نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره وسواس و درمان‌این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است. وسواس یکی از اختلالات روانی است که امروزه زندگی بسیاری از افراد را به شکل های مختلفی تحت تاثیر قرار داده است. ریشه وسواس در اضطراب است و زندگی در دنیای امروزی نیز به شکل های مختلفی افراد را مضطرب کرده و تحت فشار قرار می‌دهد. از طرفی خود وسواس دو نوع فکری و عملی داشته که کمتر کسی تفاوت این دو را می‌داند و یا از ابتلا به آن مطلع است. اگرچه که شناخت این بیماری بازهم به درمان آن کمکی نمی‌کند. اما به هر حال باعث می‌شود که افراد آگاه شده و به خود کمک کنند. در این زمینه باید حتما از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره وسواس می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

اهمیت مشاوره وسواس

معمولا افرادی که مبتلا به اختلالات وسواسی هستند؛ بارها برای درمان تلاش کرده اما نمی‌توانند موفق شوند. آنان حتی گاهی در انتخاب درمانگر و استفاده از روش های درمانی نیز دچار وسواس می‌شوند. به همین دلیل روانشناس در فرایند درمان باید به این موضوع توجه کرده و آن را متوقف نماید. این موضوع را فراموش نکیند که توقف ناگهانی رفتارهای وسواسی نه امکانپذیر است و نه روش درستی است. از این رو بهتر است در این مورد خودسرانه عمل نکرده و یا فشار زیادی به خود وارد نکنید.

 برخی تصور می‌کنند که وسواس داشتن اختلال خوبی است که باعث می‌شود افراد در مورد همه چیز دقت و حساسیت زیادی داشته باشند. اما درمان این بیماری از آنجایی اهمیت دارد که  می‌تواند کل زندگی شخصی فرد را تحت تاثیر قرار داده و حتی روابط اجتماعی او را دچار مشکل کند. برای آشنایی بیشتر با علائم وسواس فکری کلیک نمایید.

در مشاوره وسواس چه نوع بیماری هایی درمان می‌شوند؟

 

در قدم اول باید این نکته را بدانید که برای درمان چه نوع از وسواس هایی به روانشناس مراجعه کرده و مشاوره وسواس دریافت کنید. برخی از اختلالات وسواسی که باید برای آنها کمک دریافت کرد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

  • ابتلا به وسواس جنسی
  • داشتن وسواس آلودگی
  • وسواس داشتن در احساس گناه (چنین افرادی همه چیز را به خود ربط می‌دهند)
  • ابتلا به وسواس آسیب زدن به دیگران
  • وسواس خطر ( این افراد عادت دارند خود را در معرض خطر قرار دهند)
  • کمالگرایی
  • وسواس فراموشی
  • وسواس داشتن در امور مذهبی
  • وسواس عملی

این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع وسواس ها از انواع رایج این بیماری محسوب می‌شوند. اما به طور کلی هر فکر و یا رفتاری که به طور مرتب تکرار شود؛ نوعی وسواس محسوب شده و نیاز به درمان دارد.

آیا من به مشاوره وسواس نیاز دارم؟

از آنجایی که برخی از افراد اطلاعات کافی در این مورد ندارند؛ در مورد مراجعه به روانشناس و گرفتن مشاوره وسواس دچار شک و تردید می‌شوند. و از خود این سوال را می‌پرسند که آیا من مبتلا به وسواس هستم و یا باید به روانشناس مراجعه کنم؟ حتی خود این فکر نیز مدام در ذهن فرد تکرار می‌شود. اما افراد اگر یکبار تلاش کنند تا مشاوره وسواس بگیرند؛ متوجه خواهند شد که بیماری آنها در چه مرحله ای است و باید در مورد آن چه کاری انجام دهند.

چگونگی مشاوره وسواس

گاهی فرایند مشاوره وسواس و درمان است که مراجعین را می‌ترساند. اما با اطلاع از این موضوع که چه اتفاقی در انتظار آنان است و باید چه مراحلی را طی کنند؛ می‌توانند راحت تر با این مسئله کنار بیایند. در این قسمت به توضیح مراحل درمان و مشاوره وسواس می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های درمان وسواس کلیک نمایید.

ریشه یابی علت

در ابتدا باید روانشناس باید علت بروز این رفتار و یا افکار وسواس گونه را پیدا کند. در واقع ریشه یابی علت خود نیمی از مسیر درمان است. گاهی حتی خود مراجع هم به طور دقیق علت ابتلا به این بیماری را می‌داند. اما به طور کلی پیدا کرده ریشه و علت استرس افراد از اهمیت زیادی برخوردار است.

آماده کردن ذهن برای ترک

مرحله بعدی در مشاوره وسواس ، آماده کردن ذهن افراد برای ترک است. ترک کردن یک رفتار و یا یک فکر نیاز به آمادگی ذهنی داشته و نمی‌توان به طور ناگهانی آن را انجام داد. در واقع در صورتی که افراد اینکار را بک شبه انجام دهند؛ احتمال شکست خوردن بسیار زیاد می‌شود.

کنترل و حذف عوامل محرک

همیشه عامل محرکی وجود دارد که افراد را برای انجام یک رفتار آماده کرده و یا منجر به تکرار فکری در ذهن آنها می‌شود. برای مثال یکی از مراجعینی که مبتلا به اختلال وسواس پوست کنی می‌گوید که هر زمان که تنها باشم اینکار را شروع کرده و یا آن را بیشتر انجام می‌دهد. پس تنهایی در اینجا محرک است که باید از بین برود.

دادن تمرین های جسمی و ذهنی

مراجعین مبتلا به وسواس نیاز به تمرین های عملی و ذهنی برای درمان دارند. مشاور بعد از اینکه مراحل قبلی را با موفقیت انجام داد؛ باید به مراجع خود تمیرینات مختلفی داده و انجام آنها را پیگیری کند.

مزایای انجام مشاوره وسواس

 

انجام مشاوره وسواس و شروع فرایند درمان مزایای زیادی برای مراجع دارد. در واقع از همان مراحل ابتدایی، مراجع متوجه تغییراتی شده و به تدریج حال بهتری را تجربه می‌کند. برخی از فواید دریافت مشاوره وسواس شامل موارد زیر می‌شود.

آرامش خود فرد: افراد مبتلا به وسواس خود نیز از این موضوع در رنج بوده و مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. اما با شروع درمان حال آنها بسیار بهتر شده و از لحاظ روانی فشار کمتری را تجربه می‌کنند.

بهتر شدن روابط اجتماعی: ابتلا به وسواس روابط اجتماعی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما در مشاوره وسواس به افراد آموخته می‌شود که حساسیت را متوجه خود کرده و دیگری را نیازارند.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های جسمی: در شدت های بالا وسواس، احتمال آسیب رسیدن به جسم افراد نیز وجود دارد. که در حین درمان از این موضوع پیشگیری می‌شود.

بهبود رفتار افراد: به طور کلی نگرش افراد و رفتارشان بعد از درمان متفاوت شده و حال خوبی را تجربه می‌کنند.

خدمات مرکز مشاوره آواژه در مورد درمان وسواس

مرکز مشاوره آواژه دارای بهترین و مجرب ترین درمانگران در حوزه وسواس است. آواژه با سالها تجربه در این زمینه می‌تواند به مبتلایان کمک کند تا حال بهتری را تجربه کرده و رفتارهای خود را تا حدی تغییر دهند. ما آماده خدمات رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین در زمینه وسواس هستیم.

