نوشته شده توسط : newmiiind

آیا روش‌های تست متادون را می‌شناسید؟ متادون، از مواد اعتیادآور صنعتی و گروه شبه مخدرها به شمار می‌آید. این ماده مخدر به شکل قرص، شربت و پودرهای کریستالی سفید وجود دارند. متادون درمان پزشکی دارد و به عنوان مسکن و داروی ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد اما امروزه بسیاری از افراد برای ترک اعتیاد خود، خودسرانه اقدام به مصرف آن کرده و در نتیجه به خود متادون اعتیاد پیدا می‌کنند. در بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی همچون استخدام و ازدواج، لزوم تست اعتیاد و متادون وجود دارد. در ادامه مقاله به بررسی کامل تست متادون و دلایل منفی منفی شدن تست می‌پردازیم. برای آشنایی با بهترین روش‌های ترک اعتیاد به متادون تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. برای دریافت خدمات ترک اعتیاد کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست  [/box]

منبع: تست اعتیاد به متادون

کاربرد متادون

متادون، مسکن و مواد اعتیادآور صنعتی است که از آن برای رهایی از تریاک، هروئین و گاهی اوقات برای تسکین درد استفاده می‌شود. مدت تاثیر داروی متادون حدود 24 الی 48 ساعت و هروئین حدود 2 الی 3 ساعت است که زمان اثربخشی بیشتری دارد و پزشک فقط در شرایط خاص و دوز کم آن را برای بیمار تجویز می‌کند.

بنابراین دارو به دلیل وابستگی زیاد و اعتیادی که برای مصرف کننده ایجاد می‌کند باید با تجویز پزشک مصرف شود. برای بیمارانی که از لحاظ جسمی و سنی توانایی ترک را ندارند یا بیماری خاصی دارند و به دلیل توان بدنی ضعیف و اینکه برای آن‌ها امکان سم زدایی برای ترک وجود ندارد، می‌توان داروی متادون را با تجویز پزشک جایگزین مواد مخدر مصرفی کرد. برای آشنایی با علائم اعتیاد به متادون کلیک کنید.

 

تست متادون چگونه انجام می شود؟

تست متادون به 2 صورت آزمایشگاهی و غربالگری صورت می‌گیرد. احتمال خطا در این تست وجود دارد به همین جهت بهتر است از طریق تست‌های آزمایشگاهی اقدام کرد چرا که درصد خطا و تقلب نسبت به کیت‌های تشخیص متادون کمتر است. تست متادون به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود که در زیر به این شیوه‌ها اشاره کرده‌ایم.

1. تست ادرار متادون

تست ادرار روشی ارزان و رایج می‌باشد که البته در آن امکان خطا وجود دارد به طوری که با مصرف بعضی از داروهای درمانی یا نوشیدن آب زیاد می‌توان نتیجه تست را تغییر داد. با نوشیدن آب زیاد ادار فرد رقیق شده و به دلیل رنگ و شفافیت ادرار، احتمال دارد نمونه پذیرفته نشود که قطعا دقت انجام تست در آزمایشگاه های معتبر و مورد تایید بالاتر است. متادون تا 3 روز بعد از مصرف در ادرار قابل تشخیص بوده و احتمال دارد شخص برای منفی شدن تست خود در این مدت متادون مصرف نکند.

2. تست اعتیاد به متادون با موی سر

با وارد شدن ماده مخدر به بدن، تمام سلول‌ها از فولیکول‌های موی سر گرفته تا ناخن‌ها به آن آلوده می‌شوند. تست موی سر، آزمایش آسان و مطمئنی است و در صورتی که شخص موهای سرش را کوتاه نکند، این تست مصرف متادون در حدود 90 روز گذشته را نشان می‌دهد. ضمن اینکه نمونه مو جهت تست را می‌توان از قسمت‌های دیگر بدن هم تهیه کرد.

اندازه لازم جهت تست مو کمتر از 2 و نیم الی 4 سانتی متر از ریشه می‌باشد. اعتبار و دقت این تست بیشتر از تست ادرار بوده و احتمال تقلب در آن بسیار کمتر از شیوه‌های دیگر است. همچنین این تست نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی دارد و به همین خاطر هزینه آن بیشتر از شیوهای دیگر است. در تست مو می‌توان علاوه بر وجود متادون، مقدار آن را نیز نشان داد که این مزیت در تست‌های دیگر وجود ندارد.

3. روش تست با تعریق

تست تعریق شیوه آسانی است. با این تست، امکان تشخیص مصرف متادون با گذشت چند هفته هم ممکن می‌باشد. البته اگر فرد تعریق زیادی داشته باشد، امکان دارد که در انجام تست مشکل ایجاد شده و تشخیص مدت زمان مصرف متادون را از بین ببرد.

4. روش تست با بزاق

تست بزاق روش جدیدتری برای تشخیص مصرف متادون می‌باشد. این تست شیوه آسانی است که نیاز به آزمایشگاه ندارد. در این تست، بزاق فرد توسط کارشناس گرفته می‌شود و احتمال تقلب در آن کم است. تست بزاق شیوه‌ای عالی برای سنجش استفاده اخیر شخص بوده و امکان پی بردن به چند ماده مخدر به صورت هم زمان را نیز دارد. در این تست امکان تشخیص مصرف متادون با گذشت تقریبا 24 ساعت وجود دارد و نتیجه تست چند دقیقه‌ای آماده می گردد.

5. تست متادون با کیت

کیت تست متادون، روش غربالگری محسوب می‌شود که در آن احتمال خطا به مراتب بیش از روش‌های آزمایشگاهی است. زمان تشخیص متادون با کیت 72 ساعت پس از مصرف است که کیت را با قرار دادن در ادرار تست می‌کنند. نیازی نیست ناشتا باشید و در هر زمان از شبانه روز می‌توانید این تست را انجام دهید. توجه کنید هر کدام از نوارهای تستی باید یک بار مصرف شوند.

برای استفاده از این کیت‌ها، باید یک عدد نوار را در داخل مقداری از نمونه ادرار شخص (تقریبا 1 سانتی متر) قرار داده و 15 ثانیه صبر کنید. اگر سطح متادون بالاتر از 300 نانوگرم در میلی لیتر شد جواب مثبت است. نوار باید 15 ثانیه در نمونه قرار گرفته و پیش از خواندن نتیجه 5 دقیقه بر روی سطح صاف غیر جاذبی باشد. شرح جواب تست در 1 دقیقه ابتدایی یا 10 دقیقه بعد ایجاد خطا می‌کند و به طور کلی می‌توان گفت که البته امکان خطای تکنیکی در این تست وجود دارد. در صورت مثبت شدن تست حتما برای ترک متادون اقدام کنید.

 

علل منفی شدن تست اعتیاد به متادون

نتیجه منفی تست به معنای عدم اعتیاد فرد نمی‌باشد. هر آزمایشی احتمال خطا دارد و با برخی روش‌ها می‌توان نتیجه آن را تغییر داد. از علل منفی شدن تست از طریق نمونه ادرار می‌توان به  تغییر در سطح ph ادرار از طریق افزودن خون، جوهر لیمو، سفید کننده و… اشاره کرد. همچنین استفاده از رقیق کننده‌ها در ادرار بر روی نمونه آن تاثیر می‌گذارد. تقلب در نمونه ادرار راه دیگری برای تغییر تست است؛ برای مثال با وجود حضور نمونه گیر شخص بیمار می‌تواند از طریق تخلیه سرنگی که نمونه فرد سالمی است به داخل ظرف نمونه تقلب کند.

از علل دیگر منفی شدن تست اعتیاد به متادون می‌توان مصرف بی 2، مصرف داروهای ادرارآور، نوشیدن آب زیاد، فاصله زمانی و تداخلات دارویی را نام برد. در قضیه تداخل دارویی توجه داشته باشید که مصرف برخی داروها می‌تواند مقدار متادون خون را افزایش دهد پس اگر دارویی استفاده می‌کنید آن را به مسئول آزمایشگاه اطلاع دهید. برای آشنایی با سایر انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید :  ترک اعتیاد به متادون در خانه  [/box]

 

برای دریافت مشاوره در زمینه متادون و تست تشخیصی اعتیاد به متادون می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

 

آیا متادون در آزمایش اعتیاد ازدواج رویت می‌شود؟

خیر مگر تست اختصاصی متادون گرفته شود. در آزمایش ازدواج تنها مشتقات مورفین ارزیابی می‌گردد که شامل متادون نیست.

آیا احتمال مرگ با مصرف متادون وجود دارد؟

بله گاهی اوقات استفاده خودسرانه و در دوز بالا سبب مرگ می‌شود. به همین دلیل ضروری است که مصرف آن تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: تست اعتیاد به متادون



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به متادون ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تست تریاک از مهم‌ترین و شایع‌تر ین تست‌های قبل ازدواج و استخدام در مراکز عمومی است. تریاک یکی از قدیمی‌ترین و ارزان‌ترین مواد مخدری است که عمدتاً توسط افراد مصرف می‌شود. اصلی ترین ماده شیمیایی که در تریاک وجود دارد مورفین است و 11 تا 16 درصد تریاک را ماده مورفین تشکیل می‌دهد. مصرف طولانی مدت این ماده منجر به ایجاد مقاومت در بدن و در نتیجه اعتیاد می‌شود. از آنجایی که مصرف تریاک در جامعه شیوع نسبتاً بالایی دارد، بسیاری افراد برای انجام فعالیت‌هایی نظییر ازدواج، استخدام و… نیاز به انجام تست عدم اعتیاد دارند. اگر نیاز به دانستن اطلاعات بیشتری در ارتباط با تست تریاک دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در ادامه مقاله به بررسی کامل راه‌های ترک تریاک می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

منبع: تست اعتیاد به تریاک

تست تریاک 

ماده اصلی تریاک مورفین است که خاصیت تسکین دهی دارد. این ماده در تمام آزمایش‌ها و تست‌های اعتیاد قابل تشخیص است. به طور کلی آزمایش تشخیص اعتیاد چه ماده تریاک باشد یا هر ماده دیگری باید توسط یک پزشک یا متخصصین بهداشت روان انجام شود. در سال‌های اخیر علاوه بر روش‌های سنتی تشخیص مواد، ارزیابی‌های روانی هم انجام می‌شود. در نتیجه یک تشخیص کامل برای تست اعتیاد که می‌تواند اعتیاد به تریاک باشد یا ماده دیگر، توسط چندین متخصص از جمله پزشک، روان‌پزشک و یا روان‌شناس انجام می‌شود. برای آشنایی با علائم اعتیاد به تریاک کلیک کنید.

