفتامین‌ها است که با نام‌های مختلفی چون آیس و مت در بین جوانان شناخته شده و در جهت شادی بخشی استفاده می‌شوند. این قرص به صورت پزشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نام قرص‌های دزوکسین تجویز می‌گردد. نوع غیرقانونی آن که بدون تجویز پزشک استفاده می‌شود در آزمایشگاه‌های غیر مجاز به صورت مصنوعی تهیه شده و در خیابان‌ها به فروش می‌رسد. نوع غیرقانونی آن با داروی‌های دزوکسین کاملا متفاوت است.

شیشه نیز مانند باقی مواد مخدر اعتیادآور، سیستم پاداش دهی مغزی (دوپامین) را دچار اختلال کرده و به همین دلیل میل به مصرف دوباره این ماده ایجاد می‌شود. شیشه مستقیما روی سیستم عصبی مغزی تاثر گذاشته و علاوه بر ایجاد تاثیرات منفی در مغز باعت توهم می‌گردد. مصرف همزمان شیشه و دیازپام این عوارض را افزایش می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

عوارض مصرف شیشه

مصرف شیشه باعث عوارض جبران ناپذیری چون کاهش شدید آی کیو و ایجاد حالات روحی عجیب و آسیب غیرقابل برگشت به سلول‌های عصبی مغز می‌شود. در واقع مغز انسان حاوی تعداد زیادی انتقال دهنده عصبی یا مواد شیمیایی است که پیام‌ها را از مغز به بدن ارسال می‌کند و شیشه با تاثیر منفی بر روی این انتقال دهنده‌ها، عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند. اصلی‌ترین انتقال دهنده عصبی که با مصرف شیشه آسیب می‌بیند، دوپامین است.
احساس خوبی که بعد از مصرف شیشه به وجود می‌آید حاصل آزاد شدن همین دوپامین است. بیشتر مواد مخدر اعتیادآور با همین شیوه روی مغز تاثیر می‌گذارند و باعث به وجود آمدن احساس سرخوشی و لذت کاذب در مصرف کننده می‌شوند. خبر بد آن است که با تکرار این عملکرد روی مغز و استفاده از دوزهای بالاتر این ماده، اتفاقات ناخوشایندی برای مغز خواهد افتاد.

مصرف همزمان شیشه و دیازپام | قرص دیازپام و عوارض جانبی آن

داروی دیازپام با نام تجاری والیوم در گروه داروهای مسکن و ضداضطراب قرار می‌گیرد. این قرص عمدتا برای افراد مبتلا به اضطراب، اختلالات خواب و یا حملات پانیک تجویز می‌شود. دیازپام قرصی است که فعالیت‌های شناختی مغز را دچار اختلال می‌کند. والیوم یا دیازپام نباید با موادی که فعالیت مغز را دستخوش تغییر می‌کنند استفاده شود، از جمله این مواد الکل و شیشه هستند.

مهم‌ترین عارضه قرص دیازپام همانند سایر مواد این خانواده، خواب آلودگی پس از مصرف آن است. پس مصرف کننده نباید بعد از استفاده این دارو رانندگی کند یا به فعالیت‌هایی که نیازمند توجه و تمرکز هستند، بپردازد. این دارو عوارض دیگری چون خستگی و ضعف روانی، ضعف جسمانی و عضلانی، ناتوانی در حرکات عضلانی، سردرد، لرزش، سرگیجه، حالت تهوع، یبوست، خشکی دهان و یا ترشح بیش از حد بزاق دهان بوجود می‌آورد. این علائم ممکن است خفیف باشند که طی چند روز از بین می‌روند، اما اگر عوارض این دارو ماندگار شدند باید با پزشک معالج خود صحبت کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد [/box]

مصرف همزمان شیشه و دیازپام

مصرف همزمان شیشه و دیازپام، باعث می‌شود که مغز دچار مشکلات عملکردی و فیزیولوژیکی گردد. در واقع اختلال کارکرد مغز بیشتر در قسمت‌های جلوی مغز که در تصمیم گیری و قضاوت اهمیت دارد اتفاق می‌افتد.

افرادی که همزمان چند ماده مخدر را مصرف می‌کنند، مشکلات جدی تری خواهند داشت. در برخی از آن‌ها رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه و مجرمانه بیشتر دیده می‌شود و برخی دیگر از این افراد گوشه گیر، افسرده و منزوی شده و احساس طردشدگی پیدا می‌کنند. همچنین آنان ترجیح می‌دهند وارد طبقه اجتماعی شبیه به خودشان شوند. همین عوامل است که باعث می‌شود عده ای از افراد معتاد کارتن خواب شوند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده  [/box]