سخن پایانی

وسواس فکری عملی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که باورهای اشتباهی نیز در مورد آن وجود دارد. از طرفی فرد نیز به دلیل اینکه بارها در زمینه درمان شکست خورده است؛ دیگر تمایلی به انجام اینکار ندارد. اما بهتر است با مشاهده نشانه های وسواس در دیگری و یا خود حتما برای درمان مراجعه کرده و این فرایند را پیگیری کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاورین آواژه نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره وسواس می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

مشاوره وسواس چه اهمیتی دارد؟

وسواس اختلالی نیست که به‌خودی‌خود درمان شود و در صورت بی‌توجهی به درمان این بیماری به‌مرورزمان شدت پیدا کرده و در شخصیت فرد تثبیت می‌شود. همچنین افکار وسواسی بخش زیادی از زمان روزانه فرد را اشغال کرده و باعث ناراحتی و عذاب وی می‌شود. به همین خاطر بهتر است برای درمان این بیماری اقدام نمایید.

آیا داروها می‌توانند وسواس را درمان کنند؟

درصورتی‌که درمانگر احساس کند شدت بیماری به میزانی است که شما باید از درمان‌های دارویی استفاده کنید برای شما دارو تجویز خواهد کرد؛ اما داروها صرفاً برای کاهش نشانه‌ها و افزایش توانایی انجام روان‌درمانی هستند و نمی‌توان از آن‌ها به‌تنهایی و برای درمان استفاده کرد.

 

منبع: مشاوره وسواس



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تشویق معتاد به ترک یکی از کارهای دشوار در این فرایند است که بسیاری از خانواده ها در این زمینه به مشکل برمی‌خورند. چرا که به درستی روش انجام آن را نمی‌دانند؛ پس اینکار را انجام نمی‌دهند. اما دیگران می‌توانند فرد را ترغیب به ترک اعتیاد کرده و به او کمک کنند. خانواده در این زمینه نقش اساسی داشته و حتی یکی از وظایف آنان در این شرایط محسوب می‌شود. اما تشویق در صورتی موثر خواهد بود که خود فرد نیز انگیزه کافی را داشته و همکاری نماید. طبیعی است که کمک کردن به چنین افرادی کمی سخت است و نمی‌توان به راحتی در این مورد با آنها صحبت نمود. اما افراد می‌توانند در این مورد از روانشناس کمک گرفته و به فرد معتاد کمک نمایند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

تشویق معتاد به ترک

معتادین در مورد اعتیاد خود انکار و مقاومت زیادی داشته و به همین دلیل تمایلی هم به دریافت کمک از سمت دیگران ندارند. در بیشتر موارد هم تشویق معتاد به ترک از سمت دیگران به همین دلیل با شکست مواجه می‌شود. همچنین اعضای خانواده نیز بعد از مدتی دچار ناامیدی شده و دیگر از انجام اینکار دست برمی‌دارند.

خانواده ها باید این موضوع را در نظر داشته باشند که به دلیل پیچیدگی اینکار نباید فشار زیادی به فرد معتاد وارد کنند و یا به زودی ناامید شوند. بلکه باید در این مسیر در کنار آنها بوده در کنار تشویق حمایت های لازم را نیز از او انجام دهند. خانواده ها و خود فرد معتاد باید حتما در این مورد از روانشناس کمک دریافت نمایند. برای اطلاع از انواع مراقبت های بعد از ترک اعتیاد کلیک نمایید.

روش های تشویق معتاد به ترک

 

برای تشویق معتاد به ترک روش های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند از آنها کمک گرفته و اعتیاد را درمان نمایند. بسیاری از خانواده ها وقتی بعد از چند بار که به حرف آنها توجه نمی‌شود؛ در این مورد ناامید شده و دیگر تلاشی در این زمینه نمی‌کنند. اما با استفاده از این روش ها می‌توانند هم انگیزه بیشتری به فرد معتاد داده و هم خودشان فرسودگی کمتری را در این مسیر تجربه نمایند. برای کسب اطلاع در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

حمایت کردن از فردی که کمک را نمیپذیرد

برخی از افراد به طور کلی تمایلی به کمک گرفتن از سمت دیگران ندارند. از این رو حتی زمانی که دچار اعتیاد هم می‌شوند؛ با اینکه تمایل به ترک دارند، اما از دیگران کمک نگرفته و در این مورد با کسی صحبت نمی‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که به اعتیاد خود ادامه داده و برای درمان اقدامی نکنند.

پذیرش شرایط | تشویق معتاد به ترک

یکی دیگر از شرایطی که باید در مورد تشویق معتاد به ترک در نظر داشته باشید؛ این است که اوضاع را بپذیرید. اعتیاد افراد را دچار انکار می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که به طورکلی آن را نادیده گرفته و به سراغ ترک اعتیاد نیز نروند. به عنوان یکی از اعضای خانواده فرد معتاد باید بدانید که پذیرش اولین قدم است.

تحقیق و مطالعه در این زمینه

در ابتدا باید اطلاعاتی را در مورد اعتیاد و روش های مختلف ترک کسب نمود. اعتیاد به مواد مخدر مختلف، شرایط متفاوتی را برای افراد ایجاد کرده و از طرفی همه روش های ترک نیز برای همه مناسب نیست. از این رو باید خانواده ها در ابتدا کمی در این مورد تحقیق کرده و سپس با خود فرد صحبت کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع علائم اعتیاد کلیک نمایید.

تحلیل کردن وضعیت | تشویق معتاد به ترک

وضعیت هر فردی با دیگری متفاوت است. برخی از خانواده ها در این شرایط شروع به مقایسه کرده و از این طریق فشار زیادی را به فرد معتاد وارد می‌کنند. اما به جای اینکار باید وضعیت خود فرد را به تنهایی تحلیل کرده و سعی کنید در این شرایط تنها او را ببینید. از طرفی خود اعتیاد نیز مراحل مختلفی داشته و افراد از لحاظ خانوادگی و روانی نیز در شرایط متفاوتی قرار دارند. برای کمک کردن به او و یا تشویق معتاد به ترک باید در ابتدا این موضوعات را مورد بررسی قرار دهید.

استفاده از کمک های پزشکی

در مورد تشویق معتاد به ترک ، حتما از کمک های پزشکی نیز کمک بگیرید. بدین صورت که از طریق آسیب های جسمانی که به فرد وارد شده است؛ از او بخواهید تا به دنبال درمان باشد. از طرفی در دوران ترک اعتیاد نیز افراد حتما باید تحت نظر یک پزشک نیز قرار بگیرند. چرا که در این زمان احتمال بروز مشکلات جسمانی مختلفی وجود دارد.

از معتاد حمایت مالی نکنید | تشویق معتاد به ترک

یکی دیگر از راه های تشویق معتاد به ترک به صورت غیرمستقیم این است که حمایت مالی خود را از معتاد متوقف نمایید. معتادین تا زمانی که پول کافی برای خریدن مواد مخدر داشته باشند؛ اینکار را انجام می‌دهند. از این رو زمانی که دیگر به آنها پول ندهید؛ مجبور به ترک اعتیاد می‌شوند.