 

تفاوت تست تریاک با سایر تست‌های اعتیاد

اولین نکته‌ای که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که آیا تفاوتی بین تست تریاک و سایر مواد مخدر وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت به دلیل وجود میزان نسبتاً بالای ماده مورفین در تریاک تمام آزمایش‌هایی که برای تشخیص مورفین به کار می‌روند قابلیت تشخیص تریاک را هم دارند. در واقع تمام مواد هم خانواده تریاک مانند شیره، هرویین، کراک، مورفین و حتی کدئین را می‌توان به یک صورت تشخیص داد. درحالی که برای تشخیص سایر مواد مخدر مانند آمفتامین‌ها، شیشه، حشیش، گل و… آزمایشات متفاوتی نسبت به تریاک و مواد هم خانواده آن انجام می‌شود. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست [/box]

 

انواع تست مصرف تریاک

قدیمی‌ترین و شایع‌ترین روش‌هایی که برای تست تریاک استفاده می‌شود از راه آزمایش خون و ادرار است. همچنین جدیدا روش‌هایی به وجود آمده که نسبت به آزمایش خون و ادرار شیوع کمتری دارد اما در شرایط خاصی از این روش‌ استفاده می‌شود که عبارت‌اند از آزمایش بزاق، عرق و آزمایش نمونه مو. با این حال با توجه به این که پاسخ تست آزمایش خون و بزاق به دلیل اینکه تنها پس از چند ساعت مصرف تریاک اعتبار دارند، معمولاً کمتر استفاده می‌شوند.

از آنجایی که اثر مصرف تریاک تا چند روز در ادرار باقی می‌ماند معمول‌ترین تست تشخیص اعتیاد، استفاده از نمونه ادرار است. مواد هم خانواده تریاک مانند هرویین، مورفین و متادون معمولا 2 تا 10 روز در ادرار قابل تشخص هستند. با این حال دقت آزمایش همیشه به صورت 100 درصد صحیح نیست. دقیق ترین روش تست تریاک استفاده از نمونه مو است، اما با توجه به گران بودن این تست، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی با سایر انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه [/box]

 

آیا می‌توان نتیجه آزمایش اعتیاد به تریاک را منفی کرد؟

باتوجه به نقش کلیدی اعتیاد در سلامت جسم و روان، شاید اولین فکری که به ذهن بسیاری از افراد معتاد خطور می‌کند منفی کردن پاسخ تست اعتیاد است. منفی کردن پاسخ تست تریاک و به طور کلی هر ماده مخدری به راحتی و سادگی قابل انجام نیست. یکی از شایع‌ترین روش‌هایی که برخی افراد از آن استفاده می‌کنند قطع مصرف ماده مخدر در یک دوره چند روزه است. همانطور که گفته شد مواد هم خانواده تریاک به طور میانگین 2 تا 10 روز در بدن باقی می‌مانند.

با این حال مهم‌ترین عاملی که برای ماندگاری مواد در بدن وجود دارد، میزان مصرف ماده تریاک است. به عنوان مثال ممکن است برای شخصی که به صورت تفننی مصرف می‌کند سه روز و برای شخصی که سالیان سال اعتیاد داشته این عدد به 10 روز برسد. پس یکی از روش‌های منفی کردن پاسخ تست تریاک که به راحتی هم امکان پذیر نیست، عدم مصرف موقت ماده مخدر تریاک است.

 بهترین راه برای منفی کردن پاسخ تست اعتیاد بیرون ریختن این مواد از بدن است، اما همانطور که می‌دانید انجام این کار به سادگی و راحتی قابل انجام نیست. با این‌حال روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در این امر موثر واقع شوند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نوشیدن زیاد آب و رقیق کردن نمونه آزمایش

2. مصرف داروهای جایگزین مانند متادون و B2

3. ورزش کردن

4. تعویض نمونه آزمایش

5. تغییر PH نمونه ( به وسیله افزودن موادی مانند بزاق، منی، اشک، آبلیمو، ناخن، خون و یا سایر مواردی که PH خون را تغییر می‌دهد)

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد [/box]

 

برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی می توانید از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا با یک بار مصرف کردن تریاک به آن اعتیاد پیدا می‌کنیم؟

مصرف مواد مخدر چه به صورت کوتاه مدت و چه به صورت بلند مدت تاثیرات مختلفی بر روان و جسم انسان می‌گذارند، به طوریکه حتی با یک بار مصرف مواد تغییراتی در مغز و بدن انسان صورت می‌گیرد. این مسئله نشان دهنده آن هست که حتی یک بار مصرف مواد مخدر می‌تواند بر بدن و مغز انسان تاثیر منفی بگذارد.

آیا می‌توان پاسخ آزمایش تریاک را منفی کرد؟

بله راهکارهای متعددی وجود دارد که افراد به وسیله آن‌ها پاسخ تست اعتیاد خود را منفی می‌کنند. از این روش‌ها می‌توان به تعویض نمونه، جایگزین کردن دارو، رقیق کردن ادرار و غیره اشاره کرد. اما با اقدامات سختگیرانه ازمایشگاه ها این روش ها نتیجه بخش نیست، پس اگر مجبور به آزمایش هستید حتما برای ترک تریاک اقدام کنید.

اگر پس از منفی بودن تست نیز همچنان به فرد مشکوک بودیم چه باید بکنیم؟

اگر فکر می‌کنید که فرد با استفاده از روش‌هایی تست اعتیاد خود را منفی کرده، به یک روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد مراجعه نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: تست اعتیاد به تریاک



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به تریاک ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آیا روش‌های انجام تست هروئین را می‌شناسید؟ هروئین، ماده مخدری است که به دلیل ایجاد حس سرخوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه بسیاری از افراد را درگیر کرده است. استفاده­ هروئین به شکل تزریق یا استنشاق بوده و مصرف آن عوارض جانبی بسیاری از جمله بیماری‌های کلیوی و کبدی، تنگی نفس، خشکی دهان، خواب آلودگی، اختلال در عملکرد ذهنی و افزایش خطر ابتلا به هپاتیت و اچ آی وی به همراه دارد. امروزه تست هروئین به دلیل شایع بودن مصرف آن، در بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی همچون ازدواج و استخدام انجام می‌گیرد. با این حال در برخی مواقع به دلیل مصرف برخی داروها و یا دستکاری‌های عمدی افراد، نتایج تست هروئین به طور کاذب مثبت یا منفی می‌شود. در ادامه مقاله به بررسی کامل تسئت هروئین می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

منبع: تست اعتیاد به هروئین

هروئین چیست؟

هروئین، ماده مخدری است که به دیامورفین معروف بوده و به دلیل اثرات سرخوشی آن استفاده می‌گردد. هروئین ترکیباتی شبیه به مورفین داشته و فرد را به اعتیاد سوق می‌دهد. اثرات هروئین سریع بوده و مصرف ­کنندگان برای اثر بخشی سریع‌تر، آن را تزریق و یا استنشاق می­‌کنند. مصرف هروئین دارای عوارض جانبی بسیاری از جمله یبوست و گرفتگی دستگاه گوارش، بیماری‌های کلیوی و کبدی، کاهش تنفس، تنگی نفس، خشکی دهان، خواب آلودگی، اختلال در عملکرد ذهنی و افزایش خطر ابتلا به هپاتیت و اچ آی وی از طریق تزریقات وریدی می­‌باشد. مصرف هروئین منجر به آسیب‌های شدید جسمانی و ضررهای ناشی از ترک آن می‌­شود. درمان اعتیاد به هروئین اغلب شامل رفتار درمانی و دارو درمانی است. داروهایی مانند بوپرنورفین، متادون یا نالترکسون نیز می‌توانند اثرات را کاهش داده و به بیمار کمک‌های شایانی کنند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به هروئین [/box]

تست هروئین

تست­‌های مربوط به هروئین در محیط‌های متفاوتی مانند محل کار، ارتش، محیط‌های ورزشی و پزشکی به شکل گسترده در حال استفاده است. بسیاری از تست‌ها سریع و ساده بوده ولی اغلب دچار خطا شده و منجر به نتایج کاذب می‌گردد. تست هروئین اغلب بر روی ادرار، خون، مو، بزاق، عرق و ناخن انجام می‌شود. با این حال، تست‌های ادراری با توجه به سهولت و تجزیه و تحلیل سریع، رایج ترین نمونه تستی هستند که ویژگی برتر آن، بیشتر بودن غلظت متابولیت‌های دارویی نسبت به دیگر روش‌های تستی است. این تست‌­ها سریع و آسانند، اما به علت خطاهایی که دارند، می تواند به غلط گزارش شوند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تست اعتیاد [/box]

آیا ممکن است نتایج تست هروئین به غلط گزارش شود؟

پزشکان در مطالعاتی که از تست ادرار استفاده کرده بودند، متوجه شدند که اکثر بیماران از ماده مخدر مرفین به عنوان متابولیت متداول کدئین، آگاهی نداشته و تست­‌هایشان منجر به نتایج مثبت کاذب هروئین گردیده است. گروهی دیگر نشان دادند که تست­‌های مثبت کاذب می‌­تواند ناشی از تداخلات استفاده از لاکتات دهیدروژناز و لاکتات باشد. گاهی تکنسین‌های آزمایشگاهی در تست­‌ها گزارش را غلط اعلام می‌کنند. دو دلیل اصلی آن می‌تواند استفاده­‌ی تکنسین از روش‌های آزمایشگاهی اشتباه و یا غلظت ناکافی متابولیت‌های هروئین در نمونه ­باشد. به همین دلیل برای اطمنیان از نتیجه تست نیاز به مشاوره ترک اعتیاد وجود دارد. مشاوران با بررسی سایر علائم جسمی و روانی پی به اعتیاد فرد می‌برند.

احتمال مثبت شدن کاذب تست هروئین وجود دارد؟

هروئین، مخدری است که سریعا متابولیزه شده و میزان قابل ملاحظه‌ای از آن از طریق ادرار دفع نمی­‌گردد. تست­‌های شناسایی مصرف هروئین معمولاً شامل متابولیت‌های مورفین یا استیل مورفین می‌­باشد. تست­‌های استاندارد جهت ارزیابی هروئین، برای تکنسین آزمایشگاه مشخص نمی‌کند که بیمار کدام دارو خاص را استفاده کرده است. تست­‌ها تفاوت میان کسانی که هروئین و دیگر افیون‌های تجویز شده را تشخیص نمی‌دهند. اگر مرفین در نمونه‌ای که ارائه شده تشخیص داده شود، بیمار می‌تواند نسخه کدئین یا مرفینی را که پزشک تجویز کرده جهت مثبت بودن نتایج خود ادعا کند. بنابراین، اگر فردی از هروئین استفاده می‌کند، این مصرف بدون شناسایی خواهد ماند. گاهی نسخه کدئین یا مورفین توضیح قابل قبولی جهت نتایج مثبت تست هروئین است.

آیا می‌توان تست هروئین را منفی کرد؟

گاهی نیز خود افراد به عمد نمونه را دستکاری می‌کنند تا نتیجه آزمایش منفی شود. دستکاری نمونه، افزودن ماده­ پوشش دهنده، اضافه کردن آب یا تعویض ادرار با فرد دیگر از انواع این روش‌ها است. همچنین مصرف مقدار قابل توجهی آب قبل آزمایش با رقیق کردن ادرار، جواب تست هروئین را منفی می­‌کند. برای تشخیص رقیق بودن ادرار نیز از طریق اندازه گیری کراتینین و ارزیابی رنگ ادرار می‌توان هرگونه جعل در نتایج را تشخیص داد. هنگامی که افراد نمونه ادرار خود را با دیگری جایگزین می­‌کنند، این روش با ثبت درجه حرارت تشخیص داده می‌­شود.