مصرف همزمان شیشه و دیازپام | اوردوز یا بیش مصرفی به چه معناست؟

زمانی که فرد معتاد بیش از ظرفیت جسمی‌اش اقدام به مصرف یک ماده مخدر کند، اوردوز اتفاق می‌افتد. اوردوز یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر در معتادان است. این اتفاق تنها با مصرف بیش از حد مواد اعتیادآور بوجود نمی‌آید؛ در برخی مواقع بزرگسالان داروی تجویز شده را بیش از مقدار تعیین شده توسط پزشک مصرف می‌کنند یا برای آسیب رساندن به خود (خودکشی) به عمد اقدام به مصرف مقدار زیادی دارو می‌نمایند. در کودکان نیز ممکن است دارو در دسترس کودک قرار گیرد و کودک ناآگاه آن را به عنوان خوراکی بخورد و دچار مسمومیت شود. برخی از افراد معتاد شده به مواد مخدر پس از آنکه تجربه دردناک بیش مصرفی این مواد را چشیده‌اند به فکر ترک اعتیاد افتاده‌اند اما متاسفانه از روی اطلاعات کم عواقب و عوارض زیادی از بیش مصرفی به خود وارد نموده‌اند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مصرف شیشه در چه اندازه ای سبب اعتیاد می گردد؟

مصرف شیشه در هر اندازه‌ای و حتی با یک بار استفاده سبب به هم خوردن سیستم پاداش دهی مغزی شده و اعتیاد را به صورت خفیف یا قوی به وجود می‌آورد.

آیا مصرف دیازپام به تنهایی باعث مرگ می شود؟

دیازپام زیر نظر پزشک باید در دوره کوتاهی (کمتر از 4 ماه ) استفاده شود. مصرف بیش از حد یا بدون نسخه آن سبب مشکلات جسمی و حتی مرگ می‌گردد. مصرف همزمان شیشه و دیازپام نیز این خطرات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. 

آیا دیازپام برای ترک اعتیاد مفید است؟

دیازپام برای اختلالات روانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است توسط پزشک برای درمان اضطراب یا دیگر اختلالات روحی روانی که در دوره اعتیاد به وجود می‌آیند، تجویز شود. برای ترک اعتیاد توصیه می‌شود که از یک متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاع  در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: مصرف همزمان شیشه و دیازپام



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان شیشه و دیازپام ,
:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان ب2 با تریاک یکی از انواع چند مصرفی مواد مخدر است که با توجه به شیوع استفاده از قرص ب2 در میان معتادین به تریاک تبدیل به پدیده‌ای رایج شده است. قرص ب2 یکی از انواع مواد مخدر است که تأثیر بالایی در کاهش علائم ترک تریاک داشته و علاوه بر این به دلیل خاصیت سم‌زدایی بالایی که دارد معمولاً برای منفی کردن تست اعتیاد به تریاک از آن استفاده می‌شود. متأسفانه کمتر کسی به این موضوع توجه می‌کند که ب2 یا بوپرنورفین خود خاصیت اعتیادآوری بالایی دارد و استفاده خودسرانه از آن نه‌تنها باعث ترک اعتیاد نمی‌شود بلکه اعتیاد به ب2 را نیز به آن اضافه خواهد کرد. استفاده همزمان از دو یا چند ماده مخدر معمولاً به دلیل افزایش تأثیر هریک از آن‌ها اتفاق می‌افتد اما درعین‌حال می‌تواند باعث بیشتر شدن عوارض اعتیاد شده و فرایند ترک را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

منبع: مصرف همزمان ب2 با تریاک

قرص ب2 چیست؟

ب2 یا بوپرنورفین نام دارویی است که با الهام از ساختار شیمیایی تریاک و سایر مشتقات آن تهیه شده است. این دارو اگرچه نسبت به برخی اوپیوم‌های قوی، تأثیرگذاری ضعیف‌تری دارد اما بااین‌حال مصرف خودسرانه آن می‌تواند باعث بروز اعتیاد به بوپرنورفین در فرد شود. از این دارو معمولاً در مراکز ترک اعتیاد و برای کاهش علائم جسمی ناخوشایند ترک تریاک و سایر مواد افیونی استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با ب 2 یا بوپرنورفین کلیک کنید.

 

ماده مخدر تریاک

تریاک یا اوپیوم نام قدیمی‌ترین ماده مخدر شناسایی شده است. این مخدر و تمامی مشتقات آن با اتصال به گیرنده‌های خاصی در مغز باعث ترشح بیشتر مسکن‌های طبیعی در بدن می‌شوند و از این طریق فرد احساس آرامش و سبکی مطلوبی را تجربه خواهد کرد. تریاک و تمامی مشتقات آن ازجمله ب2 یا بوپرنورفین باعث کاهش فعالیت دستگاه عصبی مرکزی شده و همچنین مهار رفتاری را در فرد کاهش می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با نشانه ها و عوارض مصرف تریاک کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست  [/box]