به او احساس گناه ندهید

برخی تصور می‌کنند که با دادن احساس گناه به فرد معتاد در مورد اعتیادش  و یا مشکلاتی که برای دیگران به وجود آورده است؛ می‌توانند او را تشویق به ترک کنند. در صورتی که در این شرایط او تنها سرخورده شده و دچار احساس ناامیدی می‌شود. اما تلاشی برای ترک نمی‌کند. این بدان معنا نیست که بابت اینکار او را تشویق کنید. اما نباید به طور مداوم به تحقیر و سرزنش او نیز بپردازید. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

مداخله در تشویق معتاد به ترک و یا اتمام حجت

 

یکی از دوراهی های بزرگی که خانواده ها در فرایند ترک اعتیاد بر سر آن قرار می‌گیرند این است که آیا باید با فرد برخورد قاطعانه داشته و اتمام حجت کنند و یا تنها در این دوران مداخله نمایند. طبیعی است که با تشویق معتاد به ترک شما در حال مداخله در فرایند ترک اعتیاد هستید. اما اتمام حجت به معنی برخورد قاطعانه و گاها اشتباهی است که حتی به طرد کردن معتاد نیز منجر می‌گردد. چرا که برخی از خانواده ها به فرد معتاد به صورت مستقیم می‌گویند که این بار آخری است که به تو کمک می‌کنیم و یا اتمام حجت را به معنی تهدید کردن معتاد می‌دانند. پس بهتر است خانواده در مورد ترک اعتیاد در کنار فرد بوده و به او کمک کند و حتی گاها مداخله نماید. اما از بروز برخوردهای تهاجمی و مستقیم پرهیز نماید.

سخن پایانی

برای تشویق معتاد به ترک هم خود فرد معتاد و هم شما به عنوان خانواده یا اطرافیان باید به این پذیرش برسید که مشکلی وجود دارد و همه باهم باید در راستای حل آن تلاش نمایید. بعد از پذیرش و کسب اطلاعاتی در این زمینه از متخصصین این حوزه نیز کمک گرفته و به صورت اصولی در این مسیر پیش بروید. کمک گرفتن از روانشناس یکی از اصلی ترین اقداماتی است که باید در این دوران انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: تشویق معتاد به ترک



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

همسر معتاد و زندگی با چنین فردی می‌تواند بسیار دشوار باشد. در زندگی مشترک همراه با اعتیاد یکی از زوجین، هر دو نفر و فرزندان درگیر شده و مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. اعتیاد بیماری است که تاثیرات زیادی بر کانون خانواده دارد. در بیشتر موارد همسر فرد معتاد جدایی را ترجیح داده و بعد از کمی تلاش در این زمینه ناامید می‌شود. اما در موارد دیگر زوجین تصمیم می‌گیرند که با وجود این شرایط در کنار یکدیگر مانده و به هم کمک کنند. باید قبل از تصمیم گیری در این مورد به خوبی فکر کرده و سپس از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

کمک کردن همسر معتاد

از آنجایی که امروزه اعتیاد تبدیل به یک معضل همه گیر شده است؛ خانواده های زیادی را درگیر کرده و منجر به بروز مشکلاتی به هردو نفر می‌گردد. حتی در این مورد همسر فرد معتاد نیز نیاز به کمک دارد. در چنین شرایطی همسر فرد نیز فشار زیادی را تحمل کرده و گاهی به همین دلیل است که از ادامه این مسیر پشیمان می‌شود. از طرفی گاهی به دلیل همین فشارهاست که همسر فرد معتاد برخی از رفتارها را از خود نشان می‌دهد. از این رو باید به هر دو نفر در این شرایط کمک شده و از آنها حمایت کرد تا از این دوران عبور کنند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

تاثیر همسر معتاد بر اعضای دیگر خانواده

 

با حضور همسر معتاد در خانه، قطعا اعضای دیگر نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. در چنین شرایطی احتمال تمایل اعتیاد فرزندان نیز به مصرف مواد مخدر افزایش یافته و حتی سلامت آنان نیز مورد تهدید قرار می‌گیرد. از طرفی با وجود اعتیاد، اعضای خانواده دچار مشکلات اقتصادی شده و تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند. یکی دیگر از مشکلاتی که خود زوجین به آن برمی‌خورند؛ بروز تعارضات بیشتر و حتی مختل شدن زندگی جنسی است. عصبانیت و پرخاشگری، بروز تنش، استرس و اضطراب و… همگی از مشکلات ناشی از اعتیاد همسر محسوب می‌شوند. اطلاع از این تاثیرات به افراد کمک می‌کند تا در مورد ادامه زندگی مشترک و یا پایان دادن به آنها راحت تر تصمیم گیری نماید. برای اطلاع از شرایط  ازدواج با معتاد کلیک نمایید.

چطور با همسر معتاد برخورد کنیم؟

 

برای ادامه زندگی مشترک با همسر معتاد باید مهارت های را کسب کرده و بدانید که با چنین فردی باید چطور برخورد کنید. در واقع در صورت انجام اینکارها یا فرد تصمیم به ترک اعتیاد گرفته و یا با شرایط بهتری زندگی مشترک ادامه پیدا خواهد کرد. از این رو در صورتی که همسر شما مبتلا به چنین مشکلی است؛ می‌توانید از این روش ها استفاده کنید.

شناخت اعتیاد

قدم اول در برخورد با همسر معتاد، شناخت اعتیاد و بررسی شرایط است. در برخی از موارد همسر فرد اصلا نمی‌داند که دیگری مبتلا به اعتیاد است و یا در مورد آن انکار دارد. برای مثال همسر معتاد هربار که مصرف می‌کند می‌گوید این مصرف تفننی است و من اصلا معتاد نیستم. اما زمانی که همسر او در مورد اعتیاد اطلاعات کافی داشته باشد می‌تواند به روش درستی با این موضوع برخورد کند. برای آشنایی بیشتر با نقش خانواده در ترک اعتیاد کلیک نمایید.

نادیده نگرفتن این موضوع

یکی دیگر از اقداماتی که باید در رابطه با همسر معتاد انجام دهید این است که این موضوع را نادیده نگرفته و به آن بی توجه نباشید. در برخی از موارد این موضوع برای زوجین به قدری عادی می‎‌شود که دیگر نسبت به آن بی تفاوت شده و اقدامی در مورد آن نمی‌کنند. اما تا زمانی که همسر توجه کافی نسبت به این موضوع نداشته باشد؛ دیگری نیز به اعتیاد خود ادامه می‌دهد.

درک کردن همسر معتاد

شاید درک کردن همسر معتاد و برخورد با او کار ساده ای نباشد. چرا که هیچگاه نمی‌توان در مورد اعتیادشان به آنها حق داد. اما برای ابتلا شدن به اعتیاد دلایل مختلفی وجود دارد که در صورتی که آنها را بشناسید بیشتر می‌توانید به فرد معتاد کمک کنید. چرا که این موضوع را می‌پذیرید که او نیز در شرایط دشواری قرار دارد.

همسر معتاد را در اولویت قرار دهید

حتی در صورتی که با یک همسر معتاد هم زندگی می‌کنید؛ باید این موضوع را بدانید که او همواره باید اولویت شما باشد. حتی در این شرایط، او حساس تر و آسیب پذیرتر بوده و باید بیشتر از او مراقبت کنید. البته نباید به خاطر همسر معتاد خود به فرزندان خود بی توجهی کنید. اما باید بدانید که کمک کردن به او از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید وقت و انرژی بیشتری را به او اختصاص دهید.

در جلسات گروه درمانی شرکت کنید

برای اینکه بتوانید به شکل موثرتری به همسر معتاد کمک کنید؛ توصیه می‌شود که در جلسات گروه درمانی شرکت کرده و از تجربیات دیگران استفاده کنید. حتی همسر خود را نیز تشویق به حضور در این جلسات نمایید. به طور کلی روش گروه درمانی یکی از روش های موثر در زمینه ترک اعتیاد است که به خانواده های زیادی کمک کرده است.