آیا دارویی برای منفی کردن جواب تست وجود دارد؟

محصولات متفاوتی از مکمل‌های گیاهی تا صنعتی وجود دارد که می‌­توانند جواب تست­‌ هروئین را منفی کنند. هدف این محصولات، این است که در تشخیص دارو یا متابولیت آن تداخل ایجاد کند. این مواد می‌توانند یک محصول خانگی مانند سفید کننده­، سرکه یا یک ماده خریداری شده موجود در بازار مانند نیترات سدیم یا پتاسیم یا پراکسید / پراکسیداز باشد. این محصولات از ترکیبات ویتامین B برای نرمال­ سازی رنگ ادرار یا کراتین برای جبران کاهش کراتینین استفاده می­‌کنند. آزمایشگاه‌ها با توجه به رنگ و شکل نمونه، چنین تغییراتی را تشخیص می‌دهند. با تکان دادن نمونه­‌ها وجود کف صابون، آمونیاک، پراکسید هیدروژن یا سفید کننده را ارزیابی می­‌کنند. استفاده مخفیانه از این محصولات می‌تواند بیمار را در معرض اوردوز یا تداخلات دارویی قرار دهد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به هروئین [/box]

راه حل آزمایشگاه‌­ها جهت کاهش خطا

به منظور حل این مسائل در آزمایشگاه، متخصصان از تست 6-استیل-مورفین استفاده می‌کنند. این متابولیت مخصوص ماده مخدر هروئین بوده و فقط پس از مصرف این ماده توسط بدن تولید می­‌شود. وجود آن در ادرار تأیید می‌کند که از ماده­ مخدر هروئین استفاده شده و بنابراین به آزمایشگاه اجازه می‌دهد تا نتیجه را جهت هروئین مثبت اعلام کند. بنابراین، با تست 6-استیل-مورفین، آزمایشگاه‌ها می‌توانند دستکاری و جعلی  بودن نتیجه تست هروئین را تشخیص دهند. با این حال، عدم وجود آن متابولیت استفاده از هروئین را رد نمی‌کند. مقادیر کمی از این متابولیت پس از مصرف هروئین تنها برای حدود 2 الی 8 ساعت در بدن باقی می­‌ماند. برای تشخیص صحیح و دقیق هروئین، بهتر است آزمایشگاه‌ها چندین تست مختلف را در چند زمان متفاوت بگیرند. در صورتی که نتیجه تست مثبت بود، توصیه می کنیم که از اقدامات خود سرانه پرهیز کرده و هر چه زودتر به مراکز مربوطه جهت ترک اعتیاد مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره تلفنی ترک اعتیاد در زمینه تست هروئین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: تست اعتیاد به هروئین



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به هروئین ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آشنایی با تست شیشه و راه‌هایی ارزیابی اعتیاد به آن تبدیل به یک دغدغه برای بسیاری از خانواده‌ها شده است. امروزه با توجه به افزایش تولید و پایین آمدن میانگین سنی اعتیاد به این ماده مخدر بسیاری از خانواده‌ها با معضل اعتیاد یکی از اعضا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اگرچه اعتیاد به شیشه نشانه‌هایی را در رفتار فرد باقی می‌گذارد اما بهتر است پیش از برچسب زدن به فرد دراین‌باره برای دریافت تشخیص قطعی از یک روانشناس در حوزه اعتیاد به مواد مخدر کمک بگیرید. بررسی‌های دقیق بالینی و همین‌طور استفاده از تست اعتیاد به شیشه قطعی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به پاسخ در ارتباط با اعتیاد یک فرد است. به همین خاطر ما در این مطلب به بررسی تست اعتیاد به شیشه و راه‌هایی که برای تقلب در این آزمایش وجود دارد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به شیشه [/box]

منبع: تست اعتیاد به شیشه

ماده مخدر شیشه و نشانه‌های اعتیاد به آن

شیشه نام ماده مخدر صنعتی است که در آزمایشگاه و از ماده‌ای به نام مت‌آمفتامین ساخته می‌شود. به همین خاطر این ماده در گروه مواد محرک قرار می‌گیرد و استفاده از آن باعث افزایش انرژی و احساس شادمانی در فرد می‌شود. تجربه مجدد این احساس شادمانی یا افزایش انرژی، دلیل و انگیزه‌ای برای مصرف مجدد این ماده و اعتیاد به آن خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تست شیشه در هر جایی که هستید می توانید با متخصصان مرکز آواژه تماس بگیرید. 

استفاده از ماده محرک شیشه باعث بروز نشانه‌هایی در رفتار فرد می‌شود که برای اطرافیان قابل‌تشخیص بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد اما بااین‌حال با توجه به اینکه این نشانه‌ها می‌تواند به هر دلیل دیگری نیز ایجاد شده باشد، بهتر است پیش از تصمیم‌گیری قطعی ازنظر متخصصین و تست اعتیاد به این ماده مخدر استفاده کنید. شاخص‌ترین نشانه‌های مصرف شیشه عبارتند از:

_کاهش نیاز فرد به خواب و احساس انرژی که با حالت همیشگی فرد متفاوت است

_کاهش اشتها و وزن محسوس در فرد

_افزایش انرژی و احساس سرخوشی که با خلق معمول فرد تفاوت دارد

_پرحرفی و بعضاً پرش افکار در صحبت کردن

_پرخاشگری یا تحریک‌پذیری

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به شیشه [/box]

تست اعتیاد به شیشه

راه‌های مختلفی برای بررسی اعتیاد به شیشه وجود دارد که با توجه به میزان دقت مورد انتظار، مدت‌زمان مدنظر و همین‌طور وضعیت سلامت فرد و مسائل اقتصادی ممکن است از هریک از آن‌ها استفاده شود. ازجمله رایج‌ترین روش‌ها برای سنجش اعتیاد به شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نمونه ادرار | تست شیشه

یکی از کم‌هزینه‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی اعتیاد فرد به شیشه، آزمایش نمونه ادرار است. در این شیوه نمونه‌ای از ادرار فرد برای بررسی ماده مخدر شیشه و یا مواد شیمیایی که در حین تجزیه شیشه در بدن تولید شده است به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. سرعت پاسخ‌دهی در این شیوه در حدود 2 روز پس از انجام آزمایش است.

یکی از محدودیت‌های استفاده از نمونه ادرار برای تست شیشه این است که این تست تنها در صورتی نتیجه مثبت را نشان می‌دهد که حداقل 1000 ng/ml از شیشه در ادرار فرد وجود داشته باشد. به همین خاطر ایجاد وقفه زمانی بین مصرف شیشه و انجام آزمایش می‌تواند باعث بروز نتیجه منفی تست شود.

2. نمونه خون

تست شیشه تجزیه نمونه خون فرد برای سنجش اعتیاد نیز یکی از راهکارهایی است که بعضاً مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه مواد شیمیایی موجود در خون فرد تجزیه و بررسی شده و از این طریق می‌توان به مصرف شیشه در وی پی برد. بااین‌حال نمونه خون نیز درست مانند ادرار با گذر زمان دقت خود را از دست می‌دهد و همچنین به لحاظ مدت پاسخگویی و هزینه نیز نسبت به آزمایش ادرار ضعیف‌تر است.

3. نمونه بزاق

تست اعتیاد به شیشه نمونه بزاق روش بررسی است که باید در مدت‌زمان بسیار کوتاهی پس از استفاده از مواد مخدر انجام بگیرد و ضمناً نسبت به سایر موارد نیز دقت کمتری دارد. بیشترین استفاده از نمونه بزاق برای مأمورین نیروی انتظامی و یا راهنمایی و رانندگی است که می‌خواهند از سلامت رانندگان اطمینان پیدا کنند.

4. نمونه مو

دقیق‌ترین روش برای بررسی اعتیاد فرد به شیشه بررسی نمونه مو است. مواد ناشی از متابولیت شیشه در بدن تا چندین ماه در موها باقی می‌مانند و به همین خاطر نمونه مو یکی از دقیق‌ترین و درعین‌حال مفیدترین شیوه‌های تست شیشه است که برخلاف سایر روش‌ها مشمول گذر زمان نخواهد شد. بااین‌حال به دلیل هزینه بالای این شیوه از بررسی، معمولاً از آن استفاده نمی‌شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تست اعتیاد  [/box]

راه‌های منفی کردن تست اعتیاد به شیشه

راه‌های بسیاری برای منفی کردن تست شیشه وجود دارد که ممکن است فرد برای انکار اعتیاد خود به یکی از آن‌ها دست بزند؛ بااین‌حال درصورتی‌که مسئولین انجام تست اعتیاد نسبت به نتیجه آزمایش ابهامی داشته باشند، می‌توانند با استفاده از تست‌های تکمیلی آن را مورد بررسی قرار دهند و با توجه به میزان دقت تست‌های تکمیلی احتمال تقلب در آن‌ها بسیار ضعیف است.

ایجاد وقفه برای حداقل 3 روز میان زمان مصرف تا انجام تست، استفاده از داروهای سم‌زدایی قوی، تعویض نمونه با سایر نمونه‌ها و یا ریختن هر چیزی در ظرف نمونه که باعث تغییر ph آن شود می‌تواند باعث منفی شدن نتیجه تست باشد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به مواد محرک [/box]

با تست شیشه مثبت چه کنیم؟

یکی از سؤالاتی که باید در این مطلب به آن بپردازیم این است که در صورت مثبت شدن نتیجه تست اعتیاد به شیشه باید چه کرد؟

فهم این مطلب که یکی از نزدیکان شما دچار اعتیاد به شیشه شده، موضوع بسیار دردناکی است. شما حجم بسیاری از هیجانات منفی مانند خشم و نفرت و یا یاس و ناامیدی را تجربه خواهید کرد و به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت روان خود و سایر اعضای خانواده به‌ویژه کودکان، از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. علاوه بر این مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید راهکارهای مناسبی برای جلب انگیزه فرد نسبت به ترک اعتیاد پیدا کنید.