مصرف همزمان ب2 با تریاک

مصرف همزمان ب2 با تریاک پدیده‌ای است که در میان مصرف‌کنندگان تریاک و مشتقات آن گسترش پیدا کرده است. استفاده همزمان از این دو ماده مخدر می‌تواند باعث افزایش اثرات نامطلوب آن شده و حتی منجر به مسمومیت یا اوردوز در فرد شود. در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که برای بروز این چندمصرفی وجود دارد اشاره خواهیم کرد:

1. بالا بردن لذت

یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز چند مصرفی در میان معتادان تمایل آن‌ها به تجربه لذتی است که در مصرف جداگانه هریک از این مواد اتفاق نمی‌افتد. با توجه به اینکه تریاک و ب2 هردو جزء یک خانواده دارویی هستند مصرف همزمان آن‌ها باعث افزایش تاثیرگذاری و درنتیجه لذت بیشتر در فرد می‌شود.

2. مصرف همزمان ب2 با تریاک | کاهش نشانه‌های منفی

معتادین به مواد مخدر معمولاً پس از گذشت مدتی و به تجربه متوجه این موضوع خواهند شد که برخی از انواع مواد مخدر می‌توانند اثر یکدیگر را تشدید کرده و یا نشانه‌های منفی مصرف یکدیگر را کاهش دهند. این موضوع می‌تواند به دلیلی برای مصرف همزمان تبدیل شود. با توجه به اینکه ب2 می‌تواند تا حد زیادی نشانه‌های ناخوشایند ناشی از عدم استفاده تریاک را در بین معتادین به تریاک کاهش دهد، احتمالاً سوءمصرف کنندگان این ماده از ب2 برای کاهش این نشانه‌ها در شرایطی که به تریاک دسترسی ندارند، استفاده می‌کنند و این می‌تواند باعث بروز اعتیاد به بوپرنورفین در فرد شود.

3. ترک اعتیاد ناموفق

همان‌طور که گفته شد استفاده از داروی ب2 یکی از درمان‌های دارویی است که برای ترک اعتیاد به تریاک یا سایر مشتقات آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما درصورتی‌که به شکل صحیح و علمی از آن استفاده نشود، می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری ازجمله اعتیاد به بوپرنورفین یا ب2 شود. درصورتی‌که فرد نتواند به‌طور کامل تریاک را ترک کند و یا مصرف مجدد را شروع نماید، دچار مصرف همزمان ب2 با تریاک خواهد شد.

4. تلاش برای منفی کردن تست اعتیاد

بسیاری از معتادان به انواع مواد اعتیادآور برای منفی کردن تست اعتیاد خود از ب2 استفاده می‌کنند. با توجه به خاصیت اعتیادآوری بالای این دارو احتمال دارد که این شیوه استفاده باعث بروز اعتیاد به ب2 شده و درنتیجه چندمصرفی این قرص را با سایر مواد مخدر به همراه داشته باشد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده [/box]

عوارض مصرف همزمان ب2 با تریاک

اعتیاد به چند نوع ماده مخدر در کنار لذت بیشتری که به همراه دارد، باعث چند برابر شدن عوارض اعتیاد نیز خواهد شد. استفاده همزمان از بوپرنورفین و تریاک عوارضی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. افزایش احتمال مسمومیت دارویی

با توجه به اینکه این دو دارو از یک خانواده هستند، استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث افزایش افیون در خون شده و احتمال اوردوز را افزایش دهد. علاوه بر این در شرایطی که فرد یکی از این مواد را استفاده کرده، به دلیل تأثیری که بر قوه تشخیص وی خواهد گذاشت احتمال دارد که از داروی دیگر به مقدار بیشتری استفاده کند و از این طریق دچار مسمومیت شود.

2. مصرف همزمان ب2 با تریاک | سخت شدن ترک اعتیاد

به‌طورکلی استفاده از دو یا چند ماده مخدر به‌صورت همزمان باعث پیچیده و طولانی‌تر شدن فرایند ترک اعتیاد می‌شود. علاوه بر این احتمال شکست در ترک اعتیاد نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر درصورتی‌که فردی در اطراف شما دچار اعتیاد به دو یا چند ماده مخدر شده، بهتر است پیش از اقدام برای ترک از متخصصین روانشناسی اعتیاد کمک بگیرید و با آگاهی کامل نسبت به شرایط و اولویت‌های درمانی برای ترک اعتیاد اقدام نمایید.

3. افزایش عوارض ناخوشایند

به‌طورکلی استفاده از مواد مخدر باعث بروز مشکلات جسمی و روانی بسیاری برای فرد می‌شود که اعتیاد همزمان می‌تواند باعث بروز شدیدتر یا سریع‌تر این عوارض در فرد شود. ازجمله عوارض استفاده از تریاک و سایر مشتقات آن می‌توان به بروز مشکلات گوارشی، اختلالات جنسی و کاهش سطح ایمنی بدن اشاره کرد.