در این مورد با همسر خود صحبت کنید

بعد از انجام تمام اقدامات غیرمستقیمی که تاکنون به آنها اشاره شد؛ بهتر است در مرحله بعدی، به طور مستقیم با همسر معتاد صحبت نمایید. گاهی زمانی که همسر فرد معتاد از اعتیاد دیگری معطلع می‌شود؛ به طور کلی با او صحبت نکرده و تنها سعی می‌کند که او را ترک دهد. در صورتی که صحبت کردن با خود فرد معتاد، اولین و موثرترین گام محسوب می‌شود. اینکار زوجین به یکدیگر نزدیک تر کرده و ارتباط آنها را تا حدی ترمیم می‌کند.

از روانشناس کمک بگیرید

از اصلی ترین اقدامات در مورد همسر معتاد، کمک گرفتن از مشاور است. مخصوصا خود همسر که احتمالا در این دوران فشارهای زیادی را تحمل می‌کند؛ بسیار احتمال دارد که دچار مشکلات روانی گردد. معمولا چنین افرادی خشم و استرس زیادی را در رابطه با همسر خود تجربه می‌کنند. از این رو بسیار مهم است که افراد بتوانند از خود در مقابل آسیب های ناشی از اعتیاد محافظت نمایند. برای اطلاع از شرایط ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته کلیک نمایید.

سخن پایانی

در زندگی مشترک هیچ چیز سخت تر بروز اعتیاد همسر نیست. این موضوع می‌توان به طور کلی خانواده را از بین ببرد. اما یکی از دلایل ایجاد این شرایط همین است که افراد نمی‌دانند باید در این مورد چه کاری انجام دهند. همسر معتاد با اینکه شرایط را برای دیگر اعضا بسیار سخت می‌کند؛ اما نمی‌توان در مورد او بی تفاوت بود. از این رو بهتر است در این مورد از یک متخصص کمک گرفته و با روانشناس مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

بهترین روش برخورد با همسر معتاد چیست؟

توجه نمایید که اعتیاد به عنوان یک بیماری شناخته شده که قابل درمان است. از آنجایی که اعتیاد هم جسم و هم روان فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیاز به درمان‌های جسمی و روانی دارد و روش برخورد با همسر معتاد نیز باید توسط زن یا مرد آموخته شود. استفاده از مشاوره‌های روانشناسی هم برای فرد معتاد و هم همسر وی از ابتدای شروع درمان تا ماه‌ها پس از ترک بسیار موثر و ضروری  است.

منبع: همسرم معتاد



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ر

رفتار با معتاد و تعامل کردن با چنین فردی کار ساده ای نیست. از آنجایی که اعتیاد می‌تواند مهارت های شناختی و ارتباطی افراد را مختل نماید؛ هیچ گاه نمی‌توان ارتباط سالمی با یک معتاد داشت. حتی گاهی افراد بعد از ترک اعتیاد نیز همچنان با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی اطرافیان معتاد همگی به نحوی باید مهارت برخورد با معتاد را آموخته و به شکل های مختلف از آن استفاده کنند. در بیشتر موارد این رفتارهای اشتباه اطرافیان است که فرد را به ادامه دادن مصرف می‌کشاند و یا به طور کلی او را از درمان منصرف می‌کند. از این رو کسب اطلاعاتی در این زمینه و بهره گیری از آن از اهمیت زیادی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

لزوم اطلاع از رفتار با معتاد

برخی از افراد به طور کلی تصور می‌کنند که لزومی به یادگیری رفتار با معتاد وجود ندارد. و یا اطرافیان به قدری درگیر مشکلات و موضوعات خود هستند که  از این موضوع صرف نظر می‌کنند. از طرفی گاهی این خود معتاد است که اطرافیان را ناامید کرده و طرد می‌شود. اما مطلع شدن از نحوه رفتار با معتاد از این جهت اهمیت دارد که افراد را در مورد اعتیاد آگاه کرده و به آنان نگرش آنان را نسبت به اعتیاد تغییر می‌دهد. همچنین نگرانی و فشار روانی را بر آنان تا حد زیادی کاهش داده و افراد را در این شرایط به یکدیگر نزدیک تر می‌کند. برای اطلاع از نحوه رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد کلیک نمایید.

چگونگی رفتار با معتاد

 

معمولا خانواده ها و اطرافیان بیمار معتاد نمی‌دانند که نحوه رفتار با معتاد به شکل درست چگونه باید باشد. آیا با این فرد باید به طور قاطعانه رفتار کرد و یا در مورد آن صبور بود و همواره به او فرصت داد؟ در این قسمت در مورد روش هایی صحبت می‌کنیم که کمک زیادی به اطرافیان فرد معتاد می‌کند.

با معتاد همراهی نکنید

نکته مهمی که در مورد رفتار با معتاد وجود دارد؛ این است که نباید با او همراهی کرد. همراهی نکردن در اینجا به این معنی است که در مصرف مواد مخدر و یا الکل با او همراه نشوید. برخی از خانواده ها تحت تاثیر اعتیاد اعضا، مصرف را شروع کرده و آنان نیز مبتلا می‌شوند. این موضوع می‌تواند در روحیه خود فردی که شروع کننده اعتیاد بوده است نیز تاثیر بگذارد.

از توهین و تحقیر کردن بپرهیزید

برخی از خانواده ها به دلیل اینکه فرد معتاد را ترغیب به ترک کنند؛ از توهین و تحقیر استفاده می‌کنند. اما این روش نه تنها فرد را تشویق به ترک نمی‌کند؛ بلکه از لحاظ روانی فشار بیشتری را نیز به او وارد می‌کند.

در رفتار با معتاد قهر نکنید

یکی از اقدامات اشتباه در رفتار با معتاد ، قهر کردن با او در مراحل مختلف است. در واقع هدف افراد این است که به او فشار وارد کنند تا اعتیاد خود را کنار بگذارد. اما باید بگوییم که این روش اصلا موثر نبوده و حتی نشان دهنده عدم بلوغ عاطفی شماست.

راهکار عملی ارائه دهید

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در مورد رفتار با معتاد در نظر داشته باشید؛ این است که عملگرا باشید. برخی از خانواده ها به فرد می‌گویند که ترک کن. اما راه حل دقیقی در این زمینه به او ارائه نمی‌دهند که چطور باید اینکار را انجام دهد.

هنگام رفتار با معتاد اجبار نکنید

در زمینه اعتیاد، بسیار مهم است که خود فرد معتاد انگیزه کافی داشته باشد و با اجبار ترک نکند. افرادی که با اجبار اطرافیان ترک می‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که دوباره به سراغ مصرف بروند. از این رو فرد معتاد را تشویق کنید؛ اما اجبار نه.

محرک ها را کاهش دهید

زمانی که افراد درگیر اعتیاد هستند؛ برخی از محرک های محیطی بیش از مسائل دیگر آنان را به سمت مصرف مجدد سوق می‌دهند. در رفتار با معتاد باید این محرک ها را شناسایی کرده و اجازه ندهید که فرد معتاد به سراغ آنها برود.

حمایت کردن از فرد معتاد

یکی از مهم ترین عواملی که در مورد رفتار با معتاد وجود دارد؛ این است که از او حمایت کنید. بسیاری از خانواده ها در این شرایط فرد معتاد را طرد کرده و یا او را نادیده می‌گیرند. اما باید او حس کند که همواره حمایت شما را داشته و فردی هست که به او کمکم کند.