با توجه به اینکه ماده مخدر شیشه باعث بروز وابستگی جسمی و روانی در فرد می‌شود، برای درمان اعتیاد به آن باید از جلسات سم‌زدایی و بهبود جسمی در کنار بازپروری روانی استفاده کنید. درصورتی‌که به هریک از این موارد بی‌توجه باشید احتمال ترک اعتیاد ضعیف‌تر می‌شود.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ترک شیشه

بسیاری از افراد انجام سم‌زدایی و رهایی از وابستگی جسمی را به‌عنوان ترک اعتیاد در نظر می‌گیرند. این در حالی است که میل به مصرف مجدد در این افراد معمولاً باعث می‌شود که آن‌ها دیر یا زود مصرف مواد مخدر را از سر بگیرند. همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهد با توجه به دوره محرومیتی که فرد در دوران ترک پشت سر گذاشته احتمالاً میزان مصرف در وی افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر است که توجه به جلسات بازپروری اهمیت بسیاری دارد. این جلسات به فرد کمک خواهد کرد در مقابل میل به مصرف مجدد شیشه ایستادگی داشته باشد و همچنین وابستگی روانی وی به این ماده مخدر را کاهش می‌دهند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

بسیاری از مصرف‌کنندگان شیشه دچار کژ‌کاری‌هایی در مغز می‌شوند که باعث خواهد شد آن‌ها توانایی شاد بودن بدون استفاده از شیشه را از دست بدهند و به همین خاطر معمولاً به دنبال ترک اعتیاد به شیشه، فرد دوره‌هایی از افسردگی شدید را تجربه خواهد کرد. یکی از وظایف روانشناسان کمک به فرد برای بهبود این شرایط است. با توجه به آنچه گفته شد درصورتی‌که متوجه اعتیاد یکی از نزدیکان خود به شیشه شدید، بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و اقداماتی را برای بهبود فرد و همچنین کمک به حفظ سلامت روان سایر اعضای خانواده شروع کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد بدون درد [/box]

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به شیشه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360  تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1.آیا امکان تقلب در تست شیشه وجود دارد؟

به‌طورکلی نمی‌توان نتیجه هیچ تستی را صد در صد و قطعی در نظر گرفت و احتمال خطا در تمامی شیوه‌های بررسی وجود دارد. ایجاد وقفه زمانی بین مصرف شیشه و انجام تست یا استفاده از داورهای سم‌زدای قوی ازجمله راهکارها برای تقلب در نتیجه تست هستند. بااین‌حال در صورت لزوم می‌توان از تست‌های تکمیلی استفاده کرد که دقت آن‌ها بسیار بالاتر بوده و احتمال تقلب در آن‌ها بسیار کم است.

2.بهترین شیوه برای تست اعتیاد به شیشه کدام است؟

بررسی نمونه مو بهترین و دقیق‌ترین شیوه برای بررسی اعتیاد فرد به شیشه است. بااین‌حال به دلیل هزینه بالای این شیوه معمولاً از آن استفاده نمی‌شود. پس از نمونه مو، آزمایش ادرار رایج‌ترین شیوه بررسی اعتیاد به شیشه است.

منبع: تست اعتیاد به شیشه



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به شیشه ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آیا روش‌های تست اعتیاد به ترامادول را می‌شناسید؟ ترامادول از جمله داروهای تسکین دهنده دردهای مزمن به شمار می‌رود که مصرف خودسرانه و بیش از حد این دارو ممکن است وابستگی شدیدی در فرد ایجاد کرده و به راحتی قابل ترک نباشد. متاسفانه در طی چند سال اخیر مصرف ترامادول در بین جوانان بسیار رایج شده است. اغلب اداره‌ها، مشاغل خاص و مسابقات ورزشی برای استخدام افراد ابتدا از آن‌ها برگه عدم اعتیاد را درخواست می‌کنند. بنابراین انجام صحیح تست اعتیاد به ترامادول و دیگر مواد مخدر برای بسیاری از افراد به دغدغه بزرگی تبدیل شده است. برای ثابت کردن عدم اعتیاد فرد به ترامادول یا سایر مخدرها، روش‌های متعددی وجود دارد. اما ممکن است به دلیل تقلب و یا مصرف برخی داروها نتیجه تست ترامادول اشتباه شود. در ادامه مقاله به بررسی کامل تست اعتیاد به ترامادول می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش‌ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : قرص ترامادول چیست؟ [/box]

منبع: تست اعتیاد به ترامادول

انواع روش های تست اعتیاد به ترامادول

 تشخیص ترامادول در بدن یا تست ترامادول به دو روش کلی قابل انجام است:

1. روش آزمایشگاهی

در این روش نمونه ادرار فرد جمع آوری شده و در طی یک فرآیند خاص و در آزمایشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. میزان خطای این نوع تست بسیار کمتر از تست‌های نواری می‌باشد. البته تداخلات دارویی و یا مصرف غذاهای خاص می‌تواند نتیجه تست را به طور کاذب مثبت کند. در تست‌های آزمایشگاهی، گرفتن تست به روش‌های مختلفی نظیر نمونه بزاق، خون و ادرار انجام می‌شود.

2. تست های نواری

2. انجام تست اعتیاد به ترامادول، علاوه بر تست‌های آزمایشگاهی با تست‌های نواری و در منزل نیز قابل انجام دادن می‌باشد. این روش می‌تواند وجود ماده ترامادول را در نمونه ادرار انسان تشخیص دهد و از جمله روش‌های خانگی محسوب می‌شود. در واقع برای انجام آن نیازی به حضور در کلینیک و یا استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی نیست و می‌توان در منزل نیز این آزمایش را انجام داد. این تست‌ها اغلب تنها برای استفاده دارویی و تشخیص اولیه مفید هستند و برای اثبات دقیق‌تر اعتیاد باید از روش‌های غربالگری و یا آزمایشگاهی استفاده نمود. چرا که روش‌های آزمایشگاهی نتیجه دقیق‌تری به شما ارائه داده و میزان خطای آن نیز نسبت به تست‌های نواری بسیار کمتر می‌باشد.

نوع عملکرد تست‌های نواری بر مبنای ایمونوکروماتوگرافی است. در واقع استفاده از این نوع تست‌ها تنها برای به دست آوردن یک نتیجه ابتدایی می‌تواند کارآمد باشد. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به ترامادول [/box]

 

بررسی عملکرد تست نواری  

نحوه عملکرد این نوع تست‌ها به این صورت است که اگر ترامادول در نمونه ادرار از ۳۰۰ ng/ml کمتر باشد، یک خط رنگی در قسمت خط تست (T)، نمایش داده می‌شود. در مقابل اگر ترامادول موجود در ادرار از ۳۰۰ng/ml بیشتر باشد، این خط رنگی در قسمت خط تست (T) تشکیل نخواهد شد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست  [/box]

 

تداخل دارویی در تست اعتیاد به ترامادول

در بسیاری از موارد استفاده از داروهای خاص، باعث اختلال در نتیجه آزمایش شده و روند تشخیص را با مشکل مواجه می‌کند. برخی از افراد به عمد و به منظور ایجاد اختلال در نتیجه آزمایش و یا منفی شدن نتیجه، به استفاده از یکسری داروها روی می‌آورند. همچنین گاهی استفاده از بعضی داروها باعث مثبت شدن کاذب نتیجه تست می‌شود. از مهم‌ترین تداخلات دارویی می‌توان به شربت‌های دارای کدئین اشاره نمود. مصرف شربت حاوی کدئین می‌تواند در نتیجه تست مورفین اختلال ایجاد نماید.

داروهایی که باعث مثبت شدن کاذب تست می‌شوند

داروهایی که باعث مثبت شدن نتیجه تست اعتیاد به ترامادول می‌شوند به شرح زیر هستند:

_آنتی هیستامین‌ها

_داروهای ضدافسردگی

_انواع آنتی بیوتیک‌ها

_مسکن‌ها

_داروهای اعصاب و روان

_داروهای ضداحتقان

_آمفتامین

_مت آمفتامین

_انواع کدئین‌ها

_داروی دیکلوفناک

_دتای نوولاک

_متادون

_شاهدانه

و…

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به ترامادول [/box]

 

آیا نوشیدن قهوه نتیجه تست اعتیاد ترامادول را مثبت می‌کند؟

همان طور که می‌دانید اثر کافئین بر بدن مشابه با آمفتامین بوده و یک نوع محرک مرکزی محسوب می‌شود. بنابراین مصرف بیش از اندازه قهوه، می‌تواند در تست ادرار کاملا مشهود باشد. در واقع با نوشیدن حدود ۱۰۰۰میلی گرم از کافئین، میزان آن در تست ادرار به صورت غیر مجاز بالا رفته و حتی ممکن است باعث مثبت شدن تست دوپینگ گردد. به همین علت مصرف قهوه قبل از انجام تست اعتیاد به ترامادول و سایر مواد مخدر توصیه نمی‌گردد. درصورتی که بدون مصرف ترامادول و به دلیل مصرف موارد فوق نتیجه آزمایش فرد مثبت شود، باید نمونه وی غربالگری شده تا نتیجه تست به صورت دقیق ارائه گردد. این روش نیز فقط توسط آزمایشگاه‌های تشخیص طبی قابل انجام است و تست‌های نواری این قابلیت را ندارند.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید :  ترک اعتیاد به مواد مخدر [/box]

 

نکاتی درباره جمع آوری نمونه جهت تست اعتیاد به ترامادول

در زمینه جمع آوری نمونه ادرار جهت تست اعتیاد به ترامادول یا سایر مخدرها، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. همچنین ناشتا بودن نیز در نتیجه تست ترامادول نمی‌تواند تاثیر آنچنانی داشته باشد. برای جمع آوری نمونه، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

_ظرفی که قرار است نمونه در آن نگهداری شود باید کاملا خشک باشد.

_برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌گردد از ظروف مخصوص نمونه ادرار و یا یورین باتل استفاده شود.

_نمونه جمع آوری شده می‌تواند در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد و به مدت ۴۸ ساعت پس از جمع آوری قابل تست کردن باشد.

_جهت استفاده طولانی مدت، بهتر است نمونه را در دمای ۲۰ درجه سیلیسیوس فریز نمایید.

_نمونه مورد نظر باید قبل از انجام تست ترامادول کاملا ذوب شده و ترکیب گردد. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک اعتیاد [/box]

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ممکن است نتیجه تست اعتیاد به ترامادول اشتباه شود؟

بله مصرف برخی داروها و یا حتی کافئین می‌تواند در تشخیص اعتیاد اختلال ایجاد کند و نتیجه تست به صورت کاذب مثبت یا منفی شود. در صورتی که قصد ترک اعتیاد را دارید، توصیه می‌شود از یک متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

منبع: تست اعتیاد به ترامادول



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به ترامادول ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تست اعتیاد به ماری جوانا یا ماده مخدر گل یکی از انواع تست‌های اعتیاد است که با توجه به فراگیر شدن اعتیاد به این ماده، احتمالاً بسیاری از افراد به دنبال انجام آن هستند تا از سلامت فرزندان و یا حتی افرادی که قصد ازدواج با آن‌ها را دارند، اطمینان حاص نمایند. انواع مختلفی از تست اعتیاد به ماری جوانا وجود دارد که با توجه به هدف و عوامل تأثیرگذار دیگری مانند هزینه از یکی از آن‌ها استفاده خواهد شد. تست‌های اعتیاد به ماری جوانا مانند هر ابزار دیگری احتمالاً درصدی از خطا خواهند داشت. به همین خاطر بهتر است برای بررسی دقیق‌تر علاوه بر تست از افراد متخصص نیز کمک بگیرید. متخصصین روانشناسی اعتیاد می‌توانند با استفاده از مصاحبه‌های بالینی و مشاهده برخی رفتارها و نشانه‌های خاص، در کنار نتیجه تست اعتیاد پاسخ دقیق‌تری درباره وضعیت فرد به شما بدهند. آگاهی از اصول و روش ترک ماری جوانا به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر برای ترک آن گام بردارید. برای آشنایی با انواع مواد توهم زا کلیک کنید.