4. افزایش احتمال استفاده از سایر مواد مخدر

استفاده از هریک از انواع مواد مخدر به‌عنوان دروازه‌ای است که فرد را به سمت استفاده از سایر مواد اعتیادآور نیز تحریک می‌کند. با توجه به اینکه تریاک و تمامی داروهایی که ساختاری مشابه با آن دارند، باعث کاهش مهار رفتاری در فرد می‌شوند و تمایل به ریسک‌پذیری یا انجام رفتارهایی که فرد در حالت عادی از انجام آن‌ها اجتناب می‌کند را افزایش می‌دهند، مصرف همزمان ب2 با تریاک می‌تواند احتمال استفاده از سایر مواد مخدر را در فرد افزایش دهد.

 

مصرف همزمان ب2 با تریاک | ترک اعتیاد

همان‌طور که گفته شد مصرف همزمان دو یا چند ماده مخدر در کنار هم باعث پیچیده‌تر شدن فرایند درمان می‌شود. پیچیده و طولانی شدن درمان نیاز به انگیزه مضاعف فرد و همین‌طور حمایت بیشتر خانواده دارد. به همین خاطر بهتر است در کنار مراحل سم‌زدایی و ترک اعتیاد به روش‌های فیزیولوژیک از درمان‌های روان‌شناختی نیز استفاده کنید. وسوسه مصرف و بازگشت به اعتیاد یکی از رایج‌ترین مشکلات افرادی است که شاید بارها برای ترک اقدام کرده‌اند. این موضوع به این خاطر ایجاد می‌شود که فرد معمولاً جلسات بازپروری یا درمان جنبه روانی اعتیاد را نادیده می‌گیرد. ازجمله مهم‌ترین اقدامات درمان روانی اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. افزایش آگاهی

اصلی‌ترین اقدامی که باید در جلسات روان‌درمانی صورت بگیرد این است که آگاهی فرد و خانواده نسبت به مواد مخدر، شیوه اثرگذاری آن بر بدن و همین‌طور وسوسه‌های مصرف مجدد افزایش پیدا کند. در این شرایط توانایی مدیریت وضعیت توسط فرد افزایش پیدا خواهد کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

2. مصرف همزمان ب2 با تریاک | کنترل وسوسه

در طی جلسات روان‌درمانی ترک اعتیاد به فرد نسبت به وسوسه‌های روانی که پس از ترک در ذهن وی شکل می‌گیرد، هشدار داده می‌شود و همین‌طور راهکارهایی برای کنترل این وسوسه نیز آموزش می‌دهند. این راهکارها با توجه به شرایط فرد می‌تواند مسائلی مانند تکنیک‌های آرام‌سازی و ریلکسیشن یا توجه گردانی را شامل شود.

3. شناسایی علل زیربنایی

با پیشرفت جلسات روان‌درمانی، درمانگر به فرد کمک می‌کند تا علل اصلی و زیربنایی بروز اعتیاد را پیدا کرده و برای رفع آن‌ها چاره‌ای بیاندیشد. برای مثال ممکن است فرد به این نتیجه برسد که برای فرار از اضطراب و افزایش اعتمادبه‌نفس به سمت مواد مخدر تمایل پیدا کرده است. در این صورت برای درمان این مشکلات به وی کمک خواهد شد تا از این طریق احتمال بازگشت به سمت مواد مخدر کاهش پیدا کند.

4. بهبود کیفیت زندگی

اعتیاد باعث بروز مشکلات ثانویه بسیاری در زندگی فرد می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به از دست دادن کار و یا وجهه اجتماعی اشاره کرد. در طی جلسات روان‌درمانی، درمانگر برای بهبود شرایط زندگی به فرد کمک خواهد کرد.

5. مصرف همزمان ب2 با تریاک | خانواده‌درمانی

علاوه بر فرد معتاد خانواده نیز باید در بعضی از جلسات روان‌درمانی شرکت کنند. درمانگر باید آگاهی خانواده را نیز از شرایط موجود و نحوه برخورد با فردی که دچار اعتیاد شده افزایش دهد. به‌علاوه خانواده افرادی که درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستند نیز مشکلات بسیاری را تجربه می‌کنند و در معرض آسیب‌های روحی و روانی بسیاری هستند که در طی این جلسات برای بهبود شرایط به آن‌ها کمک می‎‌شود. همچنین در جلسات خانواده‌درمانی بر مشکلات پیش‌آمده میان اعضای خانواده و بهبود آن‌ها نیز تمرکز می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1.چرا فرد به دنبال استفاده همزمان از ب2 و تریاک می‌رود؟

به دست آوردن لذت بیشتر، کاهش نشانه‌های ناخوشایند و یا تلاش برای منفی کردن نتیجه تست اعتیاد به تریاک ازجمله دلایل مصرف هم‌زمان ب2 با تریاک است.