اطلاع از عوارض اعتیاد

مطلع شدن اطرافیان و یا مطلع کردن خود فرد معتاد از عوارض اعتیاد، از رفتارهای صحیحی محسوب می‌شود که باید در این شرایط انجام داد. در این حالت افراد بیشتر در مورد درمان این بیماری احساس ضرورت می‌کنند.

اعتیاد بیماری است و نه جرم

برخی یک فرد معتاد را مجرم تلقی کرده و رفتارهای نادرستی با او دارند. در صورتی که اعتیاد یک بیماری است. زمانی که اطرافیان چنین دیدگاهی نسبت به اعتیاد داشته باشند؛ می‌توانند رفتار مناسب تری با اعتیاد داشته باشند.

محافظت کردن از خود و فرزندان

در رفتار با معتاد ، دیگران نیز دچار مشکلاتی می‌شوند. از این رو اطرافیان فرد معتاد نیز باید از سلامت خود در برابر چنین موضوعی محافظت نمایند. برای اینکار به روانشناس مراجعه کرده و یا فاصله خود را از فرد معتاد حفظ نمایند. این موضوع زمانی تبدیل به بحران می‌شود که فرد معتاد دارای فرزندانی باشد. برای اطلاع از نقش خانواده در ترک اعتیاد  کلیک نمایید.

چنین فردی را تنها نگذارید

بسیاری از افراد معتاد به این دلیل که حس می‌کنند هیچ کس به آنها اهمیتی نمی‌دهد و یا تنها هستند؛ اعتیاد خود را ادامه می‌دهند. همچنین در حین تنهایی آنها بیشتر برای مصرف مجدد وسوسه می‌شوند. به همین دلیل در رفتار با معتاد او را تنها نگذاشته و سعی کنید ارتباط خود را با آنان نزدیک تر کنید.

برچسب نزنید

یکیدیگر از اشتباهاتی که اطرافیان فرد معتاد در ارتباط با چنین فردی مرتکب می‌شوند؛ برچسب زدن است. برای مثال هرکار اشتباهی که فرد انجام می‌دهد را به اعتیاد او ربط داده و همواره این موضوع را به او یادآوری می‌کنند.

چگونه با معتاد رفتار کنیم که راضی به ترک شود؟

 

در رفتار با معتاد باید از روش هایی استفاده کنید تا بتوانید او را برای ترک کردن ترغیب کنید. تشویق افراد برای ترک اعتیاد کار سختی است. اما زمانی که بدانید چطور با آنها رفتار کرده و واکنش درستی نشان دهید؛ بیشتر احتمال دارد که فرد برای درمان راضی شود. در این مورد با او صحبت کرده و همچنین از یک مشاور نیز کمک بگیرید.

رفتار با معتادی که ترک کرده است

حتی بعد از ترک اعتیاد نیز رفتار دیگران با این فرد همچنان حائز اهمیت است. از آنجایی که بعد از ترک اعتیاد احتمال بازگشت فرد به اعتیاد همچنان وجود دارد؛ افراد با بروز واکنش های مناسب می‌توانند تا حد زیادی جلوی این موضوع را بگیرند. در این دوران نیز فرد باید حتما تحت نظر یک روانشناس بوده و در جلسات گروه درمانی نیز شرکت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

سخن پایانی

در بسیاری از موارد این نحوه رفتار با معتاد است که او را ترغیب به ترک کرده و یا منجر به مصرف مجدد می‌گردد. همین موضوع نشان دهنده اهمیت نحوه رفتار با این افراد است. خانواده ها در این دوران نقش مهمی ایفا کرده و می‌توانند تعیین کننده باشند. از این رو بهتر است خانواده و اطرافیان در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و از یک روانشناس نیز حتما کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: رفتار با معتاد چطور باید باشد



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی کودکان رشت در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان رشت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

استعدادیابی کودکان رشت چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان رشت توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان رشت

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. درواقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان رشت

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان رشت باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان رشت

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان رشت

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان رشت، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان رشت

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان رشت

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان رشت وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان رشت و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان رشت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: استعدادیابی کودکان رشت



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی کودکان گرگان در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان گرگان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

استعدادیابی کودکان گرگان چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان گرگان توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان گرگان

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. درواقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان گرگان

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان گرگان باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان گرگان

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان گرگان

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان گرگان، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان گرگان

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان گرگان

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان گرگان وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان گرگان و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان گرگان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: استعدادیابی کودکان گرگان



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی کودکان اهواز در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان اهواز می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

استعدادیابی کودکان اهواز چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان اهواز توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان اهواز

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. درواقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان اهواز

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان اهواز باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان اهواز

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان اهواز

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان اهواز، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان اهواز

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان اهواز

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان اهواز وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان اهواز و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان اهواز می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: استعدادیابی کودکان اهواز



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

روش های جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد متفاوت هستند. معمولا بعد از ترک اعتیاد دیگر اعضا نسبت به فردی که درگیر اعتیاد شده است؛ بی اعتماد شده و نمی‌توانند مانند گذشته با او رفتار کنند. اما همین تغییر رفتار عاملی است که ممکن است فرد را دوباره در معرض اعتیاد قرار دهد. از این رو بسیار اهمیت دارد که اعضای خانواده بدانند که چطور باید بعد از اعتیاد با فرد برخورد کرده و از او مراقبت کنند. البته این بی اعتمادی تا حدی طبیعی است.

اما خود فرد می‌تواند با استفاده از روش هایی دوباره با اعضای خانواده ارتباط گرفته و به آنها نزدیک شود. فراموش نکنید که اینکار نیاز به زمان و انرژی داشته و نباید انتظار زیادی از افراد در این شرایط داشت. در این مورد بهتر است حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

روش های جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد

موضوع اعتیاد خیلی از مسائل را درون یک خانواده تغییر می‌دهد. حتی گاهی خانواده به طور کامل از هم می‌پاشد. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که حال که فرد ترک کرده است به هیچ چیز بیش از کانون گرم خانواده نیاز ندارد. در واقع برای خود فرد نیز امن ترین جا خانه و حضور در کنار خانواده اش است. گاهی این خود خانواده اند که فرد را در معرض اعتیاد قرار داده و مشکلات مختلفی برای او ایجاد کرده اند.

در این حالت اوضاع کمی پیچیده می‌شود. پس در این شرایط اعضایی که سالم هستند؛ می‌توانند به دیگران نیز کمک کرده و آنان را از منجلاب اعتیاد نجات دهند. در این مسیر نیاز به مشورت کردن با یک متخصص نیز هست. برای اطلاع از انواع مراقبت های بعد از ترک اعتیاد کلیک نمایید.

هدف فرد از ترک اعتیاد، خانواده اش است؟

 

یکی از موضوعاتی که باید در مورد جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد در نظر داشته باشید؛ این است که هدف شما از ترک اعتیاد چه بوده است! آیا فرد به خاطر خانواده ترک کرده است و یا اهداف دیگری داشته اید؟ در این حالت اگر فرد بعد از ترک اعتیاد بیش از حد به خانواده اش متکی باشد؛ احتمال شکست بیشتر می‌شود. چرا که اگر خانواده آن واکنشی که فرد انتظار دارد را نشان ندهند؛ او دچار سرخوردگی شده و احتمالا دوباره مصرف را آغاز می‌کند.