منبع: تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

ماریجوانا و نشانه‌های اعتیاد به آن گل

ماریجوانا یکی از انواع مواد اعتیادآور است که با نام‌های علف و گرس نیز شناخته می‌شود و به‌صورت طبیعی از برگ گیاه شاهدانه به دست می‌آید. استفاده از این ماده باعث بروز احساس سرخوشی و لذت در فرد می‌شود که معمولاً دلیلی برای تمایل به مصرف مجدد این ماده یا به‌عبارت دیگر اعتیاد به آن خواهد بود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علل گرایش به ماریجوانا [/box]

استفاده از ماریجوانا باعث بروز تغییراتی در رفتار و شرایط جسمی و روحی فرد می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توانید اعتیاد به این ماده مخدر را شناسایی کنید. البته توجه داشته باشید که تشخیص اعتیاد به یک ماده مخدر باید زیر نظر متخصصین صورت بگیرد و این نشانه‌ها صرفاً به‌عنوان علائمی برای هشدار به اطرافیان هستند. برای شناخت علائم اعتیاد به ماری جوانا کلیک کنید. برخی از مهم‌ترین نشانه‌های استفاده از ماریجوانا عبارتند از:

_خلق شاد و سرحالی که با حالت معمول فرد تفاوت دارد

_چشمان قرمز

_اختلال در حافظه

_خنده‌های ناگهانی و بی‌دلیل

_گیجی و از دست دادن تمرکز

_افزایش ضربان قلب

_افزایش فعالیت

_افزایش اشتها

تست اعتیاد به ماری جوانا یا گل

راه‌های مختلفی برای تست ماری جوانا وجود دارد که با توجه به شرایط و هدف از انجام تست، از یکی از آن‌ها استفاده می‌شود. مثبت شدن تست ماری جوانا به عوامل مختلفی ازجمله میزان و سابقه مصرف، شرایط جسمی و سایر مواد و داروهایی که فرد استفاده می‌کند بستگی دارد. البته راه‌هایی نیز برای منفی کردن تست وجود دارد که ممکن است فرد از آن‌ها استفاده کند. به همین خاطر بهتر است که استفاده از تست اعتیاد در کنار سایر روش‌های تشخیصی نظیر استفاده از جلسات مشاوره صورت بگیرد.

اصلی‌ترین ماده اعتیادآور موجود در ماریجوانا تتراهیدروکانابینول (THC) است و انواع تست‌ ماری جوانا نیز اغلب به شکلی در حال بررسی اعتیاد به این ماده مخدر هستند. در ادامه رایج‌ترین روش‌هایی که برای سنجش اعتیاد به این ماده وجود دارد را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

1. ادرار

یکی از رایج‌ترین تست‌های اعتیاد به ماریجوانا بررسی نمونه ادرار فرد است. در این آزمایش میزان (THC) ناشی از سوخت‌وساز ماریجوانا در ادرار فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی‌که فرد سابقه مصرف این ماده مخدر را داشته باشد تست ادرار می‌تواند حتی تا حدود دو ماه پس از آخرین مصرف، استفاده از این ماده مخدر را شناسایی کند اما درصورتی‌که فرد برای نخستین بار از این ماده استفاده کرده باشد، دقت ابزار تشخیصی به میزان مصرف بستگی دارد. این شیوه از بررسی، مصرف مقدار زیادی از ماریجوانا را تا حدود یک ماه پس از مصرف نیز نشان می‌دهد اما درصورتی‌که از مقدار کمتری از این ماده استفاده شده باشد حداقل تا دو روز بعد قابل‌تشخیص خواهد بود.

2. تست ماری جوانا یا گل | خون

در بررسی نمونه خون برای تست ماری جوانا وجود (THC) در خون فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به میزانی از ماده مخدر که در آخرین وعده استفاده شده، این تست قدرت تشخیص بین 5 تا 7 روز پس از آخرین مرتبه مصرف را خواهد داشت. اگرچه تست خون نسبت به ادرار هزینه بیشتری داشته و پاسخگویی نیز بیشتر طول خواهد کشید اما بااین‌حال احتمال تقلب در این تست به‌مراتب کمتر از تست ادرار است و دقت بالاتری خواهد داشت.

3. مو

بررسی نمونه مو برای سنجش اعتیاد یکی از راه‌های معتبر در این زمینه است که می‌تواند استفاده از مواد مخدر را حتی تا چند ماه پیش از نمونه‌برداری مشخص کند اما به دلیل هزینه بالایی که استفاده از این شیوه برای سنجش اعتیاد دارد معمولاً از آن استفاده نمی‌شود.

4. کیت‌های تشخیصی

روش‌های بالا برای سنجش اعتیاد به ماریجوانا همگی باید توسط آزمایشگاه‌ها انجام بگیرد؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید از روش‌هایی استفاده کنید که در خانه انجام گرفته و در زمان سریع‌تری به شما پاسخ بدهند، می‌توانید از کیت‌های تشخیصی خانگی استفاده کنید.

برای انجام این تست شما باید نمونه ادرار را در یک ظرف خشک و تمیز جمع‌آوری کرده و سپس کیت تشخیصی را داخل ظرف قرار دهید. پس از قرار دادن کیت در ظرف برای زمانی در حدود 15 ثانیه صبر کنید و سپس کیت را خارج کرده و در محل صافی قرار دهید. پس از 5 دقیقه نتیجه تست قابل تفسیر خواهد بود. شما می‌توانید خط‌های روی کیت را با توجه به این راهنما تفسیر کنید:

_درصورتی‌که تنها یک خط روی قسمت (C) ایجاد شده باشد، حتی اگر این خط کمرنگ باشد به معنای مثبت بودن نتیجه تست است.

_درصورتی‌که علاوه بر قسمت (C)، یک خط نیز روی قسمت (T) ایجاد شده باشد، نتیجه تست منفی است. گاهی خط قسمت (T) کمرنگ خواهد بود. این موضوع تأثیری در منفی بودن نتیجه تست نخواهد داشت.

_درصورتی‌که هیچ خطی بر روی کیت نیفتاده باشد یا صرفاً یک خط در قسمت (T) وجود داشته باشد، نتیجه تست نامعتبر بوده و باید مجدداً تکرار شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تست اعتیاد  [/box]

تقلب در تست ماری جوانا یا گل

افرادی که به یک ماده مخدر اعتیاد دارند معمولاً به دلیل بی‌میلی که به ترک اعتیاد دارند، تلاش خواهند کرد تا اعتیاد خود را انکار نمایند. راه‌های مختلفی برای تقلب در تست اعتیاد وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده از قرص‌های شیمیایی بوپرنورفین یا ب 2 است. داروی بوپرنورفین علی‌رغم تأثیر بالایی که در سم‌زدایی دارد بااین‌حال خود جزء داروهای اعتیادآور است و استفاده از آن می‌تواند باعث اعتیاد فرد به این ماده شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : عوارض ماده مخدر گل یا ماری جوانا [/box]

مثبت شدن نتیجه تست ماری جوانا یا گل

درصورتی‌که تست اعتیاد یکی از اطرافیان مثبت شد باید چه واکنشی نشان داد؟ این سؤال برای بسیاری از خانواده‌ها پیش خواهد آمد و علی‌رغم اهمیتی که شیوه واکنش اطرافیان در تصمیم فرد برای ترک اعتیاد دارد، آن‌ها معمولاً نمی‌دانند واکنش صحیح کدام است. به همین دلیل در این قسمت نکاتی را راجع به نحوه برخورد با این موضوع بیان خواهیم کرد.

1. تست گل | پذیرش داشته باشید

اولین قدم در هنگام آگاهی از این واقعیت که یکی از اطرافیان شما دچار اعتیاد شده این است که نسبت به این موضوع پذیرش داشته باشید. انکار واقعیت و یا بی‌توجهی به آن نمی‌تواند تغییری در شرایط شما ایجاد کند. اگرچه این موضوع بسیار تلخ خواهد بود اما بااین‌حال هرچقدر سریع‌تر با آن مواجه شوید توانایی بیشتری برای مبارزه خواهید داشت. گاهی اوقات ممکن است طرف مقابل شما تصمیمی برای ترک اعتیاد حداقل در زمان حاضر نداشته باشد؛ به خاطر داشته باشید به میزانی که شما اعتیاد یکی از نزدیکان خود را دیرتر بپذیرید، خود را بیشتر در معرض آسیب‌های روانی قرار خواهید داد. اگر احساس می‌کنید در این زمینه دچار مشکلاتی هستید، می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. روش‌های درمانی مختلفی ازجمله روش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

2. خود را سرزنش نکنید

مثبت شدن تست ماری جوانا گاهی باعث خواهد شد که شما خود را به دلیل بی‌توجهی‌ها یا اشتباهاتی که در این زمینه داشته‌اید مقصر دانسته و مرتباً سرزنش کنید. اگرچه احتمال دارد شما نیز در این ماجرا تا حدودی مقصر باشید اما سرزنش خود صرفاً باعث آسیب دیدن شما به لحاظ روحی خواهد شد. سعی کنید در این شرایط خود را صرفاً به‌اندازه‌ای که مسئول هستید مقصر جلوه دهید. بهتر است در این دوران بامحبت و شفقت بیشتری نسبت به خود رفتار کنید. شما در شرایطی هستید که هیجانات منفی بسیاری مانند خشم، ناامیدی و ترس از آینده را تجربه می‌کنید. بهتر است در این شرایط به خودتان بابت این احساسات حق بدهید و رفتار پرمحبتی با خود داشته باشید.

3. تست ماری جوانا | حمایتگر باشید

بدرفتاری شما با فردی که درگیر اعتیاد است صرفاً باعث خواهد شد که او بیشتر و بیشتر درگیر اعتیاد شود. به خاطر داشته باشید که اگر فضای ارتباط شما به‌صورت رقابت و بدرفتاری با یکدیگر تغییر پیدا کند، فرد معتاد تمام تلاش خود را برای اعتیاد بیشتر و آسیب زدن بیشتر به شما انجام خواهد داد. درنتیجه اصلی‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از متشنج شدن اوضاع جلوگیری نمایید. حمایت و محبت شما تأثیر بسیاری در تصمیم فرد برای ترک اعتیاد خواهد داشت و به همین خاطر بهتر است در کنار آرام نگه‌داشتن فضا برخوردی حمایت‌گرانه داشته باشید.