2.آیا امکان ترک اعتیاد همزمان به ب2 و تریاک وجود دارد؟

بله، اگرچه در شرایط چند مصرفی درمان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود اما در صورت همکاری بیمار احتمال ترک وجود دارد. بهتر است برای جلب حمایت و انگیزه فرد حتماً از مشاوره‌های روانی استفاده کنید. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

3.آیا مصرف ب2 اعتیادآور است؟

چنانچه این دارو زیر نظر پزشک و به دلیل خاصی استفاده می‌شود مانعی برای مصرف آن وجود ندارد اما با توجه به خاصیت اعتیادآوری بالای این دارو استفاده خودسرانه از آن می‌تواند باعث اعتیاد شود.

منبع: مصرف همزمان ب2 با تریاک



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان ب2 با تریاک ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان هروئین و متادون چه خطرهایی را به همراه دارد؟ هروئین یک ماده مخدر افیونی است که اعتیادآوری بسیار شدیدی دارد. در مقابل متادون داروی مخدری شبه افیونی است که به گیرنده‌های اپیوئیدی در مغز می‌چسبد و استفاده از آن در دوران ترک موادی نظیر تریاک یا هروئین به افراد کمک می‌کند تا با علائم جسمانی ناخوشایند نظیر دردهای عضلانی، حالت تهوع و استفراغ مواجه نشوند. اما با این حال مصرف همزمان متادون با هروئین بسیار خطرناک است و می‌تواند به بروز مشکلات جدی نظیر تشنج و مرگ بیانجامد. در ادامه این مقاله در مورد عوارض مصرف همزمان این دو ماده به توضیحات بیشتری اشاره کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست [/box]

منبع: مصرف همزمان هروئین و متادون

مصرف همزمان هروئین و متادون | شناخت هروئین و متادون

قبل از پرداختن به عوارض مصرف همزمان هروئین و متادون لازم است که هر کدام از این مواد به درستی تعریف شوند. در ادامه به توضیح هریک از این مواد مخدر پرداخته‌ایم.

متادون چیست؟

متادون نوعی داروی مخدر شبه افیونی است که در درمان اعتیاد به مواد مخدری نظیر تریاک، شیره، مورفین و هروئین به کار گرفته می‌شود. در واقع این دارو با چسبیدن به گیرنده‌های اپیوئیدی در مغز در دوران سم زدایی از بروز علائم ترک نظیر دردهای عضلانی، مفصلی، حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می‌کند. با این حال این دارو باید حتما در دوزهای محدود، متناسب با وضعیت جسمانی و تحت نظارت پزشک مصرف شود. چرا که سوءمصرف آن به خودی خود اعتیادآور بوده و می‌تواند منجر به وابستگی جسمانی و روانی شود. برای آشنایی بیشتر خواص دارویی و اعتیاد به متادون کلیک کنید.

مصرف همزمان هروئین و متادون | هروئین چیست؟

هروئین نوعی ماده مخدر افیونی بسیار قوی است که از مورفین گرفته می‌شود. مورفین به طور طبیعی در گیاه خشخاش وجود دارد و به واسطه آن مواد مخدر گوناگونی تولید می‌شود که علاوه بر هروئین می‌توان به تریاک، شیره و سوخته نیز اشاره کرد. هروئین مسکنی بسیار قدرتمند بوده و از قابلیت اعتیاد آوری بالایی برخوردار است. شکل ظاهری آن معمولا به صورت پودر سفید یا قهوه ای رنگ است و امکان دارد که گاهی اوقات ظاهری سیاه و چسبنده نیز داشته باشد. هروئین به اشکال مختلف دود کردن، استنشاق یا تزریق مورد استفاده می‌گیرد که مصرف آن به صورت تزریق اثرات به مراتب زیان بارتری را به بار می‌آورد. برای آشنایی بیشتر با عوارض و علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

عوارض مصرف همزمان هروئین و متادون

مصرف همزمان متادون و هروئین می‌تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به بروز عوارض ناخوشایند و جبران ناپذیری گردد. از جمله مهم‌ترین عوارض این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تضعیف مراکز تنفسی

مواد مخدر افیونی با تاثیر بر بصل النخاع منجر به مهار مراکز تنفسی می‌شوند. در نتیجه بدن به تغییرات دی اکسید کربن به گونه متفاوتی پاسخ خواهد داد. این شرایط اکسیژن خون را کاهش داده و منجر به کاهش سطح هشیاری می‌شود. در صورت مشاهده کاهش ریتم تنفس لازم است که فرد سریعا برای دریافت حمایت‌های تهویه‌ای لازم به اورژانس مراجعه نماید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تضعیف تنفسی مسئول بسیاری از مرگ و میرها در اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی یا استفاده همزمان آن‌ها با یکدیگر است.

2. مصرف همزمان هروئین و متادون | انقباض مردمک چشم

انقباض مردمک چشم‌ها یکی دیگر از علائمی است که در مورد عوارض مصرف مواد افیونی به شما هشدار می‌دهد. در واقع تنگ شدن بیش از حد مردمک‌ها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد اوردوز و عوارض جانبی مصرف همزمان مخدرها در حال وقوع است.