از این رو با اینکه احتمالا بسیار به آنها نیاز پیدا می‌کنید؛ اما باید کمی به آنها برای اعتماد دوباره فرصت دهید. برای مثال نباید به آنها بگویید که من به خاطر شما ترک کرده ام و حال از من هیچ حمایتی نمی‌کنید. بلکه باید کمی صبر کرده و حسن نیت خود را به آنها نشان دهید. برای کسب اطلاع در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

خانواده بسیار بی اعتماد شده اند برای جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد چه کنم؟

در مورد جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد ، به این مسئله فکر کنید که خانواده در این دوران چه سختی هایی را پشت سر گذاشته اند. مخصوصا اگر فرد چندین بار ترک کرده و دوباره اعتیاد را از سر گرفته باشد. شاید شما تصمیم خود را به طور جدی برای عدم مصرف گرفته باشید؛ اما آنها نیز به بی اعتمادی، اعتیاد پیدا کرده اند. مشکل بی اعتمادی در خانواده هایی که یکی از اعضای آنها مبتلا به اعتیاد بوده است؛ بسیار شایع است. باید بابت این موضوع به آنها حق داده و زمان بیشتری به آنها دهید.

بعد از ترک اعتیاد همه چیز حل می‌شود؟

یکی دیگر از موضوعاتی که در این شرایط باید به آن توجه شود این است که آیا تنها مشکل خانواده اعتیاد بوده است! گاهی علاوه بر اعتیاد یکی از اعضا، خانواده با مشکلات دیگری نیز مانند جدایی، مشکلات اقتصادی و… نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. در این حالت نه تنها جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد دشوار است؛ بلکه احتمال بازگشت به اعتیاد به صورت مجدد نیز زیاد می‌شود. از این رو بعد از ترک اعتیاد باید شرایط و مشکلات خانوادگی دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید.

توجه به آسیب های وارده به خانواده هنگام جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد

این موضوع را فراموش نکنید که اعتیاد اصلا یک موضوع فردی محسوب نمی‌شود. اعتیاد خانواده و جامعه را درگیر کرده و مشکلات زیادی را برایشان ایجاد می‌کند. مشکلات اقتصادی، جدایی، اعتیاد دیگر اعضا، منزوی شدن و… از پیامدهای ناشی از اعتیاد در خانواده هستند که در صورت بروز آنها طبیعی است که خانواده نتواند و یا نخواهد که دیگر به فرد اعتماد کند. حتی گاهی به دلیل این مشکلات است که خانواده تصمیم به طرد فرد معتاد می‌گیرد.

راه های جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد چیست؟

 

بعد از در نظر گرفتن تمام موضوعاتی که در قسمت های قبلی به آنها اشاره شد؛ افراد می‌توانند از روش هایی برای جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها پرداخته ایم.

طبیعی بودن وسوسه

بهتر است برای خانواده خود توضیح دهید که وسوسه و لغزش مخصوصا در روزهای ابتدایی بعد از ترک طبیعی است. این بدان معنا نیست که دوباره به سراغ اعتیاد رفته و این موضوع را طبیعی جلوه دهید. بلکه باید آنان را مجاب کنید تا فشار زیادی از این بابت به شما نیاورند.

سرزنش یا بازجویی نکنید

اعضای خانواده نباید فردی را که به تازگی ترک کرده است؛ سرزنش و بازجویی کنند. این موضوع باعث می‌شود تا فرد حتی اگر مصرف را شروع نکرده باشد؛ واقعا اینکار را بکند. برخی از خانواده ها بعد از ترک اعتیاد فرد را بسیار محدود کرده و به او اجازه هیچ کاری نمی‌دهند. اما همین موضوع او را از لحاظ روانی در شرایط سختی قرار می‌دهد.

به کسی که موفق به ترک اعتیاد شده بدبین نباشید

بهتر است نسبت به فردی که به تازگی ترک اعتیاد کرده است؛ خوش بین بوده و مدام به او شک نکنید. زمانی که فرد شاهد اعتماد و حمایت های شما باشد؛ کمتر احتمال دارد که به صورت مجدد به سراغ اعتیاد برود.

زمان بدهید

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد نیاز به زمان دارد. هم خانواده و هم خود فرد نباید در این مورد عجله کرده و به دنبال راه سریعی باشند. به یکدیگر زمان داده و روابط آسیب دیده را ترمیم کنید.

برای جلب اعتماد بعد از ترک اعتیاد روش های ارتباطی سالم را یاد بگیرید

در دوران پس از ترک اعتیاد باید سعی کنید تا الگوهای ارتباطی خود را با دیگری تغییر دهید. اگر هم شما و هم فردی که به تازگی ترک کرده است؛ مانند گذشته رفتار کنید؛ دوباره اوضاع بهم ریخته و اعضای خانواده از یکدیگر دورتر و دورتر می‌شوند.

 

همواره بعد از ترک اعتیاد از روانشناس کمک بگیرید

یکی از اصلی ترین اقداماتی که برای جلب اعتماد پس از ترک اعتیاد باید انجام دهید؛ این است که از روانشناس کمک بگیرید. طبیعی است که همه اعضا در این دوران گیج و سردرگم بوده و ندانند که باید چطور رفتار کنند. در این حالت مشاور خانواده مناسب ترین فردی است که می‌توان از او کمک گرفت.

سخن پایانی

برخی تصور می‌کنند که بعد از ترک اعتیاد افراد دیگر هیچ چیز مانند سابق نداشته و حتی خانواده نیز نمی‌تواند ماهیت خود را بازیابد. اما تا زمانی که فرد هنوز به خانواده خود اهمیت داده و برای آنان ارزش قائل است؛ می‌تواند از روش های جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد استفاده کرده و به آنها دوباره نزدیک شود. بهتر است حتما در این مورد از یک روانشناس نیز کمک بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: 

روش های جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بدخطی کودکان یکی از مشکلاتی است که دوران مدرسه تشخیص داده می‌شود. این موضوع اغلب والدین را ناراحت و عصبانی می‌کند و انتظار دارند که فرزندشان از همان دوران ابتدایی دست خط خوبی داشته باشد. عوامل مختلفی در بروز این مشکل دخیل هستند و ناشی از مشکلات نوشتن و نارسا نویسی می‌باشد. برای بررسی دلیل بدخطی کودکان عوامل جسمی روانی او را در کنار عوامل آموزشی بررسی می‌کنند. زیرا در برخی موارد علت خط بد کودک حالت های روانی یا ضایعات استخوانی است. در این شرایط هیچ کلاس خوشنویسی کمک کننده نیست و تنها باید از متخصص راهنمایی بگیرید. راهکارهای زیادی در زمینه کمک به بدخطی کودکان وجود دارد. که اگر توانایی انجام آنها را ندارید؛ از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بدخطی کودکان چیست؟

 

دانش آموزان کلاس اولی زیادی وجود دارند که به دلیل عدم علاقه به درس دست خط بدی دارند. اما زمانی که کودکان نوشتار را تمرین کنند؛ از همان دوران ابتدایی می‌توانند دست خط خود را خوب کنند. بدخطی کودکان مشکلات و پیامدهایی را در دروان مدرسه و جامعه به همراه دارد. به همین جهت حتما برای درمان کودکان بد خط خود اقدام کنید. در این مقاله راجع به علل و روش درمان بد خطی کودکان توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف استعداد کودکان کلیک کنید.