4. از یک متخصص کمک بگیرید

خانواده و اطرافیان افرادی که درگیر اعتیاد شده‌اند بیش از سایرین نیاز به دریافت کمک‌های متخصصین سلامت روان دارند. نگرانی از بابت آسیب دیدن یکی از اعضای خانواده و در کنار آن مشکلاتی که به دلیل اعتیاد پیش خواهند آمد، می‌تواند آسیب‌های بسیاری را به‌ویژه برای سلامت روان کودکان ایجاد نماید. به همین خاطر بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به مواد توهم زا با سریع ترین روش های درمان [/box]

درمان اعتیاد به ماریجوانا

درمان اعتیاد به ماریجوانا به‌طورکلی شامل دو مرحله سم‌زدایی یا درمان فیزیولوژیک و همین‌طور درمان‌های روانی یا بازپروری خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین مشکلات افرادی که موفق به ترک اعتیاد می‌شوند این است که آن‌ها پس از مدتی مجدداً مصرف مواد مخدر را شروع می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات بیشتری در سلامت روان فرد شده و اعتمادبه‌نفس وی را به میزان زیادی کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که به دنبال راهکاری برای ترک اعتیاد هستید، استفاده از جلسات مشاوره را جدی بگیرید. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست  [/box]

جلسات مشاوره به فرد کمک می‌کند تا با شناخت و کنترل محرک‌هایی که او را به سمت مصرف مجدد سوق می‌دهند، از شروع مجدد اعتیاد جلوگیری کند و درعین‌حال با ریشه‌یابی دلایلی که باعث اعتیاد شده، در بهبود قطعی به او کمک خواهند کرد. علاوه بر این‌ها مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا روابط خانوادگی و دوستانه خود را که دچار مشکل شده مجدداً بازسازی کنید و به‌طورکلی شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک ماری جوانا  [/box]

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1.بهترین روش برای تست ماری جوانا یا گل چیست؟

روش‌های مختلفی مانند بررسی نمونه خون، ادرار، مو و یا حتی استفاده از رپید تست‌های خانگی برای سنجش اعتیاد به ماریجوانا وجود دارد که با توجه به شرایط، از یکی از آن‌ها استفاده می‌شود. بررسی نمونه ادرار رایج‌ترین شیوه تست اعتیاد است.

2.چه عواملی می‌توانند روی نتیجه تست گل یا ماری جوانا تأثیر بگذارند؟

سابقه و مقدار مصرف، سن، جنس و وزن فرد ازجمله مسائلی هستند که بر دقت نتیجه تست تأثیر خواهند گذاشت. علاوه بر این استفاده از برخی داروهای شیمیایی مثل بوپرنورفین نیز می‌تواند مشکلاتی را در نتیجه تست ایجاد نماید.

منبع: تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آیا از روش‌های تست اعتیاد به مورفین آگاهی دارید؟ امروزه اعتیاد به یک معضل جدی در جامعه تبدیل شده است و با توجه به مصرف روزافزون مواد مخدر، ضروری است که افراد برای انجام کارهایی همچون استخدام و ازدواج، تست اعتیاد را انجام دهند. از طرف دیگر افراد راه‌های زیادی را برای منفی کردن کاذب نتیجه تست اعتیاد به مورفین خود را به کار می‌گیرند و اینگونه نتیجه آزمایش را تغییر می‌دهند. پس منفی بودن نتیجه تست اعتیاد به مورفین یا سایر مواد مخدر، به طور قطعی نشان دهنده عدم اعتیاد فرد نیست. چرا که دلایل اثبات شده زیادی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

منبع: تست اعتیاد به مورفین

تست اعتیاد به مورفین

در بسیاری از موارد مانند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و یا استخدام در ارگان‌های مختلف، انجام آزمایش عدم اعتیاد یا همان تست اعتیاد، بسیار لازم و ضروری است. همان طور که اشاره شد، مثبت نبودن تست اعتیاد به مورفین به معنای عدم اعتیاد فرد نیست و احتمال دارد دلایل زیادی باعث ایجاد اختلال در نتیجه آزمایش شده باشند.

امروزه معضل اعتیاد به عنوان یکی از بحران‌های بسیار بزرگ در دنیا شناخته می‌شود که حتی جوامع پیشرفته نیز با آن درگیر هستند. خارج شدن از این بحران خانمان سوز، با تغییر در سبک زندگی و حذف نمودن دلایل بحران آفرین و خطر ساز، تا حدودی امکان پذیر است.

انجام دادن تست اعتیاد به مورفین در بسیاری از موارد مانند ازدواج و برخی از شغل‌های خاص، مجاز می‌باشد. امروزه، با توجه به پیشرفت‌های روز افزون علم پزشکی، آزمایش‌ها و تست‌های متعددی نظیر تست مورفین، حشیش، شیشه، آمفتامین‌ها، بنزودیازپین‌ها، متادون، کدئین و… در آزمایشگاه‌ها در زمینه عدم اعتیاد وجود دارد.

بسیاری از افراد، اقدام به رقیق کردن نمونه می‌کنند تا تغییراتی در نتیجه نهایی حاصل شود، که البته این کار نمی‌تواند تاثیر آنچنانی داشته باشد. چرا که پزشکان می‌توانند با بررسی کردن دقیق میزان کراتین و اسیدیته ادرار، وجود مواد اضافی در ادرار را تشخیص دهند. در واقع انجام تست اعتیاد به مورفین در مراکز آزمایشگاهی معتبر، نتایج چنین اعمالی را خنثی می‌کند و هیچ فایده‌ای ندارد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : تست اعتیاد  [/box]

داروهایی که قبل از انجام تست اعتیاد نباید مصرف شوند

استفاده کردن از روان‌گردان‌های مختلف همچون آمفتامین‌ها و همچنین داروهایی نظیر متادون و بوپرنورفین، می‌تواند نتیجه آزمایش را مثبت نشان دهد. همچنین داروهایی که حاوی ترکیبات تریاک هستند، می‌توانند در نتیجه نهایی، تاثیر داشته باشند.

در واقع مصرف مخدرهایی همچون تریاک، کدئین زیاد، مورفین و آپومورفین به تنهایی می‌توانند نتیجه آزمایش را مثبت نشان دهند. اثرات مصرف تریاک و ترکیبات آن مانند مورفین و هروئین تا ۲۱ روز پس از استفاده، همچنان در بدن شخص باقی مانده و از بین نمی‌رود. البته احتمال دارد این اثرات بعد از ۱۵ روز از ادرار فرد خارج شود اما در واقع تست خون به طور حتم وجود چنین موادی در بدن را ثابت می‌کند. لازم به ذکر است که استامینوفن و کدئین جذب کبدی داشته و مدت زمان زیادی نمی‌توانند در بدن باقی بمانند. این داروها معمولا پس از گذشت ۴۸ ساعت خود به خود از بدن دفع می‌گردند.

 

روش انجام تست اعتیاد به مورفین

در کشور ما معمولا تست مورفین و تشخیص سم اعتیاد آن در بدن، به روش‌های مختلفی قابل انجام است که از مهم‌ترین روش‌های آن می‌توان به نمونه بزاق دهان، مو، خون و ادرار اشاره نمود. همچنین استفاده از تست‌های نواری نیز بسیار رایج است و برای سنجش میزان حشیش، مورفین و انواع محرک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام دادن تست‌های نواری می‌توانید در هر ساعت از روز ادرار را جمع آوری کرده و مورد آزمایش قرار دهید.

لازم به ذکر است که اگر ادرار جمع آوری شده در دماهایی مانند ۲ الی ۸ درجه سانتی گراد قرار داده شود، می‌توانید تا حدود ۴۸ ساعت بعد نیز از آن جهت آزمایش استفاده نمایید. همچنین اگر قرار باشد که تست برای چند روز آینده و یا زمان طولانی‌تری انجام گیرد، باید نمونه را فریز کرده و به منظور انجام تست، صبر کنید تا نمونه به طور کامل آب شود.

 

دلایل اختلال در نتیجه تست اعتیاد به مورفین

از رایج‌ترین خطاهایی که معمولا به ایجاد اختلال در نتیجه آزمایشات منجر می‎‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

1. اشتباه در فرآیند نمونه گیری

از مهم‌ترین دلایل بروز خطا در نتیجه آزمایش اشتباه در نمونه گیری است. در این گونه موارد، معمولا ناخواسته و توسط کادر آزمایشگاه، نمونه فرد سالم با نمونه فرد معتاد جابه جا می‌شود. در چنین شرایطی، کنترل درجه حرارت نمونه پس از جمع آوری، می‌تواند کمک کننده باشد.

2. اشتباهات تکنیکی

نوار تست ابتدا باید حدود ۱۰ الی ۱۵دقیقه در ادرار گذاشته شود و سپس به مدت ۵ دقیقه بر روی یک سطح صاف قرار داده شود. لازم به ذکر است که در ۱۰ دقیقه اول، مثبت کاذب شدن نتیجه آزمایش، بسیار زیاد است.

3. تست اعتیاد به مورفین | افزودن رقیق کننده ها

هر چیزی که ادرار را رقیق کند، می‌تواند میزان cut _off را پایین آورده و منفی شدن نتیجه آزمایش را به دنبال داشته باشد. در این گونه موارد استفاده از نوارهای کمکی برای مشاهده میزان کراتینین، نیترات و گلوتامات می‌تواند کمک کننده باشد.

4. تغییر کردن PH

بسیاری از تست‌های موجود نسبت به تغییرات PH بین ۵ الی ۶ مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. همچنین کاهش و افزایش PH می‌تواند در نتیجه تست مورفین اختلال ایجاد کند. افزودن موادی همچون جوهر لیمو، خون،انواع سفید کننده‌ها، مایع منی و… نیز منجر به اختلال در نتیجه آزمایشات می‌شود.

5. مدت زمان ردیابی مواد موجود در ادرار

بسیاری از مواد، پس از گذشت ۷۲ ساعت از استعمال، همچنان در ادرار باقی مانده و قابل شناسایی هستند. به طور معمول مدت زمان تقریبی ماندگاری مواد مختلف در ادرار به شرح زیر هستند:

حشیش: ا روز الی ۴ هفته

هروئین: ۳الی ۴ روز

مورفین: ۲ الی ۳ روز

متادون: ۲ الی ۳ روز

آمفتامین: ۱ الی ۳ روز

کوکائین: ۲ الی ۴ روز

بنزودیازپین: ۳ روز الی ۳ هفته

 

6. تست اعتیاد به مورفین | تداخل داروها با یکدیگر

استفاده از داروهای کدئین‌دار، می‌تواند در مثبت شدن کاذب نتیجه تست مورفین تاثیر داشته باشد. داروهایی همچون فنوباربیتال، دیفنوکسیلات و دکسترومتورفان، نمی‌تواند در نتیجه نهایی تاثیر آنچنانی داشته باشد. همچنین مصرف قرص‌های ضد حاملگی، سبب نتیجه منفی کاذب در نتیجه آزمایش‌ها می‌گردد. اگر قصد ترک اعتیاد به مورفین را دارید، توصیه می‌شود که از یک متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان منفی ییا مثبت شدن کاذب تست اعتیاد به مورفین وجود دارد؟

بله ممکن است خود فرد با دستکاری نمونه آزمایش، نتیجه را تغییر دهد و یا به دلیل اشتباهاتی نتیجه به طور کاذب، مثبت یا منفی شود.