3. اغماء و مرگ

همان طور که گفته شد پس از مصرف همزمان هروئین و متادون با کاهش پاسخ دهی تنفسی، میزان اکسیژن خون کاهش می‌یابد. اگر در این شرایط بیمار حمایت‌های تهویه‌ای لازم را به موقع دریافت نکند به مرور سطح هوشیاری خود را از دست داده و به این ترتیب وارد کما یا همان اغماء می‌شود. در این شرایط تا حد زیادی خطر مرگ فرد را تهدید خواهد کرد. برای کسب اطلاع در زمینه راه های ترک اعتیاد کلیک کنید.

سوالات متداول

– آیا متادون با داروهایی که برای درمان سایر مشکلات پزشکی تجویز می‌شود هم تداخل دارد؟

بله، متادون با برخی از گروه‌های دارویی تداخل دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داروهای ضد تشنج، مسکن‌ها، داروهای سردرد، قرص‌های سرماخوردگی، آنتی بیوتیک‌ها، شل کننده‌های عضلات، داروهای ضد افسردگی و اضطراب اشاره کرد. به همین خاطر لازم است مصرف این دارو را حتما تحت نظارت پزشک آغاز کنید و در مورد سوابق پزشکی خود اطلاعات کاملی را در اختیار او قرار دهید. علاوه بر مصرف همزمان هروئین و متادون، مصرف همزمان آن با سایر داروها نیز عوارضی به همراه دارد.

– آیا آلپرزولام با متادون تداخل دارد؟

بله، آلپرزولام نوعی داروی آرام بخش- خواب آور است که در واقع نوعی ضد اضطراب محسوب می‌شود. در صورتی که از این دارو استفاده می‌کنید لازم است قبل از شروع دوره درمانی با متادون در مورد تداخلات دارویی با پزشک خود مشورت نمایید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مصرف همزمان هروئین و متادون



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان هروئین و متادون ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان ترامادول و شیشه یکی از انواع چند‌مصرفی مواد مخدر است که می‌تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد. معمولاً بسیاری از مصرف‌کنندگان شیشه برای کاهش احساس سرخوشی ناشی از مصرف شیشه و تعدیل وضعیت خلقی خود از ترامادول استفاده می‌کنند. این درحالیست که ترامادول برخلاف باور بسیاری از افراد یکی از داروهای اعتیادآور قوی است و استفاده از آن می‌تواند باعث اعتیاد فرد شود. مصرف همزمان ترامادول و شیشه به این خاطر که این دو دارو از دو خانواده کاملاً متضاد هستند، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را برای سلامت جسم و روان فرد به همراه داشته باشد و همچنین فرایند ترک اعتیاد را نیز با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. به همین خاطر ما در این مطلب به معرفی این دو ماده و دلایل و عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیشه خواهیم پرداخت.

منبع: مصرف همزمان ترامادول و شیشه

ترامادول چیست؟

ترامادول نام داروی مسکنی است که از طبقه تریاک و مشتقات آن محسوب می‌شود و برای تسکین دردهای متوسط تا شدید در مراکز درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. متأسفانه در سال‌های اخیر استفاده از این دارو به‌صورت مخدر نیز رواج بالایی پیدا کرده و بسیاری از نوجوانان و جوانان برای دستیابی به احساس آرامش و سرخوشی از آن استفاده می‌کنند.

به‌طور کلی ترامادول نیز مانند سایر مخدرهای خانواده تریاک باعث کاهش فعالیت دستگاه عصبی و افزایش ترشح مسکن‌های طبیعی در مغز می‌شود که احساسی از سبک‌بالی و آرامش را به همراه خواهد داشت و فرد برای تکرار تجربه این احساس به سراغ استفاده مجدد از این ماده خواهد رفت. برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به قرص ترامادول کلیک کنید.

 

آشنایی با شیشه یا گلس

شیشه یا گلس نام ماده مخدر صنعتی است که در آزمایشگاه و از مت‌آمفتامین ساخته می‌شود. شیشه ماده محرکی است که استفاده از آن باعث افزایش ترشح سروتونین و دوپامین در مغز شده و به همین خاطر باعث افزایش انرژی و احساس سرخوشی و شادی در فرد می‌شود. خاصیت اعتیادآوری این ماده به میزانی است که تنها چند بار استفاده از آن باعث وابستگی جسمی و روانی می‌شود و به همین خاطر است که اعتیاد به شیشه بیشترین آمار اعتیاد در کشور را متعلق به خود کرده است. برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست  [/box]