علت بدخطی کودکان

بدخطی کودکان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک علل را به همه کودکان نسبت داد. برای اینکه کسی بتواند به صورت خوانا بنویسد باید بین دست، چشم، قدرت قلم گرفتن و وضعیت بدنی تعادل برقرار کند. و جهت تولید مجدد داده ها باید دارای کنترل حرکتی باشد. بروز مشکل در زمینه بد خطی کودکان را در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

هماهنگی چشم و دست

کودکان به هماهنگی چشم و دست برای خوب نوشتن نیاز دارند. اگر این هماهنگی به شیوه مناسبی نباشد؛ بدخطی کودکان شکل می‌گیرد. و زمانی که هماهنگی چشم و دست در کودک ضعیف باشد؛ بد خطی صورت می‌گیرد.

ضعف در مهارت های حرکتی ظریف

ضعف در مهارت های حرکتی ظریف باعث بد خطی کودکان می‌شود. قدرت به دست گرفتن مداد از اهمیت بسیار بالایی در زمینه خوش خطی برخوردار است. حتی نشستن در وضعیت نامناسب بدنی نیز تاثیر زیادی بر خط بد کودک دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودکان دیر آموز کلیک کنید.

مشکل در جهت و مسیر نوشتن حروف

یکی از دلایل بدخطی کودکان، مشکل در جهت و مسیر نوشتن است. در این مشکل کودک بر روی کاغذ محل اشتباهی را جهت یادداشت انتخاب می‌کند. یا به جای اینکه از سمت راست شروع به نوشتن کند؛ از سمت چپ می‌نویسد.

مشکل و ضعف ادراک فضایی

مشکل در ادراک فضایی بسیار بر بدخطی کودکان اثر می‌گذارد. زمانی که ضعف در این ادراک وجود داشته باشد؛ باعث می‌شود تا اندازه حروف نامناسب باشد یا دچار مشکل در استفاده از خطوط باشد. این مشکل در کودکانی که تازه شروع به نوشتن کرده اند؛ بیشتر است.

عدم یکپارچگی بینایی – حرکتی

یکی از دلایل بدخطی کودکان، عدم یکپارچگی بینایی – حرکتی کودک است. یکپارچگی بینایی – حرکتی کودک باعث می‌شود که کودک تصاویر مشاهده شده را به شکل مناسب باز تولید کند. و کمک می‌کند که کودک اعداد، حروف و شکل ها را به شیوه مناسب و ظریف الگوبرداری کند.

ضعف در مهارت برنامه ریزی حرکتی

کودکانی که به ضغف در مهارت برنامه ریزی حرکتی دچار هستند، دست خط بدی دارند. این کودکان حتی در نگارش صحیح کلمات دچار مشکل هستند و در استفاده از قیچی و کاغذ نیز دچار مشکل می‌شوند. که این موضوع باعث بدخطی کودکان می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

ضعف در مهارت ادارک بصری

یکی از دلایل بدخطی کودکان، ضعف در مهارت ادارکی بصری است. کودکانی که در این زمینه دچار ضعف هستند؛ متوجه تفاوت حروف شباهت نزدیک به هم نمی‌شوند. که همین موضوع به شدت دست خط کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشکل در مهارت شناختی و زبانی

یکی از دلایل بدخطی کودکان؛ مشکل در مهارت شناختی و زبانی است. توانایی های ذاتی بر قابلیت کودک جهت یادگیری مهارت های نوشتاری اثر می‌گذارد. و کودکی که در این زمینه مشکل داشته باشد؛ دست خط خوبی نخواهد داشت.

مشکل در مهارت حل مساله

مشکل در مهارت حل مساله باعث بدخطی کودکان می‌شود. کودکانی که در این زمینه دچار مشکل هستند، در درک و رعایت نکات آموزشی از سوی معلم مشکل خواهند داشت.

بدخطی کودکان باعث بروز چه مشکلی می‌شود؟

بد خطی کودکان همیشه باعث بروز مشکل در زمینه های مختلف شده است. امکان دارد که کودک به دلیل این مشکل در انجام تکالیف دچار اضطراب شود و با چالش های گوناگونی روبرو شود. در این بخش مقاله به این مشکلات اشاره کرده ایم.

? دشواری در بیان افکار و عقاید به صورت کتبی

? عدم تمایل به انجام تکالیف کتبی

?پایین آمدن نمرات در کلاس و امتحان

? سرخوردگی در مدرسه به دلیل ناتوانی در رقابت با همکلاسی ها

? عدم یادگیری دروس مورد نظر به دلیل سرعت پایین نوشتن

تشخیص بدخطی کودکان

 

برای اینکه بدخطی کودکان را مشخص کنید؛ باید برخی از نکات را مد نظر قرار دهید. در ادامه راجع به نشانه های تشخیصی بدخطی کودکان اشاره کرده ایم.

? نوشتار نامنظم و غیر پیوسته کودک

? خودداری کودک از انجام تکالیف کتبی

?ناخوانا بودن دست خط کودک

? نا مرتب بودن تکالیف کتبی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

کاردرمانی به بدخطی کودکان کمک می‌کند

برای رفع بدخطی کودکان، کاردرمانی گزینه بسیار مناسبی است. این روش درمانی به کودک کمک می‌کند تا مهارت های مورد نیاز را شناسایی کند و در رفع مشکلات تلاش کند. متخصصین کار درمانی در حل مشکلاتی که در زمینه وضعیت بدنی، مشکلات جسمانی و روحی وجود دارد، آموزش می‌دهد و بر حسب نیازهای خاص هر کسی در جلسات مختلف مشکلات را رفع می‌کند. اگر فرزند شما به دلایل روحی و روانی دچار مشکل شده بود؛ حتما از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

بدخطی کودکان از جمله معضلاتی است که هر خانواده ای را به خود درگیر می‌کند. اما این مشکل راه های درمانی دارد که با کمک روانشناس می‌توان این مشکل را رفع کرد. کار با قیچی، کار با ماسه، ورز دادن خمیر و مچاله کردن با یک دست به کودک کمک می‌کند تا خط خود را کنترل کند. برای کمک به بدخطی کودکان، راهنمایی های روانشناس را جدی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع: بدخطی کودک



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

توجه به نشانه های بیمار معتاد از اهمیت زیادی در میان خانواده و اطرافیان برخوردار است. در واقع در ابتدا با توجه به این نشانه ها، می‌توان به اعتیاد پی برد و به افراد کمک کرد. از آنجایی که امروزه اعتیاد تبدیل به یکی از شایع‌ترین مشکلات جوامع شده و افراد زیادی را درگیر کرده است؛ باید در مراحل ابتدایی از آن پیشگیری کرده و به افراد کمک نمود. اینکار تنها با کمک پی بردن به نشانه های اعتیاد امکانپذیر است. در بیشتر موارد نشانه های این بیماری به طور واضح بروز کرده و خانواده ها نیز متوجه آن می‌شوند. اما گاهی به دلیل اطلاعات نداشتن در این مورد و همچنین پنهانکاری خود فرد تشخیص به موقع آن امکانپذیر نیست. در چنین شرایطی افراد حتما باید از متخصص کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

نشانه های بیمار معتاد

برخی ازخانواده ها تصور می‌کنند که اگر فرزندشان درگیر اعتیاد شود؛ حتما این موضوع را از نشانه های جسمانی و ظاهری او متوجه می‌شوند. با اینکه در بیشتر موارد مواد مخدر مختلف منجر به بروز نشانه های جسمانی نیز می‌گردند؛ اما علائم این بیماری تنها محدود به بدن افراد نمی‌شود.