منبع: تست اعتیاد به مورفین



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به مورفین ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آیا مصرف متادون در بارداری ممنوع است؟ متادون چه عوارضی برای جنین به همراه خواهد داشت؟ متادون تراپی یا همان درمان اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده یکی از روش‌های نوین برای ترک اعتیاد به مواد افیونی نظیر تریاک و هروئین است. این روش به کاهش علائم ناشی از ترک نظیر درد عضلانی، اسهال و استفراغ کمک می‌کند و باعث می‌شود افراد دوره سم زدایی را با سهولت بیشتری پشت سر بگذارند. با این حال به دلیل ساختار مشابه متادون با مواد مخدر، مصرف نا به جای آن می‌تواند عوارض ناخوشایندی برای جنین و مادر به همراه داشته باشد و منجر به مشکلاتی نظیر سقط جنین و زایمان زودرس شود. به دلیل اهمیت سلامت نوزاد و مادر حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید و اگر قصد مصرف داروی دیگری را دارید حتما مقاله مصرف دارو در بارداری را بخوانید.

منبع: عوارض مصرف متادون در بارداری

مصرف متادون در بارداری

ترک اعتیاد به کمک متادون از سال 1970 بر روی مادران مبتلا به اختلالات مصرف مواد به کار گرفته شده و از سال 1998 به عنوان درمان استاندارد در این دوران شناخته شده است. البته نوزادانی که مادرانشان در طول بارداری متادون مصرف می‌کردند نیز پس از تولد ممکن است علائم سندروم ترک یا همان محرومیت از مواد را از خود نشان دهند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که این علائم در مقایسه با نوزادانی که مادرانشان تحت درمان نبودند بسیار خفیف‌تر بوده و از شدت کمتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به متادون

اهمیت ترک و عدم استفاده از روش متادون‌تراپی در بارداری

اعتیاد به مواد مخدر در زنان و درمان نشدن آن در طول بارداری می‌تواند عوارض بسیار گران باری برای جنین به همراه داشته باشد. در واقع نوسانات مواد مخدر در خون مادر کودک را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز مشکلات گوناگونی از جمله تاخیر رشد، زایمان زودرس، سقط جنین و مرده زایی می‌شود. با این حال اگر باردار هستید و هنوز ترک اعتیاد و متادون در بارداری را شروع نکرده‌اید قطع ناگهانی مصرف نیز می‌تواند خطرناک باشد. چرا که مواد مخدر از جفت عبور کرده و در نتیجه جنین نیز به مواد وابسته شده است.

کنار گذاشتن یکباره مصرف منجر به بروز سندروم ترک برای جنین می‌شود. نوزادانی که با این سندروم متولد می‌شوند اغلب علائم ناخوشایندی نظیر تشنج، تب، لرز، بی قراری و ناتوانی در شیر خوردن را تجربه می‌کنند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که روش درستی را برای ترک اعتیاد خود انتخاب کنید تا کمترین آسیب و بیشترین فایده را برای شما و فرزندتان به همراه داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهند درمان به کمک داروهای نگهدارنده از جمله متادون و بوپرنورفین یکی از امن‌ترین روش‌ها برای سم زدایی در دوران بارداری هستند و می‌توانند به پاک شدن بدن مادر و جنین از مواد مخدر کمک کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک متادون

 

مزایای مصرف متادون در بارداری

استفاده از روش متادون تراپی برای ترک مواد افیونی تا حد زیادی برای مادران و فرزندان آن‌ها موثر است و می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به ثبات رساندن سطح مواد افیونی در بدن جنین و پیشگیری از بروز سندروم محرومیت از مواد در دوران جنینی
  • ایجاد فرصت بهتر برای داشتن دوران بارداری سالم‌تر و فراهم کردن مراقبت بیشتر از جنین
  • ارتقای وضعیت سلامت مادر و جنین و پیشگیری از مشکلات بلند مدت نظیر بروز نقایص عصب شناختی

خطرات و عوارض مصرف متادون در دوران بارداری

متادون ماده‌ای شبه افیونی است که مصرف کنترل نشده آن می‌تواند آثاری مشابه با اعتیاد به مواد مخدر را به همراه بیاورد. در نتیجه افرادی که به طور خودسر از این ماده استفاده می‌کنند، خود و جنین‌شان را در معرض اعتیاد به مواد افیونی قرار می‌دهند و باید با عوارضی نظیر تولد نوزاد معتاد، احتمال دچار شدن به زایمان زودرس، سقط جنین، بروز نواقص عصب شناختی و تولد نوزاد مرده دست و پنجه نرم کنند.

اگر می‌خواهید از متادون در بارداری به عنوان یک روش درمانی برای بهبود اعتیاد استفاده کنید، لازم است که حتما از مشاوره  ترک اعتیاد کمک بگیرید. دوز مصرف متادون حتما باید متناسب با میزان و شدت اعتیاد شما به مواد مخدر و وضعیت جسمانی‌تان توسط پزشک تعیین شود. همچنین توجه داشته باشید که متادون را حتما از مراکز پزشکی مطمئن و معرفی شده از جانب متخصصین تهیه کنید. متاسفانه مراکزی نظیر برخی عطاری‌ها اقدام به فروش غیرقانونی متادون می‌کنند که در بسیاری از مواقع خالص نیستند و دارای مقادیر دیگری از سایر مواد مخدر هستند. برای آشنایی بیشتر با خطرات بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره بارداری با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای ترک اعتیاد به مواد مخدر در دوران بارداری متادون درمانی موثرتر است یا درمان با بوپرنورفین؟

بررسی‌ها و پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که متادون نسبت به بوپرنورفین برای مادران باردار تاثیرگذاری بیشتری دارد با این حال بوپرنورفین نیز می‌تواند در بسیاری از موارد موثر باشد. در نتیجه لازم است حتما با پزشک در این باره مشورت کنید و درمان خود را زیر نظر یک متخصص آغاز نمایید.

منبع: عوارض مصرف متادون در بارداری



:: برچسب‌ها: عوارض مصرف متادون در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آیا مصرف متادون در دوران بارداری ممنوع است؟ متادون چه عوارضی برای جنین به همراه خواهد داشت؟ متادون تراپی یا همان درمان اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده یکی از روش‌های نوین برای ترک اعتیاد به مواد افیونی نظیر تریاک و هروئین است. این روش به کاهش علائم ناشی از ترک نظیر درد عضلانی، اسهال و استفراغ کمک می‌کند و باعث می‌شود افراد دوره سم زدایی را با سهولت بیشتری پشت سر بگذارند. با این حال به دلیل ساختار مشابه متادون با مواد مخدر، مصرف نا به جای آن می‌تواند عوارض ناخوشایندی برای جنین و مادر به همراه داشته باشد و منجر به مشکلاتی نظیر سقط جنین و زایمان زودرس شود. ما در ادامه به بررسی بیشتر عوارض مصرف متادون در دوران بارداری پرداخته‌ایم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به متادون  [/box]

منبع:‌ مصرف متادون در بارداری

اهمیت ترک و استفاده از روش متادون تراپی در بارداری

اعتیاد به مواد مخدر در زنان و درمان نشدن آن در طول بارداری می‌تواند عوارض بسیار گران باری برای جنین به همراه داشته باشد. در واقع نوسانات مواد مخدر در خون مادر کودک را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز مشکلات گوناگونی از جمله تاخیر رشد، زایمان زودرس، سقط جنین و مرده زایی می‌شود. با این حال اگر باردار هستید و هنوز ترک را شروع نکرده‌اید قطع ناگهانی مصرف نیز می‌تواند خطرناک باشد. چرا که مواد مخدر از جفت عبور کرده و در نتیجه جنین نیز به مواد وابسته شده است.

کنار گذاشتن یکباره مصرف منجر به بروز سندروم ترک برای جنین می‌شود. نوزادانی که با این سندروم متولد می‌شوند اغلب علائم ناخوشایندی نظیر تشنج، تب، لرز، بی قراری و ناتوانی در شیر خوردن را تجربه می‌کنند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که روش درستی را برای ترک اعتیاد خود انتخاب کنید تا کمترین آسیب و بیشترین فایده را برای شما و فرزندتان به همراه داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهند درمان به کمک داروهای نگهدارنده از جمله متادون و بوپرنورفین یکی از امن‌ترین روش‌ها برای سم زدایی در دوران بارداری هستند و می‌توانند به پاک شدن بدن مادر و جنین از مواد مخدر کمک کنند. برای آشنایی با سایر دردسرهای اعتیاد در زنان کلیک کنید.

مصرف متادون در بارداری

درمان اعتیاد به کمک متادون از سال 1970 بر روی مادران مبتلا به اختلالات مصرف مواد به کار گرفته شده و از سال 1998 به عنوان درمان استاندارد در این دوران شناخته شده است. البته نوزادانی که مادرانشان در طول بارداری متادون مصرف می‌کردند نیز پس از تولد ممکن است علائم سندروم ترک یا همان محرومیت از مواد را از خود نشان دهند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که این علائم در مقایسه با نوزادانی که مادرانشان تحت درمان نبودند بسیار خفیف‌تر بوده و از شدت کمتری برخوردار است.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به متادون  [/box]

مزایای مصرف متادون در بارداری

استفاده از روش متادون تراپی برای ترک مواد افیونی تا حد زیادی برای مادران و فرزندان آن‌ها موثر است و می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– به ثبات رساندن سطح مواد افیونی در بدن جنین و پیشگیری از بروز سندروم محرومیت از مواد در دوران جنینی

– ایجاد فرصت بهتر برای داشتن دوران بارداری سالم تر و فراهم کردن مراقبت بیشتر از جنین

– ارتقای وضعیت سلامت مادر و جنین و پیشگیری از مشکلات بلند مدت نظیر بروز نقایص عصب شناختی

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در بارداری  [/box]

خطرات و عوارض مصرف متادون در دوران بارداری

متادون ماده‌ای شبه افیونی است که مصرف کنترل نشده آن می‌تواند آثاری مشابه با اعتیاد به مواد مخدر را به همراه بیاورد. در نتیجه افرادی که به طور خودسر از این ماده استفاده می‌کنند، خود و جنینشان را در معرض اعتیاد به مواد افیونی قرار می‌دهند و باید با عوارضی نظیر تولد نوزاد معتاد، احتمال دچار شدن به زایمان زودرس، سقط جنین، بروز نواقص عصب شناختی و تولد نوزاد مرده دست و پنجه نرم کنند.