دلایل مصرف همزمان ترامادول و شیشه

به‌طورکلی استفاده همزمان از دو یا چند ماده مخدر را چندمصرفی می‌گویند. فرد ممکن است این مواد را در زمان‌های مختلف و یا در کنار هم استفاده کند. مصرف همزمان ترامادول و شیشه نیز یکی از انواع چندمصرفی مواد مخدر است که با توجه به فراگیر شدن اعتیاد به هریک از این دو ماده مخدر، آمار رو به افزایشی پیدا کرده است. دلایل بسیاری برای استفاده همزمان از این دو ماده وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. متعادل کردن وضعیت خلق

یکی از اصلی‌ترین دلایل مصرف همزمان ترامادول و شیشه این است که معتادان به شیشه به دنبال ایجاد تعادل در شرایط خلقی خود هستند. به عبارتی آن‌ها پس از مدتی به دلیل وابستگی جسمی و روانی ناگزیر به استفاده شیشه هستند درحالی‌که از بالا رفتن خلق خود در هنگام استفاده از شیشه خسته شده‌اند. برای رفع این شرایط آن‌ها در کنار مصرف شیشه از ترامادول نیز استفاده می‌کنند تا با کاهش اثرات شیشه شرایط خلقی آن‌ها را در حالت مطلوبی نگه دارد.

2. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | تجربه لذت بیشتر

استفاده همزمان از دو یا چند ماده مخدر باعث تجربه احساس لذتی می‌شود که هرگز با استفاده مجزای این مواد قابل‌دستیابی نخواهد بود. دستیابی به این لذت یکی از مهم‌ترین انگیزه‌هایی است که فرد را به سمت مصرف همزمان ترامادول و شیشه سوق می‌دهد.

3. کاهش علائم ناخوشایند

بسیاری از معتادین به تجربه متوجه این مطلب می‌شوند که استفاده برخی از مواد مخدر در کنار هم یا به جای هم می‌تواند باعث کاهش آثار منفی آن‌ها شود. به همین خاطر در کنار تجربه لذت بیشتر، از بین بردن علائم ناخوشایند نیز یکی از دلایلی است که باعث می‌شود فرد درگیر اعتیاد به بیش از یک ماده مخدر شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده [/box]

عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیشه

اعتیاد به یک ماده مخدر می‌تواند باعث بروز عوارض جسمی و روانی بسیاری شود و همچنین استفاده همزمان بیش از یک ماده مخدر می‌تواند باعث چند برابر شدن این عوارض باشد. در این قسمت برخی از جدی‌ترین عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیشه را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

1. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | خطر بروز مسمومیت یا اوردوز

استفاده از شیشه یا ترامادول باعث می‌شود که فرد از حالت هشیاری فاصله بگیرد. این موضوع می‌تواند بر روی قوه درک و قضاوت تأثیر گذاشته و باعث شود که به میزانی بیش از آنچه باید از دیگر مواد مخدر استفاده کند. استفاده بیش‌ازحد می‌تواند خطر مسمومیت دارویی و حتی مرگ را به همراه داشته باشد.

2. افزایش احتمال استفاده از سایر مواد مخدر

اعتیاد به هریک از انواع مواد مخدر فرد را در شرایطی قرار می‌دهد که ممکن است با احتمال بیشتری به سراغ استفاده از سایر مواد مخدر برود. در نتیجه مصرف همزمان شیشه و ترامادول با توجه به تأثیری که این دو دارو در کاهش مهار رفتاری و افزایش اعتمادبه‌نفس دارند، می‌تواند باعث اعتیاد به سایر مواد مخدر نیز بشود. به میزانی که مواد مخدر مورد استفاده فرد بیشتر شوند، احتمال ترک اعتیاد ضعیف‌تر و همین‌طور عوارض جسمی و روانی ناخوشایندتری در انتظار فرد خواهد بود.

3. بروز آسیب‌های مغزی

شیشه و ترامادول از دو خانواده دارویی کاملاً متضاد هستند و هر یک از آن‌ها مغز را به ترشح موادی وادار می‌کند که با عملکرد ماده دیگر در تضاد کامل است. این موضوع باعث بروز آسیب‌های جدی در مغز فرد می‌شود که ممکن است امکان بهبود آن‌ها حداقل در کوتاه‌مدت وجود نداشته باشد.

4. دشواری در ترک اعتیاد

مصرف همزمان ترامادول و شیشه باعث خواهد شد تا پیچیدگی‌های بسیاری در فرایند ترک اعتیاد رخ دهد. به‌طورکلی چندمصرفی احتمال موفقیت در ترک اعتیاد را تا حدی کاهش می‌دهد و همچنین نیاز به مراقبت‌های جسمی و روانی ویژه را در طی مراحل ترک ایجاب خواهد کرد. 

 

ترک مصرف همزمان ترامادول و شیشه

همان‌طور که گفته شد مصرف همزمان ترامادول و شیشه باعث بروز دشواری‌هایی در مسیر درمان می‌شود و فرد در حین ترک نیاز به دریافت مراقبت‌های جدی جسمی و روانی دارد. به همین خاطر بهتر است در شرایطی که برای ترک اعتیاد همزمان به این مواد تصمیم گرفته‌اید ابتدا شرایط خود را با یک متخصص درزمینهٔ روانشناسی اعتیاد در میان بگذارید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بهترین مسیر را برای ترک اعتیاد انتخاب کنید.