گاهی نشانه های به صورت عاطفی و روانی نیز بروز می‌کنند. از این رو اگر والدین از این موضوع باخبر باشند؛ زودتر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند. مصرف مواد مخدر رفتار و احساسات افراد را نیز تغییر داده و بعد از مدتی باعث می‌شود تا به طور کلی آنها آدم دیگری شوند. شناخت این نشانه ها و تلاش برای درمان آنها گام بزرگی در راستای بازپروری و درمان است. برای آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

نشانه های بیمار معتاد در مراحل اولیه

علائم اعتیاد جسمانی

معمولا تشخیص بیمار معتاد در مراحل اولیه کار دشواری است. چرا که در این حالت خود فرد نیز مراعات زیادی برای پنهان کردن این نشانه ها از دیگران می‌کند. از طرفی هنوز اعتیاد اثر خود را به طور کامل نذاشته و شاید در برخی از جنبه ها شاهد بروز این نشانه ها در فرد نباشیم. در این مرحله معمولا خانواده ها شک می‌کنند؛ اما به دلیل کم بودن نشانه ها هنوز نمی‌توانند از این موضوع مطمئن شوند. در ادامه بیشتر در مورد نشانه های مختلف اعتیاد توضیح خواهیم داد. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

نشانه های رفتاری

طبیعی است که اعتیاد به مواد مخدر رفتار افراد را تغییر داده و منجر به بروز واکنش های تازه ای در آنان می‌گردد. بخشی از این تغییر رفتار به دلیل تاثیر مواد بر مغز بوده و بخش دیگر آن مرتبط با باورها و شناخت های افراد است که تحت تاثیر مواد مخدر دچار تغییر می‌شود. در این قسمت بیشتر در مورد این تغییرات توضیح خواهیم داد.

افکار وسواسی گونه

یکی از اصلی ترین علائم بیمار معتاد، ابتلای افراد به افکار وسواس گونه و اجباری است. در واقع با گذشت مدتی از مصرف یک ماده مخدر، افراد دیگر لذتی تجربه نکرده و تنها از روی اجبار آن را مصرف می‌کنند. این دقیقا به دلیل همین افکار است. همچنین آنها در جنبه های دیگری از زندگی خود نیز دچار وسواس فکری یا عملی می‌شوند. برای آشنایی با علائم اعتیاد به حشیش کلیک نمایید.

اهمیت ندادن نسبت به آینده

یکی دیگر از نشانه های بیمار معتاد که خود را به صورت رفتاری نشان می‌دهد؛ اهمیت ندادن نسبت به آینده است. در این شرایط افراد به هیچ چیز دیگری به جز اعتیاد فکر نمی‌کنند. همچنین برای آنها اهمیتی ندارد که چه مشکلات و اتفاقاتی در انتظار آنان است. از این رو در این مسیر ادامه می‌دهند.

از دست دادن کنترل به طور مکرر

حساسیت و تحریک پذیری نیز از دیگر نشانه های بیمار معتاد محسوب می‌شود. این افراد تحت تاثیر مواد مخدر بسیار خشمگین و حساس شده و نسبت به هرچیزی سریعا واکنش می‌دهند. از طرفی قدرت کنترل و صبر خود را از دست داده و حتی در مورد مصرف مواد نیز زیاده روی می‌کنند.

انکار این موضوع و پنهان کردن آن از دیگران

طبیعی است که افراد تلاش کنند تا نشانه های بیمار معتاد خود را از دیگران مخصوصا خانواده خود پنهان کنند. حتی زمانی که به طور مستقیم در این مورد از آنها سوال می‌شود؛ آنان کاملا دست به انکار می‌زنند. گاهی به شکلی جلوه می‌دهند که مصرف آنها بسیار کم و یا حتی تفننی است. برای آشنایی با نشانه های اعتیاد به شیره کلیک نمایید.

نشانه های جسمانی بیمار معتاد

بعد از مدتی نشانه های جسمانی نیز کاملا خود را نمایان کرده و دیگر نمی‌توان اعتیاد را انکار کرد. زمانی که نشانه های رفتاری با نشانه های جسمانی همزمان می‌شوند؛ دیگران کاملا متوجه اعتیاد فرد خواهند شد. برخی از نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • بزرگ یا کوچک شدن مردمک چشم فرد معتاد
  • کم شدن وزن به صورت ناگهانی
  • قرمزی چشم ها
  • اختلال در خواب و اشتها
  • تعریق
  • اختلال در فعالیت های حرکتی
  • ابتلا به لکنت زبان
  • داشتن ظاهری نامرتب
  • حالت تهوع و استفراغ
  • بروز توهمات
  • اختلال در تنفس

علائم روانی اعتیاد

مصرف مواد مخدر، وضعیت روانی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بسیاری از افراد تحت تاثیر اعتیاد به انواع مشکلات روانی و شخصیتی نیز دچار شده اند. در بیشتر موارد خود فرد معتاد متوجه نیست که علت بروز این نشانه ها چیست و یا چرا در حال تجربه کردن آنهاست. اما این نشانه ها تحت تاثیر اعتیاد ایجاد شده و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اضطراب، بی توجهی، کمبود انگیزه و لذت نبردن، تحریک پذیری و خشم بیش از حد، انزوا و گوشه گیری از دیگران، تغییر ناگهانی خلق و خود، ابتلا به پارانویا و… همگی از تغییرات روانی افراد در این دوران محسوب می‌شوند. برای اطلاع از علائم اعتیاد به ترامادول کلیک نمایید.

علائم بیمار معتاد در طی فرایند درمان

درمان اعتیاد

ترک اعتیاد نیز خود با نشانه هایی همراه است. در واقع با بروز این نشانه های می‌توان متوجه شد که فرد مصرف مواد را متوقف کرده است. البته تشخیص این نشانه ها و اطلاع از این موضوع ساده نیست. اما در بیشتر موارد خود فرد به صورت مستقیم در این مورد با اطرافیان خود صحبت خواهد کرد. بروز این نشانه های طبیعی هستند و نباید در مورد آنها نگران شد. تنها زمانی که این نشانه ها تشدید شده و یا برای مدت زمان طولانی ادامه یافتند؛ افراد حتما باید از متخصص کمک گرفته و یا به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

سخن پایانی

توجه به نشانه های بیمار معتاد و جدی گرفتن آنها می‌تواند کمک بزرگی به فرد معتاد و خانواده ها کند. در این حالت افراد می‌توانند به موقع جلوی بروز مشکلات بیشتر را در این زمینه بگیرند. اعتیاد بیماری پنهانی نبوده و دیر یا زود نشانه های آن آشکار می‌گردد. از طرفی با اینکه نشانه های اعتیاد به هر ماده ای متفاوت است؛ اما برخی از علائم در بین همه معتادان مشترک بوده و ما همگی آنها را می‌شناسیم. در صورت مواجهه با چنین علائمی، حتما از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا گل اعتیاد آور است؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند که گل یا ماریجوانا اعتیادآور نیست. این در حالی است که تفاوت گل با سایر مخدرهای سنتی در این است که علائم جسمانی کمتری برجا می‌گذارد اما این ماده نوعی روانگردان است و از نظر روانشناختی منجر به بروز مشکلات مختلف می‌شود.

 

 

منبع : نشانه های بیمار معتاد



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 92 صفحه بعد