اگر می‌خواهید از متادون به عنوان یک روش درمانی برای بهبود اعتیاد استفاده کنید، لازم است که حتما از مشاوره  ترک اعتیاد کمک بگیرید. دوز مصرف متادون حتما باید متناسب با میزان و شدت اعتیاد شما به مواد مخدر و وضعیت جسمانی‌تان توسط پزشک تعیین شود. هم چنین توجه داشته باشید که متادون را حتما از مراکز پزشکی مطمئن و معرفی شده از جانب متخصصین تهیه کنید. متاسفانه مراکزی نظیر برخی عطاری‌ها اقدام به فروش غیر قانونی متادون می‌کنند که در بسیاری از مواقع خالص نیستند و دارای مقادیر دیگری از سایر مواد مخدر هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای ترک اعتیاد به مواد مخدر در دوران بارداری متادون درمانی موثرتر است یا درمان با بوپرنورفین؟

بررسی‌ها و پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که متادون نسبت به بوپرنورفین برای مادران باردار تاثیرگذاری بیشتری دارد با این حال بوپرنورفین نیز می‌تواند در بسیاری از موارد موثر باشد. در نتیجه لازم است حتما با پزشک در این باره مشورت کنید و درمان خود را زیر نظر یک متخصص آغاز نمایید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع:‌ مصرف متادون در بارداری



:: برچسب‌ها: مصرف متادون در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف همزمان تریاک و حشیش از جمله انواع چندمصرفی در کشور است. چندمصرفی مواد مخدر به این معناست که فرد به‌صورت همزمان حداقل از دو ماده استفاده می‌کند و یا در زمان‌های مختلف از انواع متفاوت داروهای اعتیادآور بهره می‌برد. می‌توان گفت که بسیاری از معتادین به‌مرورزمان و بر اساس تجربه متوجه ویژگی‌های مواد مخدر مختلف می‌شوند و ازاین‌رو گاهی اوقات آن‌ها را برای ایجاد لذت بیشتر و عوارض جانبی کمتر در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند. این موضوع باعث بروز اعتیاد همزمان به چند ماده می‌شود که مصرف همزمان تریاک و حشیش یکی از آنان است. این دو دارو به دلیل تأثیرگذاری نسبتاً متضاد عوارض منفی بسیاری را به همراه خواهد داشت و حتی می‌تواند باعث بروز خطر مسمومیت دارویی و مرگ در فرد بشود. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به مصرف همزمان تریاک و حشیش، دلایل، عوارض و درمان آن صحبت خواهیم کرد. شما در هر جایی که هستید می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تخصصی تماس بگیرید. 

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست [/box]

منبع: مصرف همزمان تریاک و حشیش

اعتیاد به تریاک

تریاک قدیمی‌ترین ماده مخدر شناخته‌شده توسط بشر است که با تحریک مغز به افزایش ترشح مسکن‌های طبیعی باعث ایجاد احساس آرامش و لذت در فرد می‌شود. تاکنون انواع بسیاری از مواد مخدر از تریاک مشتق شده که اصلی‌ترین آن‌ها مورفین است. به تریاک و تمامی مشتقات آن مواد افیونی یا اوپیوئید گفته می‌شود. احساس آرامش و لذتی که به دنبال مصرف تریاک ایجاد می‌شود تبدیل به عاملی برای تمایل فرد به مصرف مجدد خواهد بود. بااین‌حال مصرف تریاک برای مدت نسبتاً کوتاهی باعث وابستگی جسمی و روانی در فرد می‌شود و پس‌ازآن وی با هدف دوری از علائم نامطلوب روحی و جسمی همچون درد عضلانی، مصرف تریاک را ادامه خواهد داد. خواب‌آلودگی، خارش بدن و احساس آرامش و سرخوشی ازجمله نشانه‌های اعتیاد و علائم اعتیاد به تریاک است.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید :  ترک اعتیاد به تریاک [/box]

 

اعتیاد به حشیش

حشیش یا بنگ یکی از قوی‌ترین داروها در دسته مواد توهم‌زا یا کانابیس‌ها است که به‌صورت طبیعی و از گیاه شاهدانه به دست می‌آید. استفاده از این ماده باعث بروز احساس شادمانی و سرخوشی در فرد می‌شود اما همان‌طور که از نام مواد توهم‌زا پیداست استفاده از این ماده مخدر می‌تواند باعث بروز توهم یا بدبینی‌های پارانوئید در فرد شود. ازجمله نشانه‌های اعتیاد به حشیش می‌توان به قرمزی چشم، پرخاشگری یا بدبینی و افزایش اشتها اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اعتیاد به حشیش کلیک کنید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به حشیش [/box]

 

مصرف همزمان تریاک و حشیش | چندمصرفی چیست و چه دلایلی دارد؟

چندمصرفی مواد مخدر که به آن پلی دراگ نیز گفته می‌شود یکی از حالت‌های نسبتاً نوظهور و درعین‌حال خطرناک استفاده از مواد مخدر است. در این حالت فرد در یک‌زمان مشخص دو یا چند ماده مخدر را استفاده می‌کند و یا در زمان‌های مختلف از انواع مواد مخدر استفاده می‌نماید. این حالت معمولاً با دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها افزایش لذت و یا کاهش آثار نامطلوب هر یک از انواع مواد مخدر است. علاوه بر این در شرایطی که فرد به ماده مخدر خاصی دسترسی ندارد معمولاً از سایر داروهای همین خانواده برای کاهش نشانه‌های ترک استفاده می‌کند که این موضوع می‌تواند باعث اعتیاد به ماده جدید باشد. در کنار تمامی این دلایل باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که معتادان معمولاً تمایل دارند تا انواع مختلفی از مواد مخدر را استفاده کنند و احساسات جسمی و روانی پس از مصرف آن‌ها را باهم مقایسه کنند.

مجموع این دلایل می‌تواند باعث ایجاد چندمصرفی مواد مخدر شود. مصرف همزمان دو یا چند ماده مخدر باعث بروز آسیب‌های جدی در مغز فرد شده و علاوه بر این فرایند ترک ماده مخدر را نیز دشوار و طولانی خواهد ساخت. همچنین مصرف همزمان چند ماده مخدر در کنار هم خطر بروز مسمومیت دارویی یا اوردوز را نیز افزایش می‌دهد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده [/box]

 

دلایل مصرف همزمان تریاک و حشیش

برای مصرف همزمان تریاک و حشیش دلایل بسیاری را می‌توان با توجه به شرایط هریک از مصرف‌کنندگان در نظر گرفت؛ اما مهم‌ترین دلایل مصرف همزمان این دو دارو را می‌توان این موارد دانست.

  • تریاک و حشیش از دو خانواده دارویی نسبتاً متضاد هستند و به همین خاطر مصرف آن‌ها در کنار هم می‌تواند باعث کاهش آثار منفی هر یک از آن‌ها باشد. برای مثال استفاده از حشیش می‌تواند رخوت و خواب‌آلودگی همراه با تریاک را از بین ببرد.
  • استفاده همزمان از این دو دارو باعث کسب لذت بیشتری می‌شود که در مصرف هر یک از این مواد به‌تنهایی یافت نمی‌شود.
  • استفاده از تریاک تا حدودی مهار رفتاری را کاهش می‌دهد و مصرف‌کنندگان رفتارهایی را انجام می‌دهند که در حالت عادی ممکن است از انجام آن‌ها اجتناب کنند. درنتیجه احتمال مصرف حشیش یا هر ماده مخدر دیگر در زمان‌هایی که فرد از تریاک استفاده کرده بیشتر خواهد شد؛ این در حالی است که استفاده از این مواد وابستگی جسمی و روانی را به همراه خواهد داشت که باعث اجبار فرد به ادامه مصرف می‌شود.

عوارض مصرف همزمان تریاک و حشیش

همان‌طور که گفته شد چندمصرفی مواد مخدر عوارض بسیاری را به همراه خواهد داشت. یکی از این عوارض، طولانی و سخت شدن فرایند ترک اعتیاد است. افرادی که به بیش از یک ماده اعتیاد دارند برای ترک مواد مخدر می‌بایست حتماً تحت نظر متخصصین ترک اعتیاد قرار بگیرند و با زیر نظر داشتن علائم جسمانی فرد مراحل سم‌زدایی و بازپروری صورت بگیرد.

علاوه بر مشکلاتی که در مسیر ترک اعتیاد پیش خواهد آمد استفاده همزمان از تریاک و حشیش به دلیل تأثیرات متضادی که در بدن فرد ایجاد می‌کنند می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی در مغز شود که ممکن است جبران آن‌ها دشوار یا حتی غیرممکن باشد.

با توجه به اینکه تریاک مهار رفتاری را در فرد کم می‌کند، استفاده همزمان از تریاک و حشیش می‌تواند باعث افزایش میزان مصرف هریک از این مواد شده و احتمال اوردوز یا مسمومیت دارویی را افزایش می‌دهد. علاوه بر آنچه گفته شد می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کنیم که به‌طورکلی اعتیاد باعث بروز مشکلات بسیاری در موقعیت مالی، اجتماعی، شغلی و تحصیلی فرد می‌شود و اعتیاد همزمان به چند ماده مخدر باعث چند برابر شدن این آسیب‌ها خواهد شد.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد [/box]

 

درمان مصرف همزمان تریاک و حشیش

حشیش به‌طورکلی از خانواده مواد توهم‌زا است و به همین خاطر برای ترک اعتیاد به این ماده مخدر می‌بایست در کنار مراحل سم‌زدایی از جلسات مشاوره و بازپروری نیز استفاده شود. همچنین مصرف همزمان تریاک و حشیش باعث بروز آسیب‌های جدی در عملکرد مغز فرد می‌شود که بررسی بروز این آسیب‌ها و برنامه‌ریزی برای بهبود آن‌ها ازجمله اقداماتی است که می‌بایست زیر نظر روانشناسان صورت بگیرد. از دیگر اقداماتی که روانشناسان برای ترک اعتیاد به مواد مخدر انجام می‌دهند می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • ایجاد انگیزه در فرد برای شروع و ادامه جلسات ترک اعتیاد و آموزش راهکارهایی برای کنترل وسوسه مصرف مجدد
  • بررسی احتمال بروز بیماری‌های روحی مثل افسردگی یا اضطراب به‌عنوان پیامدهای ترک اعتیاد و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و یا درمان این آسیب‌ها
  • کمک به فرد برای ریشه‌یابی علل گرایش به سمت سوءمصرف مواد مخدر و کمک به فرد برای از بین بردن این دلایل
  • استفاده از جلسات گروه‌درمانی باعث آشنایی فرد با اشخاصی خواهد شد که شرایطی مشابه با وی داشته و همچنین هدف یکسانی دارند
  • ایجاد جلسات خانواده‌درمانی و کمک به فرد برای بهبود ارتباط با اعضای خانواده و همچنین آموزش راهکارهایی به سایر اعضای خانواده در ارتباط با شیوه‌های برخورد با فردی که به‌تازگی استفاده از مواد مخدر را کنار گذاشته است.

برای دریافت مشاوره تلفنی ترک اعتیاد در زمینه اعتیاد می توانید از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. استفاده از جلسات مشاوره در ترک اعتیاد به تریاک و حشیش چه اهمیتی دارد؟

استفاده از این دو ماده باعث خواهد شد که عملکرد مغز با مشکلات جدی مواجه شود. روانشناسان در جلسات مشاوره میزان این آسیب‌ها و راه‌های بهبود آن را بررسی می‌کنند. علاوه بر این استفاده از حشیش تأثیرات روانی نامطلوب بسیاری دارد که برای بهبود آن‌ها می‌بایست از جلسات بازپروری استفاده شود.

2. مصرف همزمان تریاک و حشیش چه عوارضی دارد؟

با توجه به اینکه این دو دارو از دو خانواده مخالف هستند مصرف آن‌ها تأثیرات نامطلوبی را در عملکرد مغز فرد ایجاد می‌کند. علاوه بر این استفاده همزمان از تریاک و حشیش احتمال اوردوز را افزایش خواهد داد. در صورت بروز مشکل حتما از خدمات مشاوره ترک اعتیاد بهره ببرید.

منبع: مصرف همزمان تریاک و حشیش



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان تریاک و حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 تير 1401 | نظرات ()