متأسفانه بسیاری از افراد درمان‌های فیزیولوژیک و سم‌زدایی را مساوی با ترک اعتیاد می‌دانند. این موضوع باعث خواهد شد که فرایند ترک به‌طور کامل ناموفق بوده و یا پس از مدتی فرد مصرف مواد مخدر را از سر بگیرد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات بهتر است در کنار استفاده از درمان‌های فیزیولوژیک به درمان‌های روانی و مبارزه با وسوسه مصرف مجدد نیز توجه داشته باشید. ازجمله اقدامات روانشناسی برای درمان اعتیاد عبارتند از:

1. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | درمان‌های انگیزشی

اصلی‌ترین چیزی که معتادین برای ترک به آن نیاز دارند دلیل یا انگیزه‌ای برای ترک اعتیاد است. به همین خاطر در طی نخستین جلسات روان‌درمانی روانشناسان به فرد کمک می‌کنند تا انگیزه و اهداف خود را برای ترک اعتیاد مشخص کند. این جلسات در طول فرایند درمان تکرار شده و مانع سرد شدن فرد در میانه راه می‌شوند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

2. آموزش به فرد و خانواده

روانشناسان معتقدند به میزانی که آگاهی فرد در زمینهٔ اعتیاد و انواع مواد مخدر افزایش پیدا کند، احتمال تسلط و کنترل شرایط نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر در ابتدا بخشی از فرایند درمان به آموزش فرد و همین‌طور خانواده اختصاص خواهد یافت. در طی این جلسات خانواده‌ها اصول مناسبی را در ارتباط با شیوه برخورد با فردی که درگیر اعتیاد شده آموزش خواهند دید.

3. آموزش راهکارهای کنترل ذهن

حتی پس از سم‌زدایی و رفع وابستگی جسمی به ماده مخدر تا زمانی که وابستگی روانی به آن از بین نرفته باشد، وسوسه مصرف مجدد با فرد خواهد بود و این موضوع احتمال شروع مصرف را افزایش خواهد داد. اصلی‌ترین وظیفه روانشناسی در درمان اعتیاد این است که به فرد راجع به این وسوسه‌ها و راه‌های کنترل آن آگاهی داده شود.

4. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | مک به حذف دلایل اعتیاد

با پیشرفت درمان به‌تدریج درمانگر تلاش خواهد کرد تا دلایل اصلی و زیربنایی اعتیاد فرد را پیدا کرده و با حذف آن‌ها خطر مصرف مجدد را کاهش دهد. برای مثال درصورتی‌که درمانگر متوجه شود فرد برای رهایی از احساسات منفی نظیر تنهایی یا افسردگی درگیر اعتیاد شده است، برای درمان این مشکلات و یا آموزش راهکارهایی برای برقراری روابط اجتماعی به وی کمک خواهد کرد.

5. خانواده‌درمانی

خانواده افرادی که درگیر اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها هستند. مشکلاتی نظیر توهم و پرخاشگری، فقر و یا درگیری‌های قانونی که به دنبال اعتیاد ایجاد می‌شود، می‌تواند مشکلات بسیاری را برای سلامت روان سایر اعضای خانواده و به‌خصوص کودکان به همراه داشته باشد. به همین خاطر روانشناسان معمولاً توصیه می‌کنند که بهتر است خانواده فرد نیز به لحاظ سلامت روان مورد بررسی قرار گرفته و به آن‌ها رسیدگی شود. علاوه بر این در جلسات خانواده‌درمانی به اعضای خانواده درباره نحوه برخورد با فرد معتاد آموزش‌هایی داده می‌شود و همچنین سعی می‌کنند تا دلخوری‌ها و کدورت‌های پیش‌آمده میان اعضا را کاهش دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. چه دلایلی برای مصرف همزمان ترامادول و شیشه وجود دارد؟

دریافت لذت بیشتر و کاهش نشانه‌های منفی ازجمله دلایل استفاده از این دو ماده در کنار یکدیگر است. علاوه بر این برخی از معتادین به شیشه برای کاهش حالت سرخوشی شیشه و تنظیم خلق از ترامادول استفاده می‌کنند.

2. استفاده همزمان شیشه و ترامادول چه عوارضی دارد؟

استفاده از این دو ماده می‌تواند باعث بروز آسیب‌های مغزی جدی شده و درعین‌حال فرایند ترک اعتیاد را نیز سخت‌تر می‌کند. علاوه بر این مصرف همزمان ترامادول و شیشه باعث افزایش خطر مسمومیت دارویی و اعتیاد به سایر مواد مخدر می‌شود.

منبع: مصرف همزمان ترامادول و شیشه



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان ترامادول و شیشه ